A gép:
1928-ban készült, egyike volt az első túra és sportgépeknek. Megbízható, kiforrott és barátságos gép. Magyarországon is ez volt az egyik első túragépnek használt repülő.
V és csillagmotoros kivitelben is készült.
(A képen látható példány boxer-motoros és a farokcsúszó helyett kormányozható farokfutó is került rá. Ez a modellen is lesz, a könnyebb földi manőverezhetőség kedvéért. Itt mintha az orr is kissé meg lenne nyújtva, talán a beépített motor tömege kisebb és így súlypontilag előbbre kellett tenni?)
A modell alapjául szolgáló terv:
http://www.orgtech.t-online.hu/klemm25.jpgMivel a terv nem modellterv, így a választandó szárnyprofil kérdéses volt. Némi vívódás és konzultáció után a választott szárnyprofil 15%-os Clark Y lett. (Az alap Clark Y kb 11%-os) A ducisított változat a hasonló méretű és jellegtű gépeknél már több helyen bevált, mivel a nyugodt, stabil repülés és nem a sebességhajhászás a cél.
A modell:
Szárnyfesztáv 180cm
Motor 580W-os kefétlen, Welgard C35/48/05 890-es KV
Légcsavar: GraupnerCamProp 12/6"
Felszálló össztömeg(?) 1.5-1.8 Kg (Majd kiderül...)
Tervezett áramfogyasztás 20-22A
Akku 3s LiPo 4000mAh
Tervezett motoros rep. idő: 15-20 perc
Csillagmotoros változat:
jj