SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Miles Magister
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=202
Oldal: 1 / 1

Szerző:  user_27 [ 2007 márc. 26. - 9:52 ]
Hozzászólás témája:  Miles Magister

hello
a http://www.modelltervek.rcmodell.hu-n találtam az elsővilágháborús gépek között
Kép
Kép
Kép
a szárny 21g a futó 6,5g

Szerző:  sry [ 2007 márc. 26. - 13:09 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv. Mindenkinek!

Látom itt egy szép épített klasszíkus bontogatja szárnyai elektromos
meghajtással. Felmerült némi zűrzavar a gép történelmi helyét
illetően, valakik ezt a szép trénert I.V.H.-s repülőgépnek nyilvánították.
A dolgok helyére tétele érdekében:

A RAF (Royal Air Force) első egyfedelű gyakorlógépeként az A.M.
(T 40/36) specifikációjára tervezte a Miles cég. Típusneve Miles M14.
"Magister" volt , de a pilóta társadalom inkább a "Maggie" becenévvel
illette. A korszak más hasonló gépeivel ellentétben ez teljesen fa
építésű volt, és ellátták fékszárnyakkal is, hogy a pilótatanoncok
ennek használatát is gyakorolhassák. Alkalmas volt műszeres-, "vak"-
repülésre, és korlátlanul műrepülhető is volt (később ezen ok miatt
nagy karriert futott be a sportrepülésben is). 1937-ben rendszeresítették
(na ennyit az I.V.H.-s besorolásról). 1938-ban megnövelték az
oldalkormány méretét, hogy könyebben ki lehessen hozni dugóból.
Összesen 1 293 darab épült ebből az elegáns gépből, sok későbbi
nagymenő vadászpilóta szerezte meg a szükséges gyakorlati ismereteket
vele. A háború után Hawk Trainer Mk.III néven eladták a gépeket
magánszemélyeknek és sport klubboknak, innentől már a polgári
repülést gazdagítota ez a gép.

Kép

A gép orrában egy 130 lóerős D.H. Gipsy-Major négyhengeses,
lógóhengerű, soros , léghűtéses motor dohog, és égeti el a rendelkezésre
álló 21 gallon repülőbenzint. Legnagyobb sebessége 1000 láb
magasságban (350 m) 232 km/h. legnagyobb magasság 5 490 m.
Legkisebb sebessége 72 km/h. :D

Mivel még mai is sok ilyen gép van gyűjtők, oldtimer pilóták tulajdonában
érdemes rákeresni a http://www.airliners.net fotótárban és
hasonló helyeken.

üdv.:SRY

Szerző:  sry [ 2007 márc. 26. - 13:19 ]
Hozzászólás témája: 

Na és ha már az Airliners.net -et emlegettem. Ezt találtam a
Hawk Trainer-ről (Az az a Magisterről :D ):

Kép

na ilyesmit is csak atomstabil gépekkel, tökéletes időjárás esetén
szoktak csinálni :shock: :shock: Minden esetre én nem mernék oda
állni póznát tartani.....mi van ha elkaszálja a szárnyvég? Vagy
elvéti a pilóta a kaput, aztán jönne felém a nagy, forgó légcsavar??

üdv.: SRY

Szerző:  sry [ 2007 ápr. 25. - 20:05 ]
Hozzászólás témája: 

Na ha a Magister-es csávó agyament volt , akkor ez itt teljesen hülye:

Kép

A póznákat továbbra sem tartanám.....

Szerző:  user_6 [ 2007 ápr. 25. - 21:06 ]
Hozzászólás témája:  hülyék

Itt nem csak a pilóták agyamentek, hanem azok is akik a póznát tartják.
Egy mellétrafa esetén szépen kettécsapná őket a szárny, vagy felaprítaná a légcsavar.
Nem is tudom mivel kényszeríthetnének ilyesmire...
Esetleg csontrészegen talán, de addigra már nem állnék a lábamon.

Szerző:  sry [ 2007 ápr. 25. - 21:25 ]
Hozzászólás témája: 

Ha már az agyament manusoknál tartunk:

Kép

NA azért ez a pali sem gyengén sérült nyaktól felfelé. És ilyeneket
engednek repülni.....hol van itt a légügyi hivatal?

üdv.:SRY

Szerző:  user_27 [ 2009 dec. 28. - 17:55 ]
Hozzászólás témája: 

hali!
örömmel jelentem be hogy az építés minden látszat ellenére folyamatban van!
Kép
már a törzs vázszerkezete is készen van naggyából de mintha azok a hozzászólásim eltűntek volna...
mindeggy régen volt már nememlékszem :lol:

Szerző:  sry [ 2009 dec. 28. - 21:04 ]
Hozzászólás témája: 

Ez most melyik magister? az Igra féle készlet?

üdv.:SRY

Szerző:  user_27 [ 2009 dec. 29. - 20:28 ]
Hozzászólás témája: 

Az nem tudom mi, ez az amit lassan 3éve kezdtem el építeni :D

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/