SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Miles Magister http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=202 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | user_27 [ 2007 márc. 26. - 9:52 ] |
Hozzászólás témája: | Miles Magister |
hello a http://www.modelltervek.rcmodell.hu-n találtam az elsővilágháborús gépek között ![]() ![]() ![]() a szárny 21g a futó 6,5g |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 26. - 13:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Látom itt egy szép épített klasszíkus bontogatja szárnyai elektromos meghajtással. Felmerült némi zűrzavar a gép történelmi helyét illetően, valakik ezt a szép trénert I.V.H.-s repülőgépnek nyilvánították. A dolgok helyére tétele érdekében: A RAF (Royal Air Force) első egyfedelű gyakorlógépeként az A.M. (T 40/36) specifikációjára tervezte a Miles cég. Típusneve Miles M14. "Magister" volt , de a pilóta társadalom inkább a "Maggie" becenévvel illette. A korszak más hasonló gépeivel ellentétben ez teljesen fa építésű volt, és ellátták fékszárnyakkal is, hogy a pilótatanoncok ennek használatát is gyakorolhassák. Alkalmas volt műszeres-, "vak"- repülésre, és korlátlanul műrepülhető is volt (később ezen ok miatt nagy karriert futott be a sportrepülésben is). 1937-ben rendszeresítették (na ennyit az I.V.H.-s besorolásról). 1938-ban megnövelték az oldalkormány méretét, hogy könyebben ki lehessen hozni dugóból. Összesen 1 293 darab épült ebből az elegáns gépből, sok későbbi nagymenő vadászpilóta szerezte meg a szükséges gyakorlati ismereteket vele. A háború után Hawk Trainer Mk.III néven eladták a gépeket magánszemélyeknek és sport klubboknak, innentől már a polgári repülést gazdagítota ez a gép. ![]() A gép orrában egy 130 lóerős D.H. Gipsy-Major négyhengeses, lógóhengerű, soros , léghűtéses motor dohog, és égeti el a rendelkezésre álló 21 gallon repülőbenzint. Legnagyobb sebessége 1000 láb magasságban (350 m) 232 km/h. legnagyobb magasság 5 490 m. Legkisebb sebessége 72 km/h. ![]() Mivel még mai is sok ilyen gép van gyűjtők, oldtimer pilóták tulajdonában érdemes rákeresni a http://www.airliners.net fotótárban és hasonló helyeken. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 márc. 26. - 13:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na és ha már az Airliners.net -et emlegettem. Ezt találtam a Hawk Trainer-ről (Az az a Magisterről ![]() ![]() na ilyesmit is csak atomstabil gépekkel, tökéletes időjárás esetén szoktak csinálni ![]() ![]() állni póznát tartani.....mi van ha elkaszálja a szárnyvég? Vagy elvéti a pilóta a kaput, aztán jönne felém a nagy, forgó légcsavar?? üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2007 ápr. 25. - 20:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na ha a Magister-es csávó agyament volt , akkor ez itt teljesen hülye: ![]() A póznákat továbbra sem tartanám..... |
Szerző: | user_6 [ 2007 ápr. 25. - 21:06 ] |
Hozzászólás témája: | hülyék |
Itt nem csak a pilóták agyamentek, hanem azok is akik a póznát tartják. Egy mellétrafa esetén szépen kettécsapná őket a szárny, vagy felaprítaná a légcsavar. Nem is tudom mivel kényszeríthetnének ilyesmire... Esetleg csontrészegen talán, de addigra már nem állnék a lábamon. |
Szerző: | sry [ 2007 ápr. 25. - 21:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ha már az agyament manusoknál tartunk: ![]() NA azért ez a pali sem gyengén sérült nyaktól felfelé. És ilyeneket engednek repülni.....hol van itt a légügyi hivatal? üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 dec. 28. - 21:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ez most melyik magister? az Igra féle készlet? üdv.:SRY |
Szerző: | user_27 [ 2009 dec. 29. - 20:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az nem tudom mi, ez az amit lassan 3éve kezdtem el építeni ![]() |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |