sry írta:
Nem készültek véletlenül az építés során konstrukciós fényképek?
Azok is nagyon tanulságosak lehetnek
Dehogyisnem! Jó, hogy rákérdeztél, elfelejtettem volna, hogy menet közben többször is fotóztam
Bizony, egyetértek azzal, hogy sokat segíthet is akár egy-egy fotó. Nos, íme néhány... sajnos nem mindenről csináltam képet, de azt hiszem, ezek a legfontosabb momentumok. Íme:
Az első egy óra lépései. Sablon átrajzolása, majd a törzs elejének kivágása. A képen a két rész arra vár, hogy összecsiszoljam őket (egy csipesz leszed, alatta lecsiszol, csipesz visszarak...)
A már összeillesztett törzs ragasztása, majd csiszolása.
Mivel a vízszintes csillapító profilos, ezért a kicsi bordákat formára kell csiszolni (a szárnybordáknál is ezt a módszert követtem).
Szervók rögzítése a törzsbe. Első konstrukciós hiba: a két féltörzs összeillesztése után (száradás közben) elcsavarodott az első törzsborda, s az egy picit húzta magával a többit is. Mindössze 1,5mm elcsúszás történt, így a kész törzset később összecsiszoltam (így kívülről teljesen egyenes és szimmetrikus).
A vízszintes csillapító összeállításának menete. Nikecell, arra a tervrajz (rögzít)...
...majd a tervrajzon gombostűket szúrtam a szárnybordák leendő helyére, szigorúan derékszögben (derékszögű vonalzó elengedhetetlen
), s így illesztettem végül össze az elemeket. A módszer meglepő módon egész sikeresnek bizonyult.
Ugyanezt a módszert követtem a szárny esetében is. Itt már a két félszárny látható, némi csiszolás és módosítás még azért lesz rajtuk...
Nem konstrukciós hiba, inkább esztétikai: a mini barkácsgéppel belekaptam a tűzfalba
Szárnyak, fóliázás közben. Hagyományos, Óósan-ban vásárolt Tectron márkájú vasalóval lett vasalva
Azért, akárki akármit is mond, hőlégfúvóval érdemes végigmenni rajta, ha kész. Szépen kifeszült a fólia.
Itt azért már látszik, hogy sikerült elég szépen kiküszöbölni a féltörzsek piciny elmozdulását...
Az eredeti futómű felfogatás. Azóta újat kapott (Sry-től először kaptam némi ragasztószalagot, majd a szép zöld színű szigetelőszalaggal lett átmenetileg megoldva, csak egy reptetésig
végül, egy egyszerű és eddig stabilnak tűnő megoldást választottam... képet majd csatolok).
A futóműről annyit, hogy még mind a mai napig nem tudom, hogy kell felrögzíteni egy egyszerű draótból hajlított futószárat. Ezért a magam esze szerint oldottam meg a kérdést: a törzs aljával párhuzamosan hajtottam a futószárba egy U alakot, ez adja meg a felfekvést a törzsre. Innen jöttek a gondok, míg rá nem jöttem, hogy egy keresztbe fektetett acéldrót kiváló támasztékként szolgál... (mondom, lesz róla kép is)
Miért ne csinálhatnánk meg mindent cserélhetőre és szerelhetőre, ha tehetjük?
Ezentúl is így fogom csinálni...
A kész állapot fentebb látható.
Megjegyzés: ez az első modellem, mielőtt berepítettem a már kész Telemaster-t, még csak messziről se láttam modellezőket
Tehát tanács és egyéb segítség nélkül készült el a gép. Ezért, ha valami nem "szabályosat" véltek felfedezni, akkor örülnék, ha megosztanátok velem - így legalább a most épülő Papillon esetében nem vétek építési hibákat!
Thx