SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 20. - 0:13

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Icon A5 hidroplán
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 19. - 8:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szerelem volt első látásra!

Egy hipermodern, ultrakönnyű hidroplán, sportkocsi dizájnnal. Igazi kétszemélyes álomgép.

(Antikos úr hiányolta az épülő hidroplánokat a belföldi vizekről, hát itt van egy.)

Pár kép az eredetiről:

Így repül:
http://www.youtube.com/watch?v=ldY4Pxg3fcc

Kép

Kép

Kép

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 19. - 8:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
És a megépített modell:

Kép

Kép

Kép

A terv:

http://www.orgtech.t-online.hu/icona5.pdf

A gép 6mm-es depronból épült, szén cső merevítésekkel, Oracal öntapadós fólia borítással.

Ma reggel megvolt a "száraz" berepülés, kézből indítva. (videó majd lesz szárazon és vízen is!)

Nagyon barátságosan repül, vagy 15 percet ment a levegőben. Igazi slow-flyer :D :D :D

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 19. - 9:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez egyszerűen csodálatos ÉS KÖSZÖNJÜK A VIZES-REPCSISEK NEVÉNEN!

Tamásbá

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 19. - 9:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Nagyon szép,gratula az uj géphez. Épitésről nincs fotod?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Icon
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 19. - 18:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gratula!

Sajnos nekem mostanában nincs időm építeni, irigykedve nézem a géped. :D
Nagyon jó!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 20. - 9:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szép darab, gratula JJ!

A videókat meg várom, különösen a vizeseket.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 22. - 11:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Így repült: (A leszállás még finomítandó, de végül is megvolt...)

úszik, siklik, repüüüül:
http://www.youtube.com/watch?v=hs0xVPuhMnY

levegőben
Kép

vízen
Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Icon
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 22. - 15:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez nagyon klassz gép.
A méretei (fesztáv, húrhosszak, törzs hossza) publikusak?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 22. - 17:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Jimmy kicsit feljebb a teljes rajz letölthető. :lol: :lol: :lol:
Nagy köszönet érte,ha befejeztem a futó dolgokat (Csibor mv2,Guppy vitorlázó) neki is állok van itthon egy majd nem teljes tábla 6-os lemezem és eddig nem tudtam mi lesz vele.

JJ kérhetnék egy teljes konfigot? Akku,motor szabályzó,szervó,légcsavar.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 22. - 18:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Uraim, a konfig az alábbi:

A terv pontos nyomtatása után az terv ablakában látható méretek nem teljesen igazak.

Valójában:
Szárnyfesztáv 120cm
Hossz 80cm
Legnagyobb húrhossz 15cm

Motor Axi 2212/26, 980 KV (980 fordulat/perc/volt), kefétlen
Légcsavar 8/5", 3 ágú
Szabályozó Jeti ECO 12A
Akku 3S Lipo, 1600mAh

Ilyen lassú motorral és háromágú csavarral erős, de nem túl gyors a gép. Vízről induláshoz látszólag jó. A szárny és a törzs, a terv szerint karbon csövekkel merevített.
Módosítások:
A szárny nem sima lap, hanem 1 helyett 2 réteg 6-os depron, nagyjából Clark Y profilra csiszolt (alul sík, felül ívelt. Bevált).
Hogy tartósabb és szebb legyen, a teljes gép Oracal öntapadós fóliával borított. A magassági és oldalkormány szervókat nem a vezérsíkokba tettem, hanem a törzsbe, acélszállal műanyag csőben "kihajtással".

A motor rögzítése L alakban hajlított alulemez, a szárnyhoz rögzítve két műanyag 3-as csavarral, alulról műanyag lap alátéttel. A szárny a törzshöz 1 db 4mm-es műanyag csavarral rögzítve, a törzs tetejére ragasztott műanyag laphoz, abba süllyesztett 4-es anyával+némi powertape.
Így egyszerűbb és masszívabb, mint a terven szereplő bonyolult depron lapkastruktúra.
Felszálló súly 640 gramm

Súlypont az úszótalpak törésvonalánál egy picit (1cm) előbbre, hogy a vízen siklatáskor egyensúlyba kerüljön a gép.
A repülés így egy kicsit orrkönnyű.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 23. - 7:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
NAGYON GRATULÁLOK!
A startnál a BALRA bedőlést a motor elhuzatásával korrigálni lehetne.

DE MÉGEGYSZER MONDOM CSODÁLATOS!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 23. - 11:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
A vízről történő felszállásról:

A vízi repcsik topicból puskáztam, ahol SRY mester pontosan leírta.
Kerekeken indulástól eltérő, mivel ott lehet fullgáz, oszt egy pici magassági és már fent is van a gép. A vízen így simán orra bukna, átfordulna a gép.
Szárazon a kifutó és a kerekek között a surlódási erő állandó. illetve a szárny emelésével csökken. A vízen két állapot van felszálláskor. Először úszik a gép, mint egy hajó, nagy a víz ellenállása. Fokozatosan, lassan adagolni a gázt, a magasságit koppig húnzi fel(hogy az orra ne túrja a vizet). Miután a gép úszóteste kiemelkedik a vízből, megsiklik a gép, magasságit vissza, csak óvatosan húzni, a gáz mehet maximumra és a gép elemelkedik.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 23. - 12:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
További különlegességek az igazi IconA5-ről:

Az első sorozatban gyártott gép, aminek NINCS dugóhúzóba esési tulajdonsága. (Átesésig lassítva és erősen kilépve az oldalkormányt SEM dugózik be.
A szárny teljes átesését követően is maximálisan kormányozható marad és lassan elkezd süllyedni, mint egy siklóernyő. (Valószínűleg a nagy vízszintes és függőleges vezérsíkoknak köszönhetően, továbbá, hogy a vízszintes vezérsík jóval a szárny síkja felett van.)

Fenti tulajdonságait demonstrálja a gyártó az alábbi videóval:

http://www.youtube.com/watch?feature=en ... sQcfzNWJWc

Kezdő pilótáknak melegen ajánlott típus. Az átesésbiztosság különösen kis magasságban előnyös, pl leszállásnál, amikor az újbóli gyorsításhoz, korrekcióhoz már nem lenne elegendő magasság.

Szívesen kipróbálnám, végül is csak 140 000 USD az ára (esetleg keresek egyet használtan, úgy féláron) Plusz opció az ejtőernyő, a végső esetre. Amúgy elfér a garázsban, mivel a két szárnyfél beépített elektromotorokkal automatikusan hátrahajtható.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség