SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 23. - 16:22

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: P-51D
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 31. - 22:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Egyenlőre legyen csak a cím beszédes. Na meg egy fotó

Kép

És egyáltalán nem véletlen, hogy épp BEHÚZZA a futóit a képen
szerepló P-51D :twisted:

A többi hamarosan.....

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 03. - 17:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Várjuk a fejleményeket, hogy mi lett a "Nyersanyag" -bó!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 03. - 20:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na akkor csapjunk bele a lecsóba.....

A kiinduló "nyersanyag" egy GWS gyártmányú P-51D építőkészlet. A
készlet egészen szolíd áron beszerezhető, kicsomagolás után azonnal
láthatóvá is válik az alacsony árszabás oka. Egy éppen közepesnek
mondható, erős fentartásokkal kezelendő modellről van szó. Szerintem
akinek nincs műhely háttere, meg kedve a sok szöszöléshez az még
a vételár kifizetése előtt keressen magának egy másik modellt (pl.
valamely Alfa gyártmányt) a boltban.

Összességében a modell pontatlan, gyenge minőségű anyagból van, és
egy kissé eltúlzottak a panelvonalak, szegecsek imitációi. Láthatóak
szerszámhibák és beszívódások is az alkatrészeken. De ezzel minddel
tisztában is voltam, meg azzal is, hogy sok meló lesz a géppel mire
ebből valami rendes repcsi lesz.

De kezdjünk is neki.

Az első lépésben a szárnyat vettem kezelésbe. Kapásból leragasztottam
széles átlátszó cellux-al a belépüéleket, hogy jobban bírja a puha hab a
sérüléseket. A szárny merevítéséül egy 3 mm vastag bambusz pálcát
csomagoltak a szetthez, ezt ki is dobtam azonnal, görbe is volt meg
összességében komolytalan. Helyette egy 4 mm vastag széncsődarab lett
beépítve, műgyantával. A gyárilag adott ragasztót sem igazán láttam
használhatónak.

Kép

folyt. köv......

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 06. - 20:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Sajna nagyon kevés időm van mostanában modellezni, de azért haladok
(ha csigalassan is)

Itt vannak a csűrők:
Kép
Erről annyit, hogy a mozgatórudazat epoxival van beragasztva, és
az a rész ahol a rudazat átadja a mozgatóerőket a habnak ragasztó-
szalaggal is meg van erősítve. A zsanérok a gyáriak, de beszerelés előtt
komoly szakítóvizsgálatoknak vetettem alá, és csak a kielégítő eredmény
után építettem be ezeket. Kis csiszolás, igazítás ráfér a csűrőlapokra is.

A törzs összeragasztása a mozgatóbowdenek beragasztása után történt.
Kép
A szettben lévő mozgatórudazatokat kukáztam, azok komolytalanok.
Rendes mozgatóbowdenek lettek beragasztva. A két törzsfél illeszkedése
komoly kívánnivalókat hagy maga után. Össze kell passzintani a két
alkatrészt, megkeresni azokat a pontokat ahol felfekszenek, feszülnek
az alkatrészek és ezeket a helyeket csiszolással igazítani kell. A nagy
küzdés közben a régi Csehszlovák KP makettek jutottak eszembe,
azoknál is órákig kellett a két törzsféllel szenvedni mire nagyjából
passzoltak. A ragasztáshoz most a szettben adott ragasztót
használtam. Nem olyan rossz ez, csak 24-48 órát kell várni mire
megköt. Mivel naponta max 45 perc modellezésre fordítható időm van
manapság, így ráérek kivárni ezeket a kötési időket.

Folyt. köv....

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 11. - 14:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy kis kedvcsináló a terhes darázshoz (ahogy egy pilóta ismerősön
nevezi a P-51D-t)

http://www.jfs.no/film/mustang_display_lars_ness_258kbs.wmv

Itt meg látható a gép megdöbbentő tűzereje. Főleg amikor tengeri
célokat támad akkor lehet jól látni a rengeteg becsapódási nyomot.
A felvételt nézve feltűnő, hogy a légi célok elleni támadások minden
esetben felhúzással érnek véget. Egyszerűen miden "áldozatát"
utoléri a Mustang, látványos a sebességkülönbség adta taktika előny.
http://www.youtube.com/watch?v=MdAtIRef7I0

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 13. - 22:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Pár hónapja láttam egy helyreállitott P51-est felszállni.
Meglepöen hangosnak tünt nekem, mély dübörgö hangja volt. Nagy négyágu légcsavarja volt. Ugy ledöbbentem hogy el is felejtettem a kamera után kapni. Könnyü felismerni a P51-est a hasa alatti dudorodásról. Sajnos minket lövöldöztek vele annak idelyén.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 22. - 14:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Hol tartasz vele? Nagyon kíváncsi lennék rá. Nekem volt egy GWS Spitfirem. Igaz kb. 20-szor zuhantam vele de akkor még nagyon kezdő voltam csűrős repülőmodellek terén. Ez gondolom nagyon fog hasonlítani rá repülés szempontjából. Tudom, hogy sok repülőt vezettél már ezért nem akarlak kioktatni de egy jótanácsot remélem elfogadsz. Mindig tartsd viszonylag nagy sebességben, mert ha egyszer átesik 20-25m alatt akkor azt már nem sok minden mentheti meg a földel való káros kontaktustól. :!: :!: :!:
A repülésről majd feltétlenül tegyél fel videót.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: átesés
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 23. - 11:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
20-25 méterről talajt fog ???
Nem kétezik, egy ilyen könnyű gépnek 20 méterről össze kell gyűjtenie annyi sebességet hogy újra "szárnyrakapjon".
Az én nagy pirosam kb. 5 méterről pottyant le, de ha még kapok 5 métert, már akkor sikerül megmenteni. És ez egy nagy, nehéz gép volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 01. - 21:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Lassan (nagyon lassan) de alakulgat a vadlovacska. Várhatóan
legcombosabb feladat a behúzható futómű megoldása lett. Ezzel
jól el lehet szórakozni. Először egy kis farigcsálás. Mindenek előtt a
szervok beépítését kellett megoldani. A gyári ajánlás, miszerint a
habba kellene beleragasztani a szervókat, enyhén szólva is átértékelésre
szorul. Először is rendes 1,5 mm-es rétegelt lemez szervotartókat
kell beépíteni.

Kép

A közelebb eső a futót behúzó, a távolabbi a csűrő-szervo. A szárny
másik oldalán (alján) ki kellet csiszolni, melegíteni stb.... a kerekek és
a futószárak helyeit

Kép

A kis barna pontok megfelelően kialakított fából készült bakok amikbe
a futómozgató szerkezet csavarjai kapaszkodnak. Ezeket a fa bakokat
mindenképp be kell építeni, mert a sima hab anyag nem lenne
képes megtartani a futószerkezetet. Aztán jött egy kis mázolás Modell
Master alumínium festékkel, mert azért mégiscsak vadászrepülőgépről
van szó, hogy néznek ki ezek a fehér foltok.

Kép

Ezt követtően bekerültek a futómozgató szerkezetek is. A neheze csak
most jön, mert össze kell hangolni a szervok mozgását a futómű-
mozgató szerkezetek működési tartományaival.... de erről majd
legközelebb.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 08. - 20:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Vannak ám fejlemények P-51D ügyekben :D . Először is egy kép az
éppen aktuális állapotokról:

Kép

De ami nagyon fontos, az az, hogy működik a behúzható futómű. Így
utólag azt mondom csak az kezdjen bele behúzható futó berhelésébe
akinek kellően sok ideje, erős idegei és jól felszerelt műhelye van.

Na de hogy bizonyíték is legyen ne csak igéret:
http://video.google.com/videoplay?docid=3514403505283417371

Nem tűnik egy nagy dolognak, de mire ez ilyen simán és pontosan megy
addigra simán meg lehet őszülni. Remélem nem fog összerogyni az
első talajfogástól.

Közben szétfaragtam az orrát is, mert az eredeti 400-as moci+áttétel
helyett egy jóképű kefenélküli fog "dohogni" a gépben. Gondoltam egy
nagyobb Kv-s motorra (1750) egy 9x4,7 csavira, meg 3 cella LiPo
aksira, had menjen. Nekem egy vadászgép tépjen rendesen ne
andalogjon a levegőben.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 09. - 20:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

ELKÉSZÜLT
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Kép

Kép

Na hogy tetszik?

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 09. - 20:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na még egy kis Mustangoskodás:

http://www.swissmustangs.ch/index2.html

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 10. - 3:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Discovery Wings (Szárnyak) csatornál volt egy program a 10 legjobb vadászgépröl, ami valaha is repült
A P51 volt az elsö helyen. Itt van a lista.
1: Mustang P51
2: F15
3: Harrier
4: Sabre
5: Mig 15
6: Spitfire
7: Phantom
8: Me262
9: Camel
10: Raptor

az én kedvencem még mindig a Me262 :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 10. - 9:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Artur!

Kedvencek nálam is vannak. Ezek valószínűleg nem a legjobb gépek,
már csak azért sem mert azt nagyon nehéz lenne megítélni, hogy mi
is tulajdonképpen a legjobb. A Me-262 nálam is ott van az elsők között,
de sajnálom is azt a gépet. Tisztán műszaki szempontból azért érdekelt
volna, hogy hová fejlődik. Mert az ismert szerkezet nagyon szép, de
volt rengeteg gyerekbetegsége. Persze ez minden merőben új
szerkezetnél így van. További 3-5 év fejlesztéssel alakult volna ki a
végleges, üzembiztos gép. Na ez érdekelt volna nagyon. De ha
máshonnan nézzük a dolgot (történelmi keretben) akkor erre a
fejlesztési folyamatra szerencsére már nem került sor.

A P-51D is egy fejlesztési folyamat vége. Az alap P-51B is jó gép volt,
de azért jópár módosításon átesett mire a teljesen letisztult, brutális
tűz-erejű, és elképesztően intenzíven repülő masina lett belőle. Most
képzeld el ez a folymatot a Me-262-n.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 11. - 8:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gratulálok nagyon szép lett.
És az a futó szerkezet!
Várom a repülésről a Videot.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség