SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
CAP 232 90Cm elektromos http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=259 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | user_119 [ 2008 jan. 13. - 14:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia !! Igaz jó sok idő telt el a topik indítása óta de tettszik a Cap 232. El tudnád küldeni a tervrajzot, hogy meg tudjam én is építeni? Ha skicc az nekem már elég. Versenyszerüen modelleztem, rajzot már tudok olvasni! ![]() Van egypár gépem, az asszony szerint túl sok is,(10) de hát inkább erre költöm a pénzem mint sörre. ![]() ![]() Várom a tervrajzot csatoltan. Üdv sanyi1959 |
Szerző: | user_83 [ 2008 szept. 30. - 19:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv Mindenkinek! Bocsánat, hogy ide írom a következő kérdéseimet, de nem akartam, új topicot nyitni miatta. Tehát a kérdésem az lenne, hogy kinek volt dolga már GYÁRI elektromos 3D-s balsa építésü géppel (mint p.l. amiket itt találtam: http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... ner_1070mm http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... m_graupner http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... e_infotext http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... x-flight-8 Mi a véleményetek ezekről? Érdemes ilyeneket venni? Ki lehet hozni őket a megadott repsúlyra? Mennyire masszív szerkezetek? Köszönettel: joeskac |
Szerző: | user_83 [ 2008 okt. 04. - 20:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv Mindenkinek! Nem repül(t) senki ilyen elektromos balsa gépekkel? Szomorú vagyok, mert akkor veszek egyet. Csak az a bajj, hogy saját tapasztalatokra nem szeretek elsőre támaszkodni. Mert annak gép sérülés lehet a vége. ![]() ![]() ![]() De ha esetleg vannak ötletek tanácsok a fent említett gépekkel kapcsolatba akkor NE fogjátok vissza magatokat. Köszönettel: joeskac |
Szerző: | sry [ 2008 okt. 04. - 20:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia! Én csak annyit repültem ilyenekkel, amikor javításon voltak itt és utánna berepültem. Ezt a típust nem ismerem, de pl. a Fliton gépeiről irtó rossz véleménnyel vagyok. A lézervágott csodák szerkezetileg igen gyengék. Egyáltalán nem figyelnek a szálirányokra meg hasonlókra. Általános tapasztalat, hogy kispórolják a ragasztót, alig van ragacs a fa alkatrészek között, sokszor ezért a rezgés miatt széthullik ez-az. A tüzfalat és a futóbekötést minden esetben meg kell erősíteni. Az átalad mutatott típussal nem találkoztam még, lehet ez sokkal jobb, a Graupner nem szokta akármihez a nevét adni. üdv.: SRY |
Szerző: | user_83 [ 2008 okt. 04. - 21:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia SRY! Köszönöm a választ. Megspóroltál nekem 20000HUF-ot, mert egy FILTON-t vettem volna (és mivel gyári gépről lévén szó, nem erősítgettem volna semmit rajt) , de így valószínü maradok a GRAUPNER CAP 231-nél (remélem ezt nem kell erősítgetni). Még egy kérdés: Van esetleg "raktáron" egy EXTRA 300-as vagy hasonló elektromos hajtásra tervezett 1000mm fesztávhoz közeli tervrajzod? Ami mondjuk valami CAD-es formátumba van? Csak mert a Walrus építése óta nem építettem semmit és kezdenek elvonási tüneteim lenni. ![]() Üdv: joeskac |
Szerző: | user_119 [ 2008 okt. 07. - 16:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Megerősítem Sry-t! Bocs, most olvastam a site-ot. Nekem van egy Jumping Jackem a Flitontől. (Megláttam a Mocskot és megszerettem! Tényleg Mocsok. Egy (modellezők szempontjából) szerkezetileg átgondolatlan szerkezet. ) Meglehetősen ragasztás-szegény volt, ahogy a gyári originál gépet megvettem. Az ajánlásoknak megfelelően megerősítettem a bordákat és egyéb szerkezeti frekventáltabb erőátviteli elemeket. Sok szenet beleraktam diagonál erősítésként ahol indokolt volt. Az eredeti negyvenes főfutó szivacskerekeket benne is hagytam a nylonban (még most is ott vannak, fel sincs szakítva! ) és 55mm-eseket tettem fel. Tettem rá kapásból hajlított szénfutószárat a hozzá adott kettes acél helyett; mely az RC Groups-on is mindenki lecserélte és nem véletlenül! A balza fészekben azonnal kitört mindenkinek ha csak nem kézben startolta el a gépet. http://www.rcmodell.com/shop/product_in ... nq3jfs3url A futószár töve, így is a műgyantás fészek készítés ellenére a rögzítésnél adta meg magát, mert kitörött. Nem vette el a kedvemet, megerősítettem ötös rétegelt lemezzel, ehhez facsavaroztam 3 helyen a futószárat. A törzs orrész oldala is meglehetősen gyenge az 5-ös balzájával együtt. A motorfelfogató rész úgy volt sz...r ahogy volt. Ezt átépítettem az első repítés után. Csináltam 1.2 mm rétegelt lemezből új motorbakot. (Ahol a motor felfogató csavarok vannak elöl, ott 3mm-es.) A törzs oldalba pedig 0,8-as rétegelt lemezből tettem belső erősítést és erre ragasztotam Aerofixel a tökrös ötös félkemény balza törzsoldalakat. Magyarán a kilépőtől előre ujjá lett építve a gép. Azt el kell mondanom, hogy amikor megvettem a gépet, az volt az első, hogy hazavitel után, hogy egy A 0-ás papírra ráfektettem minden alkatrészét és körberajzoltam minden alkatrészét. Így megvan a gép M 1:1-es rajza. Berajzoltam minden bordát és mettszetet, bordát stb. Most újjá épített orrésszel várja, hogy vegyek Ferrári-piros 029-es kódu Oracover Light fóliát a bevonáshoz. (Mindjárt dobok fel néhány képet róla) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Motornak ezt a 250 wattosat kapja: http://shop.origomodell.hu/product_info ... ts_id=3979 Szép kis motor! És jó erős a géphez. szép a hangja is. Az a kérésem, hogy valami reakciót dobjatok! ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 okt. 07. - 17:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagyon nagy lelkesedés kellett, hogy ezt végig csináltad és csak gratulálni tudunk! |
Szerző: | user_83 [ 2008 okt. 07. - 18:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv sanyi1959! Köszönöm, hogy megosztottad velem (velünk) a tapasztalataidat, ezzel a géppel. A javítás nagyon szépen sikerült GRATULÁLOK. Nekem nem lenne türelmem hozzá. Inkább szívesebben az elejétől a végéig építgetek. Most már ketten spóroltatok meg 20000ft-ot nekem SRY-al. Ezekután végképp eldöntöttem, hogy FILTON gépet NEM veszek. Maradt kettő Graupner gép amit kiválasztottam, de majd csak az üzletben derül ki, hogy melyiket veszem meg. Remélem nem fogok nagyon mellé a váasztáskor. Köszönettel: joeskac |
Szerző: | user_119 [ 2008 okt. 08. - 21:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egy ilyen vásárláshoz nem nagyon illik beleszólni amúgy sem, mert nagyon sok egyéni szempontnak is meg kell a gép feleljen. Technikai jellegű, anyagi, érzelmi és szakmai (eddigi tapasztalat stb) aspektusoknak. Hát igen ezt csak maga döntheti el az ember! Nagyon kívánom, a legjobbat válaszd és nagyon sok örömöd legyen benne. Jó leszállást! ![]() |
Szerző: | user_83 [ 2008 okt. 15. - 20:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv Mindenkinek! Megvan az új szerzeményem. Nevezetesen egy Graupner CAP 231 Balsa építésü, (580g üres) kb 900-1000gramm felszálló tömegü gép. A gyártó ehhez egy 100g súlyu motort javasol, de ezt egy kicsit soknak tartom (ráadásul az itthon kapható 100g körüli motorok nem is férnek bele a motortartó bakba). Mi a véleményetek, mekkora és milyen típusú motort rakjak bele? (lehetőleg ne Hacker-t v. Axi-t javasoljatok) És mekkora légcsavart? (a gyártó 8X4,5-öst javasol) A gépről egy topic: (NEM a sajátom ![]() http://www.rc-network.de/forum/showthre ... fa&t=54740 A géppel "lassú" nyugott repülést tervezek, nem szeretnék 3D-zni vele. Csak azért vettem meg mert nagyon megtetszett. Adrenalin "függőségemet" egy EPP EXTRA 300-ason csillapítom .-) Köszönettel: joeskac |
Szerző: | user_119 [ 2008 okt. 16. - 17:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Helló Joeskac! A géped hasonló mint az én Jumping Jackem. Ugyanaz a súly ugyanolyan rep. paraméterek. Nekem ezt a kis Welgard motort javasolta szakértő. http://shop.origomodell.hu/product_info ... ts_id=3979 Styroman azt írta; a legjobban a négy cellásat szereti ugyan, ez a motor, de három cellással 10 X 4.7 elfogadható vonóerőt fog adni vagy 10 X 5. A 3D-t ugyan tudna fogja ez a kis motor, de legalább lesz vonóerőfelesleged! Árban is acceptálható! 15-20 Ampernél nincs nagyobb étvágya. Ez utóbbi tette különösen vonzóvá a Jóétvágyu csörgő-csapágyú Keda motorokkal szemben! ![]() |
Szerző: | user_83 [ 2008 nov. 05. - 23:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv sanyi1959! Köszönöm a választ. Azért vártam ezzel a bejegyzéssel, mert azt hittem lesz még egy-két hozzászólás. Ha esetleg valakinek lenne még ötlete, véleménye a gépemmel kapcsolatba az NE fogja vissza magát. Különösen a motor választáshoz kérnék tanácsot. Amit még nem írtam le, hogy a motortartó bak szélessége 36mm ebbe kellene valamilyen (a géphez megfelelő) motort keresni. Üdv: joeskac |
Szerző: | user_83 [ 2009 márc. 27. - 21:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv Mindenkinek! Akadt egy kis problémám a futóművel. Sajnos nem valami erős szerkezet a gyári futója a CAP 231-nek. Felszállásnál (terepen) előre hátra "ugrál", ezért nagyon megnehezíti a felszállást. Arra gondoltam, hogy kicserélem carbon futóra az acélt, de azt hallottam (sajnos még nem volt carbon futóhoz szerencsém), hogy a carbon annyira rideg, hogy egy "durvább" leszállásnál az tőből kiszakadhat a törzsből vagy eltörik. Az egyik képen egy piros keretbe elférne 3cm széles (saját gyártmányú futó). A kérdésem az, hogy érdemes-e ilyent csinálni vagy van valamilyen más megoldás is? A képek és egy rövid videó: http://kepfeltoltes.hu/view/090327/6060 ... es.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/090327/5679 ... es.hu_.jpg http://videa.hu/videok/tudomany-technik ... TscEMHvgYY |
Szerző: | user_83 [ 2009 márc. 29. - 11:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Senkinek nincs ötlete? ![]() ![]() ![]() |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |