SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 szept. 27. - 2:49

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 46 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Li-Ion akkuk
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 24. - 8:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egyik kolléga olcsó pénzért beszerzett camcorderekhez való Li-Ion akkupakkot, aminek a névleges feszültsége 7.4V.
Méricskélt rajta egy keveset, és úgy tűnik nagyobb áramokat is leadhat károsodás nélkül.
Meggondolható (egyenlőre) a kisebb gépekbe ezen pakkok használata, mert a 2*1850-es pakk ára 4.000 Ft.-ból jött ki.
Komolyabb, 3700-as pakkok 7.000 Ft. körül kaphatók, ami ugye a Li-Po áraknál "némileg" olcsóbb.

Kivárom a repülős használat tapasztalatait, és én is beinvesztálok egy ilyen pakkba, aztán pár start után kiméretem hozzáértőbb személlyel.
Nem tudom, esetleg Sry is rendelkezik megfelelő műszerezettséggel? Ampermérő, feszültségmérő, és hőmérő, ja és persze stopper szükségeltetne a pakkok hitelesítéséhez.
Esetleg hogy ne kelljen folyamatosan nézni a feszültséget, egy 3V/cellára beállított hangjelző sem ártana.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 24. - 10:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello

Mi régebben a LiPo-os korszakunk előtt próbálkoztunk ilyen kamera Li-ion aksikkal de az a tapasztalatunk hogy ezek az aksik nem igazán képesek huzamosabb ideig leadni relatív nagy áramokat , rövid ideig igen de után rohamosan csökken a feszültségük

Az ion aksik terhelhetősége általában 5-10C között mozog ami szintén nem túl nagy de akár elég is lehet :)

Viszont gyorsabban tölthető mind a Li-Po aksi (a lipokat max 1C-vel de ajánlott alá menni pl.: 0.9C a tartósság érdekében)

A Ion aksikat viszont akár 2-4C-vel is lehet tölteni (persze azért érdemes hőfokot is nézni közben)

Ami viszont az ion mellet szól az csupán annyi hogy nem olyan sérülékeny mint a lipo illetve tudomásom szerint az ion aksik cellái nem hangolódnak szét mint a lipok így felesleges a ballanszírozás és súlyban sem olyan vészesek , de túl nagy teljesítményűt még nem igazán láttam .

De azért kíváncsian várom a fejleményeket a tesztel kapcsolatban


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Li-Ion akkuk
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 24. - 11:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ezek a camcorder akkuk ELVILEG bírhatják a 10C-t.
Majd a teszt után kiderül.

A széthangolódásra való hajlam szerintem ugyanúgy fennállhat, mert ha egy csekély különbség van a cellák kapacitásában, esetleg belső ellenállásában, akkor máris adtunk esélyt a széthangolódásra.
Mihelyt elkezdődik a folyamat, onnan már egyre gyorsabban széthangolódhat egy pakk.

Én régebben a mobiltelefon akkukkal próbálkoztam, és kis, 200-as motorokhoz azok is elégségesnek bizonyultak.
Csakhogy akkoriban még viszonylag drágák voltak.

Sérülékenység:
A műanyag dobozból kivettük a cellákat, mert úgy túl nagy volt a fölösleges súly. ezek is alu borítással rendelkeznek, ami valamelyest keményebb mint a Li-Po akkuké.
Azért focizni nem fogok vele...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 24. - 18:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ha nem terheled túl és azt a minimális sulytöbletet elbirja a modelled akkor kitünö akumulatorok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 24. - 20:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
KépKép[IMG]
Egészen friss, az R/C REVUE-ből. 280-as kefés motor 220-230gr összsúllyal.[URL=http://img65.imageshack.us/my.php?image=planek087510dw5.jpg]Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 25. - 9:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
KépKép[img][URL=http://img151.imageshack.us/my.php?image=indoor20rc20photo205dl9.jpg][img]http://img151.imageshack.us/img151/9852/indoor20rc20photo205dl9.th.jpg[/img]KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 25. - 10:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.videoplayer.hu/videos/play/13329
"PPICIPOC" ELEKTROMOS TEREMREPÜLÉSE!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Li-Ion pakk
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 02. - 0:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv mindenki!
Beszereztem az első pakkot, amit szétbontottam, és kreáltam belőle 2 db. 7.4V 850 mAh-s pakkot.
Könnyen szétszerelhető, és szerencsére forrasztható felületű cellákból állt.
Pontos mérlegem nincs, de könnyebbek a pakkok az 1250 mAh-s Li-Po pakkjaimnál, mert a kis lama vidáman felpattant vele a talajról.
Egyenlőre 5A terhelést tudtam adni nekik, mivel a heli ennél többet nem vesz le. Négy ciklust hajtottam le akkunként, az első feltöltést nem számolva.
Az első kisütés (5.4V-ra) után 1A, majd 2.2A-rel töltöttem a pakkokat, és nem melegedtek egyáltalán.
Az 5A terheléstől éppen csak kézmeleg a pakk, így azt hiszem ez nem jelent terhelést neki.
Egy hiteles nyúzópróbára felkértem mmormotát a másik fórumról, egy akkut pedig Sry-nak szánok szintén tesztpéldánynak, ha tudja méricskélje ki, süsse-töltse ahogy bírja, akár fel is robbanthatja ha már megvannak a hiteles eredmények.
Az eladó szerint ezek a cellák már 10C kisütést tartósan tudnak,de a max. terhelhetőségre nincs adat.
A töltés állítólag 4C is lehet, de én egyenlőre csak 3C-t adtam nekik.
Ha ezek beválnak, és az eredményeket Sry és mmormota is megerősíti, akkor igen kedvező áron tudunk jó akksikhoz hozzáférni.
Csak kedvcsinálónak:
7.4V 850 mAhs- pakk 2.000 Ft-ból,
11V 850 mAh-s pakk 3.000-
7.4V 1700 mAh-s pakk 4.000-
11V 1700 mAh 6.000-
7.4V 3400 mAh-s 8.000-
11V 3400 mAh 12.000-
Ezért a pénzért ráadásul -HA BEVÁLNAK A TESZTEK ALATT- a Li-Po akkuknál sokkal gyorsabban tölthető pakkjaink lehetnek, ami ugye a repidő szempontjából egyáltalán nem mellékes.
Persze ezért barkácsolni is kell kicsit, de a modellezők nem technikai analfabéták általában.
Igaz, beszéltem már olyannal, aki csak a "gyári" cuccokat vette, "mer' az a jó."
Nekem jelenleg egyetlen gyári akkupakkom sincs, viszont a barkácsolt cuccaim már jó ideje szolgálnak megbízhatóan.

Gondolom észrevettétek, hogy ezek az ion-akkuk már 3.7V/cella névleges feszültséget tudnak. Gond nélkül töltöttem a "buta" robbee Li-Po 300 töltőmmel őket, 20 perc alatt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 02. - 21:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
Igaz, beszéltem már olyannal, aki csak a "gyári" cuccokat vette, "mer' az a jó."
Örvendek hogy vannak még normálisan gondolkodó modellezök, nem az idézett példára gondoltam hanem reád és a hasonlóan gondolkodó modellezökollégákra.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: újítókedv
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 03. - 1:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sajnos azt kell mondjam, sokan nem fogékonyak az új dolgokra, illetve valahogy lealacsonyítónak tartják ha maguknak kell valamit megcsinálni.
Ezek azok a srácok, akik lesajnálják az igazi modelleket, mondván hogy "neked nem tellett rendes gépre".
Fel sem merül a kis agyhelyén hogy az én gépem nem odvas fahulladékból van, és netán még vagy 1-2 kilóval könnyebb is az övénél.
Ja, és persze nem gagyi ragaccsal van meggányolva, hanem talán rendes epoxyval, nem filléres ragasztós-nyúlós fólia van rajta, hanem oracover...
Persze az első fóliagyűrődéskor rájön hogy ezt ugyan nem vasalja ki...

Persze vannak szép és jó ARF gépek, de az átlag mégiscsak a vietnámi, vagy kínai vacak.
Mikor összetört az első és egyben utolsó ARF gépem, a jumper 25, elszörnyedve láttam hogy a "szép" gép valami előrohasztott, undormányos faanyagból lett összebarkácsolva.
Szép volt, de csak kívülről.
Azóta láttam más egy-két hasonlót.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 11. - 20:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
hello
sztem is igazatok van
én csak azért nem veszek gépeket mert nem bízom meg bennük meg mert drágák és hogyha utána számolunk sima balsalapokból veszel pár köbmétert még mindig olcsóbb mint egy vadiúj "szuperszónikus" kínai vitorlázó vagy akármi csak van vele egy kis munka de így legalább van egy kis sikerélményem...
lehet hogy nem így van de nekem ez a véleményem


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: egy freki
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 11. - 20:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Levi, szerintem egy húron pendülünk.
Egyszer írtam én is ilyesmit a másik fórumba, de ott azonnal megköveztek érte az "ARF-fiúk".
Szerintük idejétmúlt építgetni, mikor pár tízezerért "jó gépeket" kapni.
Az eszébe se jut a sok fajankónak hogy ezek a kínai-vietkong modellek szedett-vedett faanyagból, kitudja milyen ragasztóval, és übergagyi fóliával készülnek.
Arról nem is beszélve hogy sokkal nehezebb egy ARF gép mint egy épített balsa-oracover-oracall modell.
Azt hiszem hogy általában a vele járó munka büdös nekik.
Ráfogják hogy nincs hely, nincs idő, nincs szerszám.
Az első (20 év kihagyás után) gépemet egy sniccerrel, pár ív csiszolóvászonnal,és faráspollyal építettem, mégis fele annyi volt a súlya mint a jumper 25-nek, és vagy ötször jobban repült!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 12. - 18:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
hello
nem teljesen az ARF gépekhez tartozik de mi vettünk egy használt helikoptert és utólag derült ki hugy használhatatlan


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: heli
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 12. - 22:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A heli az teljesen más tészta.
Annyira bonyolult szerkezet, hogy egy apró hiba és már nem repül.
Nekem pl. "csak" az imbolygótárcsát sikerült a forgótárcsával összeragasztani, és máris nem repül. :-)
Pedig milyen stabil így! :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 13. - 13:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
hali
hát ja nálunk meg a farokrotor fogaskereke van fél mm-rel arrébb a nagy fogaskeréktől


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 46 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség