SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
AND NOW (újra éled a "régi" gyakorlógép) http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=456 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | user_83 [ 2008 ápr. 04. - 21:00 ] |
Hozzászólás témája: | AND NOW (újra éled a "régi" gyakorlógép) |
Üdv Mindenkinek! SRY MESTER oldalán az AND NOW galériát nézegetve elkapott az építési láz. Úgy döntöttem megpróbálom megépíteni ez a csoda masinát. Az építés szerencsére nem haladta meg a tudásomat ![]() ![]() ![]() úgyhogy sikerült összehozni a gépet. Majd sikeresen be is repültem. De a történet itt még nem ért véget. Egy szeles napon reptettem a kicsikét. És egy széllökés sajnos alákapott a szárnynak, majd ahogy azt kell ketté is törte A szárnyban 6db borda volt és 2db 3X3-as fenyőléc merevítés. Most ott tartok, hogy SRY-al konzultáltam (PÜ-ben) egy másik profil kiagyalásában. Amit reményeim szerint ebben a topikban sikerül megvalósítani. A gépezet a berepüléskor (egész a törésig. kb. 20 perc ![]() Egyetlen hátránya, hogy a túl nagy szelet nem szereti (elsodródhat vagy tapsikol a szárnya) ![]() Üdv: joeskac |
Szerző: | user_83 [ 2008 ápr. 05. - 11:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
Azt elfelejtettem, hogy ha bárkinek van valami ötlete, tapasztalata, véleménye a géppel kapcsolatban azt szívesen olvasnám itt a topikban. Minden okosság érdekel, ne fogjátok vissza a gondolataitokat ![]() Üdv: joeskac |
Szerző: | sry [ 2008 ápr. 05. - 12:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagynehezen megtaláltam a fotókat erről a gépről. Nem volt egyszerű, és a kiszerkesztett szárszelvény még most sincs meg, de igyekszem. A szárny lelke a Jeff Raskin szárnyszelvény. Ez egy hajlított lapszelvény. Hasonló mint a Gö417A, de annál sokkal egyszerűbb. A szelvény kiszerkesztésének menete itt olvasható: http://users.atw.hu/sry/jrf.htm Ha megtalálom a CAD file-jét akkor felteszem azt is, csak tudnám melyik CD-n van. Ezzel a szelvénnyel készül 4 db borda 3 mm-es depronból, egy középrész, 4 mm-es széncső, 3x3 fenyőléc és műgyanta ragasztó kell a mutatványhoz. Ki kell szerkeszteni egy nagyobb lapra a bordák helyeit, és felkell tűzni a bordákat. ![]() http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1976983 A két középső bordát a centrális elem fogja össze, így lesz ebből egy doboztartó, emi a törzsre illeszkedik majd. A széncső be van szűlyesztve a bordákba, egészen azok felső vonaláig. Minden ragasztás műgyantával készül. ![]() http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1976981 Ki kell szabni a szárnylemezt (#3 mm depron) és a kilépőélre egy 3x3 mm-es fenyő kilépőt kell ragasztani. A széncső, és a fenyő kilépő a bordák közvetítéséval rácsszerkezetet alkot, ami merevvé teszi a szárnyat és nem fog nyaklani. ![]() http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1976980 Ezt követően a szárnylemezt rá kell tanni a bordákra és a széncsőre. Először az illeszkedő felületeket át kell kenni műgyantával, itt érdemesebb a 20 perces verziót bevetni, mert elég sokat kell igazgatni és jobb ha később húz meg a gyanta. Egyenletesen le kell práselni a szárnylemezt a bordákra. Itt a képen még mindenféle súlyt bevetettem, de ma már ezt másként csinálom. Erős falú nylon zacskókban van 3/4-ed részig homok, ezek olyan fél-egy kilós zsákocskák, ezeket pakolom fel, sokkal jobban eloszlik a terhelés, és jobb a préshatás is. ![]() http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1976979 A kötés után (24 h) felkerültek a csűrők, a szervotartó keret, a kormányemelők és a mozgató rudazatok is. ![]() http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1976982 Ugyanez alulról. Kb. ennyi a titka az erős, könnyű és jó AND-NOW szárnynak. A szelvény rajzát meg keresem. üdv.:SRY |
Szerző: | user_83 [ 2008 ápr. 06. - 19:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv SRY! Köszi a választ (leírást). A szelvény megtalálásáig, ird le légyszi, hogy Te (Ti) hogy építettétek meg et a gépet? Mennyivel és miben tértetek el a tervtől? Milyen futómű felfogatást kapott? Üdv: joeskac |
Szerző: | sry [ 2008 ápr. 07. - 6:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia! Megvan a szelvény ![]() ![]() Más el is postáztam neked. A mi And-Now-ink egy fejlesztési folyamat végét jelentették, elég sokmindenben eltérnek a közkeletű rajzoktól, verzióktól. A törzs 8 mm-es széncső és azon van egy 2 mm rétegelt lemez felfekvő lemez. Ez tartja a szárnyat és a farokrész szervókat is. Alúl egy idomdarab van ami tartja és védi az akkumulátort és a vevőt. A farokrész szokványos, bár volt már "V" farkú is ami nagyon hasznos volt a leszállásoknál, mert nem törik le. A vízszintes vezérsíkon is van 3x3-as fenyő, az elég is oda merevítésnek. A futómű egy össze-vissza hajtogatott 1.5-ös acélszál, először egy kengyel, aztán két támasztószál, és végül maga a futószár van meghajtva egyetlen munkadarabra. Ezt csak fanatikusoknak ajánlom, mert nagyon nehéz megcsinálni, de én szeretek ilyesmivel szórakozni. Ha valami konkrét elemről kép kell szólj, teszek még fel. üdv.:SRY |
Szerző: | user_83 [ 2008 ápr. 07. - 23:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv SRY! Köszi a profilt. Képet kérnék természetesen ![]() Az az idom érdekelne ami védi az akkut és a vevőt. Aztán egy kép a futómü felfogatásról a törzsre. Illetve még egy dolog érdekelne. a 2mm-es rétegelt lemez csak a szárny alatt van vagy végigfut a "törzsön"? Ill. milyen széles a 2mm-es rétegelt? És még valami a szárny belépője milyen messze van a "törzs" elejétől?(6cm ahogy a terven van) Üdv: joeskac |
Szerző: | user_83 [ 2008 máj. 01. - 18:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv Mindenkinek! Lassan készülget az AND NOW. A terveket követev, de itt-ott némi saját ötletet is belecsempésztem az építésbe. A szárnyszelvény SRY ajánlása (Jeff Raskin). Még így néz ki: http://kepfeltoltes.hu/view/080501/2008 ... es.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/080501/2008 ... es.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/080501/2008 ... es.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/080501/2008 ... es.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/080501/2008 ... es.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/080501/2008 ... es.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/080501/2008 ... es.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/080501/2008 ... es.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/080501/2008 ... es.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/080501/2008 ... es.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/080501/2008 ... es.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/080501/2008 ... es.hu_.jpg Üdv: joeskac Folyt. köv...... |
Szerző: | user_446 [ 2010 júl. 26. - 23:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
Honnan lehet letölteni az AND NOW tervrajzát? |
Szerző: | user_83 [ 2010 júl. 27. - 10:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia! Parancsolj a terv és leírás. http://fuhur.rcmodell.hu/modellezes/inf ... dNow11.pdf Ha valami nem tiszta kérdezz. Üdv: joeskac |
Szerző: | user_446 [ 2010 júl. 27. - 11:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszi szépen |
Szerző: | user_83 [ 2010 júl. 27. - 13:20 ] |
Hozzászólás témája: | |
aprilia92, mennyire gondolod komolyan az építést? Csak szemezgetsz a masinával, vagy van már valami elképzelésed az építéssel változtatásokkal kapcsolatban? Vezettél már valamilyen repülőt? Üdv: joeskac Egy kis kedvcsináló: http://kepfeltoltes.hu/100727/2008_0613 ... es.hu_.jpg Így nézett ki a masinám, míg megvolt. |
Szerző: | user_458 [ 2010 júl. 27. - 14:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egyszerű, mint a faék! miért nincs meg? Összehajtogattad? |
Szerző: | user_446 [ 2010 júl. 27. - 16:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Még nem vezettem semmilyen repülőt, ezért szeretnék egy egyszerűen megépíthető, könnyen orvosalható kis gépet! De semmilyen elektronikám sőt még távom sincs! |
Szerző: | user_83 [ 2010 júl. 27. - 20:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Air-Strike. Ahogy feljebb fogalmaztál, igen összehajtogattam ![]() Történt ugyanis, hogy amikor már "unalom" sokat repültem vele, kitaláltam, hogy ráteszek egy 8X3,8-as csavart. Na itt rontottam el. Ugyanis akkora lett a masina sebessége és a profilból adódó emelkedése a gépnek, hogy a legkissebb magassági húzásra hátast dobott. Utána már nem építettem ujjá. (komolyabb gépek kezdtek érdekelni) aprilia92 Ha még nem repültél akkor szerintem ne ezt a gépet válaszd. Ez nem kezdőknek való, noha sokan azt mondják rá. Habár az egyik le egyszerübb gép amit csak építeni lehet akkor sem. Inkább építs egy First Stage-t. Szintén itt a fórumon elérhető és minden tervet megtalálsz SRY oldalán hozzá a leirásokkal együtt. De természetesen a döntés a tiéd. De az And Now elöbb "el fog fogyni" ez biztos (lezuhan) ![]() Üdv: joeskac Ha kérdés van And Now vagy First Stage ügyben csak írj. De a First Stage-t a saját topikjában tárgyaljuk. |
Szerző: | user_446 [ 2010 júl. 27. - 20:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
joeskac írta: Air-Strike. Ahogy feljebb fogalmaztál, igen összehajtogattam ![]() Történt ugyanis, hogy amikor már "unalom" sokat repültem vele, kitaláltam, hogy ráteszek egy 8X3,8-as csavart. Na itt rontottam el. Ugyanis akkora lett a masina sebessége és a profilból adódó emelkedése a gépnek, hogy a legkissebb magassági húzásra hátast dobott. Utána már nem építettem ujjá. (komolyabb gépek kezdtek érdekelni) aprilia92 Ha még nem repültél akkor szerintem ne ezt a gépet válaszd. Ez nem kezdőknek való, noha sokan azt mondják rá. Habár az egyik le egyszerübb gép amit csak építeni lehet akkor sem. Inkább építs egy First Stage-t. Szintén itt a fórumon elérhető és minden tervet megtalálsz SRY oldalán hozzá a leirásokkal együtt. De természetesen a döntés a tiéd. De az And Now elöbb "el fog fogyni" ez biztos (lezuhan) ![]() Üdv: joeskac Ha kérdés van And Now vagy First Stage ügyben csak írj. De a First Stage-t a saját topikjában tárgyaljuk. Köszönöm First Stage-hez va csűrős szárny tervrajz? |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |