SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 okt. 19. - 19:22

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Repülőgép maketteket építünk
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 10. - 13:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Repülőgép maketteket építünk

A közelgő százéves évfordulók alkalmából a régi folyóiratokban az Aeró, Ezermester-Repülés, Magyar Szárnyak és az Ifju Repülőben, valamint az 1940-es évekig megjelent versenyszabályokban is a REPÜLŐGÉP MODELLEZÉS-ről írnak. Az 1960-as évekig repülőmodellezésünk a sportrepüléssel együtt Repülőklubok modellező szakosztályaiban, valamint iskolákban és üzemekben alakított modellező körökben készítették modelljeiket. A fővárosban 1960-ban 5 szakosztály és 50 modellező szakkör működött.

Az 1810-es években Rákosmezőn a repülőversenyre épített hangárokban Blériot látogatása nyomán fellelkesült emberek repülőgépeket építettek. Aerokörökben repülőgép maketteket készítettek, melyekről sajnos kevés dokumentáció maradt meg. Néhányat a Közlekedési Múzeum kiállításán láthatunk.

Az 1960-as években Rákosmezőn megépített repülőgépekről fényképek, tervrajzok és a Winkler archívumban 1 : 72 méretarányban készült makettek is vannak. Ezek közül kiválasztottam CO2-es dugattyús gázmotorhoz 1 : 15 körüli méretaránnyal 600 - 800 mm fesztávval több 1 : 5 méretű tervrajzot készítettem A/4 formátummal. Ezek közül lehet választani régi magyar repülőgép maketteket.

Az év elején megépítettem a Takács III repülőgép 1 : 15 méretaránnyal 650 mm fesztávolságú makettjét, melyet sárga japánpapirral vontam be. A gép 1912-ben épült,melyről Ungár László Úr 1 : 10 méretarányú építési rajzot készített 1 méter fesztávval, melyről R/C elektromos makettet készítettem 300-as áttételes elektró motorral 7 cellás 500 mAó akkumulátorral szépen repült. Nehezen tudtam elhelyezni a háromszögletű törzsben az alkatrészeket és a súlypont is hátrább került, ezért a szárnyat hátrább kellett helyezni.

A Farkashegyi repülőtéren láttuk az elkészült Takács III. repülőgép törzsét, melynek felületeit és motorját készítik és ősszel szeretnék berepíteni az utánépített repülőgépet.

A két repülőgép makett építésénél szerzett tapasztalataimmal a következő makettnek a Budaőrsi repülőtéren megnézett Kvasz II. háromszögletes 7 méter hosszú törzs helyett, a négyszögletes törzsű 1913-ban épitett Kvasz V. gépet választottam, melynek 10,25 méter hosszú törzse volt. A Winkler archívumból Gibás úr háromnézeti rajza alapján elkészítettem az építési rajzokat háromfázisú elektromotorhoz LiPol akkumulátorral építem meg.

A repülőgép makettek építéséhez, a tervek kiválasztásához, az építési rajzok megszerkesztéséhez, valamint az építési anyagok, motorok, légcsavarok, akkumulátorok kiválasztásához az érdeklödő modellező barátaim rendelkezésére állok. A közelgő jó időjárásban repítsünk együtt baráti találkozókon. Mivel még nincs internetem, hívjatok fel a
06-1-383 25 46 lakástelefonon este vagy reggel Czifra Lajost.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 10. - 14:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Az elektromos változat:

Kép
Kép
Kép
Kép

A Co2-es változat! ( Elnézést, hogy itt mutatjuk be!)

Kép
Kép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség