SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Repülőgép maketteket építünk http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=460 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 ápr. 10. - 13:30 ] |
Hozzászólás témája: | Repülőgép maketteket építünk |
Repülőgép maketteket építünk A közelgő százéves évfordulók alkalmából a régi folyóiratokban az Aeró, Ezermester-Repülés, Magyar Szárnyak és az Ifju Repülőben, valamint az 1940-es évekig megjelent versenyszabályokban is a REPÜLŐGÉP MODELLEZÉS-ről írnak. Az 1960-as évekig repülőmodellezésünk a sportrepüléssel együtt Repülőklubok modellező szakosztályaiban, valamint iskolákban és üzemekben alakított modellező körökben készítették modelljeiket. A fővárosban 1960-ban 5 szakosztály és 50 modellező szakkör működött. Az 1810-es években Rákosmezőn a repülőversenyre épített hangárokban Blériot látogatása nyomán fellelkesült emberek repülőgépeket építettek. Aerokörökben repülőgép maketteket készítettek, melyekről sajnos kevés dokumentáció maradt meg. Néhányat a Közlekedési Múzeum kiállításán láthatunk. Az 1960-as években Rákosmezőn megépített repülőgépekről fényképek, tervrajzok és a Winkler archívumban 1 : 72 méretarányban készült makettek is vannak. Ezek közül kiválasztottam CO2-es dugattyús gázmotorhoz 1 : 15 körüli méretaránnyal 600 - 800 mm fesztávval több 1 : 5 méretű tervrajzot készítettem A/4 formátummal. Ezek közül lehet választani régi magyar repülőgép maketteket. Az év elején megépítettem a Takács III repülőgép 1 : 15 méretaránnyal 650 mm fesztávolságú makettjét, melyet sárga japánpapirral vontam be. A gép 1912-ben épült,melyről Ungár László Úr 1 : 10 méretarányú építési rajzot készített 1 méter fesztávval, melyről R/C elektromos makettet készítettem 300-as áttételes elektró motorral 7 cellás 500 mAó akkumulátorral szépen repült. Nehezen tudtam elhelyezni a háromszögletű törzsben az alkatrészeket és a súlypont is hátrább került, ezért a szárnyat hátrább kellett helyezni. A Farkashegyi repülőtéren láttuk az elkészült Takács III. repülőgép törzsét, melynek felületeit és motorját készítik és ősszel szeretnék berepíteni az utánépített repülőgépet. A két repülőgép makett építésénél szerzett tapasztalataimmal a következő makettnek a Budaőrsi repülőtéren megnézett Kvasz II. háromszögletes 7 méter hosszú törzs helyett, a négyszögletes törzsű 1913-ban épitett Kvasz V. gépet választottam, melynek 10,25 méter hosszú törzse volt. A Winkler archívumból Gibás úr háromnézeti rajza alapján elkészítettem az építési rajzokat háromfázisú elektromotorhoz LiPol akkumulátorral építem meg. A repülőgép makettek építéséhez, a tervek kiválasztásához, az építési rajzok megszerkesztéséhez, valamint az építési anyagok, motorok, légcsavarok, akkumulátorok kiválasztásához az érdeklödő modellező barátaim rendelkezésére állok. A közelgő jó időjárásban repítsünk együtt baráti találkozókon. Mivel még nincs internetem, hívjatok fel a 06-1-383 25 46 lakástelefonon este vagy reggel Czifra Lajost. |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 ápr. 10. - 14:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az elektromos változat: ![]() ![]() ![]() ![]() A Co2-es változat! ( Elnézést, hogy itt mutatjuk be!) ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |