SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 22:03

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 60 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: RC zárttéri modellek
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 11. - 15:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=JmRkxZT4 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=fzokVbug ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=12VzGjp5 ... re=related


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 24. - 16:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... _rtf_375mm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 05. - 9:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.airmix.de/modellbau-2008-cit ... yosho.html


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 30. - 22:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet Mindenkinek!

Kérésre csináltam egy ilyen nagyon könnyű repcsit. Mint már korábban is kiderült, Rajongok a miniatűr dolgokért. Lehet az bármilyen modell, egy a lényeg, hogy minél kisebb legyen és természetesen működjön is. És persze az legjobb ha házilag meg lehet csinálni. Na szóval, nem sokat kellett könyörögni, hogy neki lássak. Természetesen magamat is meg fogom lepni egy ilyennel.
Maga a szárny 0,8mm szénszálból van. Jobb lett volna vékonyabb is de sajnos csak ez volt elérhető. A törzs pedig 2mm széncsőből van. A vízszintes és a függőleges vezérsík pedig egy optikai kábel belseje. sajnos a 0,8-a szénrudat nem lehet ilyen mértékben meghajlítani. A szárny borítások folpakkból vannak. Az elektronika egy csapkodó szárnyú sasból lett ki műtve. De kiderült, hogy a MINI R/C autóban is ugyan ez a technika van. Kipróbáltam, oda-vissza működtek a rádiók. Sőt a mini r/c-ben még kisebb a panel. Csak oldalkormány van rajta. Még elméletileg holnap lesz berepülve. Le vittem, hogy kipróbáljam de nagyon fújt a szél. így nem sok mindent tudtam állítgatni. Gyakorlatilag mint egy falevél. Jót mosolyogtam. Itt a szobában azért rápróbáltam, szépen emelkedett. Kíváncsi leszek holnap. Néhány kép róla.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

A repülésről mindenképpen beszámolok.

Üdvözlettel Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 01. - 9:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Én mondtam, " Szilárdka egy varázsló "!
Majd jövőre elhozod a Műegyetemre, fogok szólni időponttal kapcsolatban.
Megint csak gratulálni lehet!
AZ A SZERENCSE NEM VAGY EGYEDŰL EBBEN A FÓRUMBAN!
Név nélkűl, de a HEV-14 építője, a körrepülős barátunk, a több árbócos vitorlást építők, a G-70-esek építői, a gőzhajósok, a Springer-ek most már többen vannak szerencsére ,tengeralatjárósok, légpárnások,a tv közvetítést modellről kivitelező barátunk, verseny vitorlást építők, a versenyekre készülő balassagyarmatiak, a verseny vitorlázó F3-J-B repcsisek, lejtővitorlázók, a közelben (10000 mérföld) helikoptert repitő, CO makett építők, stb.(elnézést aki kimaradt) mind varázsló-k!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 01. - 23:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet, minden kedves Varázslónak!

Köszönöm a dicsérő szavakat. Nem vagyok én varázsló csak rajongó!

Háááát, meg volt a nagy berepülés. Érdekes darab lett. Igazából nem tudok mit írni. Még valahogy a fordulatszám szabályzást kell megoldani valahogy. Van néhány ötletem de arról majd később. Még mindig a hatása alatt vagyok. Ezt azért lemértem, lemérettem. Nagyon kíváncsi voltam, hogy mennyi lett súlyra. 14-15g mindenestől. De a legfontosabb tudtam csinálni egy gyönge kis videót is.
http://www.youtube.com/watch?v=wjYlhQPaBXY

És elnézést kérek a remegő képért. Nem vagyok egy profi operatőr.

Üdvözlettel: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 02. - 5:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
szia!
gratulálok! 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 02. - 9:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez nagyon jó :D

Mekkora légcsavarral szerelted fel? Jól viszi a kis masinát.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 02. - 20:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
szia
hűű ez igen
mindenki mondja hogy lehet építeni kis rc autó elektornikával repülőt
na mostmár elis hiszem hogy lehet
a hajtómű vmi kis helinek a része volt?
az oldalkormányt hogy vezérlitek?
ha jól figyeltem meg akkor az autóban két tekercsnek mindkét lába le van forrasztva az akku egyik végére és a másik végükre pedig külön külön áramot enged a vevő
nekem most úgy tűnik tönkrementek a kormányokat vezérlő fetek úgyhogy az most nem megy


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 02. - 23:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet!

Köszönöm a gratulációt.

A légcsavar egy picco Z helinek a rotorja. Egy kicsit meg lett szabva. Egy kicsit szenvedtem is vele, mire rá jöttem, hogy fordítva van a dőlése. Így pont fordítva kell az elhúzatás. Maga fogaskerék a sasból származik de a heliben is ilyen fogaskerék van. Meglepően jól bírta a gyűrődést. Volt néhány bukfenc mire normálisan repült. De semmi nem tört rajta. A futó az úgy lett meg csinálva, hogy cserélhető legyen.

Az autóban valóban két tekercs van. Azt úgy lehet meg oldani, hogy két szállal tekered meg. Végül is egy tekercsben 2 van. De a kaszkadőr autóban mer elég egy tekercs is. Ott a másik sávon is egy motor van amit úgyan úgy tud kapcsolni mint a hajtó motorét. De egy kis ügyességgel át lehet kötögetni a kapcsolókat a távba. Úgy, hogy a hajtó motor lesz az oldal kormány a fordulás meg a haladás. Még gondolkodom a sebesség szabályzáson. Az lenne az igazi.

Üdvözlettel: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 03. - 9:20 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Húzz bele ! Megvárom míg kidolgozod a módszert aztán hasznosítom :twisted:

A kobold kisgumis modell mintha erre a technikára lenne kitalálva, pár
óra alatt át lehetne alakítani gumisból "mini autó"-s R/C-vé , és akkor
aztán lesz nemulass.

A Pico Z főrotorját szabtad ás? Mekkora lett a légcsavar átmérője?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 03. - 17:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
most jut eszembe, ilyen kis helit lehet kapni az origóban kb 1500Ft ért
egy kosárba vannak kiszórva azt mondják hogy alkatrészeket lehet belőlük pótolni a már meglévő helidhez


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 03. - 19:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Igy néz ki a " gyári " modell.Ára: 300 Dollár!!!
NA DE ÖTLETBEN SZILÁRDKA MODELLJE MESSZE FELŰLMÚLJA A GYÁRI MODELLT.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 04. - 22:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet Mindenkinek.



Én úgy gondolom, hogy amit ki lehet hozni a mini rc-ből azt én meg tettem. Az ötlet jónak bizonyult. Előre mondom, hogy nem sokat konyítok az elektronikához. Nagyából tudom, hogy mi miért van. Rajz alapján néhány apróságot meg tudok építeni, de ennyi.

Ezeknek a chipek 2 sávosak. Jobbra, balra, előre, hátra és van egy szunnyadó funkció amit nem használnak az pedig a turbó funkció. Nem is úgy működik mint a többi funkció. Erről majd később.

Az ötlet az volt, hogy van 3 szabad pozícióm (előre, hátra és a turbó) Mindegyiknek a végére kötök egy tranzisztor és a tranzisztor és a motor közé teszek egy-egy potit amivel minden pozíciónak be állítok egy sebességet amire nekem szükségem van. Ahogy kapcsolgatom a funkciókat úgy változtatja a fordulatszámot. Jó, nem teljesen proporcinális, de azzal a 3 sebesség fokozattal el tudom azt érni, hogy a modell süllyedjen, egyenesen repüljön vagy emelkedjen. Ez pont elég. Szerintem........ Valamikor a héten kipróbáljuk élesben is
Néhány kép:

Kép
Ez lenne a kapcsolgatója. Ezt a heli távjából szedtem ki. Egy kicsit át kellet szabni a vezetékeket. Hogy legyen 4 pozícióm. A sorrend a következő: Nulla, turbó, előre, hátra. Nem bíztos, hogy a Picco z- nek ilyen karja van, ez a klónból való. A picco-nak még nem szedtem szét.

Kép
Itt bekötve már a távba

Kép
Kép
Ez pedig maga építmény. Életem első paneljét is most martam. Nem valami szép de jó lett, és persze "SK". Én csak két potit raktam be Mert a legfelső fokozatba nincs szükség rá. Itt még csak próbaképen van bekötve majd próbálom kulturáltabban felszerelni.

A sorrendben azért van elől a turbo mert amikor nyomom az oldalkormányt akkor meg változik a fordulatszám fölfele. Nem nagyon de határozottan. Így a legkisebb fokozatban nincs akkora jelemtősége. A többinél már nincs ilyen.

Az autónál egy kicsit macerásabb a dolog. Ott bontani kell. Minimum a chipnek a lábát kell szabaddá tenni. Szerencsésebb választás a kaszkadőr autó. Ott az óldalkormánnyal nem kell külön foglalkozni. Ja, és persze, hogy ne legyen olyan egyszerű a helyzet: van olyan autó ahol a chip rendes tokozásban van, és sajnos van olyan ahol egy fekete pötty alatt lapul és azt nem tudom, hogy ott a turbó funkció ki van-e vezetve.
Ha valakit érdekel a Chipnek gépkönyve, nagyon szívesen elküldöm e-mailbe.
Hát dióhéjban ennyi lenne. Végezetül egy kis videó a működésről.
http://www.youtube.com/watch?v=_3xeh4Ek9rw

A légcsavar átmérő 105mm. De szerintem lehet úgy is hagyni ahogy van eredetileg. A hiller tengelyt kel róla leszedni és beragasztani, hogy ne inogjon...

Üdvözlettel: Szilárdka


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 08. - 13:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 60 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség