SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 24. - 17:38

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 85 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 28. - 17:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
kopaszi gátnál lehet ilyeneket reptetni? ez biztatóan hangzik


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 03. - 22:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek.

Picit alakult a ketyere:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/6171350
Elkészült mindkét támasztó szárnyúszó.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171351
Itt is van variálás rendesen. A felfekvőlap sokkal rövidebb lett, hogy ne
lógjon bele a csűrőbe és az ívelőlapba. Mivel a csűrő és az ívelő miatt
nem lehet a szárnyat egy gumival átfogni és így rögzíteni a támasztó-
úszót, így más megoldást kellett kidolgozni. A felfekvő végét egy kis
fémtüske tartja majd, az eleje pedig gumizva lesz. Ebbe a kis résbe
illeszkedik majd a rögzítőtüske.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171353
37 gramm a két támúszó. Nagyjából annyi mint a leszerelhető
futószárak. Még jó, hogy egyszerre nem lesz fenn kerék is, meg támúszó
is.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 03. - 22:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/6171355
Újjabb módosítás. Alul a gyári motortartó, felül az új.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171356
Ezért ilyen hosszú. Bele kell férjen egy kefenélküli motor meg a
szabályzója. Azért oyan magas, hogy egy 8 col átmérőjű légcsavart fel
lehessen szerelni a motorra.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171358
A motortartó rétegelt lemezre felépítettem egy jó vastagfalú
balsadobozt.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171360
Ez vastag is, rusnya is, nehéz is, akkor meg mire jó?

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171361
Miután fél napig gyalultam, csiszoltam máris nem olyan nehéz, és
közel sem olyan rusnya :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171363
Így azért már egész jó ez a motortartó.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 03. - 22:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171365
Van ebben hely bőven

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171366
Kapott egy tűzfalat , ami a motort tartja, és e miatt fel kellett nyitni a
"tubus" oldalát, hogy be lehessen szerelni a szabályzót, és a motorot.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171368
A végébe meg egy szellőzőlyuk került, mert azért csak melegszik az a
motor , meg szabi.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171371
Az egészet lefóliáztam. A csúcsos vége nem volt egyszerű feladat, de
sikerült. A szellőzőlyuk kapott egy kis dekort így olyan lett mint egy
gondolakipufogó.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 03. - 22:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171374
A "szerelőajtó" nyitható maradt, bár remélem sokat nem kell majd
nyitogatni.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171378
Így fog ez kinézni a gépen.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171382
A motorgondola aljára került még egy szellőzőnyílás. Itt futnak a
motorkábelek (rejtve) és plusz hűtőlevegő áramlik a motorgondolába.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171387
Kényelmesen elfér a 8 colos légcsavar is. Na nem ez a rusnya lila darab
lesz rajta, majd valami szép fekete Graupner csavart fog kapni.
(A légcsavar azért áll ilyen bénán, mert csak ideiglenesen
odaragasztottam :oops: :oops: )

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 15. - 13:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Egy kis viziszörny faragás:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... id/6305029
Elkészült a másik félszárny is, és össze is ragasztottam őket. A gyári
rétegelt lemez átkötők nagyjából a nullával egyenlőek, azokból újat
kellett készíteni. Mivel a gyáriak 1,7 mm vastagok én 2 mm-es minőségi
rétegelt lemezből készítettem ezeket, így volt egy kis reszelés mire
bementek a helyükre.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305031
A két félszárny között jó nagy rés marad, ezt kell a motortartó
lemez méretére reszelni majd.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305041
A szárnyak megkapták új, végleges elektromos kábelezésük is.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305054
A két félszárny közötti rést a megfelő méretre reszeltem és már
mehetett is a helyére a motortartó gondola.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305056
A csűrőket és ívelőlapokat felraktam ideiglenesen ragasztószalaggal
és a szárnyat is felszereltem a gépre próbképpen.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305057
Itt jól látszik az ívelők maximális lenyílási szöge.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305059

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305060
Van még vele munka bőven, de azért már alakul. Ez már repülőgép,
nem csak egy kupac balsafa. A sok átalakítás nem nagyon változtatta
meg a gép külalakját, viszont remélhetőleg sokkal jobban használható
lesz tőlük.

A gép ebben az állapotban 375 grammot nyom a mérlegen.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 20. - 14:35 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Alakult kicsit a szerkezet.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/6369005
Mint látható van már burkolat a szárnyon, felkerültek a szárnyúszók ...

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6369006
Fenn van a dekor is a szárnyakon....

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6369008
Beszereltem a szabályzót és a motort is. Most még egy 6,7x3 -as
légcsavar van rajta, ez lesz lecserélve egy 8 colosra, ha megtalálom
végre :D

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6369009
Így nézve tiszta anfibia, futó is van, szárnyúszó is van egyszerre, persze
normál üzemben vagy-vagy lesz a felállás.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6369010
Így nem is látszik, hogy hiányzik még a szárnymechanizáció...... na
azzal lesz még munka rendesen :?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 20. - 16:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Megint egy varázslat!
Nehezen tudok szóhoz jutni, köszönjük.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 20. - 18:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
antikos írta:
Megint egy varázslat!
Nehezen tudok szóhoz jutni, köszönjük.


Köszönöm Antikos! Bár úgy vagyok én ezzel, hogy nyugtával a napot,
mert tényleg szép, nekem is tetszik, de amíg nem látom felszállni
vízről, repülni egy szép iskolakört, aztán szépen leszállni vízre, addig
ez csak egy kupac fa egy tetszetős formára összeragasztva és bevonva
műanyag fóliával. Minden esetre igyekszem a lehető legszebbre,
legjobbra megcsinálni, aztán el fog jönni az igazság pillanata (azért
annyira bátor nem vagyok, hogy egyből vízről próbálkozzak vele, először
futóról fog repülni, aztán ha patentül be van állítva megcélzom vele a
tavat :roll: )

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 20. - 20:06 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ha valaki tobzódni akar hidroplánmodellekben nézze végig ezt a
topicot:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=324522

csak egy példa:
Kép
(Nem semmi ketyere)

Fantasztikus mennyiség és változatosság. Ha egyszer elkészül az én
kis úszórepülőm majd írok ide egy bejegyzést, had tudják meg, hogy
"Hungary"-ban is vannak vizirepülőmániások :roll: :D :D :D


üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 21. - 19:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

A MŰ ELKÉSZÜLT :!: :!: :!:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/6384717

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6384713

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6384721

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6384727

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6384733

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6384736

És még a rávaló 8x4,3-as légcsavar is meglett a végén :D
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6384710

Elkezdtem a beállítósdit, egyenlőre a magassági és oldalkormány van
belőve, nekikezdtem az ívelőnek is, de kiderült, hogy holnap kell menni
a paradicsompalántákért, és még fel sincs ásva a helyük......így
elmentem ásó-kapa-nagyharang modellezni "kicsit".

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 22. - 8:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Végig néztem a képeket, és ne legyen igazam, de szerintem a hullám terelő lemez túlságosan hátul van.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 22. - 10:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
pbr110 írta:
Végig néztem a képeket, és ne legyen igazam, de szerintem a hullám terelő lemez túlságosan hátul van.


Hát hamarosan mindenre fény derül, arra is, hogy jó helyen van-e a
hullámterelő. A gyári leírás szerint ide kell kerülnie.

Az előbb lettem kész a beállításokkal, a 18. memóriahelyet kapta a
rádiómon, egy vitorlázót ki kellett törölni (ha valakinek van ötlete hogyan
lehet a Graupner MC-19 memóriáját bővíteni ne kiméljen, 20
memóriahely van benne de ez is kevésnek bizonyul már egy ideje :? )
Az ívelő kapcsolós lett, az az vagy nincs kitérés vagy az előre beállított
kitérés van. A gép működtetéséhez 6 csatorna kell és addig sakkoztam az
akkukkal 1700 mAh - 800 mAh között míg kiderült, hogy az 1000 mAh-s
akku a nyerő, ekkor van pont jó helyen a súlypont.

Úgy látom minden kész, jöhetnek a gurulópróbák.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 23. - 8:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen pont azért, mert a gyár által javasolt helyre került.
Nekem előrébb kellett volna tolnom, helyette felraktam egy néhány grammal nagyobb, 20-30% erősebb motort.
Elsőre szó szerint befurja magát a vízbe, aztán kezd csak izomból felsiklani.
Szép mutatós darab lett, végül növelted a szárny álásszögét?
Vagy mindent rábízol az ívelőre?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 23. - 14:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Az, hogy a hydroplánok lebuknak mint egy kacsa a jellegükből
következik. Nem lehet tenni ellene semmit. Megfeleő technika kell a
felszálláshoz. A hidroplános oktató anyagokban (mármint nagygépes) a
felszállást kőlön fejezetekben tárgyalják.

Eleve tilos beszúrni neki a nagygázt. Fokozatosan a gyorsulást követve
szabad csak gázt adni, és a kezdeti gyorsuláskor keményen húzni kell a
magasságit. Ahogy gyorsul lehet adagolni a gázt és engedni vissza a
magasságit.

Az első hydroplánomat én is a vízalá nyomogattam, amíg el nem
olvastam, hogy miként is kell ezt csinálni. Volt később egy olyanom is
aminek még a szárnyai is ráfeküdtek a vízre, hihetetlen nagy ellenállása
volt úszva, mégis fel lehetett vele szállni, csak a megfelelő technika
kellett hozzá.

Az állásszögön nem variáltam végül, elég lesz az ívelő is. Persze ehhez
motor is kell, mert vízen gyorsulva, ívelővel akkora menetellenállása lesz
mint egy busznak. Kapott is egy 55 grammos motort, 3 cella LiPo-val.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 85 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség