SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Graupner Acro UHU depron gép kérdés http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=923 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | user_25 [ 2009 máj. 10. - 15:27 ] |
Hozzászólás témája: | Graupner Acro UHU depron gép kérdés |
Kedves Mindenki! Az idők során itthon felhalmozódott mindenféle elektronikus részegységek porosodását elkerülendő, vettem a boltban egy Graupner Acro UHU depron gépet, amit kemény egy órányi munkával összeraktam (mínusz a "felkantározás", azt majd este). Íme: ![]() Namármost a kérdésem a következő: Ez az izé nélkülözi az olyan hívságos dolgokat, mint a profil meg az állásszög. A jelek szerint a motor beragasztása is eléggé kevéssé precíziós módon tud csak megtörténni. Kérdés, hogy mitől repül ez egyáltalán? (Kicsit olyan, mint a régi vicc a sünről, amit nagyon erősen el kell hajítani, hogy repüljön ![]() :FS: |
Szerző: | user_262 [ 2009 máj. 10. - 16:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
a hasonlat jó, csak a sünnek nincs az orrán elektromotor, különben azt sem kéne erősen! de sztem lesz hozzáértőbb magyarázat is ![]() |
Szerző: | sry [ 2009 máj. 10. - 21:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Attila! Kezdjük az elején. A sima lap is profil, méghozzá szimmetrikus, és ha jól megnézzük a nagyszerű Besenyei Péter is szimmetrikus szárnyszelvényű géppel szeli a levegőeget. Na de nézzük ezt az egyenes lap szelvényt. Itt vannak a légerőtani adatai: ![]() mint látható, ha állásszöge van akkor a sima lapon is keletkezik felhajtóerő, nem is kevés. A felhajtóerőtényező kb. 10 fokos állásszögig növekszik, onnantól rohamosan csökken (ez nincs ábrázolva a grafikonon) Tehát az ívelt lap olyan 10 fok körtül esik át. A legjobb siklószámot 3,7 foknál produkálja ekkor 12 -es siklószám számítható, ami igen gyenge, és ráadásul végtelen szárnyra megfelelő áramlási viszonyokra vonatkozik, ez valós körülményekem jó ha van 3-4 de nem is vitorlázni szoktak ilyen gépekkel ![]() ![]() ![]() Nagyjából így lehet repülni egyenes sima lappal is. De van itt mégvalami: Attila repültél már ilyen géppel? Mert ha nem akkor van pár dolog amit nem árt szemelőtt tartani ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (feltéve ha egynél többször szeretnél felszállni vele) Szóval ez csak akkor repül ha van állásszöge, így mindíg húzni kell neki picit a magasságit, mert egyébként lefele megy. A kitéréseket vedd kicsire, és ha tudja a rádiód, akkor rendesen állíts neki EXPO-t. Mindenképpen kézből indísd az elején, és jó magas, puha fű fölé dobd be. A legfontosabb, hogy NYUGI ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() legyen orrnehéz az sokat javít a dolgon, és ha a kicsiny kormánymozdulatra is agrasszíven és intenzíven reagál akkor nincs semmi gond, EZ ILYEN! Az elején ne tedd fel a futóművet, mert úgyis letörik róla. Ne eröltesd az oldalkormány használatát az elején, mert a nagy és magas nyomásközéppontú oldalkormány kitéréskor emeli a gép orrát. Ezt idővel meg lehet szokni, de az elején jobb ha csűrő + magassági-ra korlátozódik a kormányzás. Ha van rutinod ilyen gépekkel, akkor elnézést. Jelezd és kitörlőm a fentieket. üdv.:SRY |
Szerző: | user_25 [ 2009 máj. 10. - 21:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia, Sry! Nagyon köszönöm, és borzasztóan tetszett!!! ![]() Amikor ott tartottam az olvasásban, hogy állásszöge kell, hogy legyen, akkor kezdtem nem érteni, merthogy épp az az, ami nincs neki ![]() Nem vezettem még ilyent, úgyhogy mindenképp nagyon hasznos volt a leírásod, köszönöm. Az a doksijában is benne van hogy idegbeteg a gép, de hogy ez mit jelent, arról fogalmam sem volt ![]() Az adóm egy egyszerű 4 csatis, szóval nem tudom, mi az az EXPO, ha esetleg elárulnád...? ![]() |
Szerző: | user_25 [ 2009 máj. 10. - 22:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ja, és még valami: Az oldalkormány használatát semmiképp nem fogom erőltetni, mert olyan nincs neki ![]() Elvileg lehetett volna úgy is, hogy legyen, de a "gyári" eljárás szerint nincs, és én ahhoz tartottam magam ![]() Ja, és sajnos a futóművet már felragasztottam ![]() |
Szerző: | sry [ 2009 máj. 10. - 22:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az EXPO az a rádión programozható funkció, annyit tesz, hogy a kormányfelületek kitérése nem egyenesen arányos a karok mozgatásával, hanem egy exponenciális függvény szerintiek. Tehát a karok kitérésének alsótartományaiban alig tér ki a kormányfelület, viszont megmarad a max. kitérés lehetősége. Ezért sokkal jobb mint a kitérés határolása. Tehát ha ijedtedben egy kicsit nagyobbat belehúzol, a kormányok akkor is kicsit térnek ki. Ha már fenn a futó, akkor viszont jó kis gyakorlóterepet keressél. Tudom javasolni a repceföldet. Az már jó magas, zárt és megfogja a gépet. Nem mellékesen az illata is jó. Amikor "bérbe" rakok ilyen, vagy hasonló gépet össze és a tulaja még nem repült hasonlóval mindíg repceföld, magas zöld búza, rozs, nagyon magas dús fű stb... szokott lenni a gyakorlóterep. Igaz kicsit zöld lesz a belépőél, de legalább egyben marad. Jaaaaa ha már itt tartunk a belépőélre ragassz fel hosszában széles cellux-ot, mert egyébként a vastagabb kórók, kis galyat be fogják szaggatni. Ez a védelem minden depron anyagú gépre szükséges. üdv.:SRY |
Szerző: | user_25 [ 2009 máj. 10. - 22:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ollala, ezek nagyon hasznos tanácsok voltak! Ami a belépőéleket illeti, van itthon jó erős ragasztószalagom, amit a modellezőboltokban árulnak, és hosszában erősítő szálak futnak. Az gondolom megfelel? Másik kérdés: mennyire bírja ez a kis gép a súlyt? (kb 150g a saját tömege.) Megmondom, miért kérdezem. A leírása szerint 300as kefés vagyv valami kis brushless motort kell beletenni, ez oké is, mindkét fajtából akad a sublótfiókban. De aksiból LiPo az nincs, csak "hagyományos". Kérdés, hogy egy hagyományos aksit elbír-e? Az azért sokkal nehezebb, mint egy LiPo. |
Szerző: | user_262 [ 2009 máj. 11. - 2:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
általában meghálálja a gép, ha brushlesst kap... a sün orrára is nagy motor kell! sry: szerintem nem kéne kitörölni, ha bármi hasznos bekerül, ha nem is ő, valaki tanul belőle! (off: ezt a 10 fokot a wright fivérek is kikisérletezték egy biciklire erősített szerkezettel. a múltkor mutatták discoveryn vagy hasonlón, de ott nem volt rendesen elmagyarázva, és nem is értettem miért kéne minden szárnynak 10fokos állásszög, amikor nem. ![]() a gép egyébként jópofa! eddig csak 3d-re láttam ilyesmiket. |
Szerző: | user_25 [ 2009 máj. 17. - 6:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hali! Elvileg ez is alkalmas 3D repülésre, itt a szűk keresztmetszetet én adom, aki nem tud 3D repülni ![]() |
Szerző: | user_25 [ 2009 máj. 18. - 19:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Mindenki!!! A fél internetet feltúrtam, de abszolút csődöt mondtam: pedig én csak azt a nagyon egyszerű dolgot szeretném tudni, hogy a sublótfiókomban talált vevőnek, ami egy SkyLady gyári vevője volt legénykorában, mi is a bekötése? Magyarán amikor rádugom a delejt/szervókat, akkor - a három lábú csatlakozók melyik vége merre kell, hogy álljon - és a négy darab csatlakozóból melyik melyik? Oké, a 3. a szabályzó/delej, de melyik a 3.? |
Szerző: | user_262 [ 2009 máj. 19. - 7:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
elvileg mindegy melyik a harmadik, legfeljebb majd cserélni kell. (nekem ez úgy van, hogy ha felülről nézve alul középen van a kristály, akkor jobb alul vízszintesen "egymás felett" a csatik, 4-3-2-1 sorrendben) az az érdekesebb, hogy merrefelé áll a fekete vezeték. az enyémnek a doboz rövid széle felé állnak a feketék. (elvileg ezt is össze lehet dugdosni fordítva, legalábbis azt hiszem nekem már sikerült, igaz nem rcm-esen és nem is ez a követendő módszer ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 máj. 19. - 7:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
MINDIG KIFELÉ VAN A NEGATIV VEZETÉK! |
Szerző: | sry [ 2009 máj. 19. - 17:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egy a fontos: középen van a pozitív pólus. Innentől nem baj ha felcseréled, legfeljebb nem fog működni. Ha a pozitív valamelyik szélső tüskére kerül, akkor meg annyi a vevőnek. A módszerem a következő (mivel ahány vevő annyiféle lábkiosztás, és van vagy 20 vevőm, a fene nem jegyzi meg melyik, hogy van) : Rádugok egy szervot akárhova, mondjuk legyen 1 csatorna, bakapcsolom az adót aztán adok a vevőnek tápot. Vagy akkupakkról, vagy szabályzóról. Rádión a karok medmozgat, és ha nem megy a szervo, akkor megfordítom a szervo csatlakozókábelét, és akkor már megy. A többi szervot e szerint dugdosom be. Nagyjából ennyi. Egy amit mindíg figyelni kell: A POZITÍV (piros) vezeték mindíg középen legyen. Mondhatjátok, hogy mindíg ott van, mert 3 lábú a csatlakozó. Igaz......de mi van a kétpólusú BEC csatlakozóval? Azt simán el lehet rontani és ezzel kinyírni a vevőt. üdv.:SRY |
Szerző: | user_25 [ 2009 máj. 21. - 21:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm az összes tippeket, ennyiből már csak összehozom ![]() Akupakkról nem fogom, mert "azt mondta az anyukám" (na jó, nem is ő), hogy azér' (is) van a szabályzó, hogy annyi voltot csináljon a vevőnek, amennyi kell ![]() Holnap este kerül a művelet kipróbálásra, és remélem, a hét végén repülünk ![]() |
Szerző: | user_25 [ 2009 máj. 23. - 9:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ajjaj, nem lesz itt ma "maiden flight", nagy a szél... Ugye jól sejtem, hogy ez a kis gép nem szereti a nagy szelet? |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |