SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Piper-Cub a "Cukorkabombázó" http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=943 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | sry [ 2009 jún. 11. - 14:03 ] |
Hozzászólás témája: | Piper-Cub a "Cukorkabombázó" |
Üdv. Mindenkinek! Előzetesben egy kis videó http://www.youtube.com/watch?v=cRSBPElXZ4A a többik egy kicsit később üdv.:SRY |
Szerző: | user_262 [ 2009 jún. 11. - 23:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
dögös! egyszer egy régi modellezés újságban adtak hírül hasonlót, mikulásnapkor télapó jelmezes úr egy nagyobb, robbanós gépről szórt cukorkát a gyerekeknek. talán az újságban is (3 részletben) leközölt enya motoros piper volt az is ! ? de ez nem biztos. |
Szerző: | sry [ 2009 jún. 12. - 8:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Megvolt az első "bombázás" is. A technika bombázórésze kielégítően működik, de a gép........ .....nos azzal vannak gondok bőven. Gyakorlatilag vezethetetlen, repképtelen volt. Már kezdem érteni miért nem láttam soha ezt a modellt senkinél. Ez is Multiplex gyártmány, de ellentétben a Multiplex többi (jól sikerült) modelljével ez egy rémálom. Egy nagyon ritka jelenséget produkál, és ezért taulságos is erről beszélni: Nagyon magasan van a gép szárnya, és elég nehéz is a szárny. Ez gyakori hiba habanyagú gépeknél, mert a szárny általában egy nagy tömör habtömb. Viszont az orra rövid, így a gyárilag megadott motorlehúzatás alapesetben nem jó. Egy átlagos modett, ilyenkor motoros repülés alatt orrkönnyű jelleget muatat, siklásban meg normál repülést produkál......ez jól látható, a hiba javítható. NA DE EZ A nem megfelelő motorlehúzatás párosul egy eléggé ívelt szárnyszelvénnyel, a leírás azt közli, hogy "Benedek mod" . Tehát Benedek Gyuribácsi egyik vastagabb, de erősen ívelt szelvényét használták fel. Azon kívül, hogy jó nagy a Cy tényező ezeknek a szelvényeknek elég nagy a nyomásközéppont vándorlása is. A ritka jelenség kialakulásához kell még egy nagy magassági kormány is, és ezen a gépen az is van. A jelenség a következő: "gázt" adsz a gép gyorsul, majd a hatalmas szárny és az ívelt szelvény miatt 1,5...2 m gurulás után elemelkedik. Eddig jó. De aztán a kis sebesség, és az elégtelen motorlehúzatás miatt a gép elkezdi emelni az orát. A nagy íveltségű szárny gyorsítja a folyamatot, mert a nyomásközéppont hirtelen előreszalad, a gép orrkönnyűvé válik és flágaskodik , "hanyattvágja" magát. Ha viszont tovább nyomom neki a "gázt" és képes gyorsulni kicsit, akkor a nagyfelületű magassági kormánnyal meg lehet fogni a folyamatot, és erősen nyomott magasságival lehet folytatni a repülést. Viszont ekkor elég kicsi az állásszög, egy félszimmetrikus szelvénnyel már nem is repülne a gép, de az erősen ívelt szelvény a levegőben tartja a masinát, viszont a kis állásszöghöz tartozó alacsony Cy miatt nagy sebességgel kell repülni a levegőben maradáshoz. Tehát van egy egyensúlyi állapot, amikor relatív nagy sebességen, nyomott magasságival, magas motorfordulaton nagyjából elfogadható módon repül a gép. Ha ennél lasabban repülünk, a magassági kormány nem képes kordában tartani a folyamatot és a gép felágaskodik, átesik. A motor leállításakor viszont meredek zuhanásba megy át, hiszen nagyon "fejre" van trimmelve. Most az van, hogy leszedtem a motort, és átalakítom a tűzfalat, valamint csökkentem kissé a szárny állásszögét. Ennek hatnia kell (kellene) a repülési tulajdonságokra. Remélem helyreáll a rend. Minden esetre nagy tanulság, hogy a magasan elhelyezett, erősen ívelt szelvényű szárny, a mélyen lévő motor, és a magasan lévő rendszersúlypont, nagyon pontos beállításokat kíván, mert egészen kicsi motorlehúzatás, vagy állásszöghiba is súlyos repülési hibákat produkál, ráadásul a folyamatok gyorsan mennek végbe, igen rutinos, gyors kezű pilóta kell az ilyen gépek berepüléséhez, a hiba felismeréséhez. üdv.:SRY |
Szerző: | user_262 [ 2009 jún. 12. - 15:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
nembaj, az ötlet azért jó, és te úgyis megoldod az ilyen "apró" problémákat! viszont tanulságos ezeket olvasni, köszönjük! el nem bírtam eddig képzelni pl hogy egy felsőszárnyas tréner jellegű gép miért tud gonosz lenni, ha a súlya se túl nagy. |
Szerző: | user_1687 [ 2011 okt. 12. - 11:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Sry! Szomorúan olvastam h rossz tapasztalataid vannak ezzel a típussal. De írtad h ezek a dolgok orvosolhatóak. Erre lennék kíváncsi mert én pont a napokban vettem meg ezt a tipust 1160mm-es arf kitben ugyanúgy multiplex. Már csak a motor beszerelése van hátra és készen van. Ez az első repülöm ezért nagy örömmel fogadnék minden hasznos tanácsot a típussal kapcsolatban, vmint érdekelne azis h mi lett a te pico cubod sorsa. Üdv. Derik |
Szerző: | sry [ 2011 okt. 12. - 12:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Ugyanezt a sárga "csodát" vetted? Mert a fehér EPP Multiplex Piper azért ennyire nem borzasztó, mint ez. Üdv.: SRY |
Szerző: | user_1687 [ 2011 okt. 12. - 13:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: Üdv. Ugyanezt a sárga "csodát" vetted? Mert a fehér EPP Multiplex Piper azért ennyire nem borzasztó, mint ez. Üdv.: SRY Ugyanezt a sárgát De youtube-on láttam jó videókat ahol egész szépen is repülnek vele. |
Szerző: | sry [ 2011 okt. 12. - 14:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Nos annyit lehet tenni, hogy jó orrnehézre kell baállítani és elég nagy motorlehúzatás kell neki. Mondhatni már komikusan lefelé kell állnia a motornak. Vagy csinálsz rá egy szárnyat Clark-Y profillal, akár habból vágatva, vagy balsa-építésben. egyébként még ez a legjobb megoldás. Egy habból vágatott Clark-Y 8 vagy 10 %-os szárny, fenyőléc merevítéssal és lecsökkentett állásszöggel, akkor még akár normális modell is lehet belőle. Ez sajnos egy teljesen elbaszkurált modell, nem véletlenül vette ki a Multiplex nagyon gyorsan a gyártásból. Azért a szerszámra költött pénzt vissza akarták szerezni, így kiadtak sokszáz ilyen modellt. Szerintem nagy hiba volt. Üdv.: SRY |
Szerző: | user_1687 [ 2011 okt. 12. - 15:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
Akkor sztem egy új szárnyat megpróbálok majd, viszont nemtudom hol lehetne ezt elkészítettni? Nemis lenne amugy probléma mert úgyis akartam egy csűrővel felszerelt verziót is. Mindenesetre azért megpróbálom majd a jelenlegi felállást berepülni. De mindenképp egy tapasztalt modellező társaságában aki tudna segíteni a repülő be trimmelésében. Ilyen ügyben nem ismersz valakit aki debrecen térségében szokott reptetni? Nincs egyenlőre ismerősöm aki szintén űzné ezt a hobbit. |
Szerző: | sry [ 2011 okt. 13. - 8:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. A STIROMAN műveknél: styromen@freemail.hu CNC technológiával dolgoznak, szinte bármilyen habanyagból. Üdv.: SRY |
Szerző: | user_1687 [ 2011 okt. 30. - 21:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
Berepültük ma a Piper Cubot, és nagyon kellemesen csalódtam benne, nagyon kezes gép és hihetetlen szépen tud siklani leállított motorral. Súlypont elsőre telibe el lett találva. Kézből indítottuk mert felszállni magától nem tudott a göröngyös fű csomós talajról de hát nincs is semilyen áttétel a motoron, ennek ellenére teszi a dolgát. Leszállás is nagyon simán ment vele olyan jól kilassítható. |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |