SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 16. - 9:34

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 17 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Graupner Acro UHU depron gép kérdés
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 10. - 15:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Mindenki!

Az idők során itthon felhalmozódott mindenféle elektronikus részegységek porosodását elkerülendő, vettem a boltban egy Graupner Acro UHU depron gépet, amit kemény egy órányi munkával összeraktam (mínusz a "felkantározás", azt majd este).

Íme:

Kép

Namármost a kérdésem a következő:

Ez az izé nélkülözi az olyan hívságos dolgokat, mint a profil meg az állásszög. A jelek szerint a motor beragasztása is eléggé kevéssé precíziós módon tud csak megtörténni.
Kérdés, hogy mitől repül ez egyáltalán?
(Kicsit olyan, mint a régi vicc a sünről, amit nagyon erősen el kell hajítani, hogy repüljön :) )
:FS:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 10. - 16:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
a hasonlat jó, csak a sünnek nincs az orrán elektromotor, különben azt sem kéne erősen! de sztem lesz hozzáértőbb magyarázat is :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 10. - 21:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Attila!

Kezdjük az elején. A sima lap is profil, méghozzá szimmetrikus, és
ha jól megnézzük a nagyszerű Besenyei Péter is szimmetrikus
szárnyszelvényű géppel szeli a levegőeget.

Na de nézzük ezt az egyenes lap szelvényt. Itt vannak a légerőtani
adatai:
Kép
mint látható, ha állásszöge van akkor a sima lapon is keletkezik
felhajtóerő, nem is kevés. A felhajtóerőtényező kb. 10 fokos állásszögig
növekszik, onnantól rohamosan csökken (ez nincs ábrázolva a
grafikonon) Tehát az ívelt lap olyan 10 fok körtül esik át. A legjobb
siklószámot 3,7 foknál produkálja ekkor 12 -es siklószám számítható,
ami igen gyenge, és ráadásul végtelen szárnyra megfelelő áramlási
viszonyokra vonatkozik, ez valós körülményekem jó ha van 3-4 de
nem is vitorlázni szoktak ilyen gépekkel :twisted: :twisted: :twisted:

Nagyjából így lehet repülni egyenes sima lappal is.

De van itt mégvalami:

Attila repültél már ilyen géppel? Mert ha nem akkor van pár dolog amit
nem árt szemelőtt tartani :roll: :roll: :roll: :twisted: :twisted: :twisted:
(feltéve ha egynél többször szeretnél felszállni vele)

Szóval ez csak akkor repül ha van állásszöge, így mindíg húzni kell neki
picit a magasságit, mert egyébként lefele megy. A kitéréseket vedd
kicsire, és ha tudja a rádiód, akkor rendesen állíts neki EXPO-t.
Mindenképpen kézből indísd az elején, és jó magas, puha fű fölé dobd be.
A legfontosabb, hogy NYUGI :!: :!: :!: :!: :!: Ez egy idegbeteg gép,
legyen orrnehéz az sokat javít a dolgon, és ha a kicsiny
kormánymozdulatra is agrasszíven és intenzíven reagál akkor nincs
semmi gond, EZ ILYEN! Az elején ne tedd fel a futóművet, mert úgyis
letörik róla. Ne eröltesd az oldalkormány használatát az elején, mert
a nagy és magas nyomásközéppontú oldalkormány kitéréskor emeli a
gép orrát. Ezt idővel meg lehet szokni, de az elején jobb ha csűrő +
magassági-ra korlátozódik a kormányzás.

Ha van rutinod ilyen gépekkel, akkor elnézést. Jelezd és kitörlőm a
fentieket.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 10. - 21:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia, Sry!

Nagyon köszönöm, és borzasztóan tetszett!!! :lol:

Amikor ott tartottam az olvasásban, hogy állásszöge kell, hogy legyen, akkor kezdtem nem érteni, merthogy épp az az, ami nincs neki :) De aztán megértettem, amikor eljutottam odáig, hogy húzni kell neki.

Nem vezettem még ilyent, úgyhogy mindenképp nagyon hasznos volt a leírásod, köszönöm. Az a doksijában is benne van hogy idegbeteg a gép, de hogy ez mit jelent, arról fogalmam sem volt :) Most már értem, és azt is, hogy mit kell tenni.
Az adóm egy egyszerű 4 csatis, szóval nem tudom, mi az az EXPO, ha esetleg elárulnád...? :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 10. - 22:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ja, és még valami:

Az oldalkormány használatát semmiképp nem fogom erőltetni, mert olyan nincs neki :)
Elvileg lehetett volna úgy is, hogy legyen, de a "gyári" eljárás szerint nincs, és én ahhoz tartottam magam :D

Ja, és sajnos a futóművet már felragasztottam :(


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 10. - 22:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Az EXPO az a rádión programozható funkció, annyit tesz, hogy a
kormányfelületek kitérése nem egyenesen arányos a karok
mozgatásával, hanem egy exponenciális függvény szerintiek. Tehát a
karok kitérésének alsótartományaiban alig tér ki a kormányfelület,
viszont megmarad a max. kitérés lehetősége. Ezért sokkal jobb mint a
kitérés határolása. Tehát ha ijedtedben egy kicsit nagyobbat belehúzol, a
kormányok akkor is kicsit térnek ki.

Ha már fenn a futó, akkor viszont jó kis gyakorlóterepet keressél. Tudom
javasolni a repceföldet. Az már jó magas, zárt és megfogja a gépet.
Nem mellékesen az illata is jó. Amikor "bérbe" rakok ilyen, vagy hasonló
gépet össze és a tulaja még nem repült hasonlóval mindíg repceföld,
magas zöld búza, rozs, nagyon magas dús fű stb... szokott lenni a
gyakorlóterep. Igaz kicsit zöld lesz a belépőél, de legalább egyben
marad.
Jaaaaa ha már itt tartunk a belépőélre ragassz fel hosszában széles
cellux-ot, mert egyébként a vastagabb kórók, kis galyat be fogják
szaggatni. Ez a védelem minden depron anyagú gépre szükséges.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 10. - 22:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ollala, ezek nagyon hasznos tanácsok voltak!

Ami a belépőéleket illeti, van itthon jó erős ragasztószalagom, amit a modellezőboltokban árulnak, és hosszában erősítő szálak futnak. Az gondolom megfelel?

Másik kérdés: mennyire bírja ez a kis gép a súlyt? (kb 150g a saját tömege.) Megmondom, miért kérdezem. A leírása szerint 300as kefés vagyv valami kis brushless motort kell beletenni, ez oké is, mindkét fajtából akad a sublótfiókban. De aksiból LiPo az nincs, csak "hagyományos". Kérdés, hogy egy hagyományos aksit elbír-e? Az azért sokkal nehezebb, mint egy LiPo.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 11. - 2:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
általában meghálálja a gép, ha brushlesst kap... a sün orrára is nagy motor kell!
sry: szerintem nem kéne kitörölni, ha bármi hasznos bekerül, ha nem is ő, valaki tanul belőle!

(off: ezt a 10 fokot a wright fivérek is kikisérletezték egy biciklire erősített szerkezettel. a múltkor mutatták discoveryn vagy hasonlón, de ott nem volt rendesen elmagyarázva, és nem is értettem miért kéne minden szárnynak 10fokos állásszög, amikor nem. :) )

a gép egyébként jópofa! eddig csak 3d-re láttam ilyesmiket.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 17. - 6:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hali!

Elvileg ez is alkalmas 3D repülésre, itt a szűk keresztmetszetet én adom, aki nem tud 3D repülni :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 18. - 19:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Mindenki!!!

A fél internetet feltúrtam, de abszolút csődöt mondtam: pedig én csak azt a nagyon egyszerű dolgot szeretném tudni, hogy a sublótfiókomban talált vevőnek, ami egy SkyLady gyári vevője volt legénykorában, mi is a bekötése?

Magyarán amikor rádugom a delejt/szervókat, akkor
- a három lábú csatlakozók melyik vége merre kell, hogy álljon
- és a négy darab csatlakozóból melyik melyik? Oké, a 3. a szabályzó/delej, de melyik a 3.?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 19. - 7:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
elvileg mindegy melyik a harmadik, legfeljebb majd cserélni kell. (nekem ez úgy van, hogy ha felülről nézve alul középen van a kristály, akkor jobb alul vízszintesen "egymás felett" a csatik, 4-3-2-1 sorrendben)
az az érdekesebb, hogy merrefelé áll a fekete vezeték. az enyémnek a doboz rövid széle felé állnak a feketék. (elvileg ezt is össze lehet dugdosni fordítva, legalábbis azt hiszem nekem már sikerült, igaz nem rcm-esen és nem is ez a követendő módszer :) )


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 19. - 7:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
MINDIG KIFELÉ VAN A NEGATIV VEZETÉK!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 19. - 17:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy a fontos: középen van a pozitív pólus. Innentől nem baj ha felcseréled, legfeljebb nem fog működni. Ha a pozitív valamelyik szélső tüskére kerül, akkor meg annyi a vevőnek.

A módszerem a következő (mivel ahány vevő annyiféle lábkiosztás, és van vagy 20 vevőm, a fene nem jegyzi meg melyik, hogy van) :

Rádugok egy szervot akárhova, mondjuk legyen 1 csatorna,
bakapcsolom az adót aztán adok a vevőnek tápot. Vagy akkupakkról,
vagy szabályzóról. Rádión a karok medmozgat, és ha nem megy a
szervo, akkor megfordítom a szervo csatlakozókábelét, és akkor
már megy. A többi szervot e szerint dugdosom be. Nagyjából ennyi.

Egy amit mindíg figyelni kell: A POZITÍV (piros) vezeték mindíg középen
legyen. Mondhatjátok, hogy mindíg ott van, mert 3 lábú a csatlakozó.
Igaz......de mi van a kétpólusú BEC csatlakozóval? Azt simán el lehet rontani és ezzel kinyírni a vevőt.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 21. - 21:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm az összes tippeket, ennyiből már csak összehozom :)

Akupakkról nem fogom, mert "azt mondta az anyukám" (na jó, nem is ő), hogy azér' (is) van a szabályzó, hogy annyi voltot csináljon a vevőnek, amennyi kell :)

Holnap este kerül a művelet kipróbálásra, és remélem, a hét végén repülünk :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 23. - 9:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ajjaj, nem lesz itt ma "maiden flight", nagy a szél...
Ugye jól sejtem, hogy ez a kis gép nem szereti a nagy szelet?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 17 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség