Szia Attila!
Kezdjük az elején. A sima lap is profil, méghozzá szimmetrikus, és
ha jól megnézzük a nagyszerű Besenyei Péter is szimmetrikus
szárnyszelvényű géppel szeli a levegőeget.
Na de nézzük ezt az egyenes lap szelvényt. Itt vannak a légerőtani
adatai:
mint látható, ha állásszöge van akkor a sima lapon is keletkezik
felhajtóerő, nem is kevés. A felhajtóerőtényező kb. 10 fokos állásszögig
növekszik, onnantól rohamosan csökken (ez nincs ábrázolva a
grafikonon) Tehát az ívelt lap olyan 10 fok körtül esik át. A legjobb
siklószámot 3,7 foknál produkálja ekkor 12 -es siklószám számítható,
ami igen gyenge, és ráadásul végtelen szárnyra megfelelő áramlási
viszonyokra vonatkozik, ez valós körülményekem jó ha van 3-4 de
nem is vitorlázni szoktak ilyen gépekkel
Nagyjából így lehet repülni egyenes sima lappal is.
De van itt mégvalami:
Attila repültél már ilyen géppel? Mert ha nem akkor van pár dolog amit
nem árt szemelőtt tartani
(feltéve ha egynél többször szeretnél felszállni vele)
Szóval ez csak akkor repül ha van állásszöge, így mindíg húzni kell neki
picit a magasságit, mert egyébként lefele megy. A kitéréseket vedd
kicsire, és ha tudja a rádiód, akkor rendesen állíts neki EXPO-t.
Mindenképpen kézből indísd az elején, és jó magas, puha fű fölé dobd be.
A legfontosabb, hogy NYUGI
Ez egy idegbeteg gép,
legyen orrnehéz az sokat javít a dolgon, és ha a kicsiny
kormánymozdulatra is agrasszíven és intenzíven reagál akkor nincs
semmi gond, EZ ILYEN! Az elején ne tedd fel a futóművet, mert úgyis
letörik róla. Ne eröltesd az oldalkormány használatát az elején, mert
a nagy és magas nyomásközéppontú oldalkormány kitéréskor emeli a
gép orrát. Ezt idővel meg lehet szokni, de az elején jobb ha csűrő +
magassági-ra korlátozódik a kormányzás.
Ha van rutinod ilyen gépekkel, akkor elnézést. Jelezd és kitörlőm a
fentieket.
üdv.:SRY