SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

FÍK-80 R/C vitorlázó.
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=27&t=208
Oldal: 9 / 10

Szerző:  Dragon [ 2010 jún. 13. - 20:17 ]
Hozzászólás témája: 

Ja igen, nem mondtam, hogy nekem is 20A-es szabim van, és tényleg ugyan attól. :) Amiről Te tudsz az még a vitorlázós korszakában volt a fikben. Szerintem a JES006-os szabira gondolsz. A motornak nem lehet sok az áram, annyit fog felvenni amennyi kell neki. Ha szorul, vagy túlterhelt akkor többet vesz fel és leég. Ha rákötsz egy olyan mocit a szabidra ami 40A-t képes felvenni, akkor fel is fogja venni, a szabid meg leég mert csak 20A-ig bírja.
Nekem ez a motorom van:
Model: F1818-2500

KV: 2500Kv
Voltage: 7.4v (2 cella)
Max áramerősség: 8A
No load current: 1A
Méretek: 17.8mm*18mm
-tengely: 16mm*2.3mm
súly: 15g
Ajánlott Propeller: 5x3
Húzó erő: 210g

Csak nem az ajánlott 5x3-as propival, mert az kevésnek bizonyult a fik-be, hanem egy 5x5-el.
Nem értem miért nem megy a tiéd. Milyen töltőd van? Rendesen feltölti az aksidat?

Szerző:  user_564 [ 2010 jún. 13. - 21:26 ]
Hozzászólás témája: 

Akkor mindenünk ugyan olyan kivéve a vevőnk :) Nekem is 5x5-ös propival :) A töltőm : http://www.emotors.cz/elsa/eshop/3-1-NA ... rger-2S-3S
Nem bonyolult :) El vagyok átkozva :D

Szerző:  Dragon [ 2010 jún. 14. - 7:22 ]
Hozzászólás témája: 

Ha jól tudom, már van multimétered. Mérj rá az aksi feszültségére töltés után! 8,4V-nak kellene lennie miután feltöltött.

Szerző:  user_564 [ 2010 jún. 14. - 14:20 ]
Hozzászólás témája: 

Gondolom 7,4-et akartál írni :)

Szerző:  Dragon [ 2010 jún. 14. - 14:38 ]
Hozzászólás témája: 

ngexi írta:
Gondolom 7,4-et akartál írni :)


Nem. 8,4-et akartam írni, ugyanis a névleges feszültsége 7,4V. Li-po aksi cellafeszültsége feltöltve 4,2V, Így lesz a 2 cella li-po feltöltve 8,4. Ha neked csak 7,4-re tölt a töltőd akkor ott lesz a baj. Ott kezd lekapcsolni a szabályozó. Ez itt off, de a Mini ECO-m hajós szabija félig elveszi a gázt, amikor a cellánkénti feszültség eléri a 3,7V-ot. (biztos lehetne programozni, de így biztosan marad annyi töltés az aksiban, hogy a tó közepéről kiérjek) A repülős szabályozók fokozatosabban veszik el a gázt, de 3V körül már mindegyik teljesen lekapcsol, hogy ne károsodjon az aksi.

Szerző:  Dragon [ 2010 aug. 23. - 9:54 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!

Tegnap megpróbáltam a FIK-et 3 cella li-po-val. (motor: F1818-2500kV légcsavar 5x5 APC)
Az eredmény egy nagyon gyors, de annál irányíthatatlanabb gép lett. 60-70fokos szögben tudtam vele emelkedni. Teljes gázon való zuhanásból felhúzva szinte karikába hajlott a szárny, pedig van benne szénpálca. Teljes gázon a kormányokra nagyon nehezen reagált. Talán ha több merevítést raknék bele életképes lenne 3 cellával, de a motor nagyon melegedett, így 4-5 perc után inkább visszatértem a jól bevált 2 cellára.

Volt egy kis rádió teszt is (vagyis inkább magamat teszteltem). Körülbelül 150 méterre repültem el a géppel, vagy inkább többre. Volt 5-6mp amikor nem láttam. Valahogy úgy találtam el a repülési irányt, hogy a felhős háttér elött este 8 körül, semmit nem lehetett látni a repülőből. Egy kicsit megijedtem, hogy búcsút mondhatok neki. De aztán sikerült úgy megmozdíani, hogy vissza tudtam hozni. :)

Szerző:  skeleton [ 2012 ápr. 10. - 21:49 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Lenne néhány kérdésem: Nekem a gép szárnya két daraban jött 2x40cm
hol vágjam el és mennyi legyen a V beállitási szöge? Valamint itthon csak 4mm szénpálca van,amit a szárnyba szánok merevitésnek elég lesz-e?

Szerző:  sry [ 2012 ápr. 10. - 22:48 ]
Hozzászólás témája: 

skeleton írta:
Üdv.

Lenne néhány kérdésem: Nekem a gép szárnya két daraban jött 2x40cm
hol vágjam el és mennyi legyen a V beállitási szöge? Valamint itthon csak 4mm szénpálca van,amit a szárnyba szánok merevitésnek elég lesz-e?


Két darabban? És egyenes a 2 darab, vagy fülezett?

A szénpálca még sok is lesz. Szóval bőven elég.

Üdv.: SRY

Szerző:  skeleton [ 2012 ápr. 10. - 22:57 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Egyenes nincs fülezve,és itt a problémám.

Szerző:  sry [ 2012 ápr. 11. - 7:03 ]
Hozzászólás témája: 

skeleton írta:
Üdv.

Egyenes nincs fülezve,és itt a problémám.


Aha!
Akkor marad a sima "V" beállítású szárny, és mivel ez egy elég durvás emelőprofillal készül olyan 5-7° "V" állás kéne neki. Nagyobb skkal nem legyen met csúszkálni fog.

Üdv.: SRY

Szerző:  skeleton [ 2012 ápr. 11. - 10:37 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm. Igy elég stabil lesz a gép?Mert gyerek szeretne vele megtanulni repülni. Vagy én fülezem meg 40cm a középrész a fül hossza 20-20cm az általad leirt szöggel. Nem akkadékoskodni akarok,szeretném a témát körül járni és kihozni neki a jobb megoldást,hogy élvezze a dolgot.

Szerző:  sry [ 2012 ápr. 12. - 10:18 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

A fülezett szárny mindenképpen jobb, stabilabb, és szebben repül. A "V" szárnynak megvannak a maga rossz tulajdonságai, egyszerre esik át, csúszik fordulóban stb.... A fülezett szárnyon a fül mindíg kisebb állásszöggel repül mint a szárnyközép, így nincs teljes félszárnyi átesés, jobb a felhajtóerőeloszlás, plusz az egyenes középrész jobb teherviselő.

Ha masszívabb és jobban repülő gépet szeretnél, akkor bizony fülezni kell. Ha egyszer építést akkor maradhat a "V" szárny.

Üdv.: SRY

Szerző:  skeleton [ 2012 ápr. 12. - 11:21 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Akkor fülezek,amit leirtam arányokat az jó lesz-e,vagy kevesebb fül kell.A szög 5°-7° vagy nagyobb? Inkább többet dolgozok vele,de legyen siker élménye.Az antik modellek mennyire lehetnek mérvadok fülezés szempontjából?

Szerző:  sry [ 2012 ápr. 12. - 13:51 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Az ajánlott fülezés

1/4 ------------- 1/2 -------------1/4
bal fül ---- szárnyközép ---- jobb fül

A fülek felhajtási szöge a szárnyközép síkjához képest : 10-15° (tényleg ilyen nagy, nem tévedés)


Üdv.: SRY

Szerző:  skeleton [ 2012 ápr. 12. - 14:14 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm.

Megyek épiteni.

Oldal: 9 / 10 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/