SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
FÍK-80 R/C vitorlázó. http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=27&t=208 |
Oldal: 9 / 10 |
Szerző: | Dragon [ 2010 jún. 13. - 20:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ja igen, nem mondtam, hogy nekem is 20A-es szabim van, és tényleg ugyan attól. Amiről Te tudsz az még a vitorlázós korszakában volt a fikben. Szerintem a JES006-os szabira gondolsz. A motornak nem lehet sok az áram, annyit fog felvenni amennyi kell neki. Ha szorul, vagy túlterhelt akkor többet vesz fel és leég. Ha rákötsz egy olyan mocit a szabidra ami 40A-t képes felvenni, akkor fel is fogja venni, a szabid meg leég mert csak 20A-ig bírja. Nekem ez a motorom van: Model: F1818-2500 KV: 2500Kv Voltage: 7.4v (2 cella) Max áramerősség: 8A No load current: 1A Méretek: 17.8mm*18mm -tengely: 16mm*2.3mm súly: 15g Ajánlott Propeller: 5x3 Húzó erő: 210g Csak nem az ajánlott 5x3-as propival, mert az kevésnek bizonyult a fik-be, hanem egy 5x5-el. Nem értem miért nem megy a tiéd. Milyen töltőd van? Rendesen feltölti az aksidat? |
Szerző: | user_564 [ 2010 jún. 13. - 21:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
Akkor mindenünk ugyan olyan kivéve a vevőnk Nekem is 5x5-ös propival A töltőm : http://www.emotors.cz/elsa/eshop/3-1-NA ... rger-2S-3S Nem bonyolult El vagyok átkozva |
Szerző: | Dragon [ 2010 jún. 14. - 7:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ha jól tudom, már van multimétered. Mérj rá az aksi feszültségére töltés után! 8,4V-nak kellene lennie miután feltöltött. |
Szerző: | user_564 [ 2010 jún. 14. - 14:20 ] |
Hozzászólás témája: | |
Gondolom 7,4-et akartál írni |
Szerző: | Dragon [ 2010 jún. 14. - 14:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
ngexi írta: Gondolom 7,4-et akartál írni Nem. 8,4-et akartam írni, ugyanis a névleges feszültsége 7,4V. Li-po aksi cellafeszültsége feltöltve 4,2V, Így lesz a 2 cella li-po feltöltve 8,4. Ha neked csak 7,4-re tölt a töltőd akkor ott lesz a baj. Ott kezd lekapcsolni a szabályozó. Ez itt off, de a Mini ECO-m hajós szabija félig elveszi a gázt, amikor a cellánkénti feszültség eléri a 3,7V-ot. (biztos lehetne programozni, de így biztosan marad annyi töltés az aksiban, hogy a tó közepéről kiérjek) A repülős szabályozók fokozatosabban veszik el a gázt, de 3V körül már mindegyik teljesen lekapcsol, hogy ne károsodjon az aksi. |
Szerző: | Dragon [ 2010 aug. 23. - 9:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Tegnap megpróbáltam a FIK-et 3 cella li-po-val. (motor: F1818-2500kV légcsavar 5x5 APC) Az eredmény egy nagyon gyors, de annál irányíthatatlanabb gép lett. 60-70fokos szögben tudtam vele emelkedni. Teljes gázon való zuhanásból felhúzva szinte karikába hajlott a szárny, pedig van benne szénpálca. Teljes gázon a kormányokra nagyon nehezen reagált. Talán ha több merevítést raknék bele életképes lenne 3 cellával, de a motor nagyon melegedett, így 4-5 perc után inkább visszatértem a jól bevált 2 cellára. Volt egy kis rádió teszt is (vagyis inkább magamat teszteltem). Körülbelül 150 méterre repültem el a géppel, vagy inkább többre. Volt 5-6mp amikor nem láttam. Valahogy úgy találtam el a repülési irányt, hogy a felhős háttér elött este 8 körül, semmit nem lehetett látni a repülőből. Egy kicsit megijedtem, hogy búcsút mondhatok neki. De aztán sikerült úgy megmozdíani, hogy vissza tudtam hozni. |
Szerző: | skeleton [ 2012 ápr. 10. - 21:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Lenne néhány kérdésem: Nekem a gép szárnya két daraban jött 2x40cm hol vágjam el és mennyi legyen a V beállitási szöge? Valamint itthon csak 4mm szénpálca van,amit a szárnyba szánok merevitésnek elég lesz-e? |
Szerző: | sry [ 2012 ápr. 10. - 22:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
skeleton írta: Üdv. Lenne néhány kérdésem: Nekem a gép szárnya két daraban jött 2x40cm hol vágjam el és mennyi legyen a V beállitási szöge? Valamint itthon csak 4mm szénpálca van,amit a szárnyba szánok merevitésnek elég lesz-e? Két darabban? És egyenes a 2 darab, vagy fülezett? A szénpálca még sok is lesz. Szóval bőven elég. Üdv.: SRY |
Szerző: | skeleton [ 2012 ápr. 10. - 22:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Egyenes nincs fülezve,és itt a problémám. |
Szerző: | sry [ 2012 ápr. 11. - 7:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
skeleton írta: Üdv. Egyenes nincs fülezve,és itt a problémám. Aha! Akkor marad a sima "V" beállítású szárny, és mivel ez egy elég durvás emelőprofillal készül olyan 5-7° "V" állás kéne neki. Nagyobb skkal nem legyen met csúszkálni fog. Üdv.: SRY |
Szerző: | skeleton [ 2012 ápr. 11. - 10:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm. Igy elég stabil lesz a gép?Mert gyerek szeretne vele megtanulni repülni. Vagy én fülezem meg 40cm a középrész a fül hossza 20-20cm az általad leirt szöggel. Nem akkadékoskodni akarok,szeretném a témát körül járni és kihozni neki a jobb megoldást,hogy élvezze a dolgot. |
Szerző: | sry [ 2012 ápr. 12. - 10:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. A fülezett szárny mindenképpen jobb, stabilabb, és szebben repül. A "V" szárnynak megvannak a maga rossz tulajdonságai, egyszerre esik át, csúszik fordulóban stb.... A fülezett szárnyon a fül mindíg kisebb állásszöggel repül mint a szárnyközép, így nincs teljes félszárnyi átesés, jobb a felhajtóerőeloszlás, plusz az egyenes középrész jobb teherviselő. Ha masszívabb és jobban repülő gépet szeretnél, akkor bizony fülezni kell. Ha egyszer építést akkor maradhat a "V" szárny. Üdv.: SRY |
Szerző: | skeleton [ 2012 ápr. 12. - 11:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Akkor fülezek,amit leirtam arányokat az jó lesz-e,vagy kevesebb fül kell.A szög 5°-7° vagy nagyobb? Inkább többet dolgozok vele,de legyen siker élménye.Az antik modellek mennyire lehetnek mérvadok fülezés szempontjából? |
Szerző: | sry [ 2012 ápr. 12. - 13:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Az ajánlott fülezés 1/4 ------------- 1/2 -------------1/4 bal fül ---- szárnyközép ---- jobb fül A fülek felhajtási szöge a szárnyközép síkjához képest : 10-15° (tényleg ilyen nagy, nem tévedés) Üdv.: SRY |
Szerző: | skeleton [ 2012 ápr. 12. - 14:14 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm. Megyek épiteni. |
Oldal: 9 / 10 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |