SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 04. - 14:04

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 143 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Thanks
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 04. - 22:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello!
Köszi a segítséget! Akkor egy olyat sz.tem veszek.
Üdv.:
zoli201


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 04. - 22:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ok!

Ha segítség kell itt vagyunk :roll:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 06. - 18:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Sry!
Ha egyszer eljutok odág,hogy megépítsem az antik rc-s modellemet,lévén még nem rc-tem,célszerű lehet egy ilyen modellel gyakorlatra szert tennem,vagy mindjárt mehet élesben az antik modell?
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 06. - 19:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha rám hallgatsz akkor már most beszerzel egy FÍK-80-at, és azzal
kezdessz, mint építés, mint reptetés ügyileg. Nálunk itt a műhelyben
most is épülget kettő, két fiatal kollégáé, reménybeli modellpilótáé.

Hogy miért is?

1.) Egy antik modell építése elég hosszadalmas, és néha nagy pofonok
érik az embert. Ez-az nem sikerül, és ekkor elkeseredik picit az ember.
Ilyenkor nagyon jólesik kimenni egy kicsit reptetni a mezőn. Élvezni a
repülés örömét, a jó levegőt és muníciót gyűjteni a további munkához.

2.) Vannak olyan dolgok, amikre nem is számít az ember, hogy
gondot okozhatnak, és gyakorlatot ígényelnek. Például a modell
eldobása, a modell szállítása stb.... ezekben igen komoly gyakorlatot
lehet szeretni a FÍK-80-al, és mire jön a nagy modell már kellő
rutinnal lehet hozzányúlni.

3.) Modellt reptetni nem könnyű, és sokmindent meg kell tanulni mire
úgy ahogy jól fog menni. A FÍK-80-al én személyszerint már 20-30
pilótát tanítottam meg repülni és megtanultak, a gépek 100x estek le
ütköztek, zúzodtak, és egyben maradtak. Amít a FÍK-80-al el fogsz
követni, abból egy esemény is elég lenne a nagy munkával megépített
antik modell megsemmisítő összezúzásához. A FÍK-et meg leporolod
és mehet tovább.
Azért is dolgoztam ki a gumizásos startját a FÍK-nek, hogy ezt is
megtanulják a pilóták, és bizony aki FÍK-ezett az tud gumizni és nem
kapja el a páni félelem amikor a (most már) nagyvitorlázója
megindul felfelé ezerrel, vagy kitör gumizás közben.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 06. - 12:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt SRY!
Úgy döntöttem,hogy mielőt nekifogok Uborkát építeni mégis csinálok egy tanuló modellt:A Fík-et.Az építési leírást csak a súlypont bemutatásáig sikerűlt követnem.Szeretném tudni,hogy a törzsön és a szárnyon milyen változtatások kellenek,ha kellenek a gumis felhúzású rc Fík elkészítéséhez.
Kérem jelezze ha van lehetőség távsegítségre egy használt távirányító megvételénél.
Segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 21:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

A szárnyon annyi a változtatás, hogy alulról az 1/3-adnál be van
ragasztva egy szénpálca, mert egyébként gumizásnál karikába hajlik
a szárny. 1,5 mm-es szénpálca van beragasztva pillanatragaccsal.

A törzsön nagyon sok változtatás van.

-Az eleje ki van vágva az akkupakknak. Az akku lehet 4 db. AAA akki is,
vagy olyan miniakku ami az oldalamon van leírva. Az utóbbi jobb mert
szélcsendes időben ki lehet könnyíteni a modellt. A vágásokat érdemes
meleg pákaheggyel végezni, mert akkor nem fog repedni az anyag
később.

-A szárny alatt ki van vágva a hely a vevőnek. Ez a kikönnyítés szintén
két kis szénpálca darabbal van kiváltva.

- A szervoknak rendes szervotartó keretet kell a törzsre ragasztani, mert
a hab anyagból hamar ki akarnak esni. A keret 1-2 mm rétegelt lemez,
kívülről felragasztva, majd utánna kivágva a szervo helye.

- A szervokat , a rádióteret, és az akkut a törzsön belüli járatok
kötik össze ezeket felforrósított küllővel lehet kiszurkálni.

- A törzsbe van keresztben két bambuszpálca beragasztva erre gumizom
a szárnyat.

-A farokrésznél a vízszintes vezérsíkhoz toldásként megy a magassági
kormány (6 mm-es depron) az oldalkormány a függőleges vazérsíkból
van kialakítva. A két vezérsík is kap egy-egy 1....1,5 mm-es szénpálcát,
hogy ne deformálódjanak a légerőktől. (Ha kell lemérem a méreteit a
kormányoknak)

-Az orr rész alá kis műanyag lap van ragasztvam hogy a hab ne
morzsolódjon ki a leszállásoknál.

Hirtelen ezek jutottak eszembe, de biztos van még valami, amit
elfelejtettem. Ha kell keresek képeket ezekről a módosításokról (csak
tudnám hol vannak :D :D :roll: :roll: )

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 22:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na most nézem, hogy ezekről a dolgokról már részben volt szó :D

Sebaj, aki lusta átnézni a saját topicját megérdemli, hogy kétszer írja
le ugyanazt.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Lehúzatás
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 11. - 20:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szeretném pontosan megtudni mennyire kell lehuzatni a motort?
Válaszokat előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Lehúzatás
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 11. - 20:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
roland1 írta:
Szeretném pontosan megtudni mennyire kell lehuzatni a motort?
Válaszokat előre is köszönöm.


Szia!

Ha az orrába rakod akkor olyan 3,5-4 fokos lehúzatás kell neki, oldalra
kis légcsavarnál 1-1,5 fok, nagy légcsavarnál 1,,5-2 fok.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: kezdő kérdés
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 14. - 8:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kezdő kérdés. A vevőbe a kristályt mindegy hogy tesszük bele?
Válaszokat előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: kezdő kérdés
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 14. - 10:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
roland1 írta:
Kezdő kérdés. A vevőbe a kristályt mindegy hogy tesszük bele?
Válaszokat előre is köszönöm.


Ha arra gondolsz, hogy melyik "lába", melyik lyikba megy , akkor
mindegy. Viszont az adó és a vevőkristályt nem szabad felcserélni, mert
úgy nem fog működni a távirányítód.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Fik 80
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 14. - 18:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elkezdtem építeni én is egy Fik 80-at.
Modell hungáriánál másnéven lehet kapni ugyanazt normális kinézettel.(kék közép részes szárnyakkal) :FS:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Siker
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 21. - 15:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sikerült nekem is mégépíteni és berepülni.Nagyon jó gép és egyszerű irányítani. :FS:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 06. - 18:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!
Megépítettem a FIK80-at RC-re (motor nélkül). Egy nagyon kezdő kérdésem lenne: Hol kell lennie a súlypontnak, hogy jól repüljön? Én Kb a szárnyszelvény közepére állítottam az aksik előre-hátra tologatásával. Gumicsörlővel indítottam, de mindig majdnem függőlegesen emelkedett a gép. Ezután csak akkor akadt le a kampó a kötélről, ha megemeltem a gépet a magassági kormánnyal, ekkor viszont sokszor átfordult a gép a tengelye körül, utána elég hamar leszállt. A tömege 150g lett, nem tudom bele fér-e, vagy könyebb aksikat kellene használnom?

Előre is kösz a választ

Üdv: frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 07. - 14:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello!
SRY mestertől kérdezném,hogy a szénpálca elég a szárny közép részébe,vagy kell a fülezésbe is tenni belölle?
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 143 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség