SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 01. - 3:46

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 143 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 12. - 18:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia!

A 900-as is jó bele. Az enyém is 46-48gramm körül van.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 13. - 8:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Jók ezek a konfigok! Hogy én egyedi kis akkut kreáltam hozzá, az csak
oktalan maximalizmus, normál esetben semmi szükség nincs rá.

A 9 grammos szervo az kell, az 5 grammosok nem bírják a repülni tanulás
erőhatásait. Eltörnek a fogaskerekek.

BEC elektronikát tényleg ne vegyetek, mert egy JETI JES 012 szabályzó
teljesen jó erre a célra, és később lehet vele motorozni a gépet.

FONTOS
A szárnyból ne hagyátok ki a szénszálat, mert nagyon fog hajlani és az nem
jó!!!!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 13. - 8:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Igen, a szénszál tényleg kell, már az enyémben is benne van.
Múltkor próbáltam vele szélben repülni. Szélsebesség mérőm sajna nics, úgyhogy adatokat nem tudok. A FIK viszont valamiért egyáltalán nem úgy repült ahogy szerettem volna. Nem is igazán a szél volt a probléma, inkább az, hogy vagy rossz helyen próbálkoztam, vagy valami beállítás nem stimmelt, mert a start nem volt jó. Elengedtem a gépet és a gumis start felénél mindíg kitört valamerre. Vagy jobbra vagy balra, nem akadt le a gumi és csinált 2-3 kört a madzag végén. Elég durván nézett ki, szerencsére nem törtem össze, ahhoz elég magasan volt, hogy korigálni tudjak. A területen ahova kimentem repíteni voltak fák és 1-2 nagyobb épület is, de mind tőlem távolabb 100-200 méterre. Ha végre eláll az eső ami vasárnap óta nem hagy kimenni, akkor megpróbálom nyílt terepen is. Elötte nyílt terepen repítettem és jól ment. A beállításokon nem változtattam, ezért gondolom a helyszín és/vagy a szél tréfálhatott meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 13. - 9:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Van olyan, hogy szélnyírás. Egy bizonyos magassági sávban a környezetétől eltérő irányban és sebességgel mozgó légtömeg. Nagyon kellemetlen tud lenni. Vasárnap a szolnoki reptéren szabadonrepülő damilos vontatásánál tapasztaltunk mi is ilyet. 40 méterig szépen egyenesen ment fel a gép, aztán egyszercsak váratlanul kitört nagy sebességgel. Istju kolléga felengedte motoros RC vitorlázóját, motorjárattal egyenesen, egyenletesen emelkedett, aztán amikor elérte a réteget, jól megdobta neki is a gépet, letekerte rendesen. Kb. 60 méteres magassági tartott, fölötte megint minden rendben volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 13. - 9:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Jabag!

Mindíg tanul valamit az ember. A szélnyírásról már hallottam 1:1-es gépekkel kapcsolatban, de nem gondoltam rá, hogy ez lehetett nálam is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 13. - 10:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Gumival történő felhúzásnál elsősorban akkor tör ki a modell, HA ROSSZ HELYEN VAN A STARKAMPÓ.
A starkampó helye RC modell esetében a súlypontban van.
NEM OTT AHÓL A SZABADONREPÜLŐ MODELLNÉL VAN ÉS NEM OTT AMIKOR RC MODELLT KORRIGÁLVA KÉZZEL HÚZNAK FEL.
A verseny modellek kézzel történő felhúzásánál nem lehet a húzóembereknek korrigálnia ezért erre is a súlyponti elhelyezés a jó.

Ha a súlypontban van a startkampó NINCS ERŐKARJA A VÁLTOZÓ SEBESSÉGGEL HÚZÓ GUMINAK-ELEKTRÓ CSÖRLŐNEK-KÉT FŐS VERSENY FELHÚZÁS ESETÉBEN.
Aki nem hiszi el sziveskedjék lerajzolni az erőhatásokat egy dimenzióban egy papirlapra.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 13. - 10:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Antikos!

Azért nem gondoltam, hogy a startpampó a rossz mert Sry mester keze munkája és a gép a jelenlegi konfigurációval már repült, Gombán is és itthon is, de nem azon a helyszínen ahol megtréfált és nem szélben. Persze ettől még a beállítás is lehet rossz, mivel a startkampóm állítható és állítgattam is rendesen. DE eddig még mindíg felment és le is akadt rendesen, ezért is nem értettem miért tört ki és miért volt problémás a leakadás. (persze meg akartam mutatni egy ismerősömnek a gépet, hogy hogyan lehet vele repülni, de csak azt sikerült prezentálni, hogyan nem lehet... :evil: )


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 13. - 11:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Valószinüleg úgy van, ahogy mondod egy jókora szélnyírás volt!
Nem is kételkedtem a leirásodban csak jó, ha más kezdőnek ezt a starkampó kérdést leirjuk.
ANNYI FT,-OM LENNE AHÁNY ANTIKMODELLT ÖSSZETÖRTEM MÁR MERT ELŐSZŐR NEM TUDTAM KÉSÖBB MEG NEM ELLENŐRIZTEM A STARTKAMPÓ HELYÉT.
Egy Farkashegyi Reptéri versenyen mindjárt két modellt törtem össze.
Mindenki mindig a régi " megoldást " mondogatta a 60 fokkal - a súlyponttól mérve - előre elhelyezett startkampót erőltették.?:?
,


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 13. - 11:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Még eszembe jutott egy döntő érv a súlyponti startkampó elhelyezésre:
" Minden NAGY vitorlázónál súlyponti csörlés van!
Csak igen erős szélben-oldalszélben van orrcsörlés, de ezt csak azokon a modelleken lehet megoldani-utánozni ahól a vontatásnál használatos orrkampó- szervóval történő kikapcsolás lehetőségével- ki van alakítva."


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 16. - 19:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tegnap felraktam autóakkura a lipot. Sima standard turnigy 2-3 cellás 2000 ft-s töltőm van. Egy 50 percig a piros és a zöld led is folyamatosan világított, majd a zöld elkezdett villogni. Gondoltam, kész. Feldugtam, és a szervók rándultak egyet, vagy néha azt sem, ha a távírányítójával tudom irányítani, a szervók nagyon lassan, kis nyomatékkal reagálnak, pedig ezelőtt rendesen ment minden, még új akkuval. Ma délután feltettem tölteni 1,5 órára, végig zölden villogott. Feldugtam, a szervók picit rándultak, és semmi reakció. Az elején a szabályzó pittyogott, hogy felismerte, a motor beindult volna, de 2-őt fordult és vége, majd semmi, újra le-föl, rángatózás és semmi, nagyjából ez történt eddig is. Az akku 900maó-s, 7,2-es 2 sorosan kötött cellából álló lipo. Mi lehet a hiba? Előre is köszi: Kris


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 16. - 19:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kihagytam, ez az akku, és az én első töltésem is :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 17. - 6:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egyébként használ(t) valaki ilyen töltőt? Ha igen, mennyivel tölthet? Mit, mennyi idő alatt tölthetett fel? Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 17. - 9:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Sajnos nem ismerem ezt a töltőt! Van ennek valami leírása valahol?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 17. - 10:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Van, de angolul, és inkább a helyes tárolásról, és biztonsági intézkedésekről szól.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 17. - 14:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
ngexi írta:
Van, de angolul, és inkább a helyes tárolásról, és biztonsági intézkedésekről szól.


ez általában így szokott lenni :evil: :evil: :evil: azt minden esetben
megtudhatjuk a leírásból, hogy mit kell tenni atomtámadás, űrlény
invázió és Atlantisz felfedezése esetén, de, hogy mi van akkor, ha nem
világít a zőőőőőőőőőőőőd lámpa az soha nem derül ki belőle.

Na de ne adjuk fel a dolgot.

Van mültiméter műszered, amivel relatíve pontosan tudsz feszültséget
mérni? Meg kéne nézni mit mutat az akku üresjáratban (mármint
amikor nincs rácsatlakoztatva semmi)

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 143 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség