SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 07. - 1:47

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 146 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: FPV
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 23. - 14:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Füligjimmy írta:


Azta mindenit.. :shock: :shock: :shock: :shock: aztán hogy kerültek
oda ezek a repülési adatok? Nagyon szuper még nézni is.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: video
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 23. - 14:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Végre valahára megérkezett a black stork OSD/GPS egységem, amit nem kevés munkával sikerült működésre bírni.
Ennek eredménye látható a képernyőn. Persze némileg még pontosítani kell, mert nem egészen pontosak a mérések.
A képernyő tartalma:
Bal oldalt:
Sebesség a talajhoz képest,
Pillanatnyi áramfelvétel,
Meghajtóakku feszültsége
Videoakku feszültsége
Hátralévő töltés az akkuban (ezt még kalibrálni kell),
Mellette ugyanez grafikusan.
Középen a kis iránytű a hazavezető utat mutatja,
alatta a gép távolsága a starthelytől.

Bal oldalt a repülési magasság,
Variométer (kalibrálni kell)
alatta egy szám amiről fogalmam sincs mit jelent,
Alul az eddig levegőben töltött idő.

Csupa hasznos, de kissé pontatlan adat.
Nekem erősen szükségem van rá, ugyanis múlt héten sikerült eltévednem "odafent"...
Kis híján ez a gép is átment lopakodóba. El-lopakodóba.
:shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 24. - 3:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Füligjimmy
téged már régóta érdekel ez a téma, kiváncsi vagyok a fejleményekre....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: fejlemények
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 25. - 12:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Artúr!

SZóval a fejlemények.
Van pár repült percem szemüveges módban.
Az első pár start után teljesen megszoktam, kicsit hasonló élmény mint az igazi repülés. Persze nem pótolhatja, de némileg vigaszt nyújt a hiányáért.
Az utolsó előtti repülésem során már annyira elbíztam magam, hogy egy fullgázos repülés során (alacsonyan száguldoztam) beakadt a futószár és egyszerűen letört, elhagytam valahol a mezőn.
Szerencsére a sebesség nem volt nagy, így egy futótöréses leszállás lett a dologból.

Viszont aki ilyesmiben töri a fejét, annak feltétlenül szüksége van egy segítőre aki folyamatosan nézi-látja a gépet.
Én ugyanis elsőre teljesen eltévedtem az általam jól ismert területen.
Sok külső tényező játszott bele, de ha nincs ott az asszony akkor a gépnek annyi. Persze a GPS nem volt még beszerelve.
Ha nincs segítő, akkor feltétlenül kell az OSD-GPS, mert az alsó kis nyíl vész esetén hazavezet.
Ha pedig bajbakerül a gép, az OSD vészüzemmódban kiírja a GPS koordinátákat ahol a gép található.

Végezetül pedig mindenképpen célszerű önstabil gépet használni e célra, hogy a stabilizálással ne kelljen foglalkozni. Ez elveszi a táj szépségének élvezetét.
AZ sem árt ha nincs futószára a gépnek. Ideális e célra az easy star ahogy eddig tapasztaltam, nem is véletlen hogy legtöbben ezt a tipust használják FPV-célgépnek.
UAV jellegű gép is megtenné, de jólenne olyan anyagból építani amiből az easy star is készül. A szokásos hab-anyagok törékenyek a durvább leszállásokhoz, ha pedig megerősítjük üveg-epoxy kompozícióval, akkor túl nehezek és gyorsak.

Egy szóval a leg egyszerűbb megoldásokat kell alkalmazni, és nagyon figyelni arra hogy a vivőfrekvencia korlátozza a 2.4-es irányítás hatótávolságát.
Egy egyszerű szűrővel ez kiküszöbölhető, de feltétlenül szükség van rá!
Más video-freki esetén ez talán elhagyható, attól függően mennyire szór az adó. Az USA-ban pl. úgy tudom nem használható az 1.2, csak 900 és 2.4 GHz.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 25. - 14:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Azért ez egy modellező történelmi dátum ezt illő megjegyezni.
Gratulálunk!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 25. - 18:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hú, eltudom képzelni a pánikot mikor az ember leveszi a szemüveget és keresi a repülöt az égen tudván hogy éppen zuhan le.
Nekem van olyan videó szerelékem hogy a repülön van kis kamera meg adó ami adja vissza a jelet a földre, ott meg veszem fel videókamerára.
Nem használom manapság, mert néha csikok jelennek meg a videón. Ütköztél már ilyen problémába? A másik kérdésem meg hogy próbáltad már felvenni videóra a repülést? Azt hiszem lehet mert a youtubra már tettek fel olyant.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: video
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 26. - 12:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Van itthon DVD-re írva pár videom, illetve a vimeora tettem fel néhányat.
Ha a fenti hozzászólásban látható linkre kattintasz, jobb oldalt láthatod a vimeora feltöltött összes FPV videomat.
Sajnos heti 500 mega a határ, így nem lehet sokat feltölteni.
Persze annyit nem is videozok, mert nem az a lényeg.

A becsíkozás sajnos nálam is megjelenő probléma, de némi méricskéléssel, zavarszűréssel és antennabarkáccsal, esetleg diversity vétellel vagy teljesítménynöveléssel ki lehet küszöbölni.
Most éppen azon dolgozom hogy az itányítás és a videovétel is több kilométeres hatósugarat eredményezzen. Sajnos ez részben pénz kérdése, bár talán saját készítésű nyereséges antennával is megoldható.

A komolyabb nyereséges antennáknak viszont nagy hátránya az erősen korlátozott vételi szög, ami jó esetben 90-90 fok horizontálisan és vertikálisan.
Sajnos rossz esetben kevesebb is lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: video
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 27. - 5:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Füligjimmy írta:
.....Bal oldalt a repülési magasság,
Variométer (kalibrálni kell)
alatta egy szám amiről fogalmam sincs mit jelent,....

Az a szám csakis a motor által felvett áramerösség lehet.
Mikor a motor le van állitva 0.0A van kiirva vagyi nulla Amp.
Mikor gázt adsz felmegy 12 Amp -ra is. Csak azt nem tudom hogy tudja mennyit vesz fel a motor. Azt se értem hogy tudja hogy milyen gyorsan repül, hogy néz ki az érzékelö?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: bal oldal
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 27. - 13:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bocsi, rosszul írtam.
Jobb oldalt van a variométer, és az alatt az a szám amiről nincs fogalmam.

Az áramfelvétel tiszta dolog, azt tudom. Jobb oldalt látható, és azt is kalibrálni kell... :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Új video
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 29. - 18:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nemrég készültek, csak most töltöttem fel:

http://www.youtube.com/watch?v=_cS9e03pCBc

http://vimeo.com/4395245


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 30. - 7:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Fantasztikus!! Egyre jobbak lesznek 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 30. - 8:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Most már ez nagyon komoly csak csodálkozni és csodálni tudlak!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 30. - 9:11 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Aztán a jó kis repülési adatok hova lettek :?: :( nekem úgy sokkal
jobban tetszett. Így is nagyon jó, de azért telemetriával volt egy
sajátos feelingje a videóknak.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: telemetria
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 02. - 10:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az OSD-nek három módja van:

1. fullos mód, az összes adar látható.

2. részleges mód, csak a leg fontosabb adatok.

3. láthatatlan mód, csak azok az adatok jelennek meg, amik "veszélyes" tartományba kerültek. Pl. ha az általam meghatározottnál alacsonyabbra, magasabbra, távolabbra kerül a gép, illetve az akku kapacitásából több fogyott, több repidő telt el, vagy ilyesmi.
Ezeket pontosan be lehet állítani, és a képen csak az az érték kezd villogni ami kritikus.

Az még nagyon klassz, hogy vészadatok esetén a gép GPS koordinátáit kiírja a rendszer, így viszonylag könnyű megkeresni.

Ha lesz némi szabadidőm, tervbe vettem egy ismételt Vasadi repítést, de ezt majd Sry kollégával fixáljuk.
A felvételekhez már nem kell a nagy és kényelmetlen notebook gépet hurcolni, sokkal egyszerűbben rögzítek. Egy mini DV kamera vette át a feladatot. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: hatótáv gndok
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 03. - 14:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Eddig folyamatosan gondjaim voltak az 500 mW-os Lawmate adó hatósugarával, illetve az adás minőségével.
Mivel adó-oldalon kimerítettem az összes hibakeresési lehetőséget, a vevőnél kezdtem változtatni a konfiguráción, mégpedig egy sk. készítésű illesztett antennával.
És lássatok csodát, sikerrel jártam.
A zavarok megszűntek, a hatósugár jelentősen megnőtt.
Még további teszteket végzek, és ha egyértelmű a siker akkor kap az adó oldal is egy ugyanilyen antennát.

Végezetül megemlítem, hogy azért tippeltem vevőoldali problémára, mert ha a vevőt vagy az antennát működés közben megmozgattam, azonnal jelentkeztek a zavarok, illetve elment a vétel.
Fogalmam sincs hogy a gyári antenna mitől, és hogyan hibásodhatott meg, mert kifejezetten óvatosan bántam vele, soha semmi trauma nem érte.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 146 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség