SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
F5J 400 A kistesó http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=27&t=1178 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | user_148 [ 2010 feb. 08. - 22:23 ] |
Hozzászólás témája: | F5J 400 A kistesó |
Nem találtam a témának topickot így úgy döntöttem csinálok egyet. Ha már van akkor kérlek titeket, hogy mozgassátok át. Szóval van az elektromos vitorlázásnak egy hazánkban egyre kedveltebb és egyre több versenyzőt megmozgató kategóriája. F5J 400 Az F5J az elektromos vitorlázó mivoltjára utal míg a 400 a motor típusra. Ez viszont már nem állja meg a helyét. Az első időkben még csak a kefés 400 motor volt engedélyezett. De a technika fejlődik így helyet kapott a 3fazisú motor is. Hogy ne legyen félre értés a nevet meghagyták. Általános előírások: Maximális hordfelület (St) ....................... 150 dm2 Maximális repülő tömeg .............................. 5 kg Felületi terhelés St-re .......................... 12–75 g/dm2 között Ezek mellé jön egy adott motor. Itt a motor súlya, átmérője és a mágneshosszok vannak megadva. A versenyzők többsége az AXI2208/20 motort használja minimum 25A szabályzóval. Elterjedt szabályzó a JETI SPIN33. Továbbá adott az akkumulátor is. Maximum 2cella 7,4V LiPo vagy 8cella NiMh(itt van súly korlát is de azt sajnos nem tudom) És, hogy ne legyen olyan egyszerű, a légcsavar mérete is adott. 10x6. A versenyen 10perc munkaidő van. Maximum 1perc motorjárat (tehát minnél kevesebbet motorozol annál több időt tölthetsz fent ha ügyes vagy) majd 10:00-ra egy kör közepébe kell lent lenned. Ebből már rögtön látszik, hogy a fent megadott általános előírások jóval meghaladják a hajtáslánc kapacitását. (Egyszóval édes kevés ) Csak, hogy értsétek miről is van szó. Az idei csúcsmodell a tavaly bemutatkozott a Heinrich cég által gyártott SCORPION. 2320mm fesztáv, 620-650g felszálló súly. hozzávetőleg 15g/ndm felületi terhelés. Szóval pillekönnyű és nagy felület. (egy szabadon repülő A/2 modell olyan 11-12g/ndm felülei terheléssel repül... ) http://www.heinrich.sk/pages/scorpion.html Mivel a modell drága (cirka 370Euró üresen), és egy modellboltos eklézsiája elég szegényes Úgy döntöttem, hogy építek egy repülőt: ECLAIRE A skorpió sikerein felbuzdulva, kisebb nagyonbb nehézségek árán sikerült megszerezni PDF formátumban a gép profilját. Ehhez egy jól kinéző dupla trapéz szárnyat "szerkesztettem" ki majd az adatokat és a PDF-et átküldtem STYROMAN barátomnak (ezúton is köszönet neki) és ő bizony szép munkával ki is vágta a szárnyat. A tervezett szárny 2000mm fesztáv (plusz még a wingletek. még nem tudom mekkorák lesznek.) Mivel nagyon fontos a stabilitás és a csúszás mentes fordulók, ezért egy dupla polihedrál szárnyat "álmodtam" meg. A habba belekerült főtartó gyanánt (alulra felülre) 10*0,3-as carbon szál. (a fültörésnél persze átlapolva) Erre az egészre kerül fel (E za munka folyamat zajlik éppen most) 0,8-as balsa teli torzió. (ha nincs vakuum akkor legyen jó sok autó akksi) A törzs Kornél barátunk keze munkája. Nagyon szép darab. Direkt erre a kategóriára lett tervezve. Sajnos (mert mindíg van egy sajnos) a 400 motorhoz lett még kialakítva az orra így a 3fázisú motor kábeleit kint kell elvezetni. de ennyi igazán belefér. Hogy könnyű legyen a repülő a DLG-sektől "loptam" az ötlete a vezérsíkokra. Sima 2-es balsa megcsiszolva. Főtartó gyanánt a vízszintebe belesüllyesztettem egy 2-es carbon szálat. persze itt is spórolván a súllyal csak a közepét erősítettem meg. A vezérsík a függőleges előtt kapott helyet egy parazolon. Szóval itt tart most az építés. Az elektronika már teljesen meg van: Motor: AXI2208/26 Szabályzó: JETI SPIN33 Szervók a szárnyban: 4x HS-45HB Szervók a törzsben: HS-56HB, ECO-6 Akku: RAY GOLD 7,4V 1600mAh vagy RAY GOLD 7,4V 1100mAh (ez még képlékeny) Ahogy haladok az építéssel megpróbálok fotózni. Remélem páran kedvet kapnak. Nem muszáj a csúcstechnikát belerakni. Lehet jó motort 4.690Ft venni szabályzót meg 10.000Ft környékén.Teljesen jók a hétköznapi átlagos 8g szervók is. (csak ne a tower pro-t...) folyt köv DASCO |
Szerző: | sry [ 2010 feb. 08. - 22:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia DASCO! Hááát ez eddig szép "belépő" volt. A gép is tetszik, remélem lesz olyan jó, mint amilyen szép. És arról a csodaszelvényről lehet tudni valamit? üdv.: SRY |
Szerző: | user_148 [ 2010 feb. 09. - 7:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Sry! Sajnos a nevét nem tudom. Annyi biztos, hogy a RAKETEN WURM II profilja. D |
Szerző: | user_334 [ 2010 márc. 08. - 18:34 ] |
Hozzászólás témája: | F5j400 |
Sziasztok, A Guppyval lehet indulni ebben a kategóriában? Tudtok ajánlani vmi olcsóbb mocit ami jó bele? Jó lenne végre egy olyan kategória amit nem a pénz mennyisége dönt el ... Tönkreteszi a modellezést a pénz, persze jó dolog a technikai forradalom de sokan kevesebb pénzből is szeretnének versenyezni, akár saját készítésű modellel is. Üdv |
Szerző: | user_334 [ 2010 márc. 08. - 18:36 ] |
Hozzászólás témája: | F5j400 |
Jah amugy naon szép a modell további képek vannak? Dékány zsolti most csinált nálunk egy habvágót ki kéne próbálni. üdv |
Szerző: | user_148 [ 2010 márc. 09. - 7:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
mizoo: Igen a boltban (modell hungária) van olcso 4.000Ft körüli motor. kell mellé egy 10.000ft környéki 30A szabályzó. A projekt szünetel most mert nem nagyon van időm befejezni és ezért már úton van a gyári repülőm... D |
Szerző: | user_148 [ 2010 ápr. 25. - 18:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Na jó régen nem írtam már ide. A lényeg az, hogy most jöttem haza a Gödöllői F3J, F5J, F5j-400 Budapest bajnokságról. Itt debütáltam a számomra új kategóriában az F5J-400ban. A repülőm ELAN névre hallgat, a cseh Reichard cég egy új tagja. Direkt erre a kategóriára kifejlesztve. Carbon törzs, habmagos üvegszövet+balza borítású fóliázott szárny. Pillekönnyű vezérsíkok. A repülési súly 580g alatti. A fent már említett technika került bele. 2208/20 AXI motor SPIN 33 JETI szabályzó 4*HS-45HB szervó a szárnyba oldalkormányra egy MS 5g mikrószervő magasságira meg egy 3107 futaba. Azt kell mondjam, hogy teljes mértékben versenyképes a kategória csúcsának kikiáltott Heinrichféle Skorpióval. Jól emelkedik könnyű vele termikelni, és ha kell akkor a méretéhez képest jól siklik, élvezet vele a repülés 6futam 1 kiesővel 7.helyen kerültem döntőbe. Itt a merészségemnek köszönhetően hoztam egy rossz döntést és 4. helyen végeztem. Ha lesz fotó majd rakok fel! A modellt amúgy a Modell Hungáriában lehet megnézni közelebbről http://www.modellhungaria.hu/repulomode ... 12941.html D |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 ápr. 26. - 8:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
Teljes szivből gratulálunk DASCO-nak! Nem olcsó és nem könnyű kategória és nagyon jó helyezés. |
Szerző: | user_1310 [ 2011 márc. 10. - 15:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Dasco Latom egy kicsit doglott az oldal de azert megkerdeznem, hogy allsz a geppel? A masik kerdesem. Hogy lehet viszonylag kis befeketessel vakumfolias techologiat kialakitani? Erdekelne a szivatyu is megoldasa is. Koszonom By Dezertor |
Szerző: | user_148 [ 2011 márc. 11. - 8:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Mint azt írtam a modell nem készült el mert vettem egy Elan-t. Vákuum szivattyút meg hűtőkompresszorból lehet csinálni! D |
Szerző: | user_1310 [ 2011 márc. 11. - 14:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Dasco Kosz az infot. By Dezertor |
Szerző: | user_148 [ 2011 márc. 16. - 7:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Úgy gondolom, hogy a szezont hivatalosan is megnyitottnak tekintem!!!! HURRÁ HURRÁ HURRÁ!!! Szombaton meg tegnap is jó sokat repültem az ELAN-nal. D ( Gratulálok!)(Tamásbá) |
Szerző: | user_205 [ 2011 jún. 22. - 22:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
Muszáj megosszam ezt a képet. A pilóta én voltam a fotós cimbora meg érti a dolgát. Üdvözlettel! |
Szerző: | user_9 [ 2011 jún. 22. - 23:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Vagy jó korán vagy pont naplemente elött készültek a képek, igaz? |
Szerző: | user_205 [ 2011 jún. 23. - 20:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Napnyugta előtt készültek. Üdvözlettel! |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |