SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
FÍK-80 R/C vitorlázó. http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=27&t=208 |
Oldal: 1 / 10 |
Szerző: | sry [ 2007 ápr. 02. - 21:10 ] |
Hozzászólás témája: | FÍK-80 R/C vitorlázó. |
Üdv. Mindenkinek! Ezt a topicot azért nyitottam, hogy bemutassam a FÍK-80 repülőgépmodell R/C átalakításának menetét. Ez a kis szerkezet már bebizonyította, hogy alkalmas arra, hogy egy abszolut kezdő modellező megtegye az első lépéseket segítségével. A gép beszerzésének és felszerelésének költsége is igen barátiak, ami szintén nem elhanyagolható szempont egy kezdő modellezőnél. Na de először ismerjük meg magát az "alapgépet". A gyártó az EPPLANES s.r.o., Letisko Senica, Slovenska republika anyaga a modellezők számára már jól ismert EPP, ami egy a hungarocellhez hasonló szerkezetű, de inkább szivacsosabb jellegű műanyag hab. Ellentétben a Hungarocellel ezt az anyagot nem oldja a ciánakrillát, a benzin és más oldószerek, valamint igen tartós és ellenálló. A cég web-oldala http://www.epplanes.aero. A gép több méretben kapható 30, 45, 60, 80, 100, 120, 150 cm fesztávval. Ezekből R/C modellé való átépítésre alkalmas a 80, 100, 120 cm fesztávú változat. A kisebbek már túlságosan kicsik, a 150 cm fesztávú változat pedig már túlságosan nagy az alapanyag mechanikai jellemzőihez képest. A 80 cm fesztávú változat bolti ára 3.400. Ft. (http://www.origomodell.hu) Az egyszerű csomagolást kibontva 4 alkatrészt találunk. 1.) Törzs függőleges vezérsíkkal és orrsúlyokkal (35 gramm) 2.) Fülezett szárny (33 gramm) 3.) Vízszintes vezérsík (5 gramm) 4.) Szárnyrögzítő gumi (1 gramm) Összesen 74. gramm. folyt. köv.... üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 ápr. 03. - 7:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Essünk is neki az átalakításnak! Először is a géptörzs orrában lévő két nagyméretű csavart kell kivenni. Ezek szolgálnak orrsúlyként. Úgy kell kitekerni őket mint bármely más csavart , így nem rongálják meg nagyon a törzs orrészét. Nem utolsó szempont, hogy ezzel a gép könnyebb lesz 14 grammnyi tömeggel. Ez követően a vízszintes vezérsíkot vegyük kezelésbe. Az előző FÍK átalakításoknál mindíg gondot jelentett a vezérsíkok flexibilitása. Az EPP anyagból vágott 6 mm vastag lapok elhajlanak, gyűrődnek, nem elég szilárdak. A gép így is repképes, de azért jobb ha azok az irányfelületek egyenesen állnak. Ezért a vízszintes vezérsík kilépőélétől 8 mm-re egy 1,5 mm mély kis árkot kell reszelni az anyagba, erre vékony (1...1,5 mm) pengéjű tűreszelőt használtam. Először fémvonalzó mellett egy bevágást készítettem a vezérsakon snicerrel, majd ezt vezetőként használva kireszeltem a pici árkot. Ezt követően a vezérsíkot síklapra fektetve súlypokkal rögzítettem, az árokba 1,5 mm vastag és 320 mm hosszú szénpálcát fektettem amit pillanatragasztóvan (CA) végig befolyattam. A ragasztó megkötéséig így lerögzítve maradt a vezérsík. Ezzel kiküsuzöböltem a káros hajlíkonyságot, gyűrődéseket. Amíg köt a ragacs méregessünk kicsit. A szárny fesztávja 780 mm, de ha nem vesszük figyelembe a lekerekítéseket akkor csak 760 mm. A szárny húrhossza 132mm. Ezekből az adatokból már számolható is a szárnyfelület A=10,032 dm2. A gép eredeti "dobálós" verzióban 74 grammos volt, amivel egy igen jó 7,4 gramm/dm2 felületi terhelést kapunk. Sajnos az R/C verzió ilyen adata ennél sokkal rosszabb lesz a beépített további alkatrészek tömege miatt. folyt. köv... üdv.:SRY |
Szerző: | user_8 [ 2007 ápr. 03. - 19:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ezt a szénszálas megoldást átveszem a következő fik 120 amnál---ha nem jogvédett |
Szerző: | sry [ 2007 ápr. 11. - 22:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Kornél! Nálam semmi sem jogvédett, mindenki használjon mindet egészséggel, belátása szerint. Na de építsük tovább a kis masinériát.... Először is finom csiszolóvászonnal csiszoljuk le a vezérsík felületeit. Egyszer azért mert a pillanatragasztó rücskössé teszi a felületet, másrészt meg azért, mert a melegszállal vágott EPP felületre nem tapad a ragasztószalag. A csiszolt és portalanítottra viszont nagyon jól ragad. Ezt követően 6 mm vastag depronból vágjunk le egy 25 mm széles 34 cm hosszú csíkot és az egyik oldalát 40 fokban törjük le csiszolással. A letört oldallal illesszük a vízszintes vezérsíkhoz és üvegszálas ragasztószalaggal rögzítsük. A felesleges túlnyúlásokat munkáljuk le, hogy a magassági kormány (mert most éppen ezt készítettük el) vonala illeszkedjen a vízszintes- vezérsíkhoz. Ha szépen megformáltuk a magassági kormányt akkor szereljük rá fel a kormányemelőt is. A formányemelő a FELSŐ részre kerüljön. Most vegyük elő a törzset mert az oldalkormány fogjuk elkészíteni folyt. köv..... üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2007 ápr. 20. - 18:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Itt a folytatás! Most a függöleges vezérsíkot, és az oldalkormányt készítjük el. Először a függőleges vezérsík anyagából kell kimunkálni az oldalkormányt, valamint a magassági kormány mozgását gátló részt kell levágni. A vágásokat sniccerrel a sárga vonalak mentén kell elvégezni. A vágás után így néz ki a függőleges vezérsík: Ezt követően a függőleges vezérsík kilépő élébe (a friss vágási felületbe) egy hosszanti árkot kell csiszolni , amiben elfér az 1,5 mm vastag szénszál. Először snicerrel egy hosszanti vágást kell készíteni fémvonalzó mellett, majd ezt vezetőként használva lehet becsiszolni a szénszál helyét. Itt nagyon nagy segítség lehet egy asztalos satu amibe be lehet fogatni a függőleges vezérsíkot. Ha kész az árok akkor ide be leher ragasztani a szénszálat. A ragasztáshoz CA ragasztót (pillanatragasztót) érdemes használni. Ez a szénszál meggátolja a függöleges vezérsík oldalirányú kihajlásait. folyt. köv....[/url] |
Szerző: | sry [ 2007 ápr. 20. - 18:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
..... A függőleges vezérsíkból levágott darab sem megy kárba, mivel ebből lesz az oldalkormány. Először is a vágási felületet 40 fokos letörésben le kell csiszolni. Majd a csiszolt élet függőleges vezérsíkhoz illesztve ragasztószalaggal rögzítjük. Ezt követően még fel kell szerelni a kormányemelőt az oldalkormányra, de ez már igazán nem nehéz feladat. Ezzel el is készült a farokrész. A gép most 31 grammig kergeti ki a mérleget. Tanulságos a súlypont helyzete is: Mint látható igencsak eltolódott a farokrész irányában. Ezt csak azért mutatom meg, mert afféle általánosság. A repülőgépek törzse a szerelt farokrésszel minden esetben ilyen hátsó súlyponttal rendelkezik, ezt tervezésnél nem árt figyelembe venni. folyt. köv.... üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 ápr. 23. - 11:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Egy kis előzetes mivel az építéssel, reptetéssel sokkal jobban haladok, mint az írkálással (szerencsre). Kész a kis FÍK-80R/C Glider. Már be is repültük, sőőőt a vele együtt készülő párjájával (ami Crazy Flyer gépe) már "köteléket" is repültek a kis vadorzók. http://videa.hu/play.php?v=7g29wus5FpVj9Ey0 Az építési leírás is folytatva lesz, mert tényleg érdemes megépíteni ezt a masinát, nagyon jól lehet vele szórakozni, modellreptetést oktatni, stb.... üdv.:SRY |
Szerző: | user_96 [ 2007 okt. 30. - 14:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
SRY és a szárnyba gyárilag bennevan a szénpálca???? Ha nem akkor mekkora kell bele??? Ja és mien aksi????? De csak Lipo töltőnk van |
Szerző: | sry [ 2007 nov. 01. - 10:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szasz! A szárnyban nincs benne a szén azt utólag kell illeszteni. 1,5 mm-es szénpálca kell. Az akksi mindegy , de ne legyen nehezemm 30 gramm-nál, ez a lényeg. Ha LiPo akksit használsz akkor kell majd egy BEC elektronika, vagy egy egyszerű szavályzó ami biztosítja a vevő és a szervok áramellátását. üdv.: SRY |
Szerző: | user_115 [ 2008 júl. 04. - 14:38 ] |
Hozzászólás témája: | motor |
Hello! Azt szeretném kérdezni, hogy motort lehet rá rakni? Én így gondoltam: Le kéne vágni az orrából valamennyit, és ráragasztani Epoxi ragasztóval egy balsa darabot. És arra rá lehetne ragasztani. mi a véleményed? Üdv.: zoli201 |
Szerző: | sry [ 2008 júl. 04. - 19:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia! Az ötlet jó és kivitelezhető! Én is elekítottam át motorsra FÍK-80 -akat, azokat, amik már teljesen tönkrementek, éés vitorlázónak már nem lehet használni őket. Valóban le kell vágni az orrát, de nem balsa, hanem rétegelt lemezt kell felragasztani. Jó bele a 180-as kefés motor 110-es légcsavarral, illetve a pici 10-25 grammos kefenélküli motorok a megfelelő légcsavarokkal. Olyan 2 cellás 700 mAh-s akkumulátorokat bír el , azzal még normálisan repül. Nagyon kell figyelni a lehúzatásra és az oldalra húzatásra. Az egész nagyjából így néz ki: http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2846274 http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2846272 Ez a lehúzatás elég vadnak néz ki, pedig ennyi kell kb. Ilyenkor tud szépen lassan motorral repülni és nem emelgeti az orrát. üdv.:SRY |
Szerző: | user_115 [ 2008 júl. 04. - 21:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hello! Én ilyen konfigot gondoltam hozzá: Motor: http://www.eder-mt.com/product_info.php?info=p426_EMAX-CF-2812.html 30A-es szabályzóval 1250Mah 3 cellás Li-Po akksi Dynam 6 csatornás adó-vevő szett 2 micro szervó Üdv.: zoli201 |
Szerző: | sry [ 2008 júl. 04. - 21:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia! Sok lesz ! Ez a konfig túl nehéz egy 80-ashoz. Vettél már valamit a géphez, vagy csak most csapsz bele a vásárlásba? Ha csak most célzod meg a beszerzést, akkor 2 db. Tower Pro SG90 szervo 1 db. 15 A szabályzó 1 db. kis kék moci 2 cellás 700-800 mAh LiPo akkumulátor Ez a moci amit kénéztél egy zabagép. Nekem is van egy, de nagyon nem szeretem, mert inkább a levegőt fűti, minthogy dolgozna A Dynam adó-vevőt én nem ajánlanám, az nagyon egbízhatatlan egy valami, akkor már inkább a GWS Dream Starter, az nagyon gagyinak néz ki de sokkal jobb. De most már tuti jó Futaba szettet is lehet venni használtan , jó állapotban 9-10.000. Ft.-ért rendes vevővel. üdv.:SRY |
Szerző: | user_115 [ 2008 júl. 04. - 22:00 ] |
Hozzászólás témája: | nincs |
Hello! Ezek a cuccaim vannak amit leírtam.Azért kérdeztem. A Fík 120-as-hoz nem jók? |
Szerző: | sry [ 2008 júl. 04. - 22:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
A 120-hoz már jók lesznek, az elég nagy, hogy elbírja. üdv.:SRY |
Oldal: 1 / 10 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |