SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 24. - 17:41

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Szárny tervezés
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 01. - 23:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Régóta foglalkozom modellezéssel de a repülőzés teljesen új számomra ezért fordulok hozzátok egy kis segítségért. Van egy üvegszálas vitorlázó törzsem amihez a szárnyakat kellene megtervezni vagyis annak méreteit. Csatolok képeket és bízom benne hogy valaki tud nekem segíteni.

https://www.dropbox.com/sh/5zy1jj9642dgt2z/6FdUcogICO

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 01. - 23:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Gondolom nincsenek rajzaid a törzshöz. Milyen hosszú a meglévő alkatrész?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 02. - 8:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv.

Sajnos nincs rajzom. Annyit tudok róla hogy Csehszlovák gyártmány.

Hossza 1220 cm
Szárny "szélessége" 20 cm
Szárny profil legvastagabb része 2,4 cm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 02. - 9:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Látom jó vastag a szárnyszelvény. Ez valami hobbi vitorlázó lehetett 1500-2000 mm fesztávval. Az a kérdés, hogy milyen technikával akarsz hozzá szárnyat építeni?

Ha még soha nem csináltál ilyesmit akkor javasolnám a hagmagos, balsa, vagy abachi borítású szárny-szerkezetet, néhány bemart főtartóval, és aluminium csöves chestertonnal. A szárnyat kivágatod valamelyik CNC-s sráccal (Styroman, Qsky stb... ) szépen belecsiszolod a tartókat, meg a chesterton csövet, beborítod abachi lapokkal és lefóliázod. Egy esztétikus, profilhű igen erős szárny lesz a végeredmény.

Ehhez le kéne másolni a tőbordát, azzal kell egy 1/6 fesztávnyi középrész, majd egy 1/3 fesztávnyi enyhén trapézikus fül. Az se baj ha a fül részen a nagyon vastag erős ívelésű szelvény szépen átmegy egy bikonvex-be, mert akkor nem lesz hajlamos a dugóhúzóba perdülésre.

Ha te építenéd meg a szárnyat, akkor a hagyományos tartós-bordás építés az ajánlott, de ha ilyesmit még nem csináltál, nem biztos, hogy egy 2 m fesztávolságú szárnyon kéne elkezdeni a tanulást :-) :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 02. - 23:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv.

Köszönöm a segítséget és lenne is még 1-2 kérdésem. :) Ezt a gépet csörlőzni szeretném és azzal voltam hogy nagyobb fesztáv kell neki mint 2 méter mert van egy Phoenix 2000 vitorlázóm aminek picit rövidebb a törzse de mégis 2m a fesztáv. Szóval ha kb 2,5 méterre növelem a fesztávot azzal csak rontanék a helyzeten vagy segítene a "röpképességen"? Habmagosra gondoltam én is amihez ha minden igaz lesz egy kis segítségem. :)

Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 03. - 20:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Természetesen lehet 2500 mm is a fesztáv, csak majd a vízszintes vezérsíkot is ehhez kell méretezni. Ha csörlős indítású lesz, akkor ajánlott a szárnyközepet megerősíteni, nehogy "összetapsoljon". Már közepes szélben is nagyon komoly erőhatások érik a szárnyat csörlőzéskor, és könnyen eltörhet.

A fesztáv és a "röpképesség" nincs szoros összefüggésben egymással. Az a kérdés, hogy mire akarod használni? Ha termikelni szeretnél órákig, akkor egy kifejezetten jó aerodinamikai jóságú szárny kellene. Ennek egyik megoldása a nagy fesztávú, karcsú szárny. Ez csökkenti az indukált ellenállást.

De ekkor mindenképpen kell a geomatriai és aerodinamiai elcsavarás is, hogy jó végeredméynt kapj (habmagos kivitelben ez könyebben megoldható)

Viszont két termik között jó lenne a nagyobb sebesség, és ezt bizony az íveltség csökkentésével lehet elérni. Itt egy ívelőlapos szárny lenne a megoldás.

Azzal sem árt számolni, hogy mekkora a reptetőhelyed, mert egy nagy aerodinamikai jóságú, nagy fesztávú szárny igen jól siklik, ami azzal is jár, hogy szűk helyre nagyon nehéz leszállni vele, márha egyáltalán le lehet normálisan, és nem csak "odaverve". Ha a reptéri adottságok nem ideálisak nem ártana egy áramlásrontó interceptor sem a szárnyban.

Jól át kell gondolni mire és hol akarod használni a modellt, és ha kell, akkor bizony egy erősen mechanizált összetett szárnyat kell építeni. Ez viszont már nem könnyű feladat.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség