SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 28. - 11:13

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 146 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: új gép.
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 12. - 21:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ma sikeresen befejeztem egy új (kivételesen gyári) gép összeszerelését.
Ha meglátjátok, eldobjátok az agyatokat.
Gondolom, ilyen hülyeség is csak tőlem telik, hiszen eddig még nem olvastam arról hogy bárki ilyen ökörségbe kezdett volna.
Íme az eredmény:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

A gépet alkotórészei alapján elneveztem Easy GS-nek.
Ugyanis a szárny Easy Glider, a törzs Easy star
FPV célgépnek készült, de a berepítés még a drága elektronika nélkül fog megtörténni.

A szárny minimális átalakítással beépíthető volt a törzsbe, a profil minimális eltérést mutat.
Előnye a nagyobb szárnyfelület, és a lényeg a csűrő, ami gyárilag kialakításra került.
Hátránya majd kiderül berepítéskor.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 13. - 9:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na erre kíváncsi vagyok. Kicsit rövid lesz az a törzs, meg kevés a
vízszintes vezérsík. Lesznek "apróbb" stabilitási gondjaid. Repülni
biztosan fog, csak nam lesz olyan nyugodt reptű mint egy EG. Na
de majd kiderül minden a levegőben.

Sok sikert hozzá. Várom a fejleményeket.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: EG
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 13. - 10:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ha nem lesz elég a vezérsík, akkor kap nagyobbat!
Nem félek az újításoktól. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Easy GS
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 16. - 19:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Megtörtént a berepítés.
AZ aggodalom fölösleges volt, nem tapasztaltam semmi rendellenességet.
Az aljas turbulens szél ellenére elég stabilan repült, és egy 4200 mAh-s akkuval 8 startot nyomtam le, összesen egy órát töltött levegőben a gép.
Úgy sejtem, ezzel az akkuval egy egész napot végig tud repülni ez a masina.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Easy GL
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 19. - 18:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tegnap, és ma is igen hosszan repítettem az öszvéremet.
Minél több időt tölt a gép a levegőben, annál inkább úgy érzem hogy teljesen fölösleges rá a csűrő.A mai napon már alig használtam, tökéletesen sikerült a csűrő nélküli irányítás is.
Nem tartom kizártnak hogy kiszerelem a csűrőszervókat a közeljövőben.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 20. - 6:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Közelitsz az antikmodellek stilusához.
Én nem is tudok csűrős motorral repíteni.
Nagyon örülök a sikeres repítéseknek!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: antik
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 20. - 11:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Érdekelne engem az antik kategória is, de érzem hogy nem vagyok képes igazán a terv szerint megépíteni egy ilyen modellt.
Eddig bármibe belekezdtem, már az első lépések után erős késztetést éreztem a változtatásra.
Egyedül az AS szériám példányait tudtam az eredeti terv szerint végigépíteni, mivel azokat magam terveztem. A másod-harmadpéldányok így is változtatásokat tartalmaztak, tökéletes gép ugyanis nincs, mindíg akad valami módosítanivaló.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 20. - 15:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Különben ezzel én is igy vagyok.
Életemben ezidáig 3 tipust csináltam - mert antikmodell - tervrajz után.
Én az antikmodellt a csűrőnélküliségre mondtam!
Az antikmodelleken nem lehet csürő és én ezt is szoktam meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: csűrő
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 20. - 17:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Eddig nem tudtam elképzelni egy csűrő nélküli gépet.
Eleinte ezt se akartam csűrő nélkül használni, de gondoltam kipróbálom.
Sikerült. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 20. - 18:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Tényleg antikos pilóta lesz belőled a végén.....ha másként nem majd
a korod miatt :twisted: :twisted: :twisted: (elnézést a viccért, de ezt
nem lehetett kihagyni)

Amúgy meg Füligjimmy Kollégát egy Szokolovval tudnám elképzelni
(ha már antik), valahogy nekem így jelenik ez meg a szemem előtt.

Kép

Kép
A kolléga helyére tessék odaképzelni Füligjimmyt. :roll: :roll: :roll:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: szokolov
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 21. - 11:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
El tudom képzelni. :-)
Ez a gép is pont megfelelne az ízlésvilágomnak, csak megépíteni ne kelljen.
Már első látásra is alkalmasnak vélem FPV célra is.
Lassó, valószinűleg nagy siklószámú gép. Jó sokáig fent lehetne élvezkedni vele, főleg ha kapna egy motort. Persze az rontana az imidzsén (csak így magyarosan), de az engem hol érdekel ?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: motor-szabályzó mint zavarforrás.
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 25. - 7:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A tegnapi Velencei tavi FPV-zés során tapasztalt zavarok miatt átnéztem a teljes felszerelést, majd mivel hibát nem tapasztaltam, átnéztem a teljes FPV video gyűjteményemet.
A filmek elemzése során rájöttem, hogy a minőségük a kamerarendszer beszerzése óta eltelt idősorán fokozatosan romlott.
Ennek pedig egyetlen logikus okát tudtam felfedezni, mégpedig azt hogy a gépen elhelyezett komponensek okozzák a hatósugár csökkenését, illetve a zavarokat.
Sejtésem valósnak bizonyult:

Az első (teljesen zavarmentes) felvételek egy kifejezetten jó hajtáslánccal -Hobbywing profi szabályzó, és Turnigy gold széria motor- készültek. Ekkor még semmi zavar nem volt tapasztalható.

A Csévharaszti videok idején már egy Keda motort építettem a gépbe. Ekkor távolabbi repülések során már néha erősebb zavarok is jelentkeztek. ezek után a hideg beköszöntével csökkent az FPV repülések száma, így a zavarokkal sem volt alkalmam foglalkozni.

Tavasszal egy nagyobb teljesítményű, ám kétségtelenül gyengébb minőségű 70/100 amperes szabályzót építettem a gépbe. Ettől kezdve a zavarok erősebben jelentkeztek.

Két hete az Easy korcsba már egy teljesen gagyi hajtásláncot építettem be. A hatótáv teszteket kézben hajtottam végre, azok során nem is észleltem problémát. Viszont motorjárat sem volt.
Tegnap felküldtem a gépet, és elég gyakran kaptam nagyon erős zavarokat. Furcsa volt hogy nem feltétlenül tudtam a motorjárattal összekapcsolni a bajt.
Itthon a videok elemzésekor kellett rájönnöm hogy a zavarok gázlevételkor mindíg megszűnnek, viszont a gázadáskor nem jelentkeznek azonnal.
Gázadást követően kb. 10 másodperc elteltével jelentkeztek a gondok, ha a gázt hamarabb levettem akkor nem.

Tehát most megrendeltem egy profi, drágább szabályzót, és ismét egy Turnigy gold szériájú motort.
Várom a postást, és remélem hogy más probléma már nem fordul elő ezzel a kamerarendszerrel, mert őszintén szólva már a hócipőm tele van vele.

Ha jobban utánaszámolok, a ráfordított pénzmagból már egy egyszerűbb sárkányrepülőt vehetetm volna, és talán kifutotta volna belőle egy sportpilóta jogosítvány is, ha ismerős oktató végzi a képzést.

Okuljatok a hibáimból, ha valaki bele szeretne vágni az FPV repülésbe, alaposan rágjon át mindent.

Különösen javasolnám a Hoffmann magnetics gyártmányú motorokat:
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Már a képen látni hogy mind a kidolgozás, mind a tekercselés igen precíz, nem kínai kivitelre utal.
Sajnos az ára elég borsos, 51 dollár+posta. Itthon viszont nem kapható, ha valaha lesz akkor ennek a dupláját fogják kérni érte ahogy sejtem.
Szabályzóból a Hobbywing Pentium szériát javaslom, az nem szór szerteszéjjel zavarjeleket minden frekvencián. Igaz, az sem olcsó mulatság, de nagyon megéri az árát:
http://www.rcmodell.com/shop/product_in ... ts_id/1661
Ennek egyenlőre olcsóbb fellelési helyét nem találtam, de kutatok folyamatosan.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: eső
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 31. - 15:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tudom hogy szükség volt már erre az esőre, de pont akkor kell esnie mikor én repíteni szeretnék?? :cry:
Összeraktam egy új konfigot, és elmarad a berepítés.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: új gép.
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 09. - 21:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Összeraktam a második easy korcsot.
Különbség csak a belsőségben van:
-Turnigy gold széria motor, 1900 Kv-érték.
-7*4-es APC slow sróf.
-turnigy 16-grammos, 0.10s sebességű 2.5 kg.-húzóerejű szervók
-Turnigy plush guard (cellánként figyelné az akkut ha bedugnám a balanszkábelt) kártyával programozható szabályzó.

Az eredmény:
-nagyobb teljesítmény, nagyobb végsebesség
-a repidő alapján valószinűleg kisebb áramfelvétel ( ma 18-órától 21-óráig egyetlen akkuval repítettem).
-gyorsabb reakció a szervók miatt, bár ez ennél a gépnél nem igazán számít.
-és végezetül a motor magas KV-értéke miatt eszméletlen hanghatás.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: FPV
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 11. - 14:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Vasárnap reggel 8-tól és vasárnap délután 17-órától tesztelem az új FPV gépet a délpestin.
Ha érdekel valakit, jöjjön ki és repülhet élőben kockázat nélkül.
Se gyomorkeveredés, se életveszély. Az élmény talán valamelyest közelít az igazi repüléshez, de nem említeném egy napon a kettőt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 146 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség