SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 06. - 11:14

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 924 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 62  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 25. - 9:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.ezpeletarc.com.ar/dc3.htm
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 25. - 14:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Picture of the Aero L-39 Albatros aircraft

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 28. - 8:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 28. - 8:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 29. - 6:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 29. - 6:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 30. - 7:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 30. - 7:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Teszt / Test
Huszonkét „uel” -gép




A francia Vol Moteur nevű ultrakönnyű repülős magazinnal régi jó kapcsolatot ápolunk. Ami engem illet, valószínűleg ennek az újságnak köszönhetően fertőződtem meg a könnyű motoros repüléssel a kilencvenes évek elején. Munkájukat kezdetektől fogva vérprofinak, stílusukat mégis kellően üdének találtam ahhoz, hogy a komoly tartalomhoz ultrakönnyedén jussak hozzá.
Úgy tűnik, ők is értékelik munkánkat. Az alábbi cikket, illetve az ezt megelőző harminc tesztet baráti alapon ajánlották fel nekünk, azzal az egyetlen feltétellel, hogy a tesztek ne nyomtatott formában jelenjenek meg. Ez kimondottan kedvünkre való feltétel volt, mert a vampair.hu portálon az utóbbi időben igencsak elhanyagoltuk a merevszárnyúak és a motoros sárkányok tesztjeit. Ennek oka a motoros ernyőzés felé elhajlás. Ezt nem szégyelljük bevallani. Enyhítő körülmény, hogy a motoros ernyőzés előtt és alatt bőven volt közünk a tesztek tárgyát képező gépcsoportokhoz is. Az, hogy kissé elfordultunk ezektől, nem is annyira a „dübörgő” gazdasági helyzetnek és az ebből fakadó anyagi lehetőségeknek, hanem a PPG-ben rejlő sajátos varázsnak köszönhető.
Az alábbi leltár egy döglődő piacon fellelhető légi járgányoké. Nemigen létezik manapság olyan gyártó, amelyik ne a túlélésért küzdene. Ilyen helyzetben nem könnyű megmaradni a száraz tényeknél és teljesítményeknél, alig van olyan UL-konstruktőr, amelyik ne hazudna.
Philippe Tisserant, aki a harminc gépet kipróbálta, az általam ismert legkifinomultabb pilóták egyike, de még konstruktőrként is bátran megállná a helyét. Legendák terjengenek arról, hogy tesztrepülés után a legtutibb tanácsot szokta adni a konstruktőrnek, hogy miként oldja meg a repülési tulajdonságokkal vagy strukturális tökéletlenséggel kapcsolatos problémát a gépen. Pártatlanságát, elfogulatlanságát még senki nem vonta kétségbe. De sosem ír lesújtó kritikát egy repcsiről sem. Ahogy mondani szokta: így is rájuk jár a rúd, minek bántsam még én is a gyártókat? Az viszont gyakran előfordul, hogy meghívják egy új portékát tesztelni, ő pedig a repülés után azzal válik el a reményteli konstruktőrtől: madárkád még nem érett egy Vol Moteur-tesztcikkre…
Lehet csócsálni, álmodozni. A méretek, műszaki adatok, táblázatba szedve, a tesztek rövidített változatai megtalálhatóak a www.vampair.hu portálon, a részleteset is el tudjuk küldeni a komoly érdeklődőnek. Aki pedig eljut oda, hogy pénzt is akar költeni egy szabad repülésre alkalmas motoros repülőszerkezetre, vélhetően Egerben fog kikötni, már amennyiben van realitásérzéke, nem azért, mert ott gyártják a világ legtökéletesebb UL csodáit, hanem azért, mert ezek ár/érték aránya a mi magyaros anyagi lehetőségeinkhez képest pont jó.

Sz. Gy.
Egy mérce

A tesztek 2005. január elseje és 2006. december harmincegyedike között készültek. Homogén eredmények érdekében a mért adatokat 1013 hPa-ra és 15 °C-ra számoltuk át. Az ultrakönnyű repülés sajátos értékrendje miatt a minimális repülési sebesség érdekelt a legjobban. A leszállásnak megfelelő konfigurációban a fedélzeti műszer által adott átesési sebességérték a pilóta referenciája, ennek ellenére ez a sebességérték abszolút értelemben sosem valós, mert az UL szelencés műszerek precizitása, a statikus és dinamikus nyomás méréséhez szükséges szondák elhelyezése egyaránt bizonytalan. Vmin alatt azt a sebességet értjük, ahol a repülőgép még megbízhatóan kormányozható, és a motor rendelkezik még elegendő teljesítménnyel a vízszintes repüléshez. Tapasztalatból állítható, hogy ez a sebesség magasabb a standard átesési sebességnél, kivéve a STOL gépeket, ahol a légcsavarszél által megfújt törzs és szárnyfelületek többlet-felhajtóerőt termelnek, így a légcsavarra „függesztett” gép képes alacsonyabb minimális repülési sebességre, mint amennyi az alapértelmezett átesési sebessége. Ez a minimális repülési sebesség tartható kell hogy legyen, ha pedig igen, akkor GPS-szel mérhető. A módszer: három, egymáshoz képest 120°-os eltérésű irányszögön repült egyenes, a mért sebességek pedig egy amerikai pilóták által kidolgozott algoritmusba helyettesítése, majd ezek korrekciója a mérési magasság és hőmérséklet szerint. Ezek után következik még egy korrekció, az adott gép maximális felszállótömegéhez viszonyítás érdekében. A maximális repülési sebesség egy adott gép koncepciós, tervezési, kivitelezési minőségének az abszolút mércéje, azzal együtt, hogy az UL repülés nem a sebességről szól. Azonos hajtóműteljesítmény mellett a gyorsabb gép aerodinamikailag letisztultabb, felületei tökéletesebbek. Persze kisebb is, ami a pilótafülke méreteire is érvényes. A maximális sebesség mérése ugyanúgy történik, mint a minimálisé, de a motor fordulatszámát és a szívótérnyomást is figyelembe vesszük, már amennyiben ez eltér a gyártó által előírt értékeknél. A két szélső sebességérték közötti tartomány megfelelő mérce az összehasonlításhoz. A repülési tulajdonságok, a kényelem, a biztonság és az esztétikum valamilyen szinten függenek tőle, persze ez már egy összetett kérdés. Az összehasonlított gépek mindegyike elfogadható értékekkel rendelkezik stabilitás és pilótatudás-igény szempontjából. A szárny felületi terhelés egyik esetben sem haladja meg a 30 kg/m2-t, az orsózó szögsebesség nem haladja meg a 2 s/90°-ot, a kormányerők jellemzően a sebességgel, illetve a kitérítéssel arányosan növekednek.


Philippe Tisserant



J400
A tesztsorozat egyetlen „nem UL” gépe. Négyszemélyes egy kétszemélyes áráért. „Kívül pici, belül tágas”, ez lehetne a reklámszöveg. A kétszemélyes UL-kategóriás modell megnyújtásával és a hathengeres, 120 lovas Jabiru motorral feldobva egészen korrekt és lakályos négyszemélyes repcsit alkottak az ausztrálok. 200 km/h-s utazósebességével és akár 1100 km-es autonómiájával kitűnő alternatíva lehet egy „rendes” pilótavizsgával és komoly műszaki háttérrel rendelkező kitépítő számára. Összeszerelése egyszerű. A vezérsíkokat „teleflex” rendszerű kábelek mozgatják, ezek kopása egyenetlen kormányerőket eredményez. Maximális felszállótömegnél magas a szárnyak felületi terhelése, ez nem csak a rövid placcok esetén kötelez elővigyázatosságra.

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 30. - 7:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
COYOTE S–6 116
Már-már megfeledkeztünk a kilencvenes évek best-selleréről. Pedig azóta is az egyik legkiforrottabb csőváz-vászonborítású gép a piacon. A kit olyan szintű, hogy 250-300 óra munkával a „kemény” UL repcsikkel vetekedő géphez juthatunk. Vezetése élvezetes, a pilótafülkét amerikaiakra szabták, ezek átlagban 29 kg-mal testesebbek az európaiaknál. Az ülések szellemesen állíthatóak, a kilátás a felső szárny ellenére meglepően jó, ez leginkább a szárnyközép plexiburkolatának köszönhető.

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 01. - 10:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Aircraft & Picture Details This picture has been viewed 124 times
Picture ID: 1183695
Picture Category: Light Aircraft
Type: Oberlerchner JOB-15-150
Owner / Operator: Private
Aircraft Registration: D-ECFI
Construction Number: 060
Location: Tannheim (EDMT), Germany
Date: 18th July 2009
Airshow: Tannkosh 2009
Photographer: Peter Fitzmaurice Contact
Additional Information
A type rarely seen outside Germany.

Update / Correct Picture Information

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 02. - 6:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
VIRUS SW
A kétszeres NASA-verseny győztes repülőgép, a jövő repülőgépe. Sorozatgyártása megkezdődött. Gyors, gazdaságos, egyedülálló repülőgép!

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 03. - 11:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://neckar-verlag.de/index.php?id=11 ... edshop_pi1[obj]=prod&tx_edshop_pi1[cmd]=actual&tx_edshop_pi1[uid]=1
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 03. - 12:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.modell-movies.de/mediadetail ... m+Bodensee
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 04. - 6:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 04. - 7:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Aircraft & Picture Details This picture has been viewed 20 times
Picture ID: 1273419
Picture Category: Light Aircraft / Homebuilt
Type: WD Flugzeugbau Fascination D4
Owner / Operator: Private
Aircraft Registration: 68-YT
Location: St. Yan (LFLN), France
Date: 18th July 2010
Airshow: Euro Fly-In 2010
Photographer: Derek Heley Contact
Additional Information
Radio callsign F-JSBG.

Update / Correct Picture Information

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 924 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 62  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség