SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Repülős múzeumok!
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=29&t=1215
Oldal: 1 / 1

Szerző:  Tamásbá [ 2010 márc. 19. - 10:31 ]
Hozzászólás témája:  Repülős múzeumok!

http://www.bredow-web.de/Museum_Duxford ... xford.html
:P :shock:

Szerző:  sry [ 2010 máj. 15. - 16:18 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv. Mindenkinek!

Akkor most egy kicsit másként közelítsük meg ezt a "Repülős-múzeum"
kérdést :twisted: :twisted: :twisted:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/11091883
Po-2 kinyitott motor mögötti burkoló lemezekkel. Ritkán lehet így
látni ezt a típust. A gép portalanítás-takarítás alatti állapotban van.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091968
Leleplező erejű fotó. Így néz ki, amikor a "Rozmár" műzeális repülő
emlékeket karbantart. A rozsdás-revés vas részeket kellett konzerváló
szerrel átkenni ezen a Balatonból kiemelt Li-2 gépen. A fényesebb
részeket már lekentem, ahol matt, ott még hátra van a munka. Annyi
vaslemez van ezen a gépen mint egy gőzmozdonyon, így volt rajta
munka bőven.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091970
A pilótafülke! Az orr felé a lemezek már le vannak kezelve. Azért van
abban valami hátborzongató, hogy ez a gép harcokban vett részt, le
is lőték, nagy idők, nagy tanúja én meg most mázolom......így lesz
folytonos a történelem.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091971
Így biztosan nem fogjátok sokáig látni ezt a gépet. A múzeumi látogatók
nem léphetik át a kordont, így hátulról nem láthatják a masinát.
Itt megvan a védőgéppuska, a törzs további részei fa éptésűek voltak,
azok elenyésztek a Balatonban a hosszú évek alatt.
Jól látszik a szép szárny-tözs átmeneti lemezelés.

Nagyon örülök, és megtisztelőnek tartom, hogy dolgozhattam ezen a
gépen!

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091972
"kettesek" egymás között. Így néz ki egy An-2 pilótafülkéjéből a Li-2
szakadó esőben. Az An-2 -re kormányfelületeket, csűrőket és ívelőket
rögzítő nyűgöző elemek kerültek. Ezeket kifejezetten "kellemes" volt
szakadó esőben felszerelni, de rájöttem, hogy miért jó repülőgépet
szerelni esőben: A szárnyon összegyűlő esővíz kifejezetten vastag
sugárban tud az ember nyakába folyni :roll: :roll: :twisted: :twisted:
Esőben ne szereljetek repülőgépet........csak ha nagyon muszály.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091973
..... de legalább megtudtuk, hogy a múzeumi An-2 26 fokra É-K irányban
áll a füvön. Ha másért nem ezért már megérte :twisted: :twisted: :twisted:

...
..
.

Szerző:  sry [ 2010 máj. 15. - 16:33 ]
Hozzászólás témája: 

.
..
...

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091974
Még mindíg egy kis An-2. A törzs végében látható a leghátsó két
törzskeret, köztük lenn meg a megszivárgott csapadékvíz :? :? :?
Ennek nagyon nem kéne itt lennie, ráadásul egy leeresztó lyuk is
van a törzs aljában, hogy ne gyűljön össze a víz, de ez a lyuk el volt
tömődve, így lett akvárium az An-2 farokrészből.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091976
Előkerült a nagyon speciális repülőgépjavító szerszám (100-as szeg)
és kipiszkálódott a leeresztő lyuk.......gondoljon mindenki, amit akat,
de én "pisilős" repülőgépet még nem láttam eddig, de most ez is megvolt.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091977

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091978
Po-2, motor mögötti és üzemyangtartály-burkolatok nélkül. Még jó, hogy
ezt nem látják így akik sétarepülni mennek ezzel a típussal. Amúgy is
visszarettennek sokan a gép "kisipari" külleme miatt, de ha látnák, hogy
miként is néz ki ez a motorbölcső ....... biztosan nem szállnának fel rá.
Pedig ha tudnák, hogy milyen biztonságos, jóindulatú egy masina ez.
A sárga tartály az üzemanyagé, a függőleges kis elliptikus az olajé.
Más nagyon nincs is itt, semmi elektronika, semmi felesleges kacat.
Így aztán nincs is minek elromlania.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091979

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091980
Ez a másik ritka eset, amikor a tözs hátsó részét leveszik, pedig ez a
rész gyorszár csatokkal nyitható és lényegében ez a tehertér. Volt
amikor ide tették a hordágyat az egy szerencsétlen sebesülttel. Ha
nem veszett oda a fronton ettől az utazástól biztosan szörnyethalt.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091981
Itt a Po-2 üzitartálya. Ez alatt van a pilóta lába. Jó nagy tartály sokáig
elkerregett a Po-2 ezzel az üzemanyagmennyiséggel.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091982
A zárt hangár mennyezetén a "Lepke" ajánlom minden scale vitorlázó
modell építését fontolgató modellező Kollégának figyelmébe. Egyszerű
szerkezető, de látványos gép.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11091983
A múzeum különlegessége a repülőgépek mellett a "repülő ember" is,
bár ez csak akkor látható, amikor fiam éppen elemében van és nem
bír magával.

üdv.: SRY

Szerző:  user_6 [ 2010 máj. 15. - 16:57 ]
Hozzászólás témája:  PO-2

A PO-2 üzemanyag tartálya hatására felrémlett bennem egy pár éves emlék.
Géza barátomnál voltam sétarepülni, utána egy másik kolléga "modellező üzemét" látogattuk meg.
Mit ad isten, mit látok a műhelyben???
Egy Pitts special UL gépet.

Természetesen azonnal beleszerettem, a tulaj pedig nagyon olcsón (még akár ki is tudtam volna fizetni) megszámította nekem a masinát.
Beültem, átnéztem, de sajnos egy személyes gép lévén végül nem hajlottam az üzlet megkötésére.
Aztán valamiért bepillantottam a motor mögötti térbe, és elszörnyedtem...
Pont a térdeim fölött foglalt helyet a gép 40 literes üzemanyag tartálya, benzincsapostól, csövestől együtt.
Bármilyen óvatlan mozdulat hatására az egész tözelőanyag szépen ráfolyna a pilóta lábára, és ott lötyögne a cipőjében.
Egy repülőgép fedélzetén az álmoskönyv szerint ilyesmi nem szerencsés.
Ez volt az utolsó érv amiért végül (és szerencsére) nem vettem meg a gépet.

Na mer' ugye az embert két nagy csalódás érheti az életben:
Az egyik az, ha élete nagy álmát nem kapja meg soha.
A másik az ha megkapja...

Szerző:  user_9 [ 2011 máj. 22. - 5:38 ]
Hozzászólás témája: 

Az eggyik legnagyobb repülö muzeum Virginia államban van.
Udvar-Házy Center.
Ez a honfitársunk akármihez is nyult abból pénz lett. 65 millió dollárt adományzott az államnak abból épitették ezt a múzeumot.
Kép

Szerző:  sry [ 2011 máj. 22. - 11:13 ]
Hozzászólás témája: 

Ide is de elmennék egyszer :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Na de azt hiszem ez is a vágyálmok kategóriában marad.

Bár még a LOTTO-n is nyerhetek

Persze ahhoz legaláb egy szelvényt venni kéne .... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Üdv.: SRY

Szerző:  user_9 [ 2011 máj. 22. - 18:35 ]
Hozzászólás témája: 

ohhhh, de ha nagyon akarod megteheted, több mint egy millió látogatója van ennek a helynek évente. A repülöjegyet meg jó elöre kell megvenni akkor nem olyan drága.

Szerző:  Tamásbá [ 2011 máj. 25. - 10:11 ]
Hozzászólás témája: 

Kép

Uploaded with ImageShack.us

Szerző:  Tamásbá [ 2011 jún. 05. - 14:59 ]
Hozzászólás témája: 

http://www.youtube.com/watch?v=slwnO2YT ... re=related
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Szerző:  user_9 [ 2011 aug. 07. - 9:13 ]
Hozzászólás témája:  Oakland Aviation Museum

A San Francisco öböl környékén két repülős muzeum is van. Az eggyik San Carlosban van a másik meg Oaklandban. Véletlenül ugy van hogy az Oaklandi museum elött legalább hetente egyszer elhajtok és látom a kint tárolt repülöiket.
Néhány képet felteszek ide.

Az eggyik hangárba ez fogad bennünket.
Kép

Egy Mig 15-ös kommunista kinai festéssel.
Kép

Harrier. Egyszer láttam repülni egy bemutatón valójában, olyan hangos hogy az ember a saját hangját nem hallja.
Kép

F14 Rendivül jóképü repülö. Ironikus the az USAban már nem repül, hanem az iráni sah vett belöle hogy aztán elveszitse a koronáját. A mai Iránba még mindig repül.
Kép

Az F14 motorja
Kép

Nagyon büszkék erre a repülö hajóra.
Járt London én Johannesburg között. Négy és fél nap volt neki lerepülni mert éjszakára megállt olyan helyeken mint a Niluson Kairoban, meg a Viktoria tavon. Abban az idöben az Angol birodalom olyan hatalmas volt hogy ahogy repültek át afrikán minden terület az angol királyhoz tartozott.
Kép

Az utasok elsöosztályu ellátást kaptak, itt volt a bár itt iszogattak az elökelö Gentlemenek néztek ki az ablakon, látták ahogy a zsiráfok futnak a szavannán. Minden üllésben volt hamutartó ami hallatlan manapság. Kicsit látszik a nöi fürdöszoba a rózsaszinü székekkel.
Kép

Az elsö Indiana Jones filmben, van egy jelenet mikor Harrison Ford repülön utazik, nos ezt a repülöt használták, ebben az üllésben ült.
A film forgatásánál beinditották még egyszer utoljára az eggyik motort.
Kép

A pilótafülke
Kép
Még annyit hogy mivel ez nem csak repülö kellett hogy legyen hanem hajó is, volt neki horgonya. Minden üllésen volt biztonsági öv ami nagy ujdonság volt még akkor. Minden üllésnek volt hütés és fütés és gomb hivni a stuardest. Az utasok éjszakára mindig luxushotelba szálltak meg, de a repülön is a legjobb finomságokkal látták el öket, jó is mert az utiköltség egy átlagos munkás egy évi keresete volt.

Szerző:  sry [ 2011 aug. 07. - 18:32 ]
Hozzászólás témája: 

Akkor most irigykedek kicsit............ :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Üdv.: SRY

Szerző:  user_9 [ 2011 aug. 07. - 19:11 ]
Hozzászólás témája: 

ha-ha, hát még én is mindig hatása alatt vagyok a Seaford repülönek.
Kicsit olyan ezen mind idöutazás, belepillantani egy más idöbe.
Úgy látszik másnak is tetszik az ilyen, mert kitaláltak olyant hogy lehet rezerválni a repülöt pár órára és akkor a repülö ebédlöjébe filmet forgatnak, hoznak kintröl többfogásos vacsorát és az eredeti menyüt utánozzák.

Még egy kép a Seaford-ról, itt ült a rádiós, jól tette ha odafigyelt mert akkor még nem volt radar meg GPS, csak vizre tudott leszálni, aztán baj lett volna ha nem találta volna meg a tavat.
Kép

Egy P51-es vadászgép
Kép

A P51-es pilótafülkéje
Kép

Bár csak tudnék vagy volna türelmem ilyen pontos munkát csinálni. Kb 80 cm lehetet ennek a makettnak a szárnyfessztávolsága, valaki sokat dolgozhatott rajta.
Kép

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/