SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Vizirepülőgépek http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=29&t=1367 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | sry [ 2010 szept. 06. - 21:48 ] |
Hozzászólás témája: | Vizirepülőgépek |
Üdv. Mindenkinek! 1910. március 28.-án egy bizonyos Henri Fabre nevezetű francia atyafi vízretolta repülőgépét és sikerült is elemelkednie a folyékony közegről, majd 600 métert repülni. A ketyere neve "Le Canard" volt ![]() Na most, hogy azért nevezte Fabre kacsának a gépét mert elöl volt a vízszintes vezérsík, vagy azért mert vízről szállt fel titok marad, az biztos, hogy a "kacsa elrendezés" szakkifejezés jóval később jelent meg a szakirodalomban. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ez volt az első vízről fel- és leszálló repülőgép. . . . . . 1998. szeptember 24.-én felszállt a Beriev tervezőiroda legújjabb gépe a Be-200 -as, kéthajtóműves, sugárhajtású vízirepülőgép. A mai napig a legkorszerűbb repülőgép ebben a műfajban. ![]() Ez 88 éves időtáv. Elég sok idő ahhoz, hogy sok-sok érdekes szerkezet szülessen vizirepülőgép megjelöléssel. Volt sok úszótalpassá alakított gép is de azért az igaziak az úszótestűek, hát ezekről szólna ez a topic. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2010 szept. 07. - 17:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Na akkor nézzünk pár "repülőhalat": Az I. Világháború Monarchiás vízirepülőgépei között barangolunk kicsit: Az első egy igen különleges darab, a Hansa-Brandenburg CC. Ez egy különleges szerkezet mivel "vadász-repülőcsónak" -ként került a hadrendbe. A vízirepülőgépek általában felderítő-, mentő- , összekötő-, futár feladatokat látnak el, de ez a masina egy igazi vadászgép volt. Akkoriban még nem volt olyan nagy a műszaki eltérés a különféle jellegű gépek között, így lehetséges ez a furcsaság. ![]() Mint látható ez egy kétfedeles gép, mégsincsenek merevítőhuzalok. A szárnyakat egymáshoz a szárazföldi KD vadászrepülőgéphez hasonló lécrendszer merevíti. A repülégép szerepel Hansa-Brandenburg Typ A typusnéven is. ... .. . |
Szerző: | sry [ 2010 szept. 07. - 17:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... A legtöbb és legszebb típusokat azonban a LOHNER repülőgépgyár építette. Ez első a LOHNER Type E volt ![]() Ennek a gépnek hagyományos szárnyszerkezete van, és rétegelt lemezzel burkolt lakkozott törzse. Most jön (szerintem) minden idők legszebb repülőcsónakja: ![]() ![]() Ez egy hatalmas, nyilazott szárnyű repülőgép, jelesül a LOHNER L típus. A LOHNER szériából létezik még M, R, K és Z típus is. És ott a 3 motoros Lohner G az az Großflugboote: ![]() Voltak más típusok és algyártmányok is a Monarchia repülőcsapatainál és a haditengerészetnél, az összes típus ismertetése és a téma alapos körüljárása nagyjából egy könyvet ölelne fel. Üdv.: SRY |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |