Rontom az üzletet!
Sajnos az AN-2 nem rendelkezik megfelelő szárnyjégtelenítéssel
és ez már többször okozott még nálunk is katasztrófát.
Légcsavar jégtelenítés és porlasztó szivótorok fűtés megvan oldva.
Más érdekes téli " mese " de igaz történet:
Kunovicében ( Cseszlovákia még akkor) gyártják a 410-es
légcsvaros gázturbinás 12-22 fős kicsi repcsit.
A régi SZU több ezret kivánt beszerezni ebből az AN-2-sek leváltására.
A gyári személyzetet meghívták a sarkörön túlra teszt repülésre.
A reggeli indulást hét órára állapították meg az ottani idő szerint.
Reggel fél hatkor jöttek ébreszteni a továrisok a 410-es személyzetét,
hogy keljenek fel melegíteni a motort mert minusz husz fok van és az AN-2-tes személyzete már öt óra óta kint van és előkészití a gépet.
A 410-es legények mondták majd háromnegyed hétkor jöjjenek újra ébreszteni.
Öt perc felöltözés után már a 410-esben voltak ÉS EGY GOMBNYOMÁS,
MEGVÁRNI A HATSZÁZAS FORDULATOT ÉS INDÍTÁS AMITT AZ AUTÓMATIKUS RENDSZER MAGA ELVÉGZI!
http://www.youtube.com/watch?v=-CwjAH5f ... re=relatedHét órára már meleg géppel várták a fönököket a tesztrepülésre!
http://www.youtube.com/watch?v=pKk-5RoZOPAVettek a továrisok rögtön 3000!! repcsit!!!
Én ennek a repcsinek a légcsavar technológusa voltam Budaörsön.
http://www.let.cz/index.php?sec=96http://www.let.cz/http://www.let.cz/index.php?sec=6http://hu.wikipedia.org/wiki/Let_KunoviceUploaded with
ImageShack.usKülönben ugyanaz a hajtómű van benne mint a PILÁTUSBAN.
Késöbb a Csehek már saját maguk gyártották lisenc alapján.
http://www.youtube.com/watch?v=fW2EA33Ygcg&NR=1Kár, hogy ennek látszólag nem lett folytatása!