SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 25. - 7:48

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Ez már történelem!
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 29. - 8:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Elküldve: Hétf. Nov. 29, 2010 8:03 am Hozzászólás témája:

--------------------------------------------------------------------------------

Az évszázad legnagyobb felfedezése SRY Mester által:
Frigyes Ernő" modellező életrajza ".

http://frigyeserno.storeking.hu/modellek.htm

Nagyon javaslom gondos szakmai megnézését.

Köszönet SRY Mesternek!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 30. - 16:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.soaringhungary.hu/e107_files ... ik_100.pdf

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 30. - 16:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.soaringhungary.hu/e107_files ... elhvsa.pdf
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 21. - 10:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Egyszerüen nem értem!
Bezárt repülőterek, elfogyott jégtelenítő folyadék, földön alvó emberek a repülőtereken!

Én üzemeltettem LI-2-es repcsit és akkor fogalmam nem volt mi az:
Hogy nem lehet repülni és egyáltalában mi az a jégtelenítő lemosó folyadék minusz 22! fokban!

A ruszki benzines kályhát alátettük a motorok alá, beszélgettünk és kb.
husz perce mulva átforgattuk a légcsavarokat kézzel a hideg olaj megtörése érdekében ÉS AZTÁN LEHETETT INDÍTANI.

Ha a reptéren volt is néhány cm hó az nem volt akadály és felszált a repcsi!
Szóval nem csak modellezésben felejtődik el mi volt JÓ régen, de nagyon sok másban is.
http://www.youtube.com/watch?v=sofh3f4y ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=wnSClrWPb-s
http://www.youtube.com/watch?v=jEoyi3nAyWs
http://www.youtube.com/watch?v=KyTfBNjq ... re=related


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Repülős különlegességek
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 21. - 11:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen, ha nem lett volna Lillienthal nem lép Amstrong a holdra.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: hideg
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 21. - 13:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ezek már
-nem azok a gépek
-nem azok a pilóták
-nem azok a technikusok.

A jelenlegi szabályok mellett a régi gépek (még az úttörők) fel sem szállhatnának, maradnánk a földön.
Ha bármilyen csekély kockázat merül fel, azonnal mindnki beparázok hogy beperelik, felelősségre vonják.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 21. - 13:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
De elsősorban nem azok a gépek!

A Li-2 vastag szárnyszelvénye rettentően igénytelen. Egy kis jég, ráfagyott
hó ennek se tesz jót, de ettől még simán repül. A mai korszerű
utasrepülésben használt lamináris profilok igen gyorsak, gazdaságosak,
de egy minimális jéglerakódás és annyi, a gép máris leesik. Az első ilyen
szelvénnyel szerelt gépekkel sok jegesedéses baleset volt. A mai gépek
nem tűrik a jegesedést.

A li-2 felszálltömege 10 700 Kg, leszállósebesség 100-105 km/h, ehez
képest egy alap Boeing 737-es 62 800 kg tömegű és 260 km/h leszálló
sebességű, és akkor ez egy tucat kis-közepes hatótávú repülőgép, nem
is valami extra.

Szóval azon a havas-jeges repülőtésen, amin picit eljegesedett szárnyakkal
a Li-2 simán fel- és leszáll, azon egy B 737-800-as azonnal megsemmisül.
Esélye sincs se fel- se leszállni. Sajnos a sebességnek a kényelemnek
nagy ára van: minőségi kifutó kell, nagyon igényes kiszolgálás kell.

Azért az ilyen mostoha körümények közé kitalált masináknak (C-130,
An-26, Pilatus Porter stb...) ez a mai időjárás se jelentene gondot,
de ilyenek meg nincsenek a polgári utasrepülésben.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 21. - 14:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na kérem neki nincs gondja a hóval:
Kép

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
(ezt a gépet látva mindíg az jut eszembe, hogy "repül a bálna")


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 21. - 14:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
ez meg a másik hójáró

Kép

Lehet elkélne 10-20 ilyen Ferihegyre és hazamehetne mindenki. Ráadásul
mennyivel nagyobb élmény egy ilyennel repülni, mint egy B 737-el.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 21. - 14:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Amúgy meg Antikos Kolléga felvetéséből akkora üzletet lehetne csinállni,
hogy nem győznénk számolni a pénzt!

Szerinttetek egyik-másik ferihegyen rekedt Angol-Német-Spanyol stb..
utazó mekkora felárat fizetne egy 10 percen belül induló légcsavaros
gépen (pl. C-130-as) elfoglalható székért?

De még egy An-2-ben is lenne fantázia, hiszen sokan taxit bérelnek
Budapest-Berlin viszonylatban, az se 2 Euró költség ám! Lehetne a
téli-havas repülőjárat neve : Jég-veled-air :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: üzlet
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 21. - 14:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hallod, ez nem is lenne rossz üzlet!
De sajnos financiális akadályok miatt mi biztos hogy nem fogjuk kivitelezni.
Ha lenne szakszolgálatim mondjuk egy Ancsa kategóriájú gépre vagy valami elfogadható multiengine kategóriára, meg egy porosodó gépem valamelyik reptér hangárjában, én biztos belevágnék.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 22. - 7:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Rontom az üzletet!
Sajnos az AN-2 nem rendelkezik megfelelő szárnyjégtelenítéssel
és ez már többször okozott még nálunk is katasztrófát.
Légcsavar jégtelenítés és porlasztó szivótorok fűtés megvan oldva.

Más érdekes téli " mese " de igaz történet:

Kunovicében ( Cseszlovákia még akkor) gyártják a 410-es
légcsvaros gázturbinás 12-22 fős kicsi repcsit.
A régi SZU több ezret kivánt beszerezni ebből az AN-2-sek leváltására.
A gyári személyzetet meghívták a sarkörön túlra teszt repülésre.

A reggeli indulást hét órára állapították meg az ottani idő szerint.
Reggel fél hatkor jöttek ébreszteni a továrisok a 410-es személyzetét,
hogy keljenek fel melegíteni a motort mert minusz husz fok van és az AN-2-tes személyzete már öt óra óta kint van és előkészití a gépet.

A 410-es legények mondták majd háromnegyed hétkor jöjjenek újra ébreszteni.
Öt perc felöltözés után már a 410-esben voltak ÉS EGY GOMBNYOMÁS,
MEGVÁRNI A HATSZÁZAS FORDULATOT ÉS INDÍTÁS AMITT AZ AUTÓMATIKUS RENDSZER MAGA ELVÉGZI!
http://www.youtube.com/watch?v=-CwjAH5f ... re=related
Hét órára már meleg géppel várták a fönököket a tesztrepülésre!
http://www.youtube.com/watch?v=pKk-5RoZOPA
Vettek a továrisok rögtön 3000!! repcsit!!!
Én ennek a repcsinek a légcsavar technológusa voltam Budaörsön.
http://www.let.cz/index.php?sec=96
http://www.let.cz/
http://www.let.cz/index.php?sec=6
http://hu.wikipedia.org/wiki/Let_Kunovice

Kép

Uploaded with ImageShack.us

Különben ugyanaz a hajtómű van benne mint a PILÁTUSBAN.
Késöbb a Csehek már saját maguk gyártották lisenc alapján.

http://www.youtube.com/watch?v=fW2EA33Ygcg&NR=1
Kár, hogy ennek látszólag nem lett folytatása!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 22. - 10:20 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

Köszönöm a beszámolót nagyon tetszett!!!

De a ha már a régmúltnál tartunk:

Mostanában (vagy 2 hónapja folyamatosan) gyűjtögetem az anyagot a
Jak-12 -höz. Alig jelent meg itthon valami erről a gépróől, ami megjelent
az is általában hiányos, vagy téves. Össze-vissza kutyulják az altipusokat,
a gép szerkezeti változásait.

Véletlenül te nem találkoztál nagygépes pályafutásod alatt ezzel a
madárral. A hadseregnél volt 10 db Jak-12R, az Országos Mentőszolgálat
használt még két Jak-12R-t egy időben (ezek Budaörsön voltak honosítva)
és manapság repked egy magántulajdonú Jak-12M (szintén budaörsi) .

Ha lenne valami emléked ezzel a típussal kapcsolatban annak nagyon
örülnék.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 22. - 13:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Néhány kép, leirás és videó a GAWRONROL ÉS A JAK-12-ről!
http://www.google.hu/imgres?imgurl=http ... CB0Q9QEwAA
http://jetphotos.net/showphotos.php?air ... v%20Yak-12
http://www.youtube.com/watch?v=j8tY2vX_zCI&translated=1
http://www.airplane-pictures.net/type.php?p=1734
http://www.google.hu/imgres?imgurl=http ... CDUQ9QEwBA
http://www.google.hu/imgres?imgurl=http ... CDcQ9QEwBQ
http://www.youtube.com/watch?v=cM-HCS14 ... re=related
Ez egy jó hely!

http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-12
http://www.aerofriends.hu/repules-torte ... 12-ii-resz
http://www.youtube.com/watch?v=cM8De7Y5MmM
http://www.youtube.com/watch?v=h__683YZ ... re=related

http://sarmasi-zoli.lapunk.hu/?modul=ol ... om=1133921

http://hu.wikipedia.org/wiki/PZL%E2%80%93101_Gawron

http://www.youtube.com/watch?v=kT3z4oTF ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=8rBiqic4 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=uOD11QAQ ... re=related
http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=56225


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2010 dec. 22. - 14:31-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: 410-es
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 22. - 14:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azért az Ancsa és a 410 között igen komoly generációs különbségek vannak.
Az AN-2 egy kőbaltás repülőtehén, a 410-es meg egy egész korszerű repülő.
Kár hogy nem áll módomban kipróbálni.
Mondjuk én beérném egy PO-2 repüléssel is, mivel régi kedvencem.
Egyébként meg válogatós nem vagyok, bármibe beülök ami repül és nem egy vagyon. Erről még személyesen mesélek. :-)
Leszámíthatjuk az autogirót, attól egyszerűen viszolygok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség