SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 8:14

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 22. - 14:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Gödölön repűl rendszeresen 410-es!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 22. - 14:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1307821
http://freercplans.com/img-yak12-1-3v-1 ... 7995bbfe22


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 22. - 15:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

Köszönöm a linkeket! A nagytöbbségét már régebben végignéztem és pont
ezek sarkaltak a téma felkarolására. Valami őrületes káosz és
hozzánemértés látható ezeken az odalakon.

Itt van pl. ez:
http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=56225

Az első képen egy Lengyel gyártású Jak-12M van, a második kép egy modell
aminek sok köze nincs a Jak-12-hőz, nagyjából Jak-12A szárnya van,
Jak-52 szerű orrburkolata és egy meghatározhatatlan fonatázia törzse.
Szóval ez egy csinos modell de amúgy semmi köze a Jak-12-höz.

Itt a másik:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 821&page=2

Szép igényes CAD munka lézervágott alkatrészek és megkezdett
összeszerelés. Viszont az orrburkolat, a törzs első része teljesen rossz.
Mindenki csonkakúp alakú Jak-12 orrburkolatot rajzol-készít, de ha
kinyitnák a szemüket hamar rájönnének, hogy ennek semmi köze a
csonkakúphoz, ez egy sokkal összetettebb forma, és ez adja meg a gép
jellegét, ezért van, hogy a csonkakúppal épült gépek olyan furcsák,
idegenek, és egyáltalán nem néznek ki Jak-12-nek.
A törzs felső és alsó része sem jó, mert az nem ívelt hanem a sarkán
letört, és középen van egy gerinc. Itt a modellező egy (mellékesen
rossz) Jak-12A rajzból indult ki, mégis a függőleges vezérsík olyan mint
a Jak-12R-en.
Szóval jó sok munkával ez is egy soha nem létező, Jak-12-re csak
alig hasonlító valami lesz.

Lehet én vagyok túl kukacos, de ha valamire ráírjuk, hogy Jak-12 akkor
az legyen már Jak-12.......... szerintem......

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 22. - 18:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kaland a GAWRONNAL.

Nyiregyházára mentünk Hársfalvi Sanyihoz megnézni az új műanyag vitorlázó építését.
Kihasználva a lehetőséget a felszállás után átvettem a " volányítást".
Csodálatos jó idő volt igy már mesziről lehetett látni a gyöngyösi magas házat. Balkézre kell venni az utvonalat és utána már egyenesen
Nyiregyházát lehet bevenni célnak.
Szóltam a " pilótának", hogy nehezen megy a magassági kormány!
Ő is meggyőzödött erről és már vette is elő a kézikönyvet, hogy miképpen kell levegőben maradni ezzel a szerkezettel CSAK MOTORFORDULAT VÁLTOZTATÁSSAL MAGASSÁGI KORMÁNY NÉLKŰL.
Szerencsére elértük minden beavatkozás nélkül Nyiregyházát.
Leszállva kértük a szerelőket nézzék meg miért nehéz mozgatni a magassági kormányt.
A KORMÁNYT VEZÉRLŐ DRÓTKÖTÉL EGYMÁSRA ÁT VOLT ÁTUGORVA!
Valószinüleg laza volt. Beszabályozás után már ment rendesen a kormány.
Hazafelé a pilcsim az angol fonikázást gyakorolta Feriheggyel
és nem nagyon figyelte merre megyek. Úgy husz perc repülés után kérdezte merre vagyunk. Mondom én látom már régen a gyönygyösi magas házat és az erőmű magas kéményét és arra megyek.
Tudtam, hogy most jobbkézre kell elmenni melettük igy nem volt
probléma.
Jó időben nagyon messze el lehet látni ez a példa is mutatja.
hazáig már nem volt semmi probléma.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 22. - 19:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Műszeres repülés a CESSNA SKYMASTERREL.
http://www.youtube.com/watch?v=tsTJVUL2 ... re=related
Ebbe a repcsibe minden műszer benne van ami az akkori utasszállító gépeken is megvolt-üzemelt.
Nagyon rosz idő volt éphogy látni lehetett a légcsavart tehát tudtam,
hogy ebből műszeres repülés lesz. Pilótámnak ez is volt a céja, hogy gyakorol, elsősorban az angol fonikázást a ferihegyi irányítás vételét.
A cél megint Nyiregyháza az épülő Ultra könnyü berepülés elötti vizsgálata megnézése.
Én örültem a műszeres repülésnek mert egy kamikáze pilótának
már mint nekem ez előnyösebb mint ezzel az igen gyors géppel csak látás után repülni.
http://www.youtube.com/watch?v=RKv_ARcXlxE

( Csak a mögöttem lévő üllésen sápadozott a munkavédelmi főnök akit szintén vittük le Nyiregyházára, amikor megtudta, hogy én is vezetem a repcsit!)
Még Gyöngyös elött ránkszólt Ferihegy, hogy menjünk lejebb mert szemből egy továris vadászgép repül ezen a magaságon.
A lejebb ereszkedés részemről túl gyorsan történt-rámszóltak, hoy a motorok fordulatszámának csökkentésével és nagyon kicsi magassági kormánnyal menjek lejebb. Sikerült is.
Nyiregyházán tudtam repülni az új kétüléses Ultra könnyüvel
ÉS VALÓBAN LOGOTT A LÁBAM A NYIREGYHÁZI NAGYTEMPLOM TORNYA FELETT.
HAZAFELÉ MÁR JÓ IDŐBEN SEMMI ESEMÉNY NEM ZAVARTA MEG A REPÜLÉSÜNKET.
http://www.youtube.com/watch?v=GeS8Kes0 ... re=related


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 22. - 19:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na azért csak beszúrok egy képet, hogy miről brekegek Jak-12 ügyben.

Kép

Uploaded with ImageShack.us
(micsoda fotóim vannak :twisted: :twisted: :twisted: )

Na szóval így motor nélkül látszik a lényeg. A motorburkolat eleje valóban
negyed tórusz. Ez zavar meg mindenkit. Mert azt hiszik, hogy ez egy
csonkakúp alakú héjszerkezet. De nézzétek csak meg a motorburkolat
távolabbi végét!!!! Az ott nemhogy nem kör alak, hanem teteje egy
lapított körív. Az oldalai meg majdnem függőleges síkok. A felső ívet és
az oldalsó síkokat meg egy-egy negyed-körív köti össze. Az alsó rész
nem látszik a képen, de az is hasonló kialakítású. Szóval ez okozza, hogy
a Jak-12-nek olyan jellegzetes orra van, és ez az amit nem szoktak látni
a gépet modellként megépítő ....... de hogy miért nem látják, azt ami ott
van az orruk előtt, azt nem tudom, nem értem.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 23. - 7:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Azért alakul a JAK-12 minden vonatkozásban és ennek örülök!

Folytatom a mesét: " KAMOVVAL Kaposvár-Kaposújlak reptérre."
http://www.youtube.com/watch?v=KufeZnavq6c
http://www.youtube.com/watch?v=XocS4A3i ... re=related
Mielött a mai emberek gondolkodóba esnek, hogy persze az adófizetők pénzéből ide-oda repkedtek stb.
-Először is nem volta adó abban az időben. A Tizenegyezer forint fizetésemhez- ami nagyon kevés volt más fizetéshez viszonyítva -
mi úgy véltük hozzátartozik a repülgetés is.
Hogy gazdaságos volt ez a megoldás? Igen, nem vettünk Negyvenmillióért AUDIT és nem laktunk többnapot első osztályú szállodákban naponta Huszonnégyezer forinttért!
Most a lényeg:
Természetesen a felszállást a valódi pilóta kollegám hajtotta végre a kabinos -erre acélra rezelvált - KAMOV helikopterrel.
Az útvonal, nagyon jó nyári időben nagyjából az M7-es felett indúlt.
Itt már a kamikáze pilóta vagyis én volányítottam. Jobbkéz a botkormányon, balkéz a kollektiv állító karon. A pedálok -köszönve a koaxiális rotor megoldásnak- szinte semmi korrekcióval ,csak a láb rátéve.
http://www.youtube.com/watch?v=sQAAdB27 ... re=related
Az alacsony magasság - úgy háromszáz méter - miatt a magaságmérőt én kimeredt szemekkel figyeltem. Ennek ellenére a sima útvonalon
a kollektivhez nem kellet korrigálni csak igen minimális mértékben.
A Balaton fellet minden csinos lány felett egy tiszteletkört tettünk persze alacsonyan a pilcsi irányításával. Még egy vitorlás hajót is sikerűlt megijesztenünk nagy huzat keltésével.
http://www.youtube.com/watch?v=OzhqCrsz ... re=related
Siófok után irány-Horány illetve Kaposújlak igy ezt az útvonalat már én vezettem.
Nem mondtam, hogy hátúl a kabinban megint a munkavédelmis főnök ült fehér arccal és , hogy még izgalmasabb legyen számra felnyítottuk a padlónyílást, hogy ott is jól kiláthasson.( Biztos félt, hogy kiesik a gépből.)
A visszafelé tartó út már közel naplemente időszakában volt és annak ellenére, hogy mögöttünk volt a nap mégis Balatonig és a Balaton felett nagyon szép volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 19. - 15:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=wl6cH115e6k
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 19. - 18:20 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
antikos írta:
http://www.youtube.com/watch?v=wl6cH115e6k
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


És ki gondolná, hogy Fekecs Gábor hajótervező volt az 1960-as években :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Szárnyashajó mániám kiteljesedéséhez tőle is kaptam fotókat,
beszámolókat.

Kicsi a Világ.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 29. - 9:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.goldenwingsmuseum.com/
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 12. - 8:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A Wright testvérek nyomában haladva az 1910 -es évben, Kvasz András is megépítette
itt Magyarországon, az első motoros repülőgépét.
1911-ben repült vele.
Most újra megépítésre került a nevezetes repülőgépe az eredetivel teljesen megegyező formában.
Az alábbi linken láthatod az utolsó simításokat a gépen.
http://www.youtube.com/watch?v=MyjAMNlkqwc



Üdvözlettel: Kálmán.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 12. - 9:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Tamásbá oktató repülése!
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 29. - 6:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 04. - 9:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=-CdXMrn_ ... r_embedded
:lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 05. - 13:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=DA6Fioz_ ... dded#at=47
:lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség