SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Ez már történelem! http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=29&t=1428 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 nov. 29. - 8:07 ] |
Hozzászólás témája: | Ez már történelem! |
Elküldve: Hétf. Nov. 29, 2010 8:03 am Hozzászólás témája: -------------------------------------------------------------------------------- Az évszázad legnagyobb felfedezése SRY Mester által: Frigyes Ernő" modellező életrajza ". http://frigyeserno.storeking.hu/modellek.htm Nagyon javaslom gondos szakmai megnézését. Köszönet SRY Mesternek! Tamásbá |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 nov. 30. - 16:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://www.soaringhungary.hu/e107_files ... ik_100.pdf ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 nov. 30. - 16:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://www.soaringhungary.hu/e107_files ... elhvsa.pdf ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 dec. 21. - 10:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egyszerüen nem értem! Bezárt repülőterek, elfogyott jégtelenítő folyadék, földön alvó emberek a repülőtereken! Én üzemeltettem LI-2-es repcsit és akkor fogalmam nem volt mi az: Hogy nem lehet repülni és egyáltalában mi az a jégtelenítő lemosó folyadék minusz 22! fokban! A ruszki benzines kályhát alátettük a motorok alá, beszélgettünk és kb. husz perce mulva átforgattuk a légcsavarokat kézzel a hideg olaj megtörése érdekében ÉS AZTÁN LEHETETT INDÍTANI. Ha a reptéren volt is néhány cm hó az nem volt akadály és felszált a repcsi! Szóval nem csak modellezésben felejtődik el mi volt JÓ régen, de nagyon sok másban is. http://www.youtube.com/watch?v=sofh3f4y ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=wnSClrWPb-s http://www.youtube.com/watch?v=jEoyi3nAyWs http://www.youtube.com/watch?v=KyTfBNjq ... re=related |
Szerző: | user_929 [ 2010 dec. 21. - 11:35 ] |
Hozzászólás témája: | Repülős különlegességek |
Igen, ha nem lett volna Lillienthal nem lép Amstrong a holdra. |
Szerző: | user_6 [ 2010 dec. 21. - 13:41 ] |
Hozzászólás témája: | hideg |
Ezek már -nem azok a gépek -nem azok a pilóták -nem azok a technikusok. A jelenlegi szabályok mellett a régi gépek (még az úttörők) fel sem szállhatnának, maradnánk a földön. Ha bármilyen csekély kockázat merül fel, azonnal mindnki beparázok hogy beperelik, felelősségre vonják. |
Szerző: | sry [ 2010 dec. 21. - 13:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
De elsősorban nem azok a gépek! A Li-2 vastag szárnyszelvénye rettentően igénytelen. Egy kis jég, ráfagyott hó ennek se tesz jót, de ettől még simán repül. A mai korszerű utasrepülésben használt lamináris profilok igen gyorsak, gazdaságosak, de egy minimális jéglerakódás és annyi, a gép máris leesik. Az első ilyen szelvénnyel szerelt gépekkel sok jegesedéses baleset volt. A mai gépek nem tűrik a jegesedést. A li-2 felszálltömege 10 700 Kg, leszállósebesség 100-105 km/h, ehez képest egy alap Boeing 737-es 62 800 kg tömegű és 260 km/h leszálló sebességű, és akkor ez egy tucat kis-közepes hatótávú repülőgép, nem is valami extra. Szóval azon a havas-jeges repülőtésen, amin picit eljegesedett szárnyakkal a Li-2 simán fel- és leszáll, azon egy B 737-800-as azonnal megsemmisül. Esélye sincs se fel- se leszállni. Sajnos a sebességnek a kényelemnek nagy ára van: minőségi kifutó kell, nagyon igényes kiszolgálás kell. Azért az ilyen mostoha körümények közé kitalált masináknak (C-130, An-26, Pilatus Porter stb...) ez a mai időjárás se jelentene gondot, de ilyenek meg nincsenek a polgári utasrepülésben. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2010 dec. 21. - 14:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na kérem neki nincs gondja a hóval: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (ezt a gépet látva mindíg az jut eszembe, hogy "repül a bálna") |
Szerző: | sry [ 2010 dec. 21. - 14:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
ez meg a másik hójáró ![]() Lehet elkélne 10-20 ilyen Ferihegyre és hazamehetne mindenki. Ráadásul mennyivel nagyobb élmény egy ilyennel repülni, mint egy B 737-el. |
Szerző: | sry [ 2010 dec. 21. - 14:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Amúgy meg Antikos Kolléga felvetéséből akkora üzletet lehetne csinállni, hogy nem győznénk számolni a pénzt! Szerinttetek egyik-másik ferihegyen rekedt Angol-Német-Spanyol stb.. utazó mekkora felárat fizetne egy 10 percen belül induló légcsavaros gépen (pl. C-130-as) elfoglalható székért? De még egy An-2-ben is lenne fantázia, hiszen sokan taxit bérelnek Budapest-Berlin viszonylatban, az se 2 Euró költség ám! Lehetne a téli-havas repülőjárat neve : Jég-veled-air ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Üdv.: SRY |
Szerző: | user_6 [ 2010 dec. 21. - 14:55 ] |
Hozzászólás témája: | üzlet |
Hallod, ez nem is lenne rossz üzlet! De sajnos financiális akadályok miatt mi biztos hogy nem fogjuk kivitelezni. Ha lenne szakszolgálatim mondjuk egy Ancsa kategóriájú gépre vagy valami elfogadható multiengine kategóriára, meg egy porosodó gépem valamelyik reptér hangárjában, én biztos belevágnék. |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 dec. 22. - 7:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
Rontom az üzletet! Sajnos az AN-2 nem rendelkezik megfelelő szárnyjégtelenítéssel és ez már többször okozott még nálunk is katasztrófát. Légcsavar jégtelenítés és porlasztó szivótorok fűtés megvan oldva. Más érdekes téli " mese " de igaz történet: Kunovicében ( Cseszlovákia még akkor) gyártják a 410-es légcsvaros gázturbinás 12-22 fős kicsi repcsit. A régi SZU több ezret kivánt beszerezni ebből az AN-2-sek leváltására. A gyári személyzetet meghívták a sarkörön túlra teszt repülésre. A reggeli indulást hét órára állapították meg az ottani idő szerint. Reggel fél hatkor jöttek ébreszteni a továrisok a 410-es személyzetét, hogy keljenek fel melegíteni a motort mert minusz husz fok van és az AN-2-tes személyzete már öt óra óta kint van és előkészití a gépet. A 410-es legények mondták majd háromnegyed hétkor jöjjenek újra ébreszteni. Öt perc felöltözés után már a 410-esben voltak ÉS EGY GOMBNYOMÁS, MEGVÁRNI A HATSZÁZAS FORDULATOT ÉS INDÍTÁS AMITT AZ AUTÓMATIKUS RENDSZER MAGA ELVÉGZI! http://www.youtube.com/watch?v=-CwjAH5f ... re=related Hét órára már meleg géppel várták a fönököket a tesztrepülésre! http://www.youtube.com/watch?v=pKk-5RoZOPA Vettek a továrisok rögtön 3000!! repcsit!!! Én ennek a repcsinek a légcsavar technológusa voltam Budaörsön. http://www.let.cz/index.php?sec=96 http://www.let.cz/ http://www.let.cz/index.php?sec=6 http://hu.wikipedia.org/wiki/Let_Kunovice ![]() Uploaded with ImageShack.us Különben ugyanaz a hajtómű van benne mint a PILÁTUSBAN. Késöbb a Csehek már saját maguk gyártották lisenc alapján. http://www.youtube.com/watch?v=fW2EA33Ygcg&NR=1 Kár, hogy ennek látszólag nem lett folytatása! |
Szerző: | sry [ 2010 dec. 22. - 10:20 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Antikos! Köszönöm a beszámolót nagyon tetszett!!! De a ha már a régmúltnál tartunk: Mostanában (vagy 2 hónapja folyamatosan) gyűjtögetem az anyagot a Jak-12 -höz. Alig jelent meg itthon valami erről a gépróől, ami megjelent az is általában hiányos, vagy téves. Össze-vissza kutyulják az altipusokat, a gép szerkezeti változásait. Véletlenül te nem találkoztál nagygépes pályafutásod alatt ezzel a madárral. A hadseregnél volt 10 db Jak-12R, az Országos Mentőszolgálat használt még két Jak-12R-t egy időben (ezek Budaörsön voltak honosítva) és manapság repked egy magántulajdonú Jak-12M (szintén budaörsi) . Ha lenne valami emléked ezzel a típussal kapcsolatban annak nagyon örülnék. Üdv.: SRY |
Szerző: | user_6 [ 2010 dec. 22. - 14:09 ] |
Hozzászólás témája: | 410-es |
Azért az Ancsa és a 410 között igen komoly generációs különbségek vannak. Az AN-2 egy kőbaltás repülőtehén, a 410-es meg egy egész korszerű repülő. Kár hogy nem áll módomban kipróbálni. Mondjuk én beérném egy PO-2 repüléssel is, mivel régi kedvencem. Egyébként meg válogatós nem vagyok, bármibe beülök ami repül és nem egy vagyon. Erről még személyesen mesélek. ![]() Leszámíthatjuk az autogirót, attól egyszerűen viszolygok. |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |