SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Voltam egy kicsit fotózgatni :-)
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=29&t=461
Oldal: 1 / 1

Szerző:  sry [ 2008 ápr. 15. - 17:09 ]
Hozzászólás témája:  Voltam egy kicsit fotózgatni :-)

A cím önmagáért beszél. Rendszeresen eljutok mindenféle helyekre, ahol
repülőgépek vannak, és természetesen fényképezgetek, majd ide
felteszek néhányat.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065796
Ez itt a D-AIQM lajstromú Lufthansa Airbus A-320-200 -as. A pilótának
meg lehet némi kamionos múltja :D

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065792
Ezt a Boeing V 737-600-at (HA-LOG) szépen kidekorálták.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065791
Ez ugyanaz a gép mint előbb (HA-LOG). Nagyon ügyelnek rá, nehogy valaki behajtson a hajtóműbe :D :D :D

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065794
Dekorációs ellenpélda. Ennek a CJ-200 -nak (HA-LNB) igencsak
kopottas már a dekorja. Ez a gép amúgy sem tetszik nekem (bár ez
csak magánvélemény), de így kopottasan tényleg csúnyán néz ki.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065795
Hajszárítás......Az Air France-KLM Airbus A-319-es jobb oldali hajtőműve
előtt pózol a reptéri alkalmazott (F-GRHU)

...
..
.

Szerző:  sry [ 2008 ápr. 15. - 17:37 ]
Hozzászólás témája: 

még egy adag a mai kínálatból:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065974
Ez itt egy hajtómű alacsony-nyomású kompresszor fokozatának
lapátkoszorúja. Hát nem szép?

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065977
Remélem megélem a holnapi napot , hogy ezt a képet közzéteszem.
Ez ügyebár egy Boeing 747. Szép madár! És mi a furcsa rajta? Ti láttok
ezen a gépen valami feliratot, cégjelzést akármit? Az külön érdekes, hogy
az ablakok egy része le van lemezelve (a "púp" alatti részen). Na
lehet találgatni, meg összeesküvés elméleteket gyártani. (egyébként van
rajta jelzés, nagyon apró betűkkel alig lehet látni 4X-ICL a lajstrom,
hát ezzel sem vagyunk sokkal előrébb)

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065975
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065972
Mi az eltérés a két kép között?
...
..
.
A felsőn nyitva vannak a sugárfordítók! Ilyet is ritkán látni :D

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065973
MALÉV-orr kollekció :D

üdv.:SRY

Szerző:  sry [ 2008 ápr. 16. - 18:18 ]
Hozzászólás témája: 

Egy pár újjabb kép. Ezek is ideiek, csak múlt haviak.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2075234
Ez itt egy lászálló Embraer EMB-120RT. Ami érdekes az a lajstrom
HA-FAI, a gépet a BAS (Budapest Aircraft Service) üzemelteti. Az FAI
lajstromvég meg külön érdekes :D

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2075230
Ez egy Canadair CRJ-900 -as a Lufthansa színeiben (D-ACKE) Ez sem
egy gyakori gép errefelé

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2075233
Még egy különlegesség a BAE-146 -os, annó "suttógó repcsi"-ként
emlegetett kis négyhajtóműves a Swiss üzemében (HB-IXP). Ez a
cég volt a csőd előtt a Swissair.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2075231
Haragos felhők előtt jön be leszállásra a British Airways Airbus A-319-ese
(G-EUPU)

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2075232
Végül egy kis hazai a HA-LOD lajstromú Boeing 737-6Q8.

üdv.:SRY

Szerző:  sry [ 2008 ápr. 19. - 7:04 ]
Hozzászólás témája: 

Ezek a képek időben és térben sokfelé készültek, az összekötő fonal
köztük maga a típus amit bemutatnak. Manapság nagy reneszánsza van
az AN-2 típusnak, több modell is épült, épül mostanában, ezért
előszedtem néhány régebbi kávédaráló fotót:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2095410

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2095408

Kezdésnek a legszebb darab. Mintha új lenne. A Szolnoki Repülőmúzeum
gyönyörű állapotú "tizese"

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2095404

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2095406

Ellenpont. A Ferihegyi Repülőgép Emlékpark HA-MHI-je. Szegény
masinának a szabadtéri tárolás nem tesz jót. Szakad a vászon,
mattul a festék. Nem a múzeum kezelőin múlik a dolog (nem fogjátok
kitalálni mi lenne a megoldás?...........megsúgom: Pénz-pénz-pénz, de
sajnos ebből van a legkevesebb)

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2095405

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2095409

Ez viszont egy üzemben lévő, szorgos mezőgazdasági munkát végző
példány, jelesül a HA-MDA a Jászságban.

Kép

Ez a Közlekedési Múzeum teraszán bemutatott AN-2. Több darabból
összeszerelve. Közelebbről sajnos nem lehet megnézni. Nekem az sokkal
jobban tetszene, ha a teraszon büfé lenne, és lehetne nézelődni a
magasból, a gép meg a Petőfi Csarnokban lenne, és közelebbről
is ismerkedni lehetne vele.....de hát nem én vezetem a múzeumot, csak
látogatni szoktam (de azt rendszeresen).

üdv.:SRY

Szerző:  user_6 [ 2008 ápr. 19. - 11:56 ]
Hozzászólás témája:  múzeum

A Közlekedési Múzeum repüléstörténeti kiállításával csak egy nagy bajom van:
Nem lehet közelről csodálni a gépeket.
Pedig a hasznos mechanikai megoldásokat csak közelről lehet igazán jól látni. :(

Szerző:  sry [ 2008 ápr. 19. - 13:59 ]
Hozzászólás témája: 

Mivel "szagot fogtam", hogy itt valaki kétfedelű építésben utazik a
következő fotósorozat is az lesz. Szerintem a hazai Po-2-eseket
fogom bemutatni, mind a hármat ami van :D A Füligjimmy emlegette
részleteket illetően, a szokott premier plan képek helyett majd
az okos kis részletfotókat helyezem előtérbe.

Üdv.:SRY

Szerző:  user_6 [ 2008 ápr. 19. - 16:50 ]
Hozzászólás témája:  kétfedelű

Néddamá' pont erre gondoltam nyuszómuszó!

:-)

Szerző:  sry [ 2008 ápr. 19. - 19:24 ]
Hozzászólás témája: 

Akkor essünk neki:

Először ismerjük meg a három madarat:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103144

Ő itt a Szolnoki Repülőmúzeum jelzés nélkül kiállított Po-2-e.
Pontosabban CSS-13-asa az az Lengyel licenszgyártású Po-2. Jelzés nincs
ugyan rajta, csak az 1989 előtti felségjellel ékített. Eredetileg Ő volt a
HA-PAU

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103147
Második madarunk a Közlekedési Múzeum mezőgazdasági változatú
Po-2-je (a változatosság kedvéért ez is CSS-13 valójában) A
HA-POA lajstrommal bír

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103146

És végül az igazi sztár: a HA-PAO. Ő a Gold Timer alapítvány működő, és
repképes Po-2-je.

Ők hárman lesznek a vizsgálódás alanyai, na meg a gép motorja aminek
egyéb példányairól is vannak fotóim. Ennél a masinánál fontos a motor
vizslatása, mert "egy kissé" jól látszik.

üdv.: SRY

Szerző:  sry [ 2008 ápr. 19. - 19:50 ]
Hozzászólás témája: 

Akkor kezdjük az elején... szó szerint....nézzük azt az M-11K mocit.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103369

Ez egy nagyon szép állapotú példány, nemrég került a Közlekedési
Múzeumban, és a folyamatason tapperoló látogatókkal folyamatos
harcot vavó karbantartók egyenlőre nyerésre állnak. A háttérben jobbra
álló Jak-18 nem tévedés, a kis Jak-ban is ez a motor dohogott.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103367
Egy henger felülről, jol látszanak a szelepemelő rudak és a himbák. Na
meg a szíbó és kipufogó csövek is.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103368
Hátulnézet. Ezt is ritkán látni. Gyújtáselosztó, és a fém csővel védett
gyertyakábelek. Rendes repülős motorhoz méltóan minden henger
két gyertyát kapott.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103361
Még egy kis szelepvezérlés. Így felpolírozva olyan mint egy ékszer.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103365
Mindez ilyen beépítve. A HA-PAO motorja.Jól látszik a levegőszűrő, és
a forgattyúsház kicsit sötétebb mint az előző motoron.

...
..
.

Szerző:  sry [ 2008 ápr. 19. - 19:57 ]
Hozzászólás témája: 

.
..
...
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103364

Lényegében ugyanaz, csak ez most Szolnokról és kicsit más a
légszűrő alakja.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103362

Ez egy másik magában kiállított motor (Szolnokon van), itt nincs fenn a
légszűrő, viszont fenn vannak a szelepeket védő porfedelek és
csövek. Ettől egy kicsit komolyabb mockókának tűnik, bár szerintem a
szabadon kalimpáló szelephimbák sokkal szórakoztatóbbak.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103359

A rend kedvéért itt a kukacbombázó motorja is közelről. Ez a harmadik
légszűrő megoldás, itt sincsenek porfedelek, és a forgattyúsház meg
szürke.

Eki ezen gépek makettjét építené meg nagyon észnél kell, hogy
legyen, mert olyanok mintha egyformák lennének, de mégsem azok.

üdv.:SRY

Szerző:  sry [ 2008 ápr. 21. - 20:07 ]
Hozzászólás témája: 

A motor után nézzük egy kicsit a légcsavart:

A HA-PAO csavija:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124295
Szép zöld, sárga végekkel.

És a csavar készítői táblácskája:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124293
Ez az agyrész oldalán van, a képen most vízszintesen van a
csavartengely. A koronás anyák a légcsavarrögzítők.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124294
A HA-POA csavarja. Ez teljesen olajzöld. A képen jól látszik a legfelső
henger kipufogója is, ami a mellette lévő hengerrel közös, így a felső
henger kipufogázai nem a pilóta és utasa arcák "kezelgetik".

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124292
A szolnoki példány csavika. Kékeszöld alapszín, és sárga végek. Piros
rögzítőanyával.

Azt hiszem ennyi elég is volt a gép elejéből (van még egy csomó fotó
ha valaki valami egyébre kíváncsi a motorból és csavarból szóljon!)

üdv.:SRY

Szerző:  sry [ 2008 ápr. 23. - 10:08 ]
Hozzászólás témája: 

Megvolt ez eleje most jöhet az alja. Nézzük milyen "lábakon" is áll ez a
gép. A futómű nem szokott a repülőgépek leginkább érdeklődést kiváltó
alkatrésze lenni, pedig nagyon fontos elem. Egy rossz futó géptörést, balesetet,
halálesetet okozhat. Ráadásul egy átlagos gép többet tölt a futóművén
állva, mint a "szárnyain" repülve. A PO-2 üzemeltetési jellege miatt
különösen fontos a jó futómű, hiszen gyakran előkészítetlen,
szükségrepülőtereken üzemeltek.

Nézzük tehát ezt a szerkezeti elemet meg alaposabban:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124669
Ez egy eredeti darab Szolnokról. Az első merev csüvek csuklósan
csatlakoznak a törzshöz, és a két keresztbe álló drótkötél feszíti meg,
ezzel erősítve a két függőleges szár és a keresztben lévő keréktengely
alkotta keretet. A hátsó szárakon lévő nagy "dobozok" szerepéről
mejd a következő kép kapcsán.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124665
A hátsó szárak a takaró "dobozok" nélkül. Látható, hogy ebben két
egymásbacsúszó villa van, amiket gumikötél fog össze. Ez a rugózás.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124657
A rugózó-tag közelebbről. Ezért kell az első száraknak csuklósan
csatlakozni a törzshöz, hogy a rugós-tag okozta alakváltozásokat ,
lengéssel tudja kompenzálni a futómű.
A kerékgumik balonosak, a keréktengely merev, fék nincs. Ennél
egyszerűbben ezt már nem lehet kivitelezni.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124662
A HA-PAO futóműve. Itt is fenn van a "doboz", de más alakú. Ez már nincs
lekerekítve a sarkokon. Jól látszanak az első szárakon lévő fellépő.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124666
Ugyanaz elölről. Itt az is látható, hogy a két merevítő drótkötél a
keresztező pontban egy kis lemez elemmel össze van fogatva.

A gép farokcsúszós kialakítású, ezért vessünk egy pillantást a
farokcsúszóra is.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124655
A csúszó mögött látható elem a vitorlázógép vontató szerelvény.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124661
A farokcsúszó is csuklós, fugalmas kialakítású. Az elján kis cserélhető
rátét van, ez kopik a súrlódástól.

nagyjából ennyit lehet elmondani a PO-2 futószerkezetéről.

üdv.:SRY

Szerző:  user_25 [ 2008 aug. 17. - 10:37 ]
Hozzászólás témája: 

Nademán mér fura az, ha egy gépnek nyitva van a sugárfordítója? Leszálláskor a legjobb úri családban is előfordul, nem?

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/