SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Voltam egy kicsit fotózgatni :-) http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=29&t=461 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | sry [ 2008 ápr. 15. - 17:09 ] |
Hozzászólás témája: | Voltam egy kicsit fotózgatni :-) |
A cím önmagáért beszél. Rendszeresen eljutok mindenféle helyekre, ahol repülőgépek vannak, és természetesen fényképezgetek, majd ide felteszek néhányat. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065796 Ez itt a D-AIQM lajstromú Lufthansa Airbus A-320-200 -as. A pilótának meg lehet némi kamionos múltja http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065792 Ezt a Boeing V 737-600-at (HA-LOG) szépen kidekorálták. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065791 Ez ugyanaz a gép mint előbb (HA-LOG). Nagyon ügyelnek rá, nehogy valaki behajtson a hajtóműbe http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065794 Dekorációs ellenpélda. Ennek a CJ-200 -nak (HA-LNB) igencsak kopottas már a dekorja. Ez a gép amúgy sem tetszik nekem (bár ez csak magánvélemény), de így kopottasan tényleg csúnyán néz ki. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065795 Hajszárítás......Az Air France-KLM Airbus A-319-es jobb oldali hajtőműve előtt pózol a reptéri alkalmazott (F-GRHU) ... .. . |
Szerző: | sry [ 2008 ápr. 15. - 17:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
még egy adag a mai kínálatból: http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065974 Ez itt egy hajtómű alacsony-nyomású kompresszor fokozatának lapátkoszorúja. Hát nem szép? http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065977 Remélem megélem a holnapi napot , hogy ezt a képet közzéteszem. Ez ügyebár egy Boeing 747. Szép madár! És mi a furcsa rajta? Ti láttok ezen a gépen valami feliratot, cégjelzést akármit? Az külön érdekes, hogy az ablakok egy része le van lemezelve (a "púp" alatti részen). Na lehet találgatni, meg összeesküvés elméleteket gyártani. (egyébként van rajta jelzés, nagyon apró betűkkel alig lehet látni 4X-ICL a lajstrom, hát ezzel sem vagyunk sokkal előrébb) http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065975 http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065972 Mi az eltérés a két kép között? ... .. . A felsőn nyitva vannak a sugárfordítók! Ilyet is ritkán látni http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2065973 MALÉV-orr kollekció üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 ápr. 16. - 18:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egy pár újjabb kép. Ezek is ideiek, csak múlt haviak. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2075234 Ez itt egy lászálló Embraer EMB-120RT. Ami érdekes az a lajstrom HA-FAI, a gépet a BAS (Budapest Aircraft Service) üzemelteti. Az FAI lajstromvég meg külön érdekes http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2075230 Ez egy Canadair CRJ-900 -as a Lufthansa színeiben (D-ACKE) Ez sem egy gyakori gép errefelé http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2075233 Még egy különlegesség a BAE-146 -os, annó "suttógó repcsi"-ként emlegetett kis négyhajtóműves a Swiss üzemében (HB-IXP). Ez a cég volt a csőd előtt a Swissair. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2075231 Haragos felhők előtt jön be leszállásra a British Airways Airbus A-319-ese (G-EUPU) http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2075232 Végül egy kis hazai a HA-LOD lajstromú Boeing 737-6Q8. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 ápr. 19. - 7:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ezek a képek időben és térben sokfelé készültek, az összekötő fonal köztük maga a típus amit bemutatnak. Manapság nagy reneszánsza van az AN-2 típusnak, több modell is épült, épül mostanában, ezért előszedtem néhány régebbi kávédaráló fotót: http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2095410 http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2095408 Kezdésnek a legszebb darab. Mintha új lenne. A Szolnoki Repülőmúzeum gyönyörű állapotú "tizese" http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2095404 http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2095406 Ellenpont. A Ferihegyi Repülőgép Emlékpark HA-MHI-je. Szegény masinának a szabadtéri tárolás nem tesz jót. Szakad a vászon, mattul a festék. Nem a múzeum kezelőin múlik a dolog (nem fogjátok kitalálni mi lenne a megoldás?...........megsúgom: Pénz-pénz-pénz, de sajnos ebből van a legkevesebb) http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2095405 http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2095409 Ez viszont egy üzemben lévő, szorgos mezőgazdasági munkát végző példány, jelesül a HA-MDA a Jászságban. Ez a Közlekedési Múzeum teraszán bemutatott AN-2. Több darabból összeszerelve. Közelebbről sajnos nem lehet megnézni. Nekem az sokkal jobban tetszene, ha a teraszon büfé lenne, és lehetne nézelődni a magasból, a gép meg a Petőfi Csarnokban lenne, és közelebbről is ismerkedni lehetne vele.....de hát nem én vezetem a múzeumot, csak látogatni szoktam (de azt rendszeresen). üdv.:SRY |
Szerző: | user_6 [ 2008 ápr. 19. - 11:56 ] |
Hozzászólás témája: | múzeum |
A Közlekedési Múzeum repüléstörténeti kiállításával csak egy nagy bajom van: Nem lehet közelről csodálni a gépeket. Pedig a hasznos mechanikai megoldásokat csak közelről lehet igazán jól látni. |
Szerző: | sry [ 2008 ápr. 19. - 13:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
Mivel "szagot fogtam", hogy itt valaki kétfedelű építésben utazik a következő fotósorozat is az lesz. Szerintem a hazai Po-2-eseket fogom bemutatni, mind a hármat ami van A Füligjimmy emlegette részleteket illetően, a szokott premier plan képek helyett majd az okos kis részletfotókat helyezem előtérbe. Üdv.:SRY |
Szerző: | user_6 [ 2008 ápr. 19. - 16:50 ] |
Hozzászólás témája: | kétfedelű |
Néddamá' pont erre gondoltam nyuszómuszó! |
Szerző: | sry [ 2008 ápr. 19. - 19:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
Akkor essünk neki: Először ismerjük meg a három madarat: http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103144 Ő itt a Szolnoki Repülőmúzeum jelzés nélkül kiállított Po-2-e. Pontosabban CSS-13-asa az az Lengyel licenszgyártású Po-2. Jelzés nincs ugyan rajta, csak az 1989 előtti felségjellel ékített. Eredetileg Ő volt a HA-PAU http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103147 Második madarunk a Közlekedési Múzeum mezőgazdasági változatú Po-2-je (a változatosság kedvéért ez is CSS-13 valójában) A HA-POA lajstrommal bír http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103146 És végül az igazi sztár: a HA-PAO. Ő a Gold Timer alapítvány működő, és repképes Po-2-je. Ők hárman lesznek a vizsgálódás alanyai, na meg a gép motorja aminek egyéb példányairól is vannak fotóim. Ennél a masinánál fontos a motor vizslatása, mert "egy kissé" jól látszik. üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2008 ápr. 19. - 19:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
Akkor kezdjük az elején... szó szerint....nézzük azt az M-11K mocit. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103369 Ez egy nagyon szép állapotú példány, nemrég került a Közlekedési Múzeumban, és a folyamatason tapperoló látogatókkal folyamatos harcot vavó karbantartók egyenlőre nyerésre állnak. A háttérben jobbra álló Jak-18 nem tévedés, a kis Jak-ban is ez a motor dohogott. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103367 Egy henger felülről, jol látszanak a szelepemelő rudak és a himbák. Na meg a szíbó és kipufogó csövek is. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103368 Hátulnézet. Ezt is ritkán látni. Gyújtáselosztó, és a fém csővel védett gyertyakábelek. Rendes repülős motorhoz méltóan minden henger két gyertyát kapott. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103361 Még egy kis szelepvezérlés. Így felpolírozva olyan mint egy ékszer. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103365 Mindez ilyen beépítve. A HA-PAO motorja.Jól látszik a levegőszűrő, és a forgattyúsház kicsit sötétebb mint az előző motoron. ... .. . |
Szerző: | sry [ 2008 ápr. 19. - 19:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103364 Lényegében ugyanaz, csak ez most Szolnokról és kicsit más a légszűrő alakja. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103362 Ez egy másik magában kiállított motor (Szolnokon van), itt nincs fenn a légszűrő, viszont fenn vannak a szelepeket védő porfedelek és csövek. Ettől egy kicsit komolyabb mockókának tűnik, bár szerintem a szabadon kalimpáló szelephimbák sokkal szórakoztatóbbak. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2103359 A rend kedvéért itt a kukacbombázó motorja is közelről. Ez a harmadik légszűrő megoldás, itt sincsenek porfedelek, és a forgattyúsház meg szürke. Eki ezen gépek makettjét építené meg nagyon észnél kell, hogy legyen, mert olyanok mintha egyformák lennének, de mégsem azok. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 ápr. 21. - 20:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
A motor után nézzük egy kicsit a légcsavart: A HA-PAO csavija: http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124295 Szép zöld, sárga végekkel. És a csavar készítői táblácskája: http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124293 Ez az agyrész oldalán van, a képen most vízszintesen van a csavartengely. A koronás anyák a légcsavarrögzítők. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124294 A HA-POA csavarja. Ez teljesen olajzöld. A képen jól látszik a legfelső henger kipufogója is, ami a mellette lévő hengerrel közös, így a felső henger kipufogázai nem a pilóta és utasa arcák "kezelgetik". http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124292 A szolnoki példány csavika. Kékeszöld alapszín, és sárga végek. Piros rögzítőanyával. Azt hiszem ennyi elég is volt a gép elejéből (van még egy csomó fotó ha valaki valami egyébre kíváncsi a motorból és csavarból szóljon!) üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 ápr. 23. - 10:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Megvolt ez eleje most jöhet az alja. Nézzük milyen "lábakon" is áll ez a gép. A futómű nem szokott a repülőgépek leginkább érdeklődést kiváltó alkatrésze lenni, pedig nagyon fontos elem. Egy rossz futó géptörést, balesetet, halálesetet okozhat. Ráadásul egy átlagos gép többet tölt a futóművén állva, mint a "szárnyain" repülve. A PO-2 üzemeltetési jellege miatt különösen fontos a jó futómű, hiszen gyakran előkészítetlen, szükségrepülőtereken üzemeltek. Nézzük tehát ezt a szerkezeti elemet meg alaposabban: http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124669 Ez egy eredeti darab Szolnokról. Az első merev csüvek csuklósan csatlakoznak a törzshöz, és a két keresztbe álló drótkötél feszíti meg, ezzel erősítve a két függőleges szár és a keresztben lévő keréktengely alkotta keretet. A hátsó szárakon lévő nagy "dobozok" szerepéről mejd a következő kép kapcsán. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124665 A hátsó szárak a takaró "dobozok" nélkül. Látható, hogy ebben két egymásbacsúszó villa van, amiket gumikötél fog össze. Ez a rugózás. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124657 A rugózó-tag közelebbről. Ezért kell az első száraknak csuklósan csatlakozni a törzshöz, hogy a rugós-tag okozta alakváltozásokat , lengéssel tudja kompenzálni a futómű. A kerékgumik balonosak, a keréktengely merev, fék nincs. Ennél egyszerűbben ezt már nem lehet kivitelezni. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124662 A HA-PAO futóműve. Itt is fenn van a "doboz", de más alakú. Ez már nincs lekerekítve a sarkokon. Jól látszanak az első szárakon lévő fellépő. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124666 Ugyanaz elölről. Itt az is látható, hogy a két merevítő drótkötél a keresztező pontban egy kis lemez elemmel össze van fogatva. A gép farokcsúszós kialakítású, ezért vessünk egy pillantást a farokcsúszóra is. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124655 A csúszó mögött látható elem a vitorlázógép vontató szerelvény. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/2124661 A farokcsúszó is csuklós, fugalmas kialakítású. Az elján kis cserélhető rátét van, ez kopik a súrlódástól. nagyjából ennyit lehet elmondani a PO-2 futószerkezetéről. üdv.:SRY |
Szerző: | user_25 [ 2008 aug. 17. - 10:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nademán mér fura az, ha egy gépnek nyitva van a sugárfordítója? Leszálláskor a legjobb úri családban is előfordul, nem? |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |