Dehogynem ül!
Ott ücsörög a navigátor -rádiós. Bejutni az orrba elég kegyetlen
mutatvány, de kijutni mégnehezebb. A kistuskó pilótafülkéje elég szűk és
csak két személyes (mármint fenn). Ezért valahova el kellett suvasztani
szerencsétlen rádiós-navigátort, ezért száműszték a nóziba. Ha az ember
megnézi a korabeli és elődtípusok hasonló munkahelyeit, mindenhol
kényelmesebb megoldással találkozunk, egészen az Il-18 fejedelmi
kényelmétől a Li-2 szűkös rádiós ficakjáig.
A bejutás úgy néz ki, hogy a főpilóta könyökénél lévő radarmonitort
fel kell hajtani, majd fél-négykézláb, kúszó mutatvánnyal le lehet
jutni az orrba. Először ezt látjuk:
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3469952 Tehát nagyjából semmit. Viszont hamar sikerül beverni a fejünk és
lahorzsolni a derekunk. Miután hosszászokik az ember szeme a
derengő fényhez :
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3469950 Balra rádió adó-vevők, jobbra fenn egy kazal biztosíték, előtte a
radar monitorja (jó kis sárga forforlumineszcens ketyere) Látszik a
munkahely székének teteje is. A lábak kinyújtóztatása elég reményetelen
feladat 170 cm testmagasság felett.
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3469947 Ez meg a panoráma visszanézve a pilótafülke felé. Látszik két
oldalt a két pilótaülés széle majdnem középen meg a felhajtott
radarmonitor. Ezt kifelé mászva tökéletesen le lehet fejelni
Vannak még képeim erről az érdekes részéről a Tu-134-nek, és én
befértem, pedig nem vagyok minimanó. Azt nem mondom, hogy
kényelmes volt, de elviselhető. Persze több óra repülőút után
biztosan mást mondanék.
üdv.:SRY