SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 4:01

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 11 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: TU-134 kérdés
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 16. - 16:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Mindenki!

Nem tudtam eldönteni, hogy hol tegyem fel ezt a kérdést, aztán végül itt kötött ki, hátha kapok választ. A kérdés a következő: jártunk a családdal a Szolnoki Repülőmúzeumban, ami fantasztikusan jó volt, és egyebek közt volt ott egy TU-134 is. Ezt közelebbről szemügyre véve azt tapasztaltam, hogy a pilóta+segédpilóta üléseken kívül a gép orrában volt egy harmadik hely, ami elég kényelmetlennek látszott, viszont meglehetősen jó panorámát nyújthatott az ott ülőnek, lévén hogy konkrétan az orrkúpban volt :)
Úgy hívták, hogy "navigátor".
Kérdés, hogy mit csinált ott az a jóember? Mert azt, hogy a TU-134-et egy, az orrban ülő ember navigálta, és ő kiabált, hogy "kicsit balra" meg "még fel", hát szóval ezt nehezen tudom elképzelni :lol: :lol:

Nos?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 16. - 18:30 
Hali! Szokjad meg a gondolatot. :D De majd egy hozzáértő biztos elmeséli a dolgot.


Vissza a tetejére
  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 17. - 0:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
pollen írta:
Hali! Szokjad meg a gondolatot. :D De majd egy hozzáértő biztos elmeséli a dolgot.


:))

Szokom, szokom, de azért elég fura, úgyhogy várom a profikat :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 17. - 11:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bombázótiszt?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: bombázótiszt
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 17. - 11:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Persze, a TU 134 eredetileg bombázónak készült. Csak ki kell szedni az üléseket, flex-szel kivágni az ajját' beszerelni a bombavetőt és már kész is.
Azé' tudnak ezek az orosz mérnökök nem? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 17. - 11:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
http://www.airliners.net/photo/Interflu ... OLEAN_MODE))_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=65&prev_id=1360789&next_id=1360111
Navigátor. :oops: :roll: :lol:

http://www.aeronautics.ru/archive/vvs/tu134-01.htm


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára airfoil6205 2008 aug. 17. - 12:21-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: navigátor
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 17. - 12:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem tudom, de nem szívesen töltenék el 10 percnél többet abban a székben.
Vagy nevezzük inkább sámlinak? :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 17. - 18:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Aha. Tehát a polgári változatban ezek szerint nem is ült ott senki? :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 17. - 20:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Dehogynem ül!

Ott ücsörög a navigátor -rádiós. Bejutni az orrba elég kegyetlen
mutatvány, de kijutni mégnehezebb. A kistuskó pilótafülkéje elég szűk és
csak két személyes (mármint fenn). Ezért valahova el kellett suvasztani
szerencsétlen rádiós-navigátort, ezért száműszték a nóziba. Ha az ember
megnézi a korabeli és elődtípusok hasonló munkahelyeit, mindenhol
kényelmesebb megoldással találkozunk, egészen az Il-18 fejedelmi
kényelmétől a Li-2 szűkös rádiós ficakjáig.

A bejutás úgy néz ki, hogy a főpilóta könyökénél lévő radarmonitort
fel kell hajtani, majd fél-négykézláb, kúszó mutatvánnyal le lehet
jutni az orrba. Először ezt látjuk:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3469952
Tehát nagyjából semmit. Viszont hamar sikerül beverni a fejünk és
lahorzsolni a derekunk. Miután hosszászokik az ember szeme a
derengő fényhez :

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3469950
Balra rádió adó-vevők, jobbra fenn egy kazal biztosíték, előtte a
radar monitorja (jó kis sárga forforlumineszcens ketyere) Látszik a
munkahely székének teteje is. A lábak kinyújtóztatása elég reményetelen
feladat 170 cm testmagasság felett.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3469947
Ez meg a panoráma visszanézve a pilótafülke felé. Látszik két
oldalt a két pilótaülés széle majdnem középen meg a felhajtott
radarmonitor. Ezt kifelé mászva tökéletesen le lehet fejelni :?

Vannak még képeim erről az érdekes részéről a Tu-134-nek, és én
befértem, pedig nem vagyok minimanó. Azt nem mondom, hogy
kényelmes volt, de elviselhető. Persze több óra repülőút után
biztosan mást mondanék.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 19. - 21:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hűűűűűű
Köszönöm, köszönöm!!! Nagyon érdekes volt!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 20:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Valahol olvastam, hogy az alap koncepciót valóban katonai felhasználásra szánták, csak polgárosodott. Így örökölte a bombázó repülőkre jellemző első részt. Ha meg már ott van, akkor szegény navigátort besuvasztották oda. A szovjet technika amúgy sem "felhasználó" barát. Az, hogy a polgár hogy érzi magát, hogy fér el az "nicsevó". Lehet, hogy egy azon gyártó soron épültek katonai verziók is. Egyébként minden szovjet polgári járművön, ami hadi vonalon is használható, tetten érhető, hogy előkészítették a gyors militarizálásra. Például a mára eltűnt nyolc hengeres V-8 as benzin motorral hajtott -eredeti FORD koppintás- ZIL típusú teherautók alváza úgy nézett ki, mint a jobban beért Trappista sajt. A sok furatnak célja volt. Mozgósításkor -a Volánok és termelő szövetkezetek teherautóinak voltak katonai beosztásai is. Erre példa az 1968-as második felvidéki bevonulásunk is. A mozgósított járművek vagy eredeti felépítménnyel vonultak be, vagy a szovjet tervezők elgondolása szerint, különféle konténerek, emelő gépek, rakéta sorozatvető, légvédelmi gépágyú, ágyú vontató és még sok más katonai szerkezet szerelhető fel az alvázra.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 11 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség