SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 16:03

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: L2-RÓMA
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 18. - 18:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tudtok-e valamit az eredeti gép tervrajzairól?
Hol lehetne másolatot szerezni róla?
Hangsúlyozom, az eredeti gépről kellene, tehát M 1:1 méretarányú gépről.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 18. - 19:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Atkáron kéne érdeklődni, ott megnézheted magát a repképes replikát is.
Esetleg Közlekedési Múzeum, nekik is van egy replika, amit eredeti
rajzok alapján Bánhidi Antal vezetésével építettek meg.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: L2-RÓMA
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 20. - 16:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A közlekedési múzeumban kivel kellene felvenni a kapcsolatot?

Mindíg az egyik kedvencem volt ez az egyszerű gép. Vonzódom a régi tipusú, fa építésű gépekhez, ez a gép pedig mind azért mert Magyar, mind azért mert megrepülte Rómát.
Sokmindennel próbálkoztam már, egyszer-egyszer felelőtlenül is, de most abban töröm a fejem, hogy építek egy replikát. Természetesen ezt azzal kellene kezdenem hogy beszerzem a tervrajzot, és megtárgyalom az építés menetét, a lehetséges és szükséges változtatásokat és az építés felügyeletét Vég Palibával.
Ezután lehetne dönteni az építés megkezdéséről, anyagbeszerzésről.

Nem tudom mennyiben befolyásolja az építést, de teljesen más (Suzuki, Citroen boxer, VW boxer)) motort építenék a gépbe. Az eredetit már biztosan nem lehet beszerezni, és a Suzukinak a teljesítménye is kellemesebb lenne. Tulajdonképpen majdnem csak ettől függ az építés.
Az egész egyeztetés, beszerzés, tárgyalás, majd az építés menetéről is folyamatosan beszámolok ebben a topicban HA valóban látok esélyt a gép elkészültére. Ez jórészt adminisztráció kérdése lesz, mert én ki nem állhatom a bonyolult engedélyeztetési eljárásokat és bürokratikus papírtologatást.
Szóval akkor tettre fel!
Első körben küldök egy mailt a Közlekedési Múzeum igazgatójának.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 20. - 16:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szasz!

Az atkári masinában is egy Citroén boxer volt eredetileg, aztán úgy
tudom átszerelték BMW-re mert karcsú volt.

A gép is sokkal nehezebb lett mint az eredeti Lampich-Műegyetemi
építés volt, ennek oka, hogy ma már nem létezik olyan extra minőségű
faanyag, ami az eredeti gép építésekor rendelkezésre állt.

A Közlekedési Múzeumban a hátsó ajtón keresztül kellene megközelíteni
a dolgot. Amikor van könyvtár, akkor oda bemész és elbeszélgetsz
a könyvtáros hölggyel, hogy mit hogyan lehetne ......... Majd ő
kiokosít, hogy sikerrel járhass.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 20. - 19:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mindenképp kutatási engedélyt kell kérni az akcióhoz. Dr Eperjes Károlyhoz fognak irányítani. A rajzok a Tatai úti raktárban vannak. Nem tudom, hogy mennyi és mekkora méretűek a rajzok, de ha egyáltalán megengedik, hogy másolatot készítsenek róla -amit csak kint tudnak megoldani-egy kisebb vagyonba kerül. No és igen lassú átfutási időkkel dolgoznak. Az is lehet, hogy csak Bánhidi Antal pótlólag készített rajzai vannak meg. Ez alapján épült újjá a Petőfi Csarnokban látható gép, a megmaradt eredeti alkatrészek felhasználásával. Az atkári gépben azért kellett a motor csere, mert a Hatóság ragaszkodott hozzá, hogy a biztonságos repüléshez kellő teljesítmény tartaléka legyen. Az eredeti gép motorja nevetségesen gyenge volt még akkori szemmel is nézve. Ennek ellenére amit produkáltak vele, az több mint sport teljesítmény. Részletek a www.gyr.mlap.hu honlapon Repülők menüpontjában.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Isten malmai
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 21. - 15:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Na igen, pont ettől tartok.
Isten malmai lassan őrölnek, a Magyar állami szervekéi pedig még lassabban. A hivatalos ügyek bonyolításakor pedig rendszerint el szokott fogyni a türelmem.
Ha nem így lenne, már rég vettem volna ezeket az akadályokat.
Elsőre megpróbálok kutatási engedélyhez hozzájutni, hátha.
A gép önsúlyánál vigyázni kell, mert semmiképpen nem lépheti át az UL súlyhatárt. Ha átlépi, akkor lesz egy olyan gépem amivel sose szállhatok fel.
Szobadísznek meg azért kissé nagy.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Experimental gépek
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 21. - 15:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az elmúlt évek során elég sok gépről tudomásomra jutott hogy experimental tervrajzot lehet róla beszerezni neten keresztül, de ezekkel kapcsolatban nem éreztem olyan nagy késztetést. Két kivétel van talán, egyik a nagy kedvencem a PO-2 de erről nincs tervrajz, a másik a bi-baby.
Viszont egyiknek sincs magyar vonatkozása az L-2 vel ellentétben.
Ez egy nagyon szép gépecske, amihez hosszú ideje érzelmi szálak fűznek.
Még kölyök koromban sok képet láttam róla (nagyapám repülőmániás mérnökember volt) és sok mesét is hallottam Persze ezek jó eséllyel légből kapottak voltak, és csak arra szolgáltak hogy aerobacilus-fertőzést kapjak.
Szükségtelen volt, mert a baci születésemkor belém jutott valami ismeretlen módon, és harcolni se tudok (és nem is akarok) ellene.
Tüneteim egyre súlyosabbak, a gyógymód pedig egyre költségesebb és veszélyesebb is a "kór" súlyosbodásával. :-) :-)

Néhanapján sikerül valamilyen repülő eszközt az ülőszervem alá szervezni, és onnan kezdve a következő alkalomig minden gondolatom arról szól, hogyan juthatok levegőbe minél hamarabb.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 21. - 19:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Füligjimmy!

Tisztelem az elszántságodat. Amit szeretnél, az még inkább becsülendő. Szerintem az atkári csapattal kellene felvenned a kapcsolatot. Ők bizonyára nem hasra ütésre készítették el a gépet. Ők el tudják mondani a buktatókat is. Véleményem szerint viszont nem az UL kategóriába tartozik a művük, de ők bizonyára elmondják. Sry-nak vannak kitűnő képei a gépről. Van olyan is, amelyen az én kis makettem pózol alatta.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Isten malmai
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 21. - 21:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Füligjimmy írta:
Isten malmai lassan őrölnek, a Magyar állami szervekéi pedig még lassabban. A hivatalos ügyek bonyolításakor pedig rendszerint el szokott fogyni a türelmem.


Ugyan már Kolléga :!: Mi edzettek vagyunk hivatali ügyekben, a
lehető leghülyébb íróasztalbohócokkal megáldott állami szervnél
húztunk le súlyos éveket. Egy muzeológus nem foghat ki rajtad.
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 22. - 11:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ha még a Szabó Attila a repülős muzeológus, az nagyo kézséges, a Blériott rajzot is tőle szereztük!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Ügyintézés
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 22. - 13:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Sry!

A cégnél töltött utolsó öt évem viselte meg rendkívüli módon bürokratikus teherviselő képességemet.
Olyan személyekkel és akadályokkal kellett harcolnom, melyeked a hős Don Quijjote is nagy ívben kikerült volna minden eszementsége ellenére.
Csakhogy ő megtehetet, én meg nem.
Ez végleg megfeküdte a gyomromat, így további életemet igyekszem minél zökkenőmentesebbé tenni.
Persze a vállalkozás továbbvitele azért nem annyira sima ügy, de az más tészta.

Na szóval első körben megkeresem az Atkári építőket, majd beszerzem ezt a fránya dokumentációt, ha törik haszakad.
Ha ez megvan, akkor először építek egy nagyobb méretű sárkányt e rajzok felhasználásával, az ésszerűség határain belül. Ez nálam 2 méter fesztávot jelent.
Mihelyt e modell elkészül, felveszem Palibáékkal a kapcsolatot, és a modellnél használt technológiák átvizsgálásával megállapodunk az 1:1 gép lépéseiben.

Viszont ha az Atkári csapat szerint nem lehet UL kategóriában megépíteni e madarat, az sajnos kizáró ok. Ugyanis szakszolgálati engedélyt nem szándékozom szerezni, a sportpilóta jogosítvány a tőlem elvárható maximum.
Ez esetben valamelyik pótterv kerül ismét előtérbe:
-Volksplane-2
-Chickinox
-Sárkány.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 22. - 20:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az Atikos által jelzett múzeológus még pozícióban van, és valóban nagyon segítőkész. Ő is úgy tudom, hogy repülő ember. Én a segítségével a modellmotor kutatások során olyan dolgokat fényképezhettem le, és olyan formán, hogy ha ezt mások teszik, akkor biztosan elviszik a Sry kollégái.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Közlekedési Múzeum
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 23. - 13:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
kimoly meglepetés ért ma reggel.
Megírtam az e-mail piszkozatát, amit a KM -ba Szabó Úrnak szerettem volna elküldeni.
Ezután feltúrtam a KM weblapját, és elképedve állapítottam meg hogy nincs e-mail címük.
Ez igen fura, mert az elektronikus információszabadságról szóló törvény szerint minden közintézménynek rendelkeznie kell legalább egy, mindenki által elérhető elektronikus levelezési címmel.
Na de nem azért vagyok hogy kötözködjek, nem vagyok én "civil szervezet" így telefonon megkisérlek időpontot kéreni egy megbeszélés erejéig.
A tervrajzot -ha engedik- mindenképpen lemásoltatom, akár megépíthető UL kategóriában a gép, akár nem.
Ugyanis ez számomra jelentős értéket képviselő relikvia.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség