SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 01. - 16:02

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 08. - 11:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

Honnan sikerült rézcsövet szerezni? Nekem is szükségem lenne vagy
egy méterre, igaz levegős futóműhöz kellene, na meg a CO2 motorokhoz
is jó lenne , ha lenne tartalék.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 08. - 14:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Sajnos nem 2mm-es a Budafoki úton lévő modellező boltba kapható rézcső, hanem 2,4mm-es.
Igy CO ra nem jó! Találtam régi tartályt abból vettem ki a csövet, majdnem rövidre sikerűlt leszabnom.
Keresni kell 2-es csövet. Még keresek benzines öngyujtó belet-gyapjú szinort, időzítő zsinornak.
Csak jó időben , tavasszal lesz a berepülés, lehetőleg Monori Air Filden!
( Jó megmondta magyarúl, de nem baj!)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2008 jan. 21. - 16:04-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 08. - 19:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIA SRY!

Nekem az OBI-ban sikerült vennem.
1m*2mm*0,3-as.
Az előző forrásom pedig egy gázszerelő volt,aki a rossz FÉG-konvektor termosztátokat gyüjtötte össze nekem.

agina


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 08. - 19:20 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszi! A 2 x 0,3-ast én is néztem (igaz a praktikerben) de az elég
rudegnek tünt nekem. Az anyagösszetételét meg nem ismerem, hogy
nekiálljak kilágyítani.

Ez a FÉG thermosztát tágulási vezeték nem rossz ötlet! Az elég lágy
anyag.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 21. - 16:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A jó időt kihasználva ma be lett vonva ez a szárny!

Műszaki paraméter ( ugye milyen nagyképűen hangzik!):

Belépő 2x2 fenyő léc
Kilépő 2x2 fenyő léc
Főtartó 3db. 2x2 fenyő léc
Lekerekítés és a szárny borda 1,5 balsa
Bevonó anyag, japánpapir " gyárilag " szinezve
Súly teljesen készen 19gr!

Kép
Kép
Kép

KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 02. - 10:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nem akartam új témát nyitni, mert szorosan ehhez tartozik, " ez lesz a következő modellem"!
Az ötlet SRY mestertől származik, a rajz és dokumentáció egyrésze tőle származik, és ezért köszönetet mondok-mondunk.

Kép
Ez az eredeti gép rajza:

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2008 nov. 22. - 19:41-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 02. - 11:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Már készen is van! (nem kell mindent elhinni)

http://www.youtube.com/watch?v=yMqOBkfi5Ek

http://www.youtube.com/watch?v=tDfF8aEX ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=NHpGiMLz ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=TP34iKAm ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=D5eqj7y8 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=CLrIDeDLR48&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=ibkoYem6 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=QpR5YXkv ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=4yAS1Z2A ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=L7aMfDha ... re=related


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 03. - 7:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

Nagyon jó választás, én is "szemezek" már egy ideje ezzel a kis
ernyőszárnyúval. A "hivatalos" neve: PIETENPOL AIR CAMPER , de
mind a Pietenpol-ra , mint az Air Camper-re sok találat van a Google-n.
A www.airliners.net -en Pietenpol-ként kell rákeresni, itt az eredmény:

http://www.airliners.net/search/photo.s ... =pietenpol

Nekem jobban tetszik a VW Bogár motoros verzió, mint ez a Ford
soros motorral szerelt, de ez már tényleg csak ízlés kérdése. Én ezt a
festést néztem ki magamnak:
Kép

Mivel ez ugyanolyan zöld (Britisch Racing Green) és homokszín mint
az Evans Volksplane VP-1 modellem. Jól mutatnának egymás
mellett :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 03. - 9:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Én azt keresem, melyiket lehet viszonylag egyszerűen-repülőképesre megcsinálni:

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép


Hát ennél több segítséget már nem igen tudunk adni, most már csak lelkesedni illik!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 05. - 13:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Elkészítettem az "Pintenpol Air Camper " építési rajzát.
Ezt mindenkinek muszály elkészíteni, mert az építésnél csak saját maga tudja mennyire szükséges a rajz részletezése.
A modell állásszögét - mármint a szárnyra vonatkozóan - meg kell határozni, be kell rajzolni a törzs felépítésébe. Az általam használt szárnyszelvényeknél 3 fok.
Szárnyszelvényként 6 vagy 7 %-os Benedek profilt választok.
A szárszelvények kivételével szinte mindenhez 2x2-es fenyő lécet fogok használni. A szárny belépőéle lesz 4mm-es balsából.
A motor " tűzfal " 1mm jó minőségű rep lemez, többrétegű fin falemez.
A futómű még a régi csehszlovák műanyag kerék.
Bevonás kék, vagy piros szalvéta anyag, vászonfeszítőt használva.

Motor Modella gumi gyűrűs dugattyúval. Előre bocsájtom nincs nagy csoda a gumigyűrűs dugattyúval, valószinüleg nagyon sokat kell járatni, mig a forgása " könnyű " lesz.

Ez a modell már csak a jövő év versenyeire készűl.


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2008 feb. 05. - 16:41-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 05. - 14:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Van " másik "!

Kép

Kép

Ezt már SRY is kezdeményezte-bemutatta!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 15. - 11:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Készen van az " Air Camper " törzse.


Kép
Kép
A fénykép elkészítése után az ülések és a botkormány is be lett téve.
Baj lesz a motorburkolattal, valahogy ez a festék nem jó rá. Majd száradás után megcsiszolom amennyire lehet.
A sárnybordák is most készültek el. az épített fesztáv 680mm lesz.
Eddig a törzs súlya bevonás nélkül 60gr.


Igy készűl az " igazi".

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 19. - 16:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Bevonás elötti állapotban az " Air Camper " !

Kép
Kép
Kép
Kép



Kép
Ilyen lesz, csak soros FORD A motorral, mint az első változatol!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 19. - 18:11 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

A modell nagyon szép lett, gratulálok hozzá! A továbbiakhoz és a
bevonáshoz meg egy kis "muníció":

Geoff Jones neves szerző The complette book of building and
flying your own plane
című könyvéből idézek:

....Bernie Pietenpol az 1920-as években repülte első otthonépített
repülőgépét, egy 35 LE-s Ford T Modell motorjával, Spring Valley-ben
(Minesota Állam). A szó valódi értelmében otthonépített gépről Pietenpol
később azt mondta: "Minden vagy csavarozva volt benne, vagy egybe
volt szegecselve, mivel a csöveket sem hajlítani, sem hegeszteni nem
tudtam. A gép berepülései során tanultam meg repülni." Miután számos
más motorral kísérletezett, Pietenpol arra a következtetésre jutott, hogy
az eredetileg választott Frd motor a legjobb, egészen addig, míg
el nem kezdték gyártani A Modell nevű motorjukat.

Az az otthonépített repülőgép, amely klasszikus lett és hosszú ideig
repültek vele, 1928-ból származik: a kétülése, emeltszárnyú Pietenpol
Aircamper. Egyszerűen építhető, pillesúlyú, olcsó, erős és könnyen
repülhető kis motoros repülőgépet akartak, amely bárki számára elérhető, aki szórakozásként szeretne repülni. Az 1990-es évekig sok Aircampert építettek meg szerte a világon.

Pietenpol 1930-ban felhasználta a Modern Mechanix oldalait arra, hogy
megossza repülésiismereteit a leendő amerikai repülőkkel. Ugyanazt
a hatást érte el, mint Franciaországban Mignet pár év múlva. 7,5
dollárért adta a terveket, de az Aircamper építéséhez szükséges alap
fa alkatrészeket is árulta kitben, 70 dollárért.
Megkonstruálta az együléses Pietenpol Sky-Scoutot (Légi cserkész) is,
és ennek a gépnek a terveit is közzétette a Modern Mechanix-ban -ám
a válság miatt csak nagyon kevés épült meg.

Bernie Pietenpol 1984-ben halt meg Cherry Grove-ban, de
Aircamperének -1957-ben Bedfordban (Ohio Állam) John Grega által
korszerűsített tervei ma is kaphatók....

Ennyit találtam a gépről és alkotójából könyvtáramban.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 19. - 21:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
ÉS itt van maga Bernard (Bernie) Pietenpol

Kép

Ez pedig egy nagyon jó Pietenpol oldal, rengeteg fényképfelvétellel,
leírással, vidókkal:
http://nx770cg.com

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség