SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Fournier RF-4D CO2 motoros modellje http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=3&t=658 |
Oldal: 2 / 3 |
Szerző: | sry [ 2008 dec. 02. - 13:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hát én nem akartam torziót rakni a törzs felső részére. Az már túl nehéz lenne, torzió plusz japánjpapír plusz lakk és festés, az már sok lesz a jóból. A cérnázás viszont elgondolkodtató, mert ebben tényleg van fantázia. Van nyúlásmentes trevia cérnám, elég vékony is, azzal ki is próbálom a cérnázott diagonált, ha működik akkor máris előrébb vagyok egy lépéssel. üdv.:SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 dec. 02. - 17:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
De vékony cérna legyen és jól meg legyen feszitve, mindkét oldalon. Gyakorlatilag elöbb az egyik oldal -leerősítve az építő deszkára -száradjon meg, mármint a cérnázás, aztán jöhet a másik oldal. A vezérsikok bevonásánál én alúl kezdem ÉS EGY KCSIT FESZITENI SZÜKSÉGES A PAPIRT MIELÖTT A MÁSIK OLDAL BEVONÁSÁRA SORKERŰLNE. Igy nem tapad a papir a másik oldal bevonásához. Persze csak kicsi feszítés szükséges, mert különben elcsavarodás lehet. EGY RÖVID IDEIG TARTÓ SZÁRADÁS UTÁN RÖGTÖN BE KELL VONNI A MÁSIK OLDALT IS. Nekem sincs sehól torziós bevonás, lécekből is meglehet oldani. Ha meg akarod fogni ott a modellt akkor fenyő 2x2-es, ha nem akkor 2x3-as balsa élére állítva. Azért irom le ezeket, " mert én már megettem a kefét " mindezekkel, vagyis én már rontottam el modellt ezekben a helyzetekben. A modell időzítését meg lehet oldani az oldalkormánnyal, úgy ahogy a BESTIOLÁN van. Egy csekély belépés is lehozza erős spirálban a modellt. A magassági teljes felfelé kitérése, lehet, hogy csak erős bugdácsolást-átesést fog okozni, ami a motor töréséhez vezethet. A tartály mindenképpen függőlegesen, vagy legfeljebb 12 fokra előre döntve legyen beépítve, MÉG AKKOR IS, HA EMIATT KILÓG A MODELLBŐL. Majd még meglátjuk mi adódik építés közben, pozitiv előjellel igen csak drukkolok előre is! ( De jó volna, ha kezdők is olvasnák az itt leirtakat.) |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 dec. 03. - 9:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Segítség a kabin kialakításához! ![]() ![]() |
Szerző: | sry [ 2008 dec. 03. - 9:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szerencsére a fourniernek nincs ilyen bonyolult műszerfala. Egyszerű vitorlázórepülős műszerfala van. Műhorizont, csúszásjelző, varió szóval csak alap órák, meg egy-két motorellenőrző. Sima Volkswagen 4 hengeres van benne így se hűtés, se semmi. Egyszerű mint a fakocka. Csak a gép sárkánya olyan komplikált, a műszaki tartalom meglepően spártai. Viszont a felrakott képről le lehet "lopni" az egyes műszerek rajzolatát ![]() üdv.:SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 dec. 03. - 19:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
![]() Ahogy a tulajdonos kivánja! ![]() |
Szerző: | sry [ 2008 dec. 03. - 21:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ejha! Köszönöm pont jó lesz ![]() üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2010 ápr. 11. - 19:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Ez a topic 2008, novemberében indult és az előző bejegyzés is 2008, decemberi, szóval mondjuk úgy elaludt a téma. Ez igaz is meg nem is, mert itt valóban nem sok látszott a fejlődésből, de azért néha-néha elővettem a FOURNIER RF-4D rajzait és dolgozgattam rajtuk kicsit. Na de a papíron lévő repülőgépmodell legyen akármilyen ígéretes is, csak egy rajz egy A/4 lapon nem modell. Úgy gondoltam eljött az ideje, hogy megépüljön ez a gép, és talán az idei CO2 motoros versenyen be is mutatkozhatna. Kb 50% az esélye, hogy elkészül, ha mégse jön össze, akkor majd jövőre lesz meg. Általában egyszerű, könnyen építhető modellek tervezésére törekszem, de most ezt az elven kicsit feladtam ![]() ![]() ![]() néha kell valami igazán eszement dolgot is csinálni. Kezdjük talán a szárnybordákkal : http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10727867 Ez itt egy garnitúra szárnyborda ![]() szárnyvégen 60 mm. Az alkalmazott szárnyszelvény : Benedek 753662g. Ezt kifejezetten kihívás 1 mm-es balsából 60 mm húrhosszal elkészíteni ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() borda melletti gyufaszál. Egy félszárny 556 mm hosszú ezért kell ilyen sok borda bele. Kész vannak a farokrész elemei is: http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10727870 Mint látható ez egy balsa-pókháló lesz, ha kész lesz. A hosszlécek viszont fenyőből vannak, mert azért ez egy tekintélyes fesztávú farokfelület lesz ám, így elkél a szilárdság. Maga a gép is elég nagydarab lesz, CO2 motoros gépek között igazi óriás, 1113 mm-es fesztávja nagyjából duplája a szokott masinákénak. http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10727873 Szóval van egy farokrész és két garnitúra szányborda, ez utóbbiakat három napig reszeltem ![]() ![]() ![]() A gép építését lassítja, hogy egyszerre épült egy Evans Volksplane-al, de erről annak a gépnek a saját topicjában írok pár sort. http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic. ... 6&start=90 üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2010 ápr. 24. - 20:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Elkészült a szárny! Nem semmi darab ![]() ![]() ![]() ![]() mert ez a szárny olyan nagy, és karcsú, hogy saját építő-tároló alkalmatosság kell neki, akár annó az F1-A modellek szárnyainak. Szóval kénytelen voltam cinálni neki egy "V"-be állított tárolódeszkát ha nem akarom, hogy szanaszét csavarodjon. http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10861145 Itt látható ő szárnyassága, a tárolódeszkáján terpeszkedve. http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10861146 A méretek érzékeltetésére ráraktam a Volksplane VP-1 modellt, ami egy normális méretű CO2 makettmodell. Mint látható ez a szárny nemnormális méretű ![]() ![]() ![]() http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10861147 Az építés módja a szokásos, 2 és 1 mm castag balsa bordák, 2x2-es fenyő tartók.A szárnytőben még 4 tartóléc van a szárnyvégen már csak kettő. Plusz ott a 2x2 fenyő belépőél is. Elég masszív a szárny, de azért érzékeny is. Szt hiszem ezzel az építésmóddel ez az 1200 mm fesztáv a csúcs, amit ki lehet hozni. http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10861148 Még egy méreteket szemléltető fotó. Nem kis darab az biztos. Már alakul a törzs is, de útközben meggondoltam magam és kicsit másként fogom megépíteni, mint eredetileg terveztem, így most tervezhetem át az összes hátsó törzskeretet.....na de így jár aki saját magának talál ki hülyeségeket. üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2010 ápr. 26. - 9:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagyon szépen repülnek ezek a gépek. Többek között ez tetszett meg benne. Szép vonalú gép, ami szépen repül. Ebbe bele lehet szeretni. Üdv.: SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 ápr. 27. - 8:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves SRY Mester! Szeretném elmondani, hogy ha nagy baj van és nincs motorod az új géphez adok kölcsön egy széria nem gumigyürűs motort használatra. A hajóversenyen a ligetben oda is tudom adni, ha igényled. |
Szerző: | sry [ 2010 ápr. 27. - 8:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Antikos! Lehet élni fogok a lehetőséggel, csak attól félek, hogy mi van, ha ez a repülőgép is világgá megy aztán oda lesz a kölcsön motor is..... ..... az azért negyon kellemetlen lenne ![]() ![]() ![]() ![]() Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2010 ápr. 27. - 13:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Eldöntöttem a végső dekorációt: A modell egy Ausztrál illetőségű repülőgép dekorációjában fog megjelenni, jelesül a VH-HDO lajstromú repülőgépében. A gép tulajdonosa és pilótája Bob Grimstead. Itt látható az úriember a repülőgépével: ![]() Itt meg műrepül ezerrel ![]() További képek és adatok: http://www.sabc.org.au/All/Photos/Aircr ... index.html üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2010 ápr. 27. - 20:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Alakul a gépezet: http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10900958 Ez a két törzsoldal, meg a két szélesség beállító borda. http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10900959 http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10900960 bekerültek a ferde kabinkeretek is. Ezek 1 mm balsából vannak, de az alsó részükön keresztben fut egy-egy 2x2 mm fenyőléc. Ezek a lécek veszik fel és osztják el a szárnyon keletkezó erőket és vezetik ezeket át a törzsre. E között a két ferde kabinkeret között lesz mad a plexi "buborék" kabintető. Most jönnek a törzzsel a kacifántos dolgok, mert annak idején a Sportavia-Fournier cég mérnökei valami agyament okből úgy döntöttek, hogy a törzs felül és alul is fél-elliptikus kereresztmetszetű. Így aztán nem lehet egyszerű doboztörzset építeni. üdv.: SRY |
Oldal: 2 / 3 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |