SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
OPEN kategória! http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=3&t=414 |
Oldal: 3 / 4 |
Szerző: | sry [ 2008 feb. 19. - 0:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Némi alkatrész így hanali fél egy tályban: http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1611320 Na ebből ennyi mára elég is volt...... üdv.:SRY |
Szerző: | user_25 [ 2008 feb. 19. - 10:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Figyu, Sry, azt írtad a topic elején, hogy "A kategóriában induló gépeknek nincs olyan szigorú műszaki vizsgája, mint a makett-modelleknek, annyi az összes műszaki követelmény, hogy jellegében hasonlítson a gép létező repülőgépekre. " Háááát izé, végülis van szárnya, törzse meg vezérsíkjai, ennyiben hasonlít... |
Szerző: | sry [ 2008 feb. 19. - 10:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
...meg futóműve is van... De egyébként az Experimental kategóriában léteznek még ennél is puritánabb szerkezetek. Egyik másik ketyere, mint pl. a Wylls Wing, vagy Mini Max még ennél is egyszerűbb kialakítású, némelyiknek még törzse sincs, csak egy merevített csődarab tartja a farokrészt, és a szárnyak is csak afféle denevérszerű csővázas izé (Seasprite). Persze ettől még elismerem, hogy ez a depron masina egy végtelenül egyszerű egy repülőgép. Viszont aki még nem reptetett CO2 motoros gépet annak pont jó lesz gyakorolni. Bár a rajzokat látva most reggel az egyik kiskölök azt mondta, hogy tegyünk bele két fenyőlécet, és lehetne gumimotoros is. Végül is miért ne üdv.: SRY |
Szerző: | user_25 [ 2008 feb. 19. - 11:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: Bár a rajzokat látva most reggel az egyik kiskölök azt mondta, hogy tegyünk bele két fenyőlécet, és lehetne gumimotoros is. Végül is miért ne üdv.: SRY Mert az Aszalayn nincs gumimotoros kategória (sajnos) |
Szerző: | sry [ 2008 feb. 19. - 11:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Gumimocis nincs, de OPEN az van, úgyhogy Modela 0,27-el fog menni. A gumis átdologzást meg majd megcsináljuk a napközis tábor modellező szakkörében 10-12 példányban. Feltéve ha idén nem hajómodell építésre szavaznak a modellező ifjak.....akkor fogalmam nincs mit fogunk építeni, mert hajómodellben nincs ilyen fakocka egyszerűségű modellem. üdv.:SRY |
Szerző: | user_25 [ 2008 feb. 19. - 14:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: Gumimocis nincs, de OPEN az van, úgyhogy Modela 0,27-el fog menni. A gumis átdologzást meg majd megcsináljuk a napközis tábor modellező szakkörében 10-12 példányban. Feltéve ha idén nem hajómodell építésre szavaznak a modellező ifjak.....akkor fogalmam nincs mit fogunk építeni, mert hajómodellben nincs ilyen fakocka egyszerűségű modellem. üdv.:SRY Az a hajó izé, amit most tettél fel a honlapodra, nem elég fakocka? (Nem értek hozzá, nem tudom, mennyire bonyolult) |
Szerző: | sry [ 2008 feb. 19. - 16:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
A Springer tolóhajó sem egy húúúú de nagyon bonyolult valami, de a napközis tábos modellező szakköre az más világ. Először is kik vannak napközis táborban? Csupa olyan gyerek, akinek a szülei nyáron dolgoznak, együtt nem tudnak elmenni nyaralni sehova, de még csak egy 10-15.000. Ft.-os úttörőtábort sem tudnak befizetni a csemetének. Olyanok is vannak akiknek a szülei nem dolgoznak, mert nincs munkahelyük, és állami gondoskodásból él az egész familia. Ebből már látható, hogy ezek a gyerekek 1 forintot nem tudnak befizetni semmiféle különprogramra, így modellezésre sem. Most jön az Önkormányzat, meg a Református Egyház. Ők dobják össze a táborra a pénzt. Az önkormányzatok jelenlegi anyagi helyzetét ismerve el lehet képzelni milyen hatalmas összegekről van itt szó , ebből a szerény keretből kell napi egy étkezést és a programokat is biztosítani, egyre több gyereknek. Így aztán tavaly is megkérdezték, hogy mennyibe fog kerülni a 3 tábla depron a ragasztó, meg a fenyőléc amit felhasználtam a modellező szakkörben. A választ gondolom mindenki sejti, nem nehéz megtippelni. Jó sok gyerek volt aki modellezni akart, és jól is éreztük magunk. Na most 10-12 gyerekre egy tolóhajónyi anyag nagyon sok lenne, a motorról, akkuról, szervók stb...nem is beszélve. Így még a tolóhajó is elképzelhetetlen egy ilyen táborban. Nem egyszerű ez, de majd lesz megoldás erre is. Persze ha ennek a repcsinek a gumis változatát választják akkor jó vagyok a szeren. 3-4 nap alatt megépítjük a gépeket aztán nagy repülőverseny valahol a közelben. Utazás bringával, uzsonna zsíroskenyér....tiszta jó az élet üdv.:SRY |
Szerző: | user_96 [ 2008 feb. 19. - 16:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv!! És hol lessz a tábor? Gombán? |
Szerző: | sry [ 2008 feb. 19. - 21:14 ] |
Hozzászólás témája: | |
jojo írta: Üdv!! És hol lessz a tábor? Gombán? Ott bizony, de te sehogy nem fogsz beférni a hátrányos helyzetű tizenéves gombai lakosok táborába Na de kérem alakuk a gépezet is: http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1618130 A törzs hátsó részének alsó panelje még hiányzik, és nincs futómű sem, de azért már rápakolam a mérlegre a gépezetet. És láss csodát 14 gramm a törzs. A hiányzó panellel meg ragaccsal lesz mondjuk 16 gramm. A farokrész olyan 2 gramm, a futó összes alkatrészével olyan 4 gramm, a szárny meg egy további 20 gramm. A sárkány így saccográffal mérve 42 gramm. A CO2 motor száraz tömege 30 gramm plusz bletuszkolunk a tartályba 3 gramm CO2 -t akkor 75 gramm a végeredmény. Hát nem egy húúúú de nagyon könnyű modell, de 80 gramm alatt van, így megfelelő. Próbaként felraktam a farokrészt is, miként is néz ez ki: http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1618131 Nem is olyan ronda ez üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 feb. 20. - 17:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Kész a törzs, gyorsan raktam rá egy motort is tartállyal. Elő a mérleggel és jöhet az igazság pillanata: 49 GRAMM Ebben benne van a komplett futómű is. Most már "csak" egy igen könnyű szárnyat kellene kreálni. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 feb. 20. - 19:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ha egyszer egy üzlet beindul..... A gép a már jól bevált visszacsuklós , biztonsági futóművet kapta. A futószárak is átalakultak és sikerül kiküszöbölni a forrasztást is, így tisztán hajtogatással elkészíthető a futószár. http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1624740 Aztán ha már ennyire belejöttem a lakatosmunkákba elkészítettem a motort és tartályt összekötő csövet, na meg a töltőcsövet is. http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1624737 Be is építettem a motor-tartály egységet a gépbe: http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1624736 http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1624738 Kapott egy kis dekort is, ne nézzen már ki olyan siváran. Aztán előkotortam egy régi elektromos körrepülő szárnyát (ez is történelem már, amikor elektromos körrepülő modelleztem). Ez a szárny nagyon hasonló méretű és súlyú a géphez tervezett szárnyhoz. http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/1624735 Ez ugyan 100 mm-rel kisebb feszrávú, mint a végleges, viszont 4,5 mm vastag anyagból van, a végső verzió viszont 3 mm-es anyagú lesz. Ezzel a szárnnyal a repképes össztőmeg: 69 gramm !! Azért ez nem rossz kicsit megdobáltam az udvaron, és legnagyobb megelégedésemre rendesen orrnehéz, tehát el sem lehet szúrni a kezdeti beállítást. Arról nem is beszélve, hogy eldobás után két nagy lépéssel utol is értem a gépet és elkaptam a levegőben.... van ám repülősebesség... mint egy csiga. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 máj. 07. - 21:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Szilárdka! Rossz hírem van ! Neked annyi, véged van Aki egyszer beleszerelmesedik ezekbe a CO2 mocikba, annak nincs többé menekvés. (mi már csak tudjuk..nálunk is így kezdődött a betegség, és idővel csak súlyosabb lett ) üdv.:SRY |
Szerző: | user_205 [ 2008 máj. 07. - 22:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdvözöllek SRY! Ettől tartottam én is. Érdekes kis szerkezet vagy inkább ékszer? nem is tudom a helyes megnevezést. Eddig is mozgatott a dolog de ezek után? Üdv.: Szilárd! |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 máj. 08. - 13:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
Rossz jégszekrény kapiláris csöve és abból meg lehet csinálni a CO-hoz tartozó csöveket kedves " szilárdka "! |
Oldal: 3 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |