SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Építsünk CO2 motoros modellt (avagy műhelygyakorlatok) http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=3&t=227 |
Oldal: 23 / 24 |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 márc. 06. - 9:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://www.aeroaces.com/dimescaleplans.htm Talán fel lehet használni......! |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 márc. 13. - 9:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://www.youtube.com/watch?v=vJJGVHVB ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=4K88OjHN ... re=related Most már csak a rajzát kellene megtalálni! |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 márc. 30. - 10:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://www.model-plans.co.uk/aeromodels ... -SE5A.html |
Szerző: | user_170 [ 2010 ápr. 27. - 14:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt Urak! A múlt héten kivittem a Co2-es flotát a levegőre.A Willie hozta a tőlle elvárt eredményeket az újj fenyő törzsel is.A Jodell pedig bámulatosan szépen repűlt . Állandósúltak a 30 plusz-minusz5 másodperces idők,a Jodel a motorjárat után is gyönyörűen siklik a Willie kicsit orros.Még nem mertem fagyasztásos töltést alkalmazni. Valamit ki kell még találnom hogy följebb tornásszam a repülési időt. Minden jót! Tisztelettel: |
Szerző: | sry [ 2010 ápr. 27. - 15:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Ezek jó hírek! Kezd el fagyasztani a tartályt és akkor nőni fog a repidő! A 60 másodperc nagyon jó repidőnek számít ám, nem könnyű elérni, ezért nem szabad elkeseredni a 20-30 sec-es időkön. Vannak esetek, amikor ezeknek is úgy örül az ember mint kiskutya a csontnak! üdv.: SRY |
Szerző: | user_170 [ 2010 máj. 04. - 16:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt Urak! Mi az oka annak hogy indításkor elő-elő fordúl hogy visszafele kezd el járni a motor? Tisztelettel: |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 máj. 04. - 16:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagy a fordúlatszám-kemény a motor! DE ALACSONY FORDULATON IS ELŐFORDÚLHAT A VISSZAFELÉ JÁRÁS. |
Szerző: | sry [ 2010 máj. 04. - 20:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
Mocsári János írta: Tisztelt Urak! Mi az oka annak hogy indításkor elő-elő fordúl hogy visszafele kezd el járni a motor? Tisztelettel: A CO2 motor arra indul el, amerre berántod, tisztára mint a 125-ös CSEPEL. Na most hogy lehet az, hogy balra rántod be és mégis jobbra kezd el forogni a motor???? A szelepgolyó a hengerfejben afféle pneumatikus rugóként működik ilyenkor. A dugattyú megemeli de az elégtelen berántás miatt a golyó "visszarúgja" a dugattyút, és néha ilyenkor olyan nagy erejű a visszarúgás, hogy ellenkező irányban indul be a motor. Én a motor mögé a törzsre szoktam kötni egy nagyon vékony kis 8-10 cm-es cérnaszálat. Ennek kettős szerepe van: 1.) ha ügyesen választottad meg a cérna helyét kiválóan mutatja a szélirányt. Ez az eldobás irányát meghatározandó igen hasznos. Még a motor indítása előtt nagyon pontosan megmutatja merről fúj a szél és ennek ismeretében merre kell indítani a gépet. 2.) A motor indítása után ha a cérna hátrafele lobog igen vadul, akkor jó irányban indult el a motor, ha előrefelé lobog a cérna akkor rossz irányban indult meg a motor, szépen tenyérrel le lehet állítani (nem az újaddal, mert az fájdalmas élmény lesz) és elindítani a helyes irányban. Így csak egy pillantás a cérnára és máris indulhat a gép (márha jó irányban forog a motor) . A műszaki vizsga előtt le szoktam venni a cérnaszálat ne rontsa az összképet, a scale jelleget (na tessék, most jól lebuktattam magam ) Üdv.: SRY |
Szerző: | user_170 [ 2010 máj. 24. - 12:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt Urak! A gyors tartály ürítésnek a rendes lejáratás a megfelelő módja,vagy van más eljárás is? |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 máj. 24. - 14:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
A betöltő szelep kinyítása, de ezt külőn ki kell alakítani. Meg lehet próbálni a szelepgolyó benyomását egy leköszörűlt gombostűvel is. |
Szerző: | sry [ 2010 máj. 24. - 20:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Mocsári János írta: Tisztelt Urak! A gyors tartály ürítésnek a rendes lejáratás a megfelelő módja,vagy van más eljárás is? Vagy hűtőspray, de ebben GYR Kolléga a szakértő....na meg makettmodellben elég macerás is a használata. Üdv.: SRY |
Szerző: | user_18 [ 2010 máj. 25. - 8:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves János! Mi a cél a gyors tartály ürítésnek? Ha gáztalanítás, akkor ügyesen fellazítod a töltőcsonkot. Ha tartály hűtés, hogy több férjen bele, akkor lehetőség az előjáratás, töltőszelep fellazítás -ahogy Antikos írta, ehhez speciálisan át kell alakítani, és a "kiszurkálás". Ez utóbbihoz célszerszámot kell készíteni. 0,7 mm átmérőjű egyenes, végén síkba köszörölt acél huzalt -zongora húr, Graupner acél-5-6 mm átmérőjű, 30-35 mm hosszú réz rudacskába forrasztod. Előtte, persze kellő mélységű fészket fúrsz a réz darabba. Ezt a végén átfúrod, egy kis kulcskarikát fűzöl át rajta, és ezen egy zsinórt amivel a nyakadba akasztod. Míért? mert e nélkül az első használat után elveszíted. Eljárás a következő: A töltés után a töltő csonkot jól erősen megfogva a speciális tűvel a golyót hárta nyomod. Lényeg, hogy csak rövid ideig, olyan szusszanatnyira, de többször. (Ha hosszan hagyod, akkor lefagy minden a környéken. ) Lehet ismét rátölteni, és ismét szurkálni.A szúrás miatt kiáramló gáz kellő módon hűti a tartályt, és így mód nyílik a jó alapos feltöltésére. Régebben az F1-K kategóriánál csak ezt a hűtési módot engedték, sőt csak kettő kiszúrás volt lehetséges. Nagy fordulatszámon ne akarjad elindítani a motort, főképp ha meleg van, és nincs lehűtve a tartály, ezért sok a gáz halmazállapotú CO2 benne. A nyomás ilyen kor 40-60 bar is lehet. Ha nem elég erőteljes a rántás, akkor kíméletlenül visszafelé indul. No és ilyenkor durrog, meg kemény érzés amikor átfordítod a légcsavart. Ilyenkor nem szabad erőltetni a motor indítását. Mindenképp hűteni kell valahogy a tartályt, és elérni, hogy folyékony halmazállapotú gáz legyen benne. |
Szerző: | user_361 [ 2010 máj. 25. - 9:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves CO barátaim.A maitapasztalat szerintt teljessen szükségtelen ez a sok macera amit javasoltok.22 Éves cos tapasztalat aztmutassa,hogy egyyjólfelkészitett Motor Nagytartájal kényelmessen elviszi ezeket a Gépeket.Persze ha az ugyisvan megépitve. :FS: ,Hogy a súja megfelelő. :FS: :FS: :FS: |
Szerző: | user_170 [ 2010 máj. 26. - 14:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt Urak! Köszönöm a kimerítő válaszokat! Tisztelettel: |
Oldal: 23 / 24 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |