SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 29. - 8:45

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 261 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 22. - 12:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
EZEK A FENTI MODELLEK MIND ALKALMASAK CO makett modellnek, még akkor is, ha most más tipusú motor van a rajzon meg a modellben.

Lehet áttervezni CO motorra.

Itt a tél, tavaszig meg lehet csinálni a modellt, csak akarni kell.

Jó munkát-modellezést.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 25. - 21:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Mindenkinek!

Én az egyik kedvencemet is el tudnám itt képzelni: Hovey Whing Ding
Kép
Balogh System jóvoltából egy tervrajzzal is rendelkezem. Sajnos nincsen digitalizálva, de ha valakit érdekel meg tudom oldani (a rajz kölcsönzést :) , mert a CAD rengeteg időt elvesz - nem vagyok profi rajzoló)

Kellemes építést!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 26. - 11:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Xmas!

A CO2 motoros makett modellek elkészítését egy dolog alapvetően
meghatározza: maga a motor. Egy viszonlag kis teljesítményű, alacsony
fordulatú cirka 30 grammos szerkezetről van szó. A kis fordulat miatt
elég nagy légcsavart használ a gép. ÉS itt van az eb elföldelve.

Az általad kiválasztott gép tolómotoros. Hogy a CO2 motorhoz való,
nagy (220 mm átmérőjű) légcsavar beférjen a farokcső fölé jó nagy
gépet kell építeni. Viszont a repülőgép repképes össztömege nem
nagyon meget 100 gramm fölé. Ebből levonod a 30 grammos motort
és marad 70 gramm a komlett sárkányra. Ennyiből nem lehet kihozni
egy akkora gépet aminél a légcsavar elférne a farokcső felett ......
sajnos. Ez az egyik oka, hogy minden CO2 motoros makettmodell
orrmotoros, ott nem számít a légcsavar mérete.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 26. - 11:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
De ha szereted ezeket a szöcskéket akkor itt van még kettő:

Kép
Úgy emlékszem ez valami MÉM RSZ-es alkotás, és szerintem Antikos
Kolléga tudna róla érdekes dolgokat mesélni....ű

Kép
Ezt meg szolnokon építették, a szárnyszerkezete egy külön csoda,
valami műanyag fóliával behúzott hegesztett alumíniumcső váz.
Teljesen olyan a szárnyszelvénye mint egy vitorlázó repülőgépmodellé.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 26. - 12:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Miről hires a felső repcsi?

Elárulom sokat repültem vele utasként!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 26. - 14:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Miről hires a felső repcsi?

Elárulom sokat repültem vele utasként!

Kép


Jó kérdés.

Az egy Nyírség-2. Szelestey Gyula tervezte (ill asszem, főiskolai hallgatókkal együtt, de ebben nem vagyok biztos), Nyíregyházán került lajstromozásba, valamikor a 80-as években.
5 darab került belőle lajstromozásra, ez az ötödik. A Közlekedési Múzeum repüléstörténeti kiállításán található.

Híres lehet arról, hogy Antikos sokat repült rajta utasként, de nem tudom, erre gondolt-e?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 26. - 16:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Tévedtél, mert ezt Pettenkoffer Sándor és a MÉM RSZ technológia tervezte, a nyiregyháziak Hársfalvi Sándor segítségével.
A gép Nyiregyházán lett berepülve és ott is maradt üzemeltetésre.

Szinte az első ilyen stilusú repülőgép ami itthon épült.
Ugyanaz a szárnyszelvény van benne mint a Góbéban, egy nagyon jóindulatú Göttingen Profil.
Én nem hiszem, hogy ebből a tipusból több is épült volna?

Ettől függetlenűl lehet én tévedek, mert nagyon rég volt mindez!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 26. - 17:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Tévedtél, mert ezt Pettenkoffer Sándor és a MÉM RSZ technológia tervezte, a nyiregyháziak Hársfalvi Sándor segítségével.
A gép Nyiregyházán lett berepülve és ott is maradt üzemeltetésre.

Szinte az első ilyen stilusú repülőgép ami itthon épült.
Ugyanaz a szárnyszelvény van benne mint a Góbéban, egy nagyon jóindulatú Göttingen Profil.
Én nem hiszem, hogy ebből a tipusból több is épült volna?

Ettől függetlenűl lehet én tévedek, mert nagyon rég volt mindez!


Jó, de azt tudtam, hogy Nyírség-2 :)

Hmm
Itt: http://pascal.brugier.free.fr/registre/txt/ha-aaa.txt 5 van belőle,
Itt http://www.freeweb.hu/horac/UL.html meg csak egy...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 26. - 21:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Szia Xmas!
... És itt van az eb elföldelve.
... Ez az egyik oka, hogy minden CO2 motoros makettmodell
orrmotoros, ott nem számít a légcsavar mérete.
üdv.:SRY


Hát, mindig tanul az ember. Nem baj, csak a megszerzett tudást nem lehet elvenni senkitől.

Tényleg kedvelem a kevésbé elterjedt repülőket, de van még mit tanulnom.

Bár orrmotorosból is találtam itt különlegességet, talán majd egyszer bevállalom: a HM-293.

Köszi az infót!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 27. - 13:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Azért nagy köszönet attilának, mert nagyon precizen nézett mindennek utána és látni a táblázatban a lajstromozott repcsiket időrendi sorrenben!
Csa köszönet jár érte.

Azért igen csak furcsa volt amikor lóg az ember lába a nyiregyházi templom tornya felett. ( A hátsó ülésen nincs hová tenni a lábat!)
Egyébként nagyon jóindulatu gép volt, inkább szilárdsági és motorikus vonalon votak vele, elenyészően csekély problémák.. Nagyobb probléma esetén nem kapott volna repülési engedélyt!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 29. - 22:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Azért nagy köszönet attilának, mert nagyon precizen nézett mindennek utána és látni a táblázatban a lajstromozott repcsiket időrendi sorrenben!
Csa köszönet jár érte.

Azért igen csak furcsa volt amikor lóg az ember lába a nyiregyházi templom tornya felett. ( A hátsó ülésen nincs hová tenni a lábat!)
Egyébként nagyon jóindulatu gép volt, inkább szilárdsági és motorikus vonalon votak vele, elenyészően csekély problémák.. Nagyobb probléma esetén nem kapott volna repülési engedélyt!



Hmm, a lajstromkönyvben az is jó, hogy a gépekhez fotó is van :) gyönyörűséges madarak vannak ott :))

Húú, nagyon jó lehetett ezzel repülni, sárgulok is....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 11. - 14:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Segítség Gábornak az új modelljéhez!

Kép




Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 11. - 15:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A modell Gasparin CO motorral!

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 13. - 11:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Újjabb 4 repülőgép került fel a rajzos típusismertetőbe. Ez már az 5.
rész, így már egész szép (20 gépes) kollekció érhető el.
Az új gépek:


- Fokker D.VII.
Kép
- Hawker Fury FB 11
Kép
- Jakovlev UT-2
Kép
- Klemm L-25D

Kép

Nézzétek meg a http://www.sry.atw.hu-n.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 16. - 16:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 261 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség