SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 júl. 31. - 18:39

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 15. - 20:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Attila!

Vannak közkézen F1-K rajzok. De ha nem akarsz időt pazarolni egy ilyen megépítésével, akkor kész, és félkész megoldások is léteznek. Ez ügyben keressél meg privátban és közlöm a lehetőségeket.
Egyet azonban tudni kell. Az F1-K modellhez a Modela, vagy DP-3 típusú motorok ma már csak "relaxációs" repülés erejéig alkalmasak. Versenyzéshez komolyabb szerkezet kell. No és a felnőtteknek már csak 2 ccm-es tartály engedélyezett. Ebből következik a motor.
Kicsit túloztam az F1-K modell repülését illetően. Kétségtelen, hogy a szabályzat eléggé behatárolja a modellt, de a jó állásszög és a helyes súlypont itt is nélkülözhetetlen. De az biztos, hogy az új modellt könnyebb beállítani, mint egy makettet. A ma is volt termikes napon csak szigorúan időzítve szabad elstartolni az F1-K modellel. A makettet pedig ajánlatos időzíthetőre készíteni. (Erről részleteket Antikos tudna mondani.) Mindkettő rendesen meg tudja futatni az embert. No de ebben ez (is) a szép. Bár a 35 fokos melegben a kiégett füvű mezőn kilométereket rohangálni a modell után, egyes vélemények szerint már a mazochizmus kezdeti tünetei.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 15. - 21:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia, Gyr, Pü ment!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 16. - 8:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gyr írta:
Kedves Attila!
Bár a 35 fokos melegben a kiégett füvű mezőn kilométereket rohangálni a modell után, egyes vélemények szerint már a mazochizmus kezdeti tünetei.


Ez az a pillanat amikor az ember rettentően boldog, hogy szépen megy a
gépe, fut mint Forest Gump aztán a végén olyan érzése van, hogy itt a
vég..... :D Tényleg nem árt időzíteni, és még akkor is van 30% esélye
egy kiadós terepfutásnak. Ezért CO2 reptetésre szigorúan zárt sportcipő
rövidnadrág, vagy más tornaruci....én csak egyszer próbáltam ezt
papucsban, rá is fáztam rendesen.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 16. - 8:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az időzítés egyre inkább előtérbe kerül a szabadon repülő modelleknél!

A hét végén volt a Vörös Jenő emlékverseny, ahol klubtársam és felesége volt időt mérni. Brutális termikek uralkodtak a tassi réten. Előre félek a hét végétől, ha ilyen marad az idő, mert a Diák Oimpia második fordulója lesz ugyanitt. Én a legnyagyobb melegben is alul zárt hosszú szárú nadrágban , zárt cipőben rohangálok a modell után. Ennek célszerű oka, hogy a levágott tarló, kiszáradt fű nem hasogatja össze az ember lábát. (Ez így csúnya germanizmus, de lényegre törő.) A legveszélyeztetettebb szabadon repülő kategória az F1-K. Jó tartály töltéssel a motor a kötelező repülési idő két percénél többet is járhat. A felbillent csillapító a járó motor mellett -főképp ha egy termikbe is bele került a modell- hatástalan. A modell kissé felemelt orral lazán repül tovább, sőt emelkedik is. Ha nem követik, akkor eltűnik a szem elől. A 75 grammos minimális tömeg és a kis felületi terhelés sem segíti elő a modell biztos lehozatalát. Épp ezért a felbillenő szárnyú megoldások kezdenek elterjedni. Itt ugyan is a járó motor szinte lehúzza a modellt. A maketteknél is nagyon fontos hogy megoldott legyen az időzítés. Magamtól különösen félek, mert lassan megtanulom az F1-K-s tankolást, amely a makettnél nem igazán célszerű. Illetve esélyt ad arra, hogy elmenjen. A szabadon repülősök számtalan kalandot tudnának mesélni. Velem két éve történt, hogy az antik szabadon repülő vitorlázóm berepítésénél -csupán a szabályzat szerinti 18 méteres damillal felhúzva nagyon rosszul repült. Szinte minden felhúzás után "lezuhant". Állítás után -no még egy kísérlet jelszóval, minek időzítsek, úgy is lejön alapon- felhúztam a modellt. A szokása szerint két kört tett gyors merülésben, majd bele kezdett egy harmadikba is, de ezt már emelkedve. A termik pedig a szél sebességével -szerencsére 2-3 m/s-os volt csak- haladt . Én rohantam utána, kissé lemaradva a kisfiam is. Szerencsére, mert mint kiderült egy idő után én egy köröző ragadozó madarat figyeltem, a modell más irányba emelkedett, de ezt is már csak egy fekete pöttynek lehetet látni. A gyerek a modellt figyelte. Jó egy kilóméter futás -közben egy patakon átgázolás- után nagy szerencsére a modell kiesett a termikből és a "sziesztázó" gulya vicsorgó "felügyelő" kutyája előtt szállt le....Természetesen a berepítés alatt álló modellen nem volt cím, vagy bármi jelzés. Bár a térségben lakókat ismerve ha rajta van a címem, akkor sem sok esélyem lett volna, hogy a modellt vissza kapom. Két éve egy még "döbbenetesebb" jelenetnek voltam a szemtanúja. A gyöngyösi antik szabadon repülő versenyen egy érdeklődő hölgy kérésére az egykori híres gumis versenyzőnk néhány fordulatot hajtott egykori saját tervezésű antik gumisába, és eldobta annak tudtában, hogy néhány méter után leszáll a modall. E helyett körözésbe és emelkedésbe kezdett, majd utoljár távcsővel Gyöngyös felett lehetett még látni.
Öszefoglalva: időzíteni, időzíteni, időzíteni!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 16. - 10:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hát, egy ilyen még kissrác koromban velem is megesett, bár ennyire nem volt drámai. Ált. isk. modellező szakkörön építettünk Papiruszt, ami bár nem rossz járgány, azért mégse egy világbajnok gép. A versenyen berepítéskor kézből eldobtam (voltam vagy 140 centi magas), és 50 mp-et repült... :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 18. - 14:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
javaslat!

http://blacksheepsquadron.com/generic_info.html


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 29. - 17:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sziasztok
olvastam Sry szárnybevonási technikáját és Antikos ét is
egy kérdés:
a Miles Magsiteremnek hogyan tudom úgy beszínezni a szárnyát, hogy ne legyen átlátszó?
és könnyű is maradjon persze :D
segítségeteket előre is köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 21. - 10:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szines Nitró lakkal!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 31. - 15:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Ha már pötyögni is hallod a kis gépet akkor menthetetlenül elvesztél :D
SRY


Mától boldog? tulajdonosa vagyok egy CO2 motornak (amit a Junior nevű CCCP repülővel együtt kellett megszereznem). Már volt a vaterán, linkeltétek e-bay-ről, nekem szállítással együtt 7750-be van. Boldog? Lehetséges. A repülőt majd talán egyszer RC -vé átépítem, de nekem a motor kellett. A fellelhető információk, leírások alapján sikerült beindítani és járatni (persze nem 30-40 másodpercet, csak 8-12-őt). Hát ez eszméletlen: duruzsol, pöfékel és szépen deresedik le a tartály :lol:
Először atomjaira szedtem szét (ez nálam születési betegség). Minden jól megnéztem, megvizsgáltam (hát nem egy 0km-es darab az biztos). Összeszerelés, olajozás, kézi "járatás", töltés éééés ez marha jóóóóó (főleg a szénsavízű levegő :D ).

Felmerült bennem a kérdés: az "átlendüléshez" a propeller biztosítja a nyomatékot. Lehetséges lenne a motort propeller nélkül felhasználni, ha valami módon a forgáshoz szükséges lendület biztosítható?

Amilyen rusnya az idő, a legjobb választás lesz ez a terület: lehet gépet építeni.

Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 31. - 16:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Igen nekem van CO-s hajómodelem lendkerékkel és 2 percet megy vele olyan hangon mint az egyhengeres diesel motor. Ez éppen jó, mert halászhajóban van beépítve.
De be tudod tenni autómodellbe is!

Azonban a járatást sokkal kisebb fordulaton kell megtenni igy legalább 50 sec-et mennie kell.

Miden javitást tálca, vagy doboztető felett tegyed meg, mert a szelep golyók elgurulhatnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 31. - 23:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Azonban a járatást sokkal kisebb fordulaton kell megtenni igy legalább 50 sec-et mennie kell.


Köszönöm az infókat!
Weblapomra feltettem egy kis videót az eredményről:
http://isix.extra.hu/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=3

Egyre jobban tetszik ez a dolog. Már csak döntenem kell, hogy milyen masina legyen az áldozat (mármint amit megépítek ehhez a kis motorhoz).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 01. - 10:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Xmas!

Gratula a motorhoz. Most már "csak" egy gépet kéne faragni hozzá.
Szerintem kezdésnek az eredeti Orosz hab masina is megteszi. Vannak
ám a CO2 reptetésnek csalafintaságai, amiket mire kiismersz sokat fog
(és nagyokat) koppanni a gép a földön. Lehet erra a folyamatra
alkalmasabb egy hab masina mint egy általad balzából, nagy munkával
épített szépség.

Ha kezdéshez mégis valami egyszerű CO2 modellt szeretnél akkor
a Modellezés újságban régebben megjelent kis CO2 gyakorló modellek
egyikét javaslom. Ezeket Antikos kolléga tervezte annó (még
úszótalpas verzió is van) és tényleg könnyen építhető, jól repülő
masinák. A CO2 tudomány elsajátításához kiválóak.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 01. - 11:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a bíztatást!

Hát a kíváncsi kisördög :twisted: megvizsgálta ám azt az orosz sárkányt. Egy kellemes profillal ellátott szárnya van (hasonlatos a B753662g jelű szárnyszelvényhez - legalábbis amennyire meg tudom ítélni szemre). Maga a hab meglepően jó anyag szerintem repülni fog. Először úgy gondolom kisúlyozom, mintha rajta lenne a motor, aztán mehet siklani. Ha ez megfelelő eredményt hoz, akkor kipróbálom milyen messzire tudok futni utána :lol: .

Bocsi, teljesen szét off-olom a topikot. Majd jelentkezem, ha készülni kezd a választott masina. Akkor lesznek inkább ide illő képeim, kérdéseim, megjegyzéseim.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 01. - 12:56 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Xmas!

Sok mindent el lehet mondani a Szovjet-Orosz iparról és kultúráról.
Általában az gagyi-igénytelen-rossz minőség és hasonló jelzők ugranak
be, akinek valaha volt Verhovína segédmotorkerékpárja azt már attól
is kiverte a víz ha meglátta a Szgyelano'v SZ SZ R feliratot :-)

DE

Az Szovjet-Orosz repülőmodellezés nagyon magas színvonalon állt. A
maguk sajátságos, sokszor romantikus módján igen jelentős
eredményeket értek el, és nagyon szép, de ami még fontosabb jó
teljesítményű modelleket alkottak. Az állam is bőkezűen dotálta a
repülőmodellezést és ez "kitermelte" a megfelelő színvonalat. Így ha
repülőgépmodellről van szó érdemes figyelni a "nagy medve"-re, nem
lebecsülendő amit csináltak-csinálnak.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 22. - 16:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Van egy pár csomag ilyen bordám.A hátulján található co2 felirat arra enged következtetni hogy eredményesen használhatnám ilyen jellegű modell építésére.(itt nem a lustaság,inkább a kiváncsiság beszél belőlem)
Jól gondolom?

http://kepfeltoltes.hu/071122/borda_006 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/071122/borda_007 ... es.hu_.jpg

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/071122/borda_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/071122/borda_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/071122/borda_007_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/071122/borda_007_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/071122/borda_008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/071122/borda_008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]



agina


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség