SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 júl. 31. - 18:39

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 22. - 17:18 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Agina!

Ezek feltehetőleg a régi Igra féle CO2 motoros modellek
szárnybordakészletei. A kissebb nagy valószínűséggel a L-60
Brigadyr-é a nagyobbat nem ismerem. A Brigady-r jól repült ezzel a
bordákkal, bár a ragasztásnál trükközni kell mert valami eszetlen
műanyagból vannak a bordák és nem nagyon tapad hozzá semmi.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 22. - 17:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIA SRY!

Tehát ha ragasztást meg tudom oldani,van remény.
Valami olyan ragacs kellene hozzá ami egy kicsit megoldja ezt a műanyagot.Lehet hogy csinálok egy szárnyat belőle aztán majd meglátjuk.
Köszönöm a segítséget.
agina


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 22. - 18:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Irr az L-60 Brigadyr Co2 motoros Igra modellje:

Kép

Ehhez adták a bordakészletet. A törzs depron volt (1985 körül !!!!!!!)
Nekem is volt egy de sajna szétesett a szárnya, a ragacs amit adtak
hozzá elengedte a bordákat :-(. Ha jól emlékszem a jobb pillanat
ragacs megfogta.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 22. - 18:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon szép gép.Nincs meg az eredeti rajza?
Közben lementem a pincébe,és ragasztottam.
A felület felcsiszolása talán jó lesz.
A kétkomponensű meg biztos,csak nem könnyű.
Egy pár óra és kiderül.

agina


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 26. - 13:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
KIZÁRÓLAG RÁM HALLGATÓ KEZDŐKNEK!

" Én igy csinálom "

1. Minta -borda elkészítése.

2. A borda anyagára való ráhelyezése a minta-bordának.

3. A kivágás, csiszolás, a belépő és főtartó lécek helyének kivágása után a már elkészült bordák.

Kép
Kép
Kép

Természetesen CO2 makett modell szárnyának elkészítéséről van szó.
A végén ehhez hasonló lesz a kész modell!
Kép
Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2007 nov. 26. - 16:32-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 26. - 16:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Megtörtént a ragasztás.Acetont és Pálma faragacsot kevertem 1:20 arányba.Nagyon csúnyán néz ki,de az eredmény tökéletes.Az aceton megoldja a felületet majd elpárolog és szépen lassan megszárad az egész.Nagyon jó ragasztás,csak egy a baj.A balsa bordának és készítésének van valami varázsa így inkább maradok Antikos kollega álltal is ismertetett jól bevált módszerénél.

agina


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 26. - 20:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szerintem is jobb a balsa építés. Tisztább, szebb, célszerűbb.

Talán csak a habmagos-torziós tecvhnika vetekszik vele, de csak
nagyobb méretreknél.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 27. - 14:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Már 10db. borda készen van és közben még vettem balsát a Budafoki úton a modellező üzletben. Most jött szép balsa!
A rajz is fent van az építődeszkán. A rajz be van takarva vékony zsacskóból vágott foliával, igy nem ragad semmi hozzá.

Kép


Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 28. - 11:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ma beragasztottam a bordákat AEROFIX-el a belépő és kilépő illesztésével.

Kép

A fö és segéd tartókat majd száradás után teszem be, beejtem a borda kivágott nyílásába.
Miért igy? Mert igy semmi feszültség nincs a szárnyba, nem csavarodik el.
Én soha sem tudtam olyan pontosan modellt építeni, hogy a bordákat a főtartóra felfűzve helyezzem be a belépő és kilépő közé.
Az " elején " hangsúlyoztam: " Én igy csinálom ".
Nem biztos, hogy igy a jó!
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 28. - 14:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Most már a főtartó és a segédtartó ( felső ) be van ragasztva.
Száradni, egy éjjel hagyni illik.
Annál is inkább, mert az alsó segédtartó beragasztásához le kell venni a szárnyat az építő -deszkáról és természetesen szükséges a szárny megfordítása.
Nagyon lényeges a ragasztó száradásának megvárása. Addig sok minden mást is lehet csinálni a modellen. Ez is biztosítja, hogy nem csavarodik el a szárny, valószinüleg.

Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 28. - 15:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

A kilépőél most is az építőfára van csak letűzve? Mert ha igen akkor
erről kérhetnék pár sort azok kedvéért akik halálra idegeskedik
magik a Benedek féle szelvények építésénél.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 28. - 16:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Van nem egy szárnyam, ahól a kilépő a szelvény alakjához igazodik, tehát alátét van alatta.
A szárnyaim többségénél nincs alátét, tehát az építő deszkára van gombostűzve.
A LÉNYEG! Amennyiben nem széles a kilépő, nem látni teljesítmény különbséget a két szárny között!
ELŐNYE AZ ALÁTÉT NÉLKÜLI MEGOLDÁSNÁL! Könnyű épités és nincs elcsvarodás.
Beszéltem erről Benedek Gyurkával. Ő a " letört " kilépő esetében 4 fok állásszöget alkalmazott. Ez maket modellnél a stabilitás kérdésében problémát okozna. A motor lehúzatása is gondot jelentene ilyen rövid makett törzs esetében. A kicsi makett vezérsikok 4 fok esetében nem volnának kellően hatékonyok.
Tehát összegezve: Az ilyen kilépő megoldás max 10mm szélességben nem okoz teljesítmény csökkenést, de a stabilitást minden képpen fokozza, az " S " profil jellege is!
Megint hangsúlyozom a cim lényegét: " Én igy csinálom "!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 30. - 9:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Közben!

Alúl a segégtartó beragasztva és egy éjjel száradással megvárva a tökéletes kötést.

Sárnyvég-lekerekítés-törővég elkészítése, 11+11 db.-ból!
Az összecsiszolás az utolsó borda beragasztása után és a segédtartók elhelyezése után történik.


Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 01. - 8:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

Ezt már végig kell vinni :D Szárnyépítés bemutató, és szakmai
továbbképzés. Ha lehet majd a bevonás rész is kerüljön fel (fotókkal)
mert az is igen tanulságos ám, főleg,hogy olyan szép opálos, sárgás,
dobfeszességű bevonatot mint Antikos kolléga, akkor sem tudok csinálni
ha megfeszülök. Így én inkább lefestem a gépeim :oops: .

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 01. - 15:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagy megtiszteltetés, végigviszem. Legalább megmarad és amikor kell valakinek, megnézi!

Készen van a lekerekítés-szárnvég-törővég.

Sziveskedjetek jól megnézni a CO-os patrondobozok elhelyezkedését. Ez megadja az összeállítás után az elcsavarás ( digitális-tudományos ) mértékét!

Össze van ragasztva a két szárnyfél és a középrész. Most nagyon "spéci" pillanatragasztót használtam a ragasztáshoz. Majd kiváncsi vagyok lejön e az asztalról, vagyis a nylon takaróról?

Megfordítás után még további ragasztás lesz.


Kép
Kép

Az a véleményem, hogy lezuhanásra-fárról történő leesésre( ez történt a versenyen a menő modellemmel, tizenöt év alatt minden megrendezett versenyt megnyertem vele) nem lehet szárnyat csinálni. Ennek ellenére jövőben csak 2x2-es fenyő belépőt fogok használni. Most a szárnyfél illesztése során a bal belépő a tőben " kezemben maradt" még jó, hogy a pillanatragasztó " kiegyenesítette".
A pillanatragasztó neve: " TIDÁL" Speciális-szakmai helyen vettem Kőbányán a bazárban 100Ft.-ért egy nénitől.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség