SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 júl. 31. - 18:37

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 159 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 30. - 13:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
érdeklődtem ma szállás ügyben... majdnem feladtam, minden tele, igaz eleve kevés szimpatikus volt. végül parádóhután sikerült találni! aki még szeretne szállást, az intézkedjen mihamarabb! az erzsébetben egyébként csak 3napra egész hétvégés csomag foglalható.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 02. - 7:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Mi sajnos megyünk-jövünk, mert így adja ki az idő. Jó lett volna
maradni egy-két napot , de ez most nem fog összejönni.

Parádóhután lakik a verseny főszervezője Gábor Kolléga meg lehet
látogatni ha már ott vagy :D :D

MÁs

Hosszas kísérletezgetés után sikerült kialakítani egy módszert amivel a
MODELA 0,27 CO2 motorok egyik leggyakoribb hibája javíható. Nem
másról van szó mint a motorblokk letöredező rögzítőfüeiről. Egy kis
trükkör ragasztásos , üvegszövetes módszerrel nagyon korrektül vissza
tudom varázsolni a letört "fülecskéket".
Megvoltak a terheléses tesztek is, és jól tartanak a javított fülek, semmi
gond nincs velük. A motor súlya sem változik meg, és esztétikailag sem
romlik semmit, mivel nem is látszik a javítás, csak hátulról nézve, viszont
ezt a részt takarja a repülőmodell tűzfala.

Ha valakinek van ilyen fültörött blokkja és még nem dobta ki idegi
alapon , komoly javítási díjjért (egy sör a verseny helyszínén)
postafordultval megjavítom (az "akció" a versenyig tart, csak, hogy
minél több modell szerepelhessen)

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 02. - 7:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves Fregathadnagy Úr " Heist"!
Ha parádóhután fogsz lakni keresed meg Szabó Gábor bácsit a Rózsa utca 8-ban. előzetesen hivd fel telefonon: 06 70 213 09 73
Persze csak, ha nem teher neked, de sok modellt fogsz látni és CO is lesz ott bőven.
Reggel a versen napján 9 óra körűl indulunk a Gábor bácsitól a Recski vasútállomásra gépkocsival.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 02. - 8:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Előzetes fontos ( legalább is számomra )BRIFING AZ IDŐMÉRÉSSEL KAPCSOLATBAN!

Az időmérés úgy történik, ahogyan történt az Antikmodell Európa Bajnokságon.
Vagyis a rendezőnek -az egész Világon - most már nincs pénze időmérők honorálására ezért MINDENKI MAGÁNAK MÉRI A MODELLJÉNEK
REPŰLT IDEJÉT ÉS IRJA BE A STARTLAPRA.
A rendezőség - az EB-n is ezt tette - bemér a startoknál és controlálja a helyesen mért időt és a beirást, SEGÍT A KÉRDÉSES PROBLÉMÁK MEGOLDÁSÁBAN.
Mi szükséges ehhez?

-Kitöltött startlap.
-Egy alátét lemez a startlap kényelmes használatához-kitöltéséhez -az időmérés után is- és jó golyóstoll.
-Stopperóra VAGY FELTÖLTÖTT MOBIL TELEFON, MERT ABBAN VAN STOPPERÓRA PROGRAM.
-Lehetőleg segítő aki tud figyelni az időmérésre.


A kitöltött startlapot megnézzük a nevezéskor ÉS VISSZAADJUK, A

VERSENYZŐNÉL MARAD A KIÉRTÉKELÉSIG A REPÍTÉS VÉGÉIG.

Az időmérésről, mivel lesznek olyanok akik még nem voltak repülőmodell versenyen:
A modell kézből történő elengedésétől a földetérésig, vagy estleg akadályba ütközéséig mérjék kérem az időt.
Amikor a modell 60 másodpercnél tovább repül, az órát meglehet állítani és kérem beirni a 60 mp.-t.
Ez azt jelenti nem kell tovább mérni az időt.
Amikor a versenyző bejelentkezik a hivatalos startra és startolt ezt tényleges startnak kell tekinteni, TEHÁT EGY GYENGE START ESETÉBEN SEM LEHET VISSZAKOZNI - sajnos - ÉS HIVATALOS STARTNAK KELL TEKINTENI, TEHÁT AZ OTT ELÉRT EREDMÉNYT KELL A STARTLAPRA BEIRNI. ( Tudom sok a " kell szó" de az általános FAI szabályzat is ezt a szót alkalmazza, elnézést!)
A hibás startról:
Hivatalos start során 20mp. vagy ez alatti mértidő után a hivatalos startot MÉG EGYSZER MEG LEHET ISMÉTELNI.Tehát nem kell csak lehet.
A MÁSODIK MEGISMÉTELT HIVATALOS KISÉRLET-START EREDMÉNYÉT BE KELL IRNI AKKOR IS, HA EZ 20mp.-NÉL RÖVIDEBB IDŐT JELENT.
Ha nem él a versenyző a hibás start megismétlésével akkor az első startkisérlet eredménye lesz a mérvadó start idő és ezért kell rögtön az első hibás start eredményét is beirni, helyet hagyva az esetlege ismétlés idejének beirására.

Én tudom, hogy ezt igy irásból nem lehet " megjegyezni", de azért vagyunk ott a versenyen, hogy ezt mégegyszer elmondjuk a megnyítón-Brifingen és verseny közben is odafigyeljünk-SEGÍTSÜNK!

( Ezekután már CSAK repülni kellene a modelljeimnek, két éve nem voltak levegőben?!)

JÓ REPÜLÉST KIVÁN A RENDEZŐSÉG!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 02. - 9:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kérem " gy " barátunkat, hogy sziveskedjen még pontosítani a
hibás start kérdését.
Lehet nem pontosan irtam le?
Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 02. - 12:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tamásbá! köszönöm, felirtam. remélem pénteken sikerül időben elindulni, és akkor mindenképp meglátogatom Gábor bácsit, kíváncsi vagyok a gyűjteményre. remélem pénteken reptetni is tudok ott valahol.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 02. - 12:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
arról lehet tudni valamit, hogy a műszaki vizsgán hogy lesz a pontozás ?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 02. - 13:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Megnézik a:

-kidolgozást
-a nagygépes dokumentáció alapján a makett hűséget.
-egyébb a repülést elősegítő megoldásokat ( Pl. időzítő berendezés kidolgózása és müködése.)
-Milyen plusz megoldás van a modellen ami nehezítette a kidolgozást.
( kétmotoros, vizi úszós, behúzható futómű stb.)
-Általános benyomás a birók számára, nehézségi fokozat.
(pl. mélyfedelű,tolómotoros, sok feszítőkábeles Blériot gép, stb.)

EZ MOST 5 X 20 PONT = 100 PONT MAXIMUM

De a birónak lehetnek saját elképzelései, de a 100-pontot nem lépheti túl
összességében.
( Birónak csak jó fizikumú erős embereket válogatunk ki!)
(Nem szeretem a birókat!)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 02. - 14:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ok, köszönöm. tehát nincsenek fix pontok, amiből lehetne mazsolázni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 03. - 17:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nincs, tehát érdemes kétfedelű, kétmotoros vizigéppel indulni a versenyen!
( Egy ellenfélel kevesebb mondta egykoron Champi barátom még a rákosi gyakorlótéren úgy 1947-ben!)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 04. - 10:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A hibás start fogalmának a CO makett modellekre is követtésre kerülő szabályzata!
http://www.modellsport.hu/szabalyzatok/ ... repulo.pdf


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 04. - 10:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ha a kedves versenyző kollégák néhány szabályt az időmérés-hibás start fogalmából nem értenek kérem itt és még a verseny elött sziveskedjenek kérdezni.
Előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 07. - 6:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Mégegyszer bejártuk szerdán a repítő területet.
NAGYON LÉNYEGES, HOGY AZ ODAVEZETŐ ÚT MEG VAN CSINÁLVA IGY KÖNNYEN JÁRHATÓ!
A két repteret elválassza elektromos vezeték!!!
A SZÉLIRÁNYNAK MEGFELELŐEN A KÉT REPTÉR KÖZŰL A VÁLASZTÁST ÚGY TEGYÜK MEG -EZ FONTOS JAVASLAT - HOGY A VEZETÉK FELÉ NE MENJEN A MODELL. MIUTÁN AKKORA A TERÜLET IGY EZT MEG LEHET TENNI, KÖSZÖNÖM!
A fényképek:

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 08. - 20:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

A helyszín nagyon jónak tűnik remélem az idő is jó lesz és szuper
versenyt vívhatunk sok szép repítéssel.

Had mutassam be a nagyérdeműnek a versenyre szánt új madaram,
ami ma készült el:
(Különösen Heist Kolléga figyelmébe ajánlom, kösse fel az alsóneműt a
P-40 -je mert kemény légiharc lesz :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: )


Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6572388
Na mi ez? Nem nehéz megfejteni a talányt ez egy Messerschmitt Bf-109.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6572389

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6572390

Sajnos az alkamazott technológia nagyobb élethűséget nem enged meg,
viszont amit elvesztek az élethűségen az kamatozik máshol :twisted: :twisted:

Nézzük csak az adatokat:
Teljes hossz: 438 mm
Fesztáb : 590 mm
Szárnyfelület : 6,04 dm2
Motor : Garparin GM-120
Légcsavar: Modela 200/180-as
(most jön a lényeg :twisted: )
Repképes össztömeg : 45 gramm (!!)
Felületi terhelés : 7,4 g/dm2 :twisted: :twisted: :twisted:

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6572391

Ez azon ritka gépek közé tartozik, aminek a farkába kellett súlyt rakni
mert annyira orrnehéz volt. Merült mint a dobott kő. Aztán amikor kapott
a farokrészbe 3 gramm ólmot azonnal megtáltosodott, alig pötyögő
motorral szintben repül, és nagyon jól néz ki a levegőben. Ráadásul
ütésálló mert EPP-ből készült. Eszméletlen egy ketyere.

Sajnos ezzel a géppel nem én indulok a versenyen, hanem a fiam. El
is kél a friss erő, mert alapesetben tök egyenesen repül a gép, és
ki lehet majd futni utánna a világból.

Sajnos a motor gyengélkedik, trüsszög, fagy minden baja van, nem egy
mai gyerek. Ha valakinek lenne eladó GM-120-asa az érdekelne! Ha
nem jön össze a cseremotor akkor megpróbálok életet lehelni a
meglévőbe, mert amúgy ha megy a motor nagyon szépen repül a gép.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 08. - 21:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
akkor a nagyobb gépágyúkat szerelem be!!!
a koncepció egyébként tetszik. gondolom ez a styroman féle gép, amit mohunál is lehet kapni? majdnem vettem ma egyet én is a gyermeknek, de aztán (több mással együtt) egyszerűen elfelejtettem :)
sztem a törzset formára lehetne még csiholni, persze nem festés után. ráadásul az epp valamennyire hajlítgatható, így a kormányfelületek kialakítása is felesleges... mennyi ennek a fesztávja ?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 159 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség