SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Evans Volksplane VP-1 http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=3&t=196 |
Oldal: 7 / 9 |
Szerző: | sry [ 2009 ápr. 27. - 20:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Az új szárny ma megkapta a japánpapírját, most éppen szárad, mert vizes feszítéssel kezdek. Beépítettem egy kis high tech-et is a gépbe, a szárnytartó dúcokat eddig kis lemezfülek tartották a helyükön de ezek a durva leszállásokkor eltekeredtek, néha még ki is szakadtak. Az új szárnyon már egy egy pici 5x2x2 mm-es neobym mágnes van a szárnyba építve. Nagyon korrektül tartják a dúcokat, de nagyobb erőhatásra minden sérülés nélkül elengednek. Megvolt a motorkarbantartás is. Cserélni semmit nem kellett (szerencsére), csak takarítani, olajozni, beállítanivaló volt. Padon nagyon szépen ketyeg az erőgép, beállítottam egy 1 perc 20 másodperces futásra, remélem az új nagyobb felhajtóerejű szárnyaknak már elég lesz ez a vonóerő. Az előző szárnnyal ilyen motorfordulaton még nem repült a gép. Szóval alakul a ketyere. Holnap kapja az első réteg lakkot a szárny (remélem nem fog esni) aztán, majd jöhet a fényezés is, már megvan a szuper REVELL festék hozzá, csak a szórópisztolyom kellene megtalálni valahol üdv.:SRY |
Szerző: | user_262 [ 2009 ápr. 29. - 11:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
hogy fested? először nitro, és aztán fújás, gondolom ? |
Szerző: | sry [ 2009 ápr. 29. - 13:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
Először vászonfeszítőlakk, vagy 4-5 rétegben vékonyan, aztán szórópisztolyos fújás. A szóráshoz saját lakkjával higítva. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2010 ápr. 10. - 21:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Régi topic, nem vén topic! Mostanában keveset írok itt a fórumon, viszont annál többet vagyok a műhelyben. Készül az új Volksplane!! Mivel a tavalyi versenygyőztes CO2 motoros Evans Volksplane VP-1 világgá ment (szerencsére utolsó mért repítésén, így post-humus még nyerni tudott) kénytelen vagyok egy újat építeni. Ez lesz a harmadik komplett gép. Azért hangsúlyozom, hogy komplett gép, mert egyébként a negyedik törzs- szerkezet (az első nem volt megfelelő), és a nem is tudom hanyadik szárnyverzió. Mivel ez állandóan változik. Mindíg javul kicsit. Az előző verzió is nagyon jó volt már, de ez az új....... nos ez mégjobb lesz. A nagy kérdés az új gép szinezése! Nem akarok még egy zöld-homokszín gépet! Igaz nagyon szép volt így, de ez elment világgá, így maradjon meg emléknek. Két jelöltem van: 1.) Ez a mustársárga-fekete Ír építésű darab. Ez volt ez első experimental gép Írországban annó: 2.) A másik ez a svájci gép. Nem olyan színes, viszont nagyon elegáns: Lehet szavazni ha van kedvetek! A gép a jövőhét végére készen lesz és akkor kezdeném festeni. üdv.: SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 ápr. 11. - 7:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
Végre valaki " modellezik " IS! Gratulálunk és a sárgát látni a legjobban. |
Szerző: | sry [ 2010 ápr. 11. - 19:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
antikos írta: Végre valaki " modellezik " IS! Gratulálunk és a sárgát látni a legjobban. Köszönöm Antikos Kolléga, akkor eddig Sárga : Fehér = 1 : 0. De, hogy ne csak a szám járjon (pontosabban az újjaim a billentyűzeten) http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10727875 Így áll az új Volksplane. Kész a törzskoporsó és a szárny is elkészült. Új a szárnyközép megoldása, és a szárnyvégek kialakítása is. Növeltem az állásszöget is. http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10727878 Mivel a zöld-homokszín géppel a pilótája is világgá ment kellett szobrászkodnom egy új pilótát is. Az előzőt Jocó-nak hívták ennek még nem adtam nevet, de ami késik nem múlik.....amúgy is csak feje van még, az is rózsaszín üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2010 ápr. 19. - 22:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! A kérdés eldőlt a gép sárga-fekete lesz, már a szükséges festékeket is megvettem. Alakul a masina: http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10821000 Mint látható a gép szerkezetkész...a háttérben a monitoromon a végcélt jelentő főkivitel látható. http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10820998 Ebben aztán van minden. Mágneses rögzítésű támasztódúcok, biztonsági becsukló főfutó, jó kis Benedek szelvény 1 mm-es balsából stb ....... Bevetettem minden trükköt és építési megoldást. Már csak bevonni és dekorálni kell a masinát....na meg egy motor sem ártana be. Na de ami a lényeg: http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10820997 Legutóbb Czifra Főbíró Úr megrótt, hogy igazán csinálhattam volna egy motorimitációt a gépemre. Hát most e témában is belecsaptam a lecsóba. Vagy 3 órát szórakoztam a motorimitációval, de a végén csak kész lett http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10821001 Ez egy Volkswagen 4 hengeres boxer egyik fele, konkréten a Limbach cég repülőgépekhez készített átalakított verziója. http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10821003 A kipufogó alakja is elég sajátos, de a kiválasztott sárga-fekete gépen így oldották ezt meg, így a modellen is ilyen lesz. A hengerek hűtőbordáinak imitációja okozta a legnagyobb fejtörést (az egész motorimitáció csak 14 mm, így a hűtőbordák igen picik) de ezt is sikerült megoldani. Üdv.: SRY |
Szerző: | user_361 [ 2010 ápr. 20. - 13:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv mindenkinek.aaszerintem ez igazi Tetemrehivás. De azért jó látni,hogy nemcsak én dolgozom olyan sokat. Gratul SRY mesternek.hörbi. :FS: :FS: |
Szerző: | sry [ 2010 máj. 29. - 22:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Minden gáncs , özönvíz, elázott-, megpenészedett alapanyag ellenére csak elkészült az Evans Volksplane VP-1 legújjabb példánya. Az előző két gép a (G-BDAH és G-BKFI) Angol felségjelű főkivitelek alapján készült, most sem mentem messzebb, csak átugrottam a csatorna túlsó oldalára. Most 10 emberből 9 és fél a La Manche csatornára gondol és egy Francia gépet feltételez, pedig van ám ott másik csatorna is, jelesül az Ír csatorna (vagy Ír tenger, vagy Északi Csatorna, kinek hogy tetszik), hát most ezen a az Ír CSatornán ugrunk át a szomszédban és az új gép főkiviteléül az első Ír Experimental repülőgép a EI-AYY felségjelű gépmadarat választottam: http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/11254645 http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254651 És ha sikerült megbarátkozni a főkivitel furcsa sárga-fekete festésével, akkor lássuk a modellt: http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254653 http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254657 http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254661 http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254659 Szerintem hasonlít a főkivitelre A pilótának még nincs neve, erre lehet javaslatokat tenni. Az alőző két Volksplane VP-1 pilótát Jócónak, és Józsinak hívták, ... .. . |
Szerző: | sry [ 2010 máj. 29. - 22:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... A szárny elég vékony és csavarodásra hajlamos, főleg ebben a nedves, nyirkos időben, ami már egy hónapja tart. Ezért készítettem egy szárny tároló és szállító alkalmatosságot. Ez a már ismert táblásított zöld habból készült, melegragasztásos eljárással. Vannak, akik komlett modelleket építenek így, biztos jó arra is, de nekem megteszi szány-szállító keretnek is. http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254656 A szállítósablonra rá van gumigyűrűzve a szárny. A sablon nagyon könnyű mered, és mivel műanyag, nem fog deformálódni a nedvességtől. http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254654 A kellő mechanikai szilárdságot egy alépítmény biztosítja. A látszat ellenére ez egy igen egyszerű valami, kb. 15 perc alatt elkészíthető. Tovább tartott kitalálni, mint megcsinálni. Most már nyugodtan szállíthatom a szárnyat. Sem a mechanikai sérülésektől, sem az elcsavarodástól nem kell tartanom. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2010 jún. 04. - 19:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
!! FIGYELEM !! A 2010. június 6.-ára meghírdetett CO2 motoros makettmodell verseny technikai és egészségügyi okok miatt ELMARAD ! A versenyrendezőség mindenki megértését és szíves elnézését kéri! A verseny pótló időpontjáról a rendezőség a későbbiakben ad tájékoztatást! Gyapjúmosó Aerókör Rendezőség. |
Szerző: | user_558 [ 2011 jan. 20. - 21:17 ] |
Hozzászólás témája: | Tervrazjz |
Kedves Sry! Szeretném megépíteni a modellt. Már van hozzá motor is. (BH-88) Eltudná nekem küldeni a rajzokat pdf formátumban? Ha lehet a a legfrisebb verziót ami a Benedek szelvénnyel építette, a legjobban repül. (A feket sárga modell.) A legjobb az lenne ha ki lennének rajzolva a bordák mert nem tudok bordát szerkeszteni. A könnyű futókerekeket hogyan csinálta? Nem szeretnék versenyezni a modellel néha kijárnék vele repíteni. E-mail címem: baloghbence96@gmail.com Előre is köszönöm a segítségét! Üdv: Bence |
Szerző: | sry [ 2011 jan. 21. - 22:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Bence! Természetesen elküldöm a rajzokat, csak egy kis időt kérek, mert ezeket nem "közhasznú" rajzoknak szántam, és így CAD-ban vannak, minden egy kupacban. Pillanatnyilag jobban hasinlít az őskáoszra, mint egy normális tervrajzkészletre. A rajzokon minden egyes alkatrész ki van rajzolva, csak oldószeres eljárással rá kell másolni a balsa-lapra és már mehet is a munka. A szárnyszelvények is ki vannak szerkesztve. engem nem zavar ha versenyzel a modellel, sőt kifejezetten szoktam örülni, ha egy versenyen, rendezvényen a "saját" modelljeimmel találkozom. Annak meg mgjobban örülök, ha jobb eredményt érnek el vele, mint én Mivel ez valahol az én sikerem is, ha csak közvetetten is. A könnyű futókerék egy hosszú kísérletezés eredménye. A mostani verzió egy fekete EPP lapból ban kivágva (persze lehet fehérből is és befesteni alkoholos filccel) A lényeg , hogy egy vékony műanyag cső (praktikusan fültisztító pálcika) van beragasztva tengelycsapágynak. Ha terhelést is visel a kerék (A CO2 motoros model nem száll fel kerékről és a leszálláskor is csak "letottyan", így ezeken a kerék csak "dísz" ) akkor az EPP korongra fel kell ragasztani két oldalt egy-egy a kerék átmérőjének 2/3-ad átmérőjű vékony műanyag korongot. Üdv.: SRY |
Szerző: | user_558 [ 2011 jan. 22. - 9:08 ] |
Hozzászólás témája: | Tervek |
Köszönöm a segítséget! Nem szeretnék versenyezni a modellel. Félek attól, hogy elveszhet mert nincs benne időzítés. Nem is lenne teljesen azonos a nagygéppel. Pl:. a szárnytartó dúcokat elhagynám. Pilóta sem ülne benne. Valahogy kitalálom majd, hogy legyen benne időzítés így már nyugodtab leszek. Az biztos, hogy a csillapító fog felbillenni 45 fokra. És itt az a probléma, hogy a törzs közepében van a csillapító. Ezt lehet, hogy a törzs tetejére raknám és máris változna a gép scale jellege. Nem tudom, hogy hatásos-e ha egy nagyobb mozgórész lesz rajta és az tér ki 45 fokban. A másik kérdésem az lenne, hogy miből csinálta a szélvédőt? |
Oldal: 7 / 9 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |