SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 01. - 16:00

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 240 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 10. - 9:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ami a sulyt illeti, lehet sporolni ertekes grammokat a nalunk kevesbe elterjedt Mylar-japanpapir ketretegu boritassal, leven hogy a mylar konnyebb mint a vaszonfeszito lakk. Igaz, kulfoldrol kell rendelni, de nem draga. A legvekonyabb, fel mikronos valtozat a tuti. Errol is van egy leiras a neten: http://www.newg.info/tissue_mylar.html


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 10. - 9:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
JÓ VOLNA VALAKI A LÉNYEGET " LEFORDÍTANÁ " ÉS ELMONDANÁ ERRŐL A BEVONÓRÓL.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 10. - 11:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ha lesz időm és nincs más vállalkozó nekiesek. röviden: vékony mylar film, ami nem légáteresztő, de nem is nagyon erősíti a szerkezetet. olyasmi, mint a bevonófólia, csak nagyon vékony. erre kevés lakkal bevonópapírt kell ragasztani, ami így színez és erősít is. és a végén az egész könnyebb, mintha a lakkréteggel tettük volna nem légáteresztővé a papírt.

de kezdőnek jobb lenne a japánpapír+lakk, szerintem!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 10. - 12:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Mylar-t nagyon hasonlóan kell felragasztani, mint mondjuk az Oracovert. Annyi a fő különbség, hogy mivel nincs ragasztós oldala, ezért a faanyagot kell először finoman bekenni, majd lecsiszolni, és végül erre felragasztani a Mylart, majd ugyanúgy vasaljuk, mint a többi fóliát.

És valóban, a lényeg az, hogy sokkal kevesebb lakk kell.

Nekem van Mylarom otthon, ki is próbáltam, nem annyira nehéz, bár lehet, hogy kezdőknek tényleg egyszerűbb a "hagyományos" borítás, viszont ez gyorsabb és kevesebb benne a büdös (nitrolakkois) rész. A fő nehézséget a Mylar adja, mert borzasztóan vékony, ezért eléggé figyelni kell mind a vágásnál, mind a felhasználásnál. Kicsit olyasmi, mint a zárttéris borítások, bár az még sokkal vékonyabb, és a Mylar nem folyékony :)

Tamásbának és a többi rutinos modellezőnek valószínűleg nem okozna nehézséget.
Amúgy én angliából rendeltem, a szállítás valami 1200 ft volt, egy tekercs Mylar meg kábé ugyanennyi. Van belőle ezüstös (alumínium borítású) és átlátszó, ha papírral fedjük, teljesen megfelel az átlátszó.
Az ezüst változat peanut gépekhez jó például.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 10. - 14:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon köszönjük!
Az antikmodellezők már most csinálnak nálunk hasonlót, folpakkal borítanak először alá pálmatex ragasztót tesznek.
Vasalják és feszítik hajszárítóval. Majd japánpapirral vizes alappal bevonják a fóliát. Majd valami védőlakkot tesznek rá.
A Budapesti klubban majd pontosan megkérdezem ezt a bevonási technológiát.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 10. - 16:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Nagyon köszönjük!
Az antikmodellezők már most csinálnak nálunk hasonlót, folpakkal borítanak először alá pálmatex ragasztót tesznek.
Vasalják és feszítik hajszárítóval. Majd japánpapirral vizes alappal bevonják a fóliát. Majd valami védőlakkot tesznek rá.
A Budapesti klubban majd pontosan megkérdezem ezt a bevonási technológiát.




Igen, ez nagyon hasonló, csak a Mylar keményebb és sokkal vékonyabb, könnyebb. Viszont persze drágább is. Peanut-okhoz meg CO2-höz szerintem a folpack nagyon vastag, antik modellhez viszont tökéletes.

Ami viszont lényeges: az a bizonyos vizes alap. Itt is ugyanezt a vizes alappal való bevonást kell megtenni, úgyhogy erről igazán jó lenne, ha valaki részletesen tudna írni! Szerintem ez a legkevésbé jól érthető az egészben: hogy marad a papír a Mylaron/folpackon?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 10. - 18:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Attila!
Kaphatnék abból a scannból én is?



A csűrőket imitáljam csak? Nem kell mozgathatóra építeni?








Nem! Nem! Megépíteni én szeretném:-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 10. - 20:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na ez jó kérdés. Én mostanában már minden esetben rendesen
mozgathatóra építem a csűrőket a CO2 modellen. Nagyon jó használatot
tesz motorbeépítési hibánál, vagy asszimmetria hibánál. Mire rendesen
be van állítva a gép, addigra a csűrők visszakerülnek 0 fokra, de
nem kevés bosszúságtól, töréstől mentettek eddig meg a rendesen
kiépített csűrők.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 10. - 21:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Árpád: persze, kaphatsz (ha hozzájutok :) )


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 11. - 9:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Amellett, hogy a csürő állítható lehet, nagyon lényeges, hogy a motorhoz jól hozzá lehessen férni a beállítás-berepülés időszakában.
Alátétel, lehessen állítani a le és oldalhuzatást!

Miért? A modell repülésének kezdeti időszakában a startnál még a sebesség nagyon alacsony és a kormányok - valamennyi - " nem fognak "! Ez igazi nagy pepülőgépnél is probléma és elővigyázatosságot igényel a repgép vezetésében a startnál-leszállásnál.
Megint csak megemlítem, van olyan modellező aki " befalazza " a motort a modellben igy lehetettlen állítani, vagy csak " a gyémánt csiszolásban "alkalmazott különleges kéztechnikával-ügyességgel lehet a motorhoz hozzáférni, több órás időráfordítással.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 11. - 19:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Amellett, hogy a csürő állítható lehet, nagyon lényeges, hogy a motorhoz jól hozzá lehessen férni a beállítás-berepülés időszakában.
Alátétel, lehessen állítani a le és oldalhuzatást!

Miért? A modell repülésének kezdeti időszakában a startnál még a sebesség nagyon alacsony és a kormányok - valamennyi - " nem fognak "! Ez igazi nagy pepülőgépnél is probléma és elővigyázatosságot igényel a repgép vezetésében a startnál-leszállásnál.
Megint csak megemlítem, van olyan modellező aki " befalazza " a motort a modellben igy lehetettlen állítani, vagy csak " a gyémánt csiszolásban "alkalmazott különleges kéztechnikával-ügyességgel lehet a motorhoz hozzáférni, több órás időráfordítással.



A modell hosszát úgy osztom, hogy a motor burkolat alatt legyen, amit a motor beállítása után lehet felfogatni a gépre. A nyomószerszámot már csinálom. Már csak a motor burkolat rögzítésén töröm a fejem.
Az orrkúpot is hozzáadom a modell hosszához.


Orosházán tud valaki modellboltról? Holnap megyek oda és még időm is lesz körbenézni a városban.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 12. - 10:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Lehet valami öntapadó megoldás is.
Én cellusszal rögzítem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 14:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Árpád írta:

Orosházán tud valaki modellboltról? Holnap megyek oda és még időm is lesz körbenézni a városban.


Azt nem tudok, de modellező klub van, a telefonszámuk: 30/9550248 . lehet, hogy ők tudják, hogy van-e szaküzlet, és ha igen, hol?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 17:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
molnar attilla írta:

Azt nem tudok, de modellező klub van, a telefonszámuk: 30/9550248 . lehet, hogy ők tudják, hogy van-e szaküzlet, és ha igen, hol?



Köszönöm!

Szám elmentve!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 21:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hozzá láttam a repülő szárnyának megrajzolásához. 730mm a fesztáv. 144mm a borda hosszúsága kicsit nagynak találom, bár nyomdában lett arányosan felnagyítva mégis vannak kételyeim.

Lemértem a felső rajzot 605mm a gép törzsének hossza, a függőleges vezérsíktól az orrkúpig. Az alsó képen 615 mm.
A szárny fesztávolsága, a középső rajzon 720mm, az alsó rajzon 730.

Ne foglalkozzak ezzel, vagy arányosan, képenként nagyítsam ki, úgy hogy a törzs és a szárny fesztávolságának a méretei megegyezzenek?

Ma színeztem japánpapírt. X-COLOR univerzális színező pasztával. Paszta, víz, papír. Az eredmény csodálatos
Íme a választottam. Nem tud valaki róla még pár képet?

Kép

Hogyan lenne jó festeni? Mert a japánpapírt ha beszíneztem pirosra akkor a fehér csíkok csak festéssel kerülhetnek a helyükre. De hogyan, mivel? Modellfesték, festékszóró? Nem lesz nagyon nehéz a modell? A nitrolakkot színezhetem?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 240 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség