Kedves Bence!
Levélben válaszoltam. Az ott javasolt tartalék alkatrészekhez célszerű rendelni még szelep ülést, hozzá golyót, ugyan csak szelep ülést és golyót a tőltőcsonkhoz és a töltő készülékhez. O-gyűrűt célszerű Pista bácsitól rendelni, mert óriási minőségi és méret szórás van. Ő igyekszik jó minőségűt -minimum feltétel az olaj és savállóság- és ami lényeges méretpontos -ezért válogatja- O-gyűrűket kiválasztani. A CO2 motor egy nagyon érzékeny finommechanikai szerkezet. csak tiszta finom műszer olajat használjál kenésre. A kopó O-gyűrűből és az alumínium henger faláról fekete színű lepedék képződik, ami elég ijesztően néz ki. Ezt azonban az olajjal a motor szépen ki is köpködi. Egyébként az olaj nem árt a motornak. A légcsavar felfogató csavart nem kell olajozni, sőt jó ha száraz, ugyan is szelep átengedéskor a motor "visszavághat" ami a légcsavar letekeredésével szokott járni. Az olajos csavar ebben csak segít. Amúgy is egy idő után olajos lesz minden. Én minden start előtt cseppentek egy kis olajat a kenési helyekre, majd jó párszor átforgatom légcsavarról a motort. Ahogy említettem a fölösleget kiköpi. Ha egy kicsit kopott az O-gyűrű, akkor pedig tömít az olaj. Benzinben csak akkor mosom ki a motort, ha por, föld kerül bele. Ilyen állapotban tilos forgatni. A szelep karbantartására kitűnő Antkos módszre. Én ezt azzal fokozom, hogy a kis balsa tuskóra japán papírt tekerek. Ez igen finoman csiszol. A tartály levétele és kimosása igen fontos. A CO2 koszos gáz. A kitermelése, tárolása, szállítása során sok rozsda kerül bele. Hiába a szűrű a töltőfejen, még is jut be a tartályba, és a szelep alá. Ha a golyó a műanyagba bele préseli a rozsda szemcsét, akkor általában menthetetlen , cserélni kell. Ez természetesen elő fordul a töltő csonk és a töltőfej szelepénél is. Ha szétszeded a motort, akkor egy kellő méretű doboz felett tegyed. Erre jó az, amelyikben a motor volt. Ez a garancia rá, hogy minden alkatrésze -főképp a nehezen beszerezhető szelep golyó- nem esik le. Fölöslegesen nem kell szét-összerakni a motort, mert a henger-forgattyúsház menete kopik, a dugattyú O-gyűrűje könnyen megsérül, és akaratlanul is szennyeződést viszünk oda ahová nem kellene. A CO2 motornál a kompresszió nem értelmezhető, ha jól le van kenve, és durrogás nélkül működik, a szelepe nem fúj át, jól lezár, akkor jó. A gyenge pont az O-gyűrű. Van úgy, hogy egy verseny évadot kibír, van, hogy egy indítást sem. No ilyenkor nem kell csüggedni. Ha a motor valamilyen okból lefagy, akkor nem kell erőltetni az átforgatást, A tartályból el kell engedni a gázt, és meg kell keresni a hiba okát. Többnyire tömítetlenség, szelep hiba az oka.
|