SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 18. - 19:12

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: BH - 88 "BOTOND"
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 13. - 11:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt modellező társak!

Elkezdtem tavaly ősszel F1K kategóriával foglalkozni. A modellel minden rendben. Rendeltem Hársfalvi Istvántól egy motort és egy töltőfejet. (BH - 88)
Előző szombaton lejött Bádovszki László a klubba és megmutatta a motor szétszerelését. A szétszerelést és az összerakást értem de Hársfalvi István azt írta, hogy a motort 15-20 indításonként szét kell szedni és benzinbe áztatni. Bádovszki László azt ajánlotta, hogy egy ronggyal takarítsam a tankot és a hengert és minden menetre tegyek egy csepp műszerolajat és a dugattyúra is. (Meg a gömbcsuklóra többi helyre ahova kell.)
Melyik tisztítási módot alkalmazzam?
Ha Hársfalvi Istvánét választom jó a petróleum is benzin helyett?
A motort szétszedve áztassam?
A dugattyút O gyűrűt szelepülést is tegyem benzinbe?
A másik kérdésem: A dugattyún van egy kicsi O gyűrű. Annak nem tudom a méretét. Azt honnan tudom hogy az O gyűrű a dugattyún cserére szorul?
Szelepülést, szelepgolyót, légcsavart csak Hársfalvi Istvántól tudok rendelni? (Akit érdekel Budapesten van O gyűrűket forgalmazó bolt:
"O" ring KFT
http://www.oring.hu/ )
A légcsavart felfogató csavar menetét kell olajozni?
A motorral jelenleg minden rendben van nem ereszt sehol mindenkinek ajánlom a motort aki kezdő és F1K-val szeretne foglalkozni a motor egyszerűsége miatt. Repült vele a modell is simán kirepülte a két percet és az időzítés hozta le. (Én a szárnyat billentem fel.) Jelenleg egy modellem és motorom van de a következő modellem is F1K lesz BH-88 motorral.
Tudtok ajánlani F1K modellt. Ami most van az Hársfalvi István Kele nevű modellje építőcsomagból de a klubban elfogytak a Kele építőcsomagok.
Előre köszönöm a segítséget Bence. [/b]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 13. - 11:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
képek a motorról és a modellről

Kép
Kép
Kép
Kép


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára user_558 2010 márc. 14. - 14:33-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 13. - 11:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Megpróbálok sorban válaszolni a kérdéseidre:
Nem szükséges a túlzott olajozás.
A verseny elött be kell indítani a motort, hogy a felesleges olaj a
kipuffogon kimenjen.
Egy verseny szezonban a JÓL BEÁLLÍTOTT motort nem szabad szétszedni.
A gumi " O " gyürüt a kompresszió megszünése a motor teljesítményének csökkenése után kell cserélni.
Amig jól megy a motor nem kell " hozzányúlni"!
A gumi " O " gyürű méretét Badovszki, vagy Hársfalvi megmondja
telefonon lehet kérdezni.
A motor tisztitásához inkább petróleumot lehet használni.
ÉN MÉG SOHA NEM TISZTITOTTAM KI EGYIK MOTOROMAT SEM az eltelt
negyven éves CO-zás során.
AMI JÓL MEGY NEM SZABAD TOVÁBB PISZKÁLNI HOZZÁNYÚLNI!
a SZELEP ÜLLÉST ÉN BALSA FÁVAL CSISZOLOM FEL ÉS TÁVOLÍTOM EL A SZENNYEZŐDÉST.
Erre sokszor sorkerűlhet!
A tartályt" belűlröl" deszkalaphoz kopogtattva az oxidációtól meg lehet tisztítani.
Remélem mindent megválaszóltam, ha nem még kérdezzél.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 13. - 11:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon szép a modelled és gratulálunk!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 13. - 11:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Antikos
köszönöm a segítséget.
a motorhoz tartozó szelepülést golyókat és légcsavart csak hársfalvitól tudok rendelni?
a légcsavart felfogató csavart kell olajozni?
bádovszki lászló azt ajánlotta hogyha hosszabb ideig nem veszem elő a motort akkor kitisztítva tegyem el.
írtad hogy a motorból a felesleges műszerolajat verseny előtti járatással távolítsam el. ezt hogyan tudom ellenőrizni, hogy megfelelő volt az olaj eltávolítása? hány indítást érdemes csinálni?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 13. - 11:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Antikos
most nézem a motort és a kompresszió néha kihagy aztán megint jó
cseréljem az O gyűrűt?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 13. - 13:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nem hanem légyszives egy 15 percet belejáratni ugy kétszeri-háromszori olajozással!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 13. - 14:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Antikos köszönöm a segítséget


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 13. - 14:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. itt miközöttünk!

F1K ügyben keresd GYR Kollégát, ő biztosan tud segíteni! Ebben a
kategóriában versenyeznek a gyerekei, meg a szakkörösei.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: BH88
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 14. - 7:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T. Antikos

Én nem egészen értek egyet a CO2 motor kezelési tanácsaiddal, mi mendén egész másképpen tartjuk karban motorainkat, szerintem bence halgasson meg több véleményt is.

maximális tisztelettel, Gitye Gábor Mendéről


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Co2
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 14. - 7:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T. Gitye Gábor!
Ti, hogy tartjátok karban a motort?
A légcsavart felfogató apacsavart kell olajozni?
Ha hosszabb ideig nem veszem elő a motort akkor kitisztítva tegyem el?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 14. - 8:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Teljesen azonosulok Gáborral és én is szeretném látni-hallani
a Ti módszereiteket.
Ebből majd más is tanúlhat.
Nekem a BH motorral nincs sok tapasztalatom én a régi MODELA
motor üzemeltetésére tudok elsősorban hagyatkozni.
Előre is köszönöm a segítséget az " Új " motorral kapcolatban!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 14. - 8:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

T. Bence, ismered a Modellező Web-Köbyvtáram?
http://users.atw.hu/sry/konyvt.htm

Vannak benne a témában vonatkozó cikkek is:
http://users.atw.hu/sry/cikk04.htm
http://users.atw.hu/sry/cikk300.htm
http://users.atw.hu/sry/cikk02.htm
http://users.atw.hu/sry/cikk03.htm

MIZOOO Kollégát meg kérném, hogy ossza meg velünk az Ő
módszerüket, mert ez a CO2 motor igen rakoncátlan egy kiscsikó tud
lenni, amikor olyanja van, és minden információ jól jön a kordában-
és karban-tartárásra.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: BH88
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 14. - 9:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én idén leálltam a CO2 vel, de Dékány Zsolti folyamatosan Dolgozik a legjobb BH88 karbantartáson. Sajnos Pista bá néha nem a legmegfelelőbb anyagokból készítteti a motor alkatrészeit, próbálja a legjobb anyagokat felhasználni de vannak rossz szériás szelepülések stb. Érdemes vele folyamatosan tartani a kapcsolatot! Zsoltit meg fogom kérni írja le a tapasztalatait, mert évek óta küzd a BH88-akkal. Amik egyébként nagyon jó motorok, főképp, hogy mást nem is nagyon lehet kapni :D...
Amúgy Zsolti rendszeresen cseréli a dugattyú O gyűrűket és a szelepüléseket is ezzel éri el a folyamatos jó teljesítményt.
Való igaz, hogy ha jól be van járatva egy motor és a teljesítménye is OK. Akkor nem kell bolygatni, szerintem illik versenyenként kitisztítani, és pár startonként olajozni.

Üdv, Mizooo


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: co2
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 14. - 14:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SRY: csak a Modellező iskola VI. nem olvastam. nagyon hasznos a könyvtár.
nincs valakinek F1K tervrajza?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség