SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
BH - 88 "BOTOND" http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=3&t=1210 |
Oldal: 2 / 2 |
Szerző: | user_18 [ 2010 márc. 14. - 21:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Bence! Levélben válaszoltam. Az ott javasolt tartalék alkatrészekhez célszerű rendelni még szelep ülést, hozzá golyót, ugyan csak szelep ülést és golyót a tőltőcsonkhoz és a töltő készülékhez. O-gyűrűt célszerű Pista bácsitól rendelni, mert óriási minőségi és méret szórás van. Ő igyekszik jó minőségűt -minimum feltétel az olaj és savállóság- és ami lényeges méretpontos -ezért válogatja- O-gyűrűket kiválasztani. A CO2 motor egy nagyon érzékeny finommechanikai szerkezet. csak tiszta finom műszer olajat használjál kenésre. A kopó O-gyűrűből és az alumínium henger faláról fekete színű lepedék képződik, ami elég ijesztően néz ki. Ezt azonban az olajjal a motor szépen ki is köpködi. Egyébként az olaj nem árt a motornak. A légcsavar felfogató csavart nem kell olajozni, sőt jó ha száraz, ugyan is szelep átengedéskor a motor "visszavághat" ami a légcsavar letekeredésével szokott járni. Az olajos csavar ebben csak segít. Amúgy is egy idő után olajos lesz minden. Én minden start előtt cseppentek egy kis olajat a kenési helyekre, majd jó párszor átforgatom légcsavarról a motort. Ahogy említettem a fölösleget kiköpi. Ha egy kicsit kopott az O-gyűrű, akkor pedig tömít az olaj. Benzinben csak akkor mosom ki a motort, ha por, föld kerül bele. Ilyen állapotban tilos forgatni. A szelep karbantartására kitűnő Antkos módszre. Én ezt azzal fokozom, hogy a kis balsa tuskóra japán papírt tekerek. Ez igen finoman csiszol. A tartály levétele és kimosása igen fontos. A CO2 koszos gáz. A kitermelése, tárolása, szállítása során sok rozsda kerül bele. Hiába a szűrű a töltőfejen, még is jut be a tartályba, és a szelep alá. Ha a golyó a műanyagba bele préseli a rozsda szemcsét, akkor általában menthetetlen , cserélni kell. Ez természetesen elő fordul a töltő csonk és a töltőfej szelepénél is. Ha szétszeded a motort, akkor egy kellő méretű doboz felett tegyed. Erre jó az, amelyikben a motor volt. Ez a garancia rá, hogy minden alkatrésze -főképp a nehezen beszerezhető szelep golyó- nem esik le. Fölöslegesen nem kell szét-összerakni a motort, mert a henger-forgattyúsház menete kopik, a dugattyú O-gyűrűje könnyen megsérül, és akaratlanul is szennyeződést viszünk oda ahová nem kellene. A CO2 motornál a kompresszió nem értelmezhető, ha jól le van kenve, és durrogás nélkül működik, a szelepe nem fúj át, jól lezár, akkor jó. A gyenge pont az O-gyűrű. Van úgy, hogy egy verseny évadot kibír, van, hogy egy indítást sem. No ilyenkor nem kell csüggedni. Ha a motor valamilyen okból lefagy, akkor nem kell erőltetni az átforgatást, A tartályból el kell engedni a gázt, és meg kell keresni a hiba okát. Többnyire tömítetlenség, szelep hiba az oka. |
Szerző: | user_558 [ 2010 márc. 14. - 21:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm a segítséget |
Szerző: | user_558 [ 2010 ápr. 08. - 18:40 ] |
Hozzászólás témája: | kép |
Ma megvolt a berepítés. A modell nagyon jól repült. Képek a repítésről: [/i] |
Szerző: | user_558 [ 2010 ápr. 08. - 19:54 ] |
Hozzászólás témája: | co2 |
A berepítésről tettem fel videót: http://www.youtube.com/watch?v=EFAO184XCIw Szombaton verseny lesz Tasson. Kitisztítottam a motort úgy ahogy Bádovszki László javasolta. Bátyámmal kimentünk a reptére. Ő videózott és fényképezett én pedig repítettem. A modell jól repült. Beállítottam a motor fordulatát pont viszi a modellt. Ha kisebb a fordulat akkor már leül a fűben. A versenyen F1H modellel is indulok. A Kelét csak akkor veszem elő ha nem lesz nagy a szél mert 2 versenyen indulok egyszerre. A diákolimpián F1H és F1K-ban, Budapest bajnokságon F1H-ban. Az A1-es modellek be vannak állítva fel is tudom húzni de a leoldáson még finomítanom kell. |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 ápr. 09. - 6:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagyon szép a modelled és nagyon jók a fényképek GRATULÁLUNK és jó versenyt kivánunk. |
Szerző: | user_18 [ 2010 ápr. 09. - 7:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Bence! Gratulálok a sikeres berepítéshez. A versenyen azt tartsad szem előtt, hogy jó minőségű, biztosan égő,- gondolom, hogy ilyen a klubban akad- és garantáltan meggyújtott gyújtózsinórral engedjed el a modellt, mert kellemetlen meglepetéseket tud okozni. Ez az F1-H-ra is vonatkozik. |
Szerző: | sry [ 2010 ápr. 09. - 9:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagy-nagy gratuláció BENCE-nek! Mindíg jó érzés ha egy újjabb modellező lép a CO2 motoros modellek igen rögös, de annál szebb útjára! Sok sikert a versenyhez. Szerezz be minél több hasznos, és jó versenytapasztaltot. Üdv.: SRY |
Szerző: | user_558 [ 2010 ápr. 09. - 12:40 ] |
Hozzászólás témája: | co2 |
Egyszer már veszett el e miatt A1-es modellem. Nem raktam bele gyújtózsinórt úgyse megy el. Sajnos elment. Ezután az eset után megtanultam, hogy mindig kell időzíteni a modellt. A1-hez órát használok F1K-hoz pedig gyújtózsinórt. |
Szerző: | user_558 [ 2010 ápr. 09. - 20:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az jelenthet gondot, hogy berepítésnél alig töltöttem meg a tartályt, versenyen teljesen megtöltöm akkor emelkedni fog a fordulat a nagyobb nyomás miatt? |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 ápr. 10. - 6:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nem csak hosszabb ideig fog müködni a motor! A hűtés és teljes töltés után nagyon gyorsan el kell startolni! Ezért valaki segítő legyen készen az időzítő meggyujtására. |
Szerző: | user_558 [ 2010 ápr. 10. - 18:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sajnos ma elmaradt a verseny az erős szél miatt. Találkoztam Tasson Bádovszki Lászlóval aki elmagyarázta a dolgokat. |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 ápr. 11. - 7:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ok! |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 ápr. 11. - 7:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ok! |
Oldal: 2 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |