SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 23. - 14:34

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 43 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 20. - 5:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Köszönöm kedves Szilárdka!
De ha tényleg csak virtuális modellező lennék szégyelném magamat.

De még most is 78-éves koromban járok repülőzni és hajózni is.
Nincs autóm igy versenyekre nehezen tudnék elmenni.
Ettől függetlenül még az elmult évben is voltam hajómodell versenyen.

A lényeg!
Jó volna valamikor CO-t repíteni közösen és ebbe beszállna sry Mester is
biztosan.
Jó időben Monoron és Mátyásföldön is azért még lehetne CO-t repíteni.

Üdvözlettel

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 20. - 12:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Majd, elnézek a reptér felé és csinálok képeket, ha bent lesznek a gépek. Van olyan részlet, ami kifejezetten érdekel? A kereket miből csináltad? A futófelület bordázatát hogy készítetted?
Tamásbá!
Azt szokták mondani, hogy azt is nézni kell, hogy ki mondja! :roll: Én nem ismerem se az előzményeket, se az illetőt, de egy biztos, ha ilyeneket mond, lehet akármilyen modellező, emberségből megbukott. Én sem értem, miért kell egymást bántani. Legalább itt ne! Ha valakinek nem tetszik valami, kultúráltan meg lehet beszélni, nem lekorholni a másikat. Egyébként nagyon sok információt, képet, videót meg sem találtam volna(időhiány, egyebek), ha nincs a "virtuális modellező". Úgyhogy részemről várom a további "virtuális információkat". Tamásbá nélkül egy kicsit szürkébb lenne a fórum (remélem nem bántottam meg senkit :lol: ).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 20. - 15:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Köszönöm!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 21. - 13:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ranti írta:
Majd, elnézek a reptér felé és csinálok képeket, ha bent lesznek a gépek. Van olyan részlet, ami kifejezetten érdekel? A kereket miből csináltad? A futófelület bordázatát hogy készítetted?

.........


Üdvözlet!

A hasáról nem nagyon találtam képet, bár így hogy már készen van ezen már sokat nem is tudnék változtatni. Minden esetre képek mindig jól jönnek.
Kerékkel kapcsolatban: Rózsaszín habból csináltam, majd festettem. A kereket felragasztottam egy bambusz pálcikára. Befogattam egy marógépbe, először formára csiszoltam. Majd egy vékony marófejjel aminek gömb a vége, csináltam bele a bordázatot.

Üdv.: Szilárd!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 21. - 13:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A tegnapi nap ismét repült a kicsike. Sajnos nincs most hepiend. Nagyon nem akarja az igazságot, mindig lefordul balra. Most egy kicsit tanácstalan vagyok. A másik nagy problémám, hogy estefelé ahogy a levegő párásodott, úgy ráncosodott be a papír is rajta. Szóval valami nagyon nem jó. Valószínűleg a lakk a bűnös. Legalább szép repcsi, makettnek jó lesz. Most egy kicsit hanyagolnom kel.


Üdvözlettel: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 21. - 18:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szij Róbert a repülőgépes növényvédő szolgálat főpilótája sajnos elöttem igy halt meg!
Mondtam a Csmelák erre hajlamos.
Eddig nem akartam szólni mert vártam a fejleményeket.
Mindenképpen magassági kormányt kell tenni a vezérsikra.
Az oldalkormányon is jó volna kormánylap,
Ha van rajta akkor bocsánat, de ha nincs akkor elkerűlte a figyelmedet,
hogy valamennyi gépemen van ilyen méghozzá akkora amekkora az igazi
repcsin van.
A Clark Y szelvény nehezen birja a lassú repülést.
Egyszerüen bedugózik a repcsid és azért balra mert a motor precesszió arra fordítja le a repcsit.
Valószinüleg sok az állásszög is. Ezért is jó a magassági kormány mert azt trimként használva- vagyis nyomva- lehet csökkenteni az állásszöget.
Nem tudom mennyi a jobbra huzatása a motornak, de legalább 1,5-2 foknak kell lenni!
A szányvégeket felfelé elcsavartad?
Ha el van csavarva a szárnyvég, vagyis ott kisebb az állásszög akkor a szárnyvégek késöbb esnek át és csak lebolint a gép-mert a szárnyközép esik
csak át- és nem balra, esetleg jobbra kezd el dugozni.
Most nyomott magaságival gyorsítani kell a repcsit. Ez legyen az első müvelet.
ellenőrizzed a motor le és jobbra huzatását. Le kettő fok, jobbra 1,5-2fok.
Lehetőleg alacsony fordulaton kezd meg a próbát, legfeljebb leül elötted a fübe.
Majd lehet emelni óvatosan a fordulatszámot.

A vászonfeszítő lakkot CSAK NITRÓHIGÍTÓVAL SZABAD HIGÍTANI. Az én szárnyaimat egy vödör vizbe be lehet mártani.
Inkább a papir elöregedése okoz most már nagy gondot. repedezik a bevonás a
20-30-éves modelleken. ( nem vagyok egy kicsit nagyképű?)

Üdvözlettel

Tamásbá
Tudom, hgy nehéz kenyér, ha RC volna benne minden egyszerübb lenne!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 21. - 19:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A vezérsíkok állíthatók. Titkon gondoltam, ha esetleg valami nem úgy menne mint gondoltam akkor teszek bele minimál elektronikát és meg csinálom rc-re. Lett elcsavarás is csinálva a szárnyba. A le-el húzatás biztosan megvan. A siklatás is jól megy. A fűbe beleülés is jól meg már, ezt nagyon is jól csinálja. Akkor kezdődnek a bajok mikor elkezdem növelni a fordulatot. A vízszintesre nagyon érzékeny. Szinte ha rá lehelek már azt is észre veszi. Oldalkormányra már kevésbé. Egy darabig észre sem vesz, hogy kiléptettem, aztán meg át vált. Nincs közép út. Egyszer sikerült hosszabb repülésre rávenni. De többet soha.......

Nem adom fel. Csak most egész egyszerűen nem lesz időm vele foglalkozni. Még agyalok rajta, az sincs kizárva, hogy épülni fog még egy. Ahol nagyon fogok figyelni a tömegre........


Üdv.: Szilárd!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 22. - 5:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Eza hihetettlen érzékenység az én gépeimnél is megvannak.
Persze az az igazsság, hogy a valóságban sem nagy vezetés közben a kormánykitérés.

Most már csak a Csmelák " született " nehézségeire gondolok.

Mi ez?
A trapéz szárnyrész!!!
A nagyon jó oldalviszonyú szárnyrész nagy felhajtó erőt add és igy
elcsavarás ellenére HAMAR ESIK ÁT!

Ezen csak RC-vel lehet segíteni VAGYIS AZ IGAZI REPCSINÉL EGY NAGYON JÓ PILÓTÁVAL!

Üdvözlettel

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 23. - 20:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A hétvégén voltam a reptéren a gyerkőccel. Sapkamaki nagyon élvezte, mondta, hogy apa kipróbáljuk? Nagyon szereti a gépeket, legyen az repülő, traktor, kukásautó, mixer. :lol:
Elég siralmas a kétfedelű állapota, a dromedár inkább, ami használatban van.

http://repuloter.ranti.fotoalbum.hu/viewlarge/pictureid/15285227


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 24. - 15:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Van aki még emlékszik rá!
A ligeti padokra volt néha ráirva:
" Vigyázat mázolva"!

Nos vigyázat EZ A LÉGCSAVAROS GÁZURBINÁS VÁLTOZATÚ CSMELÁK A WINGEKKEL!
Nagyon köszönjük a fényképet " rantinak".

Kép

Uploaded with ImageShack.us

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 24. - 15:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szuperek a képek, nagyon köszönöm!

Érdekesen ezzel a hosszú orral.
De ha már megemlítetek a hosszú orrot, akkor ő sem panaszkodhat.......

Kép

A kicsi cmelák-ról is elő került egy videó...
http://www.youtube.com/watch?v=Rtwt-31Z-tY&feature=feedu

Üdvözlettel Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 24. - 20:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ismerős problémák :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Kicsit nagyobb állásszög kell neki, azért nem emelkedik. Aztán nem ártana
a motorlehúzatáson állítani, ne zavarjon, hogy már idétlenül lfelelé fog állni,
alsó szárnyasnál úgy jó. Balra a precesszió miatt megy, de ezzel ráérsz
később szenvedni.

A nagyobb állásszögnek elég a szárny kilépőéle és a törzs közé tenni egy
kis 2 mm-es balsa lécet. Viszont ha ezt megteszed mindenképpen növeld a
motorlehúzatást, mert kegyetlenül felfelé fog menni.

Én a volksplanekkel szenvedtem ezt végig, majdnem 2 hétig tartott mire
rájöttem hogyen is kell ezeket reptetni, de megérte foglalkozni vele.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 26. - 6:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szívem mélyén reméltem, hogy nem reménytelen a dolog. Hétvégén szakítani fogok rá időt.........Remélem sikerül!

Üdv.: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 43 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség