Szia Attila!
Én is nagy reményekkel nézek a dolgok elébe, aztán majd meglátjuk
mi lesz.
Egyenlőre a gép szerkesztése folyik CAD-ban. Először nagyon
örültem, hogy sok rajz és fotó lelhető fel a masináról. Aztán alapos
rajzolvasási kurzus után rájöttem, hogy igen nagy a káosz a témában.
A rajzok pontatlanok, hibásak, össze-vissza van minden. A törzs
felülnézete egyik fellelt rajzon sem jó. A fotókon egyértelműen látható a
megfelelő törzskialakítás, mihez hasonlót is alig találtam. Aztán a törzs
oldalnézetével is komoly gondok vannak, meg az egyes szerkezeti
elemek egymáshoz képesti helyzetével is. Minden rajzon van egy-egy
részlet ami helyes, aztán a többi használhatatlan. Így nem maradt más
hátra újra kell szerkeszteni az egész masinát. Ánéztem Blériot összes
repülőgépét, hogy rájőjjek milyen tervezési elveket vallott, milyen
megoldásokat alkalmazott szívesen. Aztán az is világossá vált, hogy a
Type XI-ből minimum 4 de inkább 5 verzió volt és ezekeknek az elemeit
keverik, kutyulják a rajzolók, és így szülenek a hibás rajzok.
Így az újratevezéssel eljutottam egy sematikus felülnézetig amire
támaszkodva fel lehet építeni az egész konsrukciót:
A rajzon már beillesztettem a Modela 0,27 motort is az arányok
érzékeltetése végett. A kicsinyítés mértéke , mint már írtam, 1:15
és ezzel 600 mm fesztáv és 140 mm húrhossz adódik. Ez a 140 mm
húrhossz különösen tetszik mert emeli a szárny Reynoldsz számát, ami
ezekben a kis méretekben kifejezettem hasznos.
üdv.:SRY