SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 16. - 15:48

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 125 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 27. - 20:06 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Az új szárny ma megkapta a japánpapírját, most éppen szárad, mert
vizes feszítéssel kezdek. Beépítettem egy kis high tech-et is a gépbe,
a szárnytartó dúcokat eddig kis lemezfülek tartották a helyükön de
ezek a durva leszállásokkor eltekeredtek, néha még ki is szakadtak.
Az új szárnyon már egy egy pici 5x2x2 mm-es neobym mágnes van a
szárnyba építve. Nagyon korrektül tartják a dúcokat, de nagyobb
erőhatásra minden sérülés nélkül elengednek.

Megvolt a motorkarbantartás is. Cserélni semmit nem kellett
(szerencsére), csak takarítani, olajozni, beállítanivaló volt. Padon nagyon
szépen ketyeg az erőgép, beállítottam egy 1 perc 20 másodperces
futásra, remélem az új nagyobb felhajtóerejű szárnyaknak már elég
lesz ez a vonóerő. Az előző szárnnyal ilyen motorfordulaton még
nem repült a gép.

Szóval alakul a ketyere. Holnap kapja az első réteg lakkot a szárny
(remélem nem fog esni) aztán, majd jöhet a fényezés is, már megvan
a szuper REVELL festék hozzá, csak a szórópisztolyom kellene
megtalálni valahol :? :?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 29. - 11:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
hogy fested? először nitro, és aztán fújás, gondolom ?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 29. - 13:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Először vászonfeszítőlakk, vagy 4-5 rétegben vékonyan, aztán
szórópisztolyos fújás. A szóráshoz saját lakkjával higítva.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 10. - 21:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Régi topic, nem vén topic! Mostanában keveset írok itt a fórumon, viszont
annál többet vagyok a műhelyben. Készül az új Volksplane!!

Mivel a tavalyi versenygyőztes CO2 motoros Evans Volksplane VP-1
világgá ment (szerencsére utolsó mért repítésén, így post-humus még
nyerni tudott) kénytelen vagyok egy újat építeni. Ez lesz a harmadik
komplett gép.

Azért hangsúlyozom, hogy komplett gép, mert egyébként a negyedik törzs-
szerkezet (az első nem volt megfelelő), és a nem is tudom hanyadik
szárnyverzió. Mivel ez állandóan változik. Mindíg javul kicsit. Az előző
verzió is nagyon jó volt már, de ez az új....... nos ez mégjobb lesz.

A nagy kérdés az új gép szinezése! Nem akarok még egy zöld-homokszín
gépet! Igaz nagyon szép volt így, de ez elment világgá, így maradjon
meg emléknek.

Két jelöltem van:

1.) Ez a mustársárga-fekete Ír építésű darab. Ez volt ez első
experimental gép Írországban annó:
Kép

2.) A másik ez a svájci gép. Nem olyan színes, viszont nagyon elegáns:
Kép

Lehet szavazni ha van kedvetek! A gép a jövőhét végére készen lesz
és akkor kezdeném festeni.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 11. - 7:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Végre valaki " modellezik " IS!
Gratulálunk és a sárgát látni a legjobban.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 11. - 19:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
antikos írta:
Végre valaki " modellezik " IS!
Gratulálunk és a sárgát látni a legjobban.


Köszönöm Antikos Kolléga, akkor eddig Sárga : Fehér = 1 : 0.

De, hogy ne csak a szám járjon (pontosabban az újjaim a billentyűzeten)

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10727875

Így áll az új Volksplane. Kész a törzskoporsó és a szárny is elkészült.
Új a szárnyközép megoldása, és a szárnyvégek kialakítása is. Növeltem
az állásszöget is.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10727878
Mivel a zöld-homokszín géppel a pilótája is világgá ment :roll:
kellett szobrászkodnom egy új pilótát is. Az előzőt Jocó-nak hívták
ennek még nem adtam nevet, de ami késik nem múlik.....amúgy is
csak feje van még, az is rózsaszín :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 19. - 22:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

A kérdés eldőlt a gép sárga-fekete lesz, már a szükséges festékeket is
megvettem.

Alakul a masina:
Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10821000
Mint látható a gép szerkezetkész...a háttérben a monitoromon a
végcélt jelentő főkivitel látható.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10820998
Ebben aztán van minden. Mágneses rögzítésű támasztódúcok, biztonsági
becsukló főfutó, jó kis Benedek szelvény 1 mm-es balsából stb .......
Bevetettem minden trükköt és építési megoldást.

Már csak bevonni és dekorálni kell a masinát....na meg egy motor sem
ártana be.

Na de ami a lényeg:
Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10820997
Legutóbb Czifra Főbíró Úr megrótt, hogy igazán csinálhattam volna egy
motorimitációt a gépemre. Hát most e témában is belecsaptam a
lecsóba. Vagy 3 órát szórakoztam a motorimitációval, de a végén csak
kész lett :twisted: :twisted:

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10821001
Ez egy Volkswagen 4 hengeres boxer egyik fele, konkréten a Limbach
cég repülőgépekhez készített átalakított verziója.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10821003
A kipufogó alakja is elég sajátos, de a kiválasztott sárga-fekete gépen
így oldották ezt meg, így a modellen is ilyen lesz.
A hengerek hűtőbordáinak imitációja okozta a legnagyobb fejtörést
(az egész motorimitáció csak 14 mm, így a hűtőbordák igen picik) de
ezt is sikerült megoldani.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 20. - 9:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szóval ezt hívják Makettnek és csak gratulálni lehet!
Nem árt, ha versenyzők-kedves műszaki vizsgát végző birók már előre látják ezt a csodát.
Kép
( Hátha előre iszunk a medve bőrére, csak a rossz má-jam-juság
ne lenne.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 20. - 13:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv mindenkinek.aaszerintem ez igazi Tetemrehivás. De azért jó látni,hogy nemcsak én dolgozom olyan sokat. Gratul SRY mesternek.hörbi. :oops: :oops: :oops: :shock: :FS: :FS:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 29. - 22:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Minden gáncs , özönvíz, elázott-, megpenészedett alapanyag ellenére
csak elkészült az Evans Volksplane VP-1 legújjabb példánya. Az előző
két gép a (G-BDAH és G-BKFI) Angol felségjelű főkivitelek alapján
készült, most sem mentem messzebb, csak átugrottam a csatorna
túlsó oldalára. Most 10 emberből 9 és fél a La Manche csatornára gondol
és egy Francia gépet feltételez, pedig van ám ott másik csatorna is,
jelesül az Ír csatorna (vagy Ír tenger, vagy Északi Csatorna, kinek
hogy tetszik), hát most ezen a az Ír CSatornán ugrunk át a szomszédban
és az új gép főkiviteléül az első Ír Experimental repülőgép a EI-AYY
felségjelű gépmadarat választottam:

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/11254645

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254651

És ha sikerült megbarátkozni a főkivitel furcsa sárga-fekete festésével,
akkor lássuk a modellt:

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254653

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254657

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254661

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254659

Szerintem hasonlít a főkivitelre :twisted: :twisted: :twisted:
A pilótának még nincs neve, erre lehet javaslatokat tenni. Az alőző két
Volksplane VP-1 pilótát Jócónak, és Józsinak hívták,

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 29. - 22:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

A szárny elég vékony és csavarodásra hajlamos, főleg ebben a nedves,
nyirkos időben, ami már egy hónapja tart. Ezért készítettem egy szárny
tároló és szállító alkalmatosságot.

Ez a már ismert táblásított zöld habból készült, melegragasztásos eljárással.
Vannak, akik komlett modelleket építenek így, biztos jó arra is, de nekem
megteszi szány-szállító keretnek is.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254656
A szállítósablonra rá van gumigyűrűzve a szárny. A sablon nagyon
könnyű mered, és mivel műanyag, nem fog deformálódni a nedvességtől.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/11254654
A kellő mechanikai szilárdságot egy alépítmény biztosítja. A látszat
ellenére ez egy igen egyszerű valami, kb. 15 perc alatt elkészíthető.
Tovább tartott kitalálni, mint megcsinálni.

Most már nyugodtan szállíthatom a szárnyat. Sem a mechanikai
sérülésektől, sem az elcsavarodástól nem kell tartanom.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 04. - 19:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
!! FIGYELEM !!

A 2010. június 6.-ára meghírdetett CO2 motoros makettmodell verseny
technikai és egészségügyi okok miatt ELMARAD !


A versenyrendezőség mindenki megértését és szíves elnézését kéri! A
verseny pótló időpontjáról a rendezőség a későbbiakben ad tájékoztatást!

Gyapjúmosó Aerókör
Rendezőség.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Tervrazjz
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 20. - 21:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Sry!

Szeretném megépíteni a modellt. Már van hozzá motor is. (BH-88) Eltudná nekem küldeni a rajzokat pdf formátumban? Ha lehet a a legfrisebb verziót ami a Benedek szelvénnyel építette, a legjobban repül. (A feket sárga modell.)
A legjobb az lenne ha ki lennének rajzolva a bordák mert nem tudok bordát szerkeszteni.
A könnyű futókerekeket hogyan csinálta?
Nem szeretnék versenyezni a modellel néha kijárnék vele repíteni.

E-mail címem: baloghbence96@gmail.com

Előre is köszönöm a segítségét!

Üdv: Bence


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 21. - 22:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Bence!

Természetesen elküldöm a rajzokat, csak egy kis időt kérek, mert
ezeket nem "közhasznú" rajzoknak szántam, és így CAD-ban vannak,
minden egy kupacban. Pillanatnyilag jobban hasinlít az őskáoszra, mint
egy normális tervrajzkészletre.

A rajzokon minden egyes alkatrész ki van rajzolva, csak oldószeres
eljárással rá kell másolni a balsa-lapra és már mehet is a munka.

A szárnyszelvények is ki vannak szerkesztve.

engem nem zavar ha versenyzel a modellel, sőt kifejezetten szoktam örülni,
ha egy versenyen, rendezvényen a "saját" modelljeimmel találkozom. Annak
meg mgjobban örülök, ha jobb eredményt érnek el vele, mint én :twisted:
Mivel ez valahol az én sikerem is, ha csak közvetetten is.

A könnyű futókerék egy hosszú kísérletezés eredménye. A mostani
verzió egy fekete EPP lapból ban kivágva (persze lehet fehérből is és
befesteni alkoholos filccel) A lényeg , hogy egy vékony műanyag cső
(praktikusan fültisztító pálcika) van beragasztva tengelycsapágynak.
Ha terhelést is visel a kerék (A CO2 motoros model nem száll fel
kerékről és a leszálláskor is csak "letottyan", így ezeken a kerék csak
"dísz" ) akkor az EPP korongra fel kell ragasztani két oldalt egy-egy a
kerék átmérőjének 2/3-ad átmérőjű vékony műanyag korongot.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Tervek
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 22. - 9:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a segítséget!

Nem szeretnék versenyezni a modellel. Félek attól, hogy elveszhet mert nincs benne időzítés. Nem is lenne teljesen azonos a nagygéppel. Pl:. a szárnytartó dúcokat elhagynám. Pilóta sem ülne benne. Valahogy kitalálom majd, hogy legyen benne időzítés így már nyugodtab leszek. Az biztos, hogy a csillapító fog felbillenni 45 fokra. És itt az a probléma, hogy a törzs közepében van a csillapító. Ezt lehet, hogy a törzs tetejére raknám és máris változna a gép scale jellege. Nem tudom, hogy hatásos-e ha egy nagyobb mozgórész lesz rajta és az tér ki 45 fokban.
A másik kérdésem az lenne, hogy miből csinálta a szélvédőt?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 125 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség